Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 jan 2022 11:52
sjohie schreef:
28 jan 2022 09:28
Maar zijn beschrijvende stijl van schrijven laat ruimte voor interpretatie, genoeg om er een mild pedosexuele ondertoon uit te destilleren. Ik vind, als fan, dat dit dan meer zegt over de luisteraar, dan de artiest. Ik heb dat werkelijk nog nooit ook maar in mijn hoofd gehaald bij dit nummer.
Dat het niet zo bedoeld is, dat geloof ik meteen. Maar zonder context en alleen het nummer en de tekst kennende, dan is het best een apart begin:
'hey little girl, is your daddy home?
Did he go away and leave you all alone?
Mmm, I got a bad desire
Oh,oh,oh I'm on fire'
Dat is natuurlijk alleen maar een apart begin als je dat "little girl" ineens letterlijk uitlegt als een klein meisje. Er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat die letterlijke, contextloze uitleg juist zou zijn.

Als je de videoclip van dat nummer bekijkt, is het ook duidelijk géén jong meisje waarover hij zingt, maar een volwassen autorijdende vrouw waarvoor hij "on fire" is.

Wel weergaloze muziek overigens ;)

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zo rond 5 December komt hier altijd een gastarbeider ,die rond huppelt op zijn paardje . In Amsterdam is een partij die dat wil verbieden , die lui zijn nog gekker dan gek . :shock:
Laatst gewijzigd door gosewijn op 28 jan 2022 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

goh, bij ons komt hij op een paardje :D

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En zijn knechten is hij ook al kwijt.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lowieze schreef:
28 jan 2022 08:37
Helaas zie je bij mij in de buurt steeds minder tuinvogeltjes. Er zijn afgelopen jaar nogal wat bomen, struiken en heggen weg gehaald en vervangen door (grijze/zwarte) tegels.
Ik zie ook steeds meer de stoeptegeltuin verschijnen. Liefst grote gladde tegels op een onderlaag van beton. Je zou toch niet moeten willen dat er wat regenwater de grond in sijpelt of er dat er iets gaat groeien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

gosewijn schreef:
28 jan 2022 12:27
Zo rond 5 December komt hier altijd een gastarbeider ,die rond huppelt op zijn paardje . In Amsterdam is een partij die dat wil verbieden , die lui zijn nog gekker dan gek . :shock:
Nou, zo zwart/wit is het niet. Er is ligt daar een motie van GL en PvdD om grote dieren-evenementen niet meer te subsidiëren, en toen vroeg een ander raadslid zich af, of het paard van Sinterklaas, ook onder die regeling zou vallen. En toen sloeg iedereen, hier incluis blijkbaar aan, want ja, die intocht is een gesubsidieerd evenement, en zou in die hoedanigheid ook onder dat voorstel vallen, concludeerde de PvdD. GL, mede-indiener van die motie, begon wat te draaien, want die voelden nattigheid. Die motie was volgens hen dan weer meer gericht op evenementen met veel dieren, en een competitief karakter, waarop het PvdD raadslid opperde dat haar collega van GL dan maar moest doen, alsof ze dat niet gehoord had. Toen vervolgens de halve raad dit politieke vuurtje nog meer ging aanwakkeren, werd het zelfs Halsema te gortig.

Het is dus geen hernieuwde aanval op het sinterklaasfeest an-sich, maar Amerigo is ongelukkige bijvangst van een motie.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als paardensport dan niet meer mag zullen we dan ook de honden- en duivensport ook maar gelijk afschaffen? En laten we ook de marmottenrace ook niet vergeten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vraag met af welke grote dieren evenementen dan nog meer gesubsidieerd worden in Amsterdam. Het vlooientheater misschien?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je niet oppast willen ze ook nog prachtige tradities zoals gansrijden en palingtrekken verbieden!

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
28 jan 2022 14:56
Ik vraag met af welke grote dieren evenementen dan nog meer gesubsidieerd worden in Amsterdam. Het vlooientheater misschien?
Het gaat om Jumping Amsterdam, het grootste paardenconcours van Nederland

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wij zijn een inventief volkje. Ik denk dat er nog veel meer ideeen en acties komen om zaken af te schaffen en te verbieden.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
28 jan 2022 14:47
Als paardensport dan niet meer mag zullen we dan ook de honden- en duivensport ook maar gelijk afschaffen? En laten we ook de marmottenrace ook niet vergeten.
Ik vind dat dat racen met die knikkers echt per direct moet worden afgeschaft. Voegt niets toe en die arme knikkers hebben er zwaar onder te lijden.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

kleiduivenschieten is inderdaad zware kleidieren mishandeling

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt wat gesubsidieerd in dit land. Allemaal potten met goud.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@sjohie: volgens mij is Amerigo met pensioen, het paard van Sinterklaas heet Ozosnel 😁

Was er niet een nieuwe wet waardoor je ook geen vissen meer in een vissenkom mag houden?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jumping Amsterdam krijgt € 30.000 subsidie.
Dit wordt makkelijk terug verdient door extra hotelovernachtingen, extra restaurant bezoeken en goodwill voor de gemeente. Daarnaast levert het concours gewoon banen op.
Er zijn meer subsidies die minder opleveren.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Even zonder gekheid, ik had een panische vriendin aan de telefoon. Ze kreeg de afsluiting van haar tijd met de psycholoog eindelijk binnen. Ze schijnt aanleg te hebben voor o.a. schizofrenie en dat is nooit tegen haar verteld, pas nu ze 20 is, terwijl de conclusie op haar 17e is gesteld.

Dit is de vriendin die ik al meer dan een maand mentaal aan het ondersteunen ben, maar waar ik steeds meer grip op aan het verliezen ben, doordat het steeds erger wordt. Ze heeft gewoon professionele hulp nodig, maar komt er niet tussen, iedere keer krijgt ze te horen dat de wachtrij minimaal tot juli is.

Persoonlijk hoop ik dat ze echt een spoedverwijzing gaat krijgen, want de laatste tijd ben ik steeds banger dat er een moment komt dat ik niet op haar kan letten en ze er dan niet meer is. Ze spreekt het ook steeds vaker uit en ik sta dus ook al weken klaar om met spoed daarheen te gaan, ik drink zelfs al weken niet meer, daarom.

Heel eerlijk, ik vraag me af waarom er vanuit de overheid gedaan wordt aan de mentale problemen in Nederland. Een deel bestond al, maar sinds corona is het aantal door de maatregelen echt gigantisch de lucht in geschoten.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een naar verhaal. U schrijft eigenlijk zelf al het antwoord op de vraag. Er is jarenlang structureel bezuinigd op de geestelijke gezondheidszorg. Men kan nu niet in 1 keer een blik professionals lostrekken om het probleem op te lossen.
Ik hoop voor u en uw vriendin dat er toch nog snel een plaats gevonden wordt.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
29 jan 2022 02:05
Even zonder gekheid, ik had een panische vriendin aan de telefoon. Ze kreeg de afsluiting van haar tijd met de psycholoog eindelijk binnen. Ze schijnt aanleg te hebben voor o.a. schizofrenie en dat is nooit tegen haar verteld, pas nu ze 20 is, terwijl de conclusie op haar 17e is gesteld.

Dit is de vriendin die ik al meer dan een maand mentaal aan het ondersteunen ben, maar waar ik steeds meer grip op aan het verliezen ben, doordat het steeds erger wordt. Ze heeft gewoon professionele hulp nodig, maar komt er niet tussen, iedere keer krijgt ze te horen dat de wachtrij minimaal tot juli is.

Persoonlijk hoop ik dat ze echt een spoedverwijzing gaat krijgen, want de laatste tijd ben ik steeds banger dat er een moment komt dat ik niet op haar kan letten en ze er dan niet meer is. Ze spreekt het ook steeds vaker uit en ik sta dus ook al weken klaar om met spoed daarheen te gaan, ik drink zelfs al weken niet meer, daarom.

Heel eerlijk, ik vraag me af waarom er vanuit de overheid gedaan wordt aan de mentale problemen in Nederland. Een deel bestond al, maar sinds corona is het aantal door de maatregelen echt gigantisch de lucht in geschoten.
Kan de psycholoog waarbij ze gelopen heeft, dan niets voor haar doen? Of haar huisarts? Eventueel met medicatie?
Als je een spoedverwijzing voor een opname bedoelt, dat gebeurt amper meer, ben ik bang.
Ik zou je graag willen helpen, maar heb verder ook geen tips. Kan jullie alleen maar sterkte wensen.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Nijogeth schreef:
29 jan 2022 02:05
Even zonder gekheid, ik had een panische vriendin aan de telefoon. Ze kreeg de afsluiting van haar tijd met de psycholoog eindelijk binnen. Ze schijnt aanleg te hebben voor o.a. schizofrenie en dat is nooit tegen haar verteld, pas nu ze 20 is, terwijl de conclusie op haar 17e is gesteld.

Dit is de vriendin die ik al meer dan een maand mentaal aan het ondersteunen ben, maar waar ik steeds meer grip op aan het verliezen ben, doordat het steeds erger wordt. Ze heeft gewoon professionele hulp nodig, maar komt er niet tussen, iedere keer krijgt ze te horen dat de wachtrij minimaal tot juli is.

Persoonlijk hoop ik dat ze echt een spoedverwijzing gaat krijgen, want de laatste tijd ben ik steeds banger dat er een moment komt dat ik niet op haar kan letten en ze er dan niet meer is. Ze spreekt het ook steeds vaker uit en ik sta dus ook al weken klaar om met spoed daarheen te gaan, ik drink zelfs al weken niet meer, daarom.

Heel eerlijk, ik vraag me af waarom er vanuit de overheid gedaan wordt aan de mentale problemen in Nederland. Een deel bestond al, maar sinds corona is het aantal door de maatregelen echt gigantisch de lucht in geschoten.
Allereerst: wat goed dat je je vriendin ondersteunt! Vreemd dat het 3 jaar duurt voordat ze hoort over de aanleg voor schizofrenie. Is de diagnose al officieel gesteld? Krijgt ze wel iets van begeleiding thuis?
Als je je echt zorgen maakt, bijvoorbeeld omdat je verward gedrag ziet of als ze concrete plannen heeft voor suicide: bellen! Overdag de huisarts, na 17.00 uur en in het weekend de huisartsenpost. Als het goed is schakelen zij dan de crisisdienst in. Die kunnen, zelfs als opname niet mogelijk is, wel degelijk hulp inschakelen/bieden. In veel regio's hebben ze Intensive Home Treatment, afgekort IHT. Die kunnen als ze het nodig achten dezelfde dag of de volgende dag hulp bieden in de thuissituatie in de vorm van bezoek van een sociaal psychiatrisch verpleegkundige.
Helaas heeft de overheid dusdanig bezuinigd dat geestelijke gezondheidszorg totaal uitgekleed is. Tegen mij is letterlijk gezegd dat wat ik nodig heb allang wegbezuinigd is, al vóór corona. Nu komt er nog personeelstekort bovenop door corona. En de visie dat mensen in hun eigen omgeving sneller beter worden leidt tot afname van bedden voor psychiatrie.
Ik hik zelf al weken tegen opname aan, maar in mijn regio zijn er al weken geen bedden beschikbaar. Het aantal bedden is zelfs afgebouwd....
Op het moment dat je inschat dat je vriendin er acuut een einde aan gaat maken: meteen 112 bellen.
Ik weet hoe 🤬😭 het is, veel sterkte. Je mag me ook een PB sturen als je wil.

Plaats reactie