Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Borosilicaat heeft een iets lagere dichtheid (2,23) dan gewoon glas (2,50). Ik vraag me af of je dat kunt voelen, zonder een referentieobject bij de hand te hebben.
De snelste test is er kokend water in gieten :mrgreen:

Het kán natuurlijk dat de Action ook van borosilicaat is, maar vaak is de kracht van zeer goedkope producten dat ze heel sterk op kwalitatief betere producten lijken, maar dat er goedkopere materialen of grondstoffen gebruikt worden.

Voor de macaroni of muesli die in de pot zit, maakt het allemaal niet uit. Veel plezier ermee!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
22 mei 2022 11:22
Al zouden de potten volledig gelijk zijn dan hebben ACTION en HEMA het recht om zelf de prijzen te betalen.
Zo lang er in sommige HEMA's roltrappen zijn zal HEMA over het algemeen duurder zijn dan ACTION..
Het belang van roltrappen moet niet worden onderschat, dat blijkt maar weer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, roltrappen brengen niet alleen de mensch, maar ook de prijzen naar grote hoogten. Wat een uitvinding!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn zoon en ik hebben vanmiddag mijn kelder uitgemest!
Radicaal ontspullen! Weg ermee , nd Kringloop. Wat een spullen waar je toch niets meer mee doet!
Ik ben moe maar erg voldaan🤭😉.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Een mens bewaard wat rotzooi.:-)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgende maand zit u er om verlegen. 😁

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
22 mei 2022 15:37
Mijn zoon en ik hebben vanmiddag mijn kelder uitgemest!
Radicaal ontspullen! Weg ermee , nd Kringloop. Wat een spullen waar je toch niets meer mee doet!
Ik ben moe maar erg voldaan🤭😉.
Daarom verhuis ik om de zoveel jaar. HET moment om puin / overbodige 'zooi' te ruimen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
22 mei 2022 15:54
Een mens bewaard wat rotzooi.:-)
Ik had hier afgelopen weekend een studente op bezoek die verbaasd was. Jij hebt echt veel minder spullen in huis dan ik op mijn kamertje heb. Helemaal niets overbodigs, zei ze nog.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Mannen hebben in huis weinig spullen, maar de garage/ schuur staat vol met gereedschap (dat echt heel noodzakelijk is om te klussen) & onderdelen (die echt nog eens van pas komen)

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mannen hebben ook geen abonnement bij de Action.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Ik ben redelijk van het motto 'een jaar niet gebruikt? Weg ermee.' Mijn vrouw wil het liefst alles bewaren. De afgelopen maanden hebben wij een grote verbouwing gehad. Ook voor mijn vrouw het moment om afscheid te nemen van veel spullen. Mooie goede spullen, prima in orde. Verkopen? Krijg je geen drol voor en een hoop gedoe. Gratis weggeven op het lokale zoekertje? Gaat het naar mensen die het eigenlijk best zelf kunnen kopen. Dus op naar de kringloop. Komen we daar aan met een station + aanhanger vol en krijgen we bij de helft van de spullen te horen: flikker maar gelijk in de container, hoeven we niet.

breien

J. Deltoer schreef:
22 mei 2022 21:50
Mannen hebben ook geen abonnement bij de Action.
Mannen zijn verslaafd aan winkelen bij de bouwmarkt.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Echt niet....
Mannen moeten naar de bouwmarkt om spullen te halen om weer tegemoet te komen aan de zoveelste verbouwingswens (eis) van een vrouw

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Niet in mijn familie hoor, daar hebben de mannen zelf grootse plannen met hun huis. Terwijl de vrouwen een hekel hebben aan al het gedoe en de rotzooi van verbouwingen.....

breien

J. Deltoer schreef:
22 mei 2022 22:59
Echt niet....
Mannen moeten naar de bouwmarkt om spullen te halen om weer tegemoet te komen aan de zoveelste verbouwingswens (eis) van een vrouw
Smoesjes

witte angora

fonsflons schreef:
22 mei 2022 21:58
Mooie goede spullen, prima in orde. Verkopen? Krijg je geen drol voor

[...]

Dus op naar de kringloop. Komen we daar aan met een station + aanhanger vol en krijgen we bij de helft van de spullen te horen: flikker maar gelijk in de container, hoeven we niet.
Sja, bij de kringloop hebben ze exact dezelfde ervaring... :wink:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Apart dat u het daar in de container mocht gooien. Zij moeten vaak voor afvoer betalen.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Geen idee of dat wel of niet normaal is, ik kom daar niet vaak. Maar het plan was anders om met alles wat ze niet wilden hebben zelf naar de milieustraat door te rijden. Ik snap achteraf wel dat ook een kringloop maar plaats heeft voor zoveel kasten, banken etc. Maar het blijft raar om te zien dat goede spullen vernietigd worden terwijl er legio mensen zijn die het hard kunnen gebruiken. Het is tegenwoordig een hele zoektocht om spullen gratis bij de juiste personen te krijgen. Nu zal dat in een grote stad makkelijker zijn maar hier in de omgeving is mij geen organisatie bekend die daarin voorziet. Er was wel een facebook groep, maar daar had mijn vrouw vooraf geinformeerd en werden dermate veel eisen gesteld (als je het weg wilt geven in deze groep moet je bewijzen dat het ook binnen de groep terecht gekomen is om misbruik te voorkomen) dat ze daar niet aan begonnen is. Als er al eisen gesteld worden aan gratis weggeven op straffe van verbanning uit de groep dan geeft het wel aan dat de wereld nog zotter is dan ik dacht.

witte angora

De wereld is zot in het kwadraat, fons.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Voorheen als ik goede spullen weg wilde geven dan was er altijd wel iemand in het dorp die het kon gebruiken. Nu ik in de stad woon en begeleiding heb van het Leger des Heils geef ik goede spullen aan hen mee. Er is altijd wel een cliënt die er net naar op zoek is.
Edit: we kunnen onze goede spulletjes natuurlijk ook nog opsturen naar Spanje. Er woont daar een Nederlandse vrouw die heel zielig en arm is.......

Plaats reactie