Dit dus.
@ Moneyman: dat weet ik dus niet. Wist ik het maar. Ik denk dat ik een te goed karakter heb, een buurvrouw gaf al aan dat dat de reden is dat mensen misbruik van me maken.
Dit dus.
Ik had ook Bob Schurkjens kunnen quoten, maar jij bent nog korter te quoten.
En daarom is het credo 'behoedzaam' opereren, als dit onderwerp in mijn werk langskomt.
Ik gok op een vriendelijke uitstraling en netjes omgaan met anderen, waardoor vreemden vlot binnen je comfort zone komen, omdat ze jou vertrouwen.Moneyman schreef: ↑22 jan 2022 16:18Mijn (oprechte) vraag is toch: hoe zou het dan komen dat juist jij, die dit soort contact pertinent niet wilt, het blijkbaar toch aantrekt? Als je daar achter zou komen, zou je er wellicht iets aan/ mee kunnen doen. Want het lijkt me behoorlijk vervelend als je dat steeds overkomt.
Ja, herkenbaar. Vandaar mijn reactie. Als je dit soort dingen af en toe langs ziet komen, wordt je vanzelf voorzichtiger in het oordeel en trap je minder snel in de valkuil om alle schuld/ verantwoordelijkheid aan 1 kant neer te leggen.
Dat denk ik zelf ook, WA een beetje kennende. Ik was benieuwd af hij dat zelf ook zo zou ervaren. Het maakt het ook moeilijk: die vriendelijkheid en openheid is een karaktertrek, iets van je van binnenuit uitstraalt, en verander je niet zomaar. De kunst zal zijn om in voorkomende gevallen heel duidelijk grenzen aan te geven.Jablan schreef: ↑22 jan 2022 19:05Ik gok op een vriendelijke uitstraling en netjes omgaan met anderen, waardoor vreemden vlot binnen je comfort zone komen, omdat ze jou vertrouwen.Moneyman schreef: ↑22 jan 2022 16:18Mijn (oprechte) vraag is toch: hoe zou het dan komen dat juist jij, die dit soort contact pertinent niet wilt, het blijkbaar toch aantrekt? Als je daar achter zou komen, zou je er wellicht iets aan/ mee kunnen doen. Want het lijkt me behoorlijk vervelend als je dat steeds overkomt.
Allemaal leuk en aardig, maar iets dergelijks kan ik met loslopende vreemden niet doen. Maar je geeft het exact aan: er is een categorie die zich nergens wat van aantrekt, tot er daadwerkelijk consequenties aan vast zitten. En al dat geflikflooi is a) niet strafbaar b) niet bewijsbaar en c) Justitie heeft daar de mankracht niet voor. Er zitten dus geen consequenties aan vast, behoudens een dreun op hun ogen, en dan ben ik dus strafbaar.Lady1234 schreef: ↑22 jan 2022 20:32Maar het doet mij deugd dat ik er persoonlijk weleens tegen opgetreden ben. Een jaar of 38 geleden had ik, onder meer, een mannelijke en twee vrouwelijke collega’s.
Die mannelijke collega gedroeg zich regelmatig ongepast tegenover deze twee meisjes. Ik heb hem daar diverse keren over aangesproken, maar zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik over hem een klacht ingediend bij de directeur en hij moest op het matje komen.
Er is hem “een functie elders” geadviseerd, en dat advies heeft hij heel snel opgevolgd.
Goed gehandeld. Als meer mensen dat zouden doen…
Er gaan hardnekkige geruchten dat de eindtrap van de NAD C 368, in de nieuwste versie van de Bluesound Powernode zit, de cijfers matchen ook wel aardig, dus dan zou het sowieso de deal van de eeuw zijn voor 999 euro. Die C 368 met BlueOS MDC addon, is 650 euro duurder. En het uitbreidbare van het systeem spreekt ook mij aan. Eerst boven in de werkkamer die Powernode, en dan later beneden een soundbar. Eea gevoed door TIDAL HiFi Plus, en de CD speler.