Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor Breien en mijn persoontje interessant: Selectiecommissie Eurovisie Songfestival op zoek naar inzending 2023.
Gegeven de voorwaarden/eisen vrees ik voor de volgende ballade, die heel persoonlijk, heel intiem en heel klein wordt gebracht. Niets mis met de inzendingen van de laatste jaren - daar mag iedereen terecht trots op zijn of van genieten - maar is het niet tijd voor iets meer power en ritme?

Net zo leuk om te volgen, is de discussie, die nu in Duitsland is losgebroken. Want van de laatste 9 keer meedoen, eindigde het 6 keer in de laatste of voorlaatste plaats en de kritiek op de organiserende zender (NDR) is niet mals. Woordvoerder zei 'het boeit ons niet hoeveelste we worden' en dat werkt als een lont in een kruitvat.

breien

Ongelezen bericht door breien »

De inzending hebben ze al gevonden.
https://nieuwspaal.nl/dit-is-s11-onze-s ... gend-jaar/

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lisa29 schreef:
18 mei 2022 14:45
@Zeerprive: sorry ik had me beter moeten uitdrukken. Het was gericht aan juliomariner en onkruid71 die zeiden het niet te geloven.
Geen probleem hoor.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Moneyman schreef:
18 mei 2022 16:15
Lisa29 schreef:
18 mei 2022 15:45
Natuurlijk hoeft niet alles bewaard te worden maar het moet wel ingezien/opgevraagd kunnen worden.
Nou... dat is natuurlijk een inhoudelijk tegenstrijdig standpunt. Iets kan alleen opgevraagd en ingezien worden áls het is bewaard.

Je stelling was dat hij tegen de wet zou hebben gehandeld, en daarvan heb ik nog nergens een onderbouwing gezien. De Archiefwet verplicht simpelweg niet tot het bewaren van alles. Er zijn op grond van de wet selectielijsten waaruit per overheidsorgaan blijkt wat er wel en niet bewaard moet worden. Datgene wat niet bewaard hoeft te worden, mag (dus) weggegooid worden.

De vraag die nu opkomt, is wie dat bepaalt en wie dat beoordeelt. Daar gaat het debat straks ook over natuurlijk. Ik zou van sommige bekende smsjes die gewist blijken te zijn zelf op basis van gevoel zeggen dat die nog aanwezig moeten zijn, terwijl ze dat niet zijn.
https://www.volkskrant.nl/cs-b18f9590
Hierin wordt mijn "inhoudelijk tegenstrijdig standpunt" uitgelegd. Omdat Rutte ZELF bepaalde wat hij wiste, kan dus niet meer nagegaan worden of hij zich aan de wet hield. En aangezien er naast het smsje van Femke Halsema ook het smsje over de dividendbelasting blijkt te missen zou ik zeggen dat er wel degelijk iets mis is gegaan.
Maar zoals gezegd ben ik geen jurist of wat dan ook dus ik wacht het debat af.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Die man Rutte gebruikt al tig jaar zo.n fossiel toestel :D .
Bizar dat daar nu pas ophef over ontstaat.
Daar had toch al 9-8-7-6-5-4-3-2-1- jaren over gedebatteerd moeten/ kunnen worden ???!!!!
Ik snap hier echt niets van.
Wat is er in 10 jaar gewist ???? Waarom is hier niet eerder over gedebatteerd dan?

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

moederslink schreef:
18 mei 2022 20:54
Wat is er in 10 jaar gewist ???? Waarom is hier niet eerder over gedebatteerd dan?
Omdat Rutte dit niet aan de grote klok heeft gehangen, ambtenaren hebben gezwegen en niemand deze informatie eerder heeft opgevraagd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Men ziet hem toch met die phoon :roll: ?
Tjonge tjonge.....ik begrijp zoiets écht niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik begrijp iets wel. Eind van de middag wat boodschapjes gedaan, fiets ik langs een filiaal van ElectroWorld. Ben er nooit binnen geweest, ken het eigenlijk niet. Blijkt een zelfstandige ondernemer te zijn onder de vlag van ElectroWorld. Exact dezelfde prijzen als de grote dozenschuivers. De ijskast die ik wilde bekijken hebben ze niet in de winkel staan, maar geen nood; ze hebben er een besteld, die kan ik aankomende week bekijken. Bevalt hij, dan bestellen ze een nieuwe voor me.

En dat vind ik dus klasse.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
18 mei 2022 21:44
En dat vind ik dus klasse.
Dat is inderdaad uitstekende dienstverlening. Succes met de keuze!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lisa29 schreef:
18 mei 2022 20:42
Moneyman schreef:
Lisa29 schreef:
18 mei 2022 15:45
Natuurlijk hoeft niet alles bewaard te worden maar het moet wel ingezien/opgevraagd kunnen worden.
Nou... dat is natuurlijk een inhoudelijk tegenstrijdig standpunt. Iets kan alleen opgevraagd en ingezien worden áls het is bewaard.

Je stelling was dat hij tegen de wet zou hebben gehandeld, en daarvan heb ik nog nergens een onderbouwing gezien. De Archiefwet verplicht simpelweg niet tot het bewaren van alles. Er zijn op grond van de wet selectielijsten waaruit per overheidsorgaan blijkt wat er wel en niet bewaard moet worden. Datgene wat niet bewaard hoeft te worden, mag (dus) weggegooid worden.

De vraag die nu opkomt, is wie dat bepaalt en wie dat beoordeelt. Daar gaat het debat straks ook over natuurlijk. Ik zou van sommige bekende smsjes die gewist blijken te zijn zelf op basis van gevoel zeggen dat die nog aanwezig moeten zijn, terwijl ze dat niet zijn.
Hierin wordt mijn "inhoudelijk tegenstrijdig standpunt" uitgelegd.
In dat artikel wordt dat juist niet uitgelegd. Wat jij schrijft, en waarop ik reageer, is iets wat gewoon niet kan. Je kunt niet enerzijds niet alles hoeven te bewaren, maar anderzijds wel alles moeten laten inzien. Dat is gewoon simpelweg onmogelijk. Dat is toch niet zo lastig?

Onder meer de Archiefwet bepaalt wat je moet bewaren. De WOB bepaalt vervolgens wat je moet laten zien. Maar wat niet gearchiveerd hoeft te worden, valt dus ook niet onder de WOB.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hij komt steeds minder betrouwbaar over in ieder geval. Dat was hij bij mij al lang maar toch.

Moneyman

Onkruid71 schreef:
19 mei 2022 08:04
Hij komt steeds minder betrouwbaar over in ieder geval. Dat was hij bij mij al lang maar toch.
Afbeelding

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik vermoed dat er nu veel WOB verzoeken komen voor het SMS verkeer van alle ministers en staatssecretarissen die onder Rutte dienen en hebben gediend.
Ik acht zelfs de kans groot dat er ook WOB verzoeken worden ingediend om het SMS verkeer van Eerste en Twedde Kamerleden van de coalitiepartijen boven water te halen. Met deze informatie kan voor een deel worden achterhaald welke SMS berichten Rutte heeft verwijderd en of hij deze had mogen bewijzen.
Ik denk dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Premier Rutte laat zijn hippe trendy nieuwe mobieltje zien.
https://nieuwspaal.nl/rutte-blij-met-nieuwe-telefoon/

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Wat ik niet snap met die smsjes is waarom dat door de overheid, als deze inderdaad bewaard moeten worden, niet fatsoenlijk is ingericht. Archivering van bijvoorbeeld E-mail doe je immers al voordat de E-mails bij de ontvanger terecht komen. Deze kan dan verwijderen wat hij of zij wil, maar in het archief blijft het altijd beschikbaar.

Zoiets verwacht je dan bij SMS ook, ik zie ook niet echt hoe je achteraf archiveren betrouwbaar wil inregelen, moet dan iemand ieder uur de telefoon van het betreffende bewindspersoon, het zal immers niet alleen voor Rutte gelden, innemen om deze berichten over te nemen met alle foutgevoeligheid van dien? Dat moet toch beter in te richten zijn.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik denk toch dat ze zijn vreemde fratsen toch eens wat serieuzer moeten bekijken. Een psychologisch onderzoek enzo.

Telefoon wordt dan trager? Wtf day was bij de 3310 niet eens.

https://nos.nl/l/2429399

En leugen detector test zou ik wel eens willen zien.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We hobbelen van schandaaltje naar schandaaltje.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
19 mei 2022 07:58
Lisa29 schreef:
18 mei 2022 20:42
Moneyman schreef:

Hierin wordt mijn "inhoudelijk tegenstrijdig standpunt" uitgelegd.
In dat artikel wordt dat juist niet uitgelegd. Wat jij schrijft, en waarop ik reageer, is iets wat gewoon niet kan. Je kunt niet enerzijds niet alles hoeven te bewaren, maar anderzijds wel alles moeten laten inzien. Dat is gewoon simpelweg onmogelijk. Dat is toch niet zo lastig?

Onder meer de Archiefwet bepaalt wat je moet bewaren. De WOB bepaalt vervolgens wat je moet laten zien. Maar wat niet gearchiveerd hoeft te worden, valt dus ook niet onder de WOB.
Maar aangezien niet meer te controleren is of datgene wat weggegooid is ook weggegooid mocht worden,blijft het op zijn minst twijfelachtig of e.e.a.wel volgens de regels is gegaan.
En daarbij,een van de "koosnaampjes"van dhr. Rutte is pinokkio :wink:

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@scharrelschipper: exact, dat bedoelde ik dus.
@Onkruid71: ik vermoed dat een psychologisch onderzoek bij Rutte lastig zal zijn omdat hij zelf in zijn eigen leugens lijkt te geloven. Dat maakt een leugendetector test ook onbetrouwbaar in zijn geval.
Ik vraag me wel af waarom mensen nog steeds op hem stemmen terwijl hij elke keer weer laat zien hoe onbetrouwbaar hij is.
@ikweetnietalles: er stond in het artikel van de Volkskrant wel dat ze willen proberen om inderdaad via smsjes van anderen te controleren welke smsjes Rutte gestuurd of ontvangen heeft. Dat zou nog wel eens interessante informatie kunnen opleveren....

Moneyman

scharrelschipper schreef:
19 mei 2022 10:33
Maar aangezien niet meer te controleren is of datgene wat weggegooid is ook weggegooid mocht worden,blijft het op zijn minst twijfelachtig of e.e.a.wel volgens de regels is gegaan. En daarbij,een van de "koosnaampjes"van dhr. Rutte is pinokkio :wink:
Klopt helemaal. Alleen was dat niet het punt van mijn reactie.

Plaats reactie