Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
27 mei 2022 21:51
Duitsland heeft ook veel mooi plaatsen. De komende 3 maanden kan door heel Duitsland worden gereisd met het openbaar vervoer voor € 9 per maand. Uitgesloten zijn de treinen IC, EC, ICE. Vrij reizen gaat dus voornamelijk met het regionaal vervoer.
Dus prima om pakjes te bezorgen. Net zo als in het begin met de studenten reiskaart.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lisa29 schreef:
27 mei 2022 21:05
Plus dat als ik hier op het forum naar sommige berichten kijk het bezorgen nogal eens mis gaat. Als ik iets in de winkel koop heb ik het meteen in handen. Vind ik persoonlijk gewoon fijner.
Bij 1 miljoen pakjes per dag (volgens postnl) valt het aantal klachten enorm mee.
In een winkel kopen, is vaak makkelijker en sneller. Zolang de winkel een goed assortiment zonder lege schappen heeft.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Erthanax schreef:
27 mei 2022 21:15
Lisa29 schreef:
27 mei 2022 21:05
(...) Maar denk gewoon dat al die extra busjes die vaak ook nog eens gevaarlijk rijden niet het beste voor onze maatschappij zijn.
Plus dat als ik hier op het forum naar sommige berichten kijk het bezorgen nogal eens mis gaat. Als ik iets in de winkel koop heb ik het meteen in handen. Vind ik persoonlijk gewoon fijner.
Helemaal mee eens!
En toch groeit het aantal online aankopen nog steeds. Als het allemaal zo waardeloos zou zijn zal dat toch niet gebeuren. Maar vergeet niet dat wat je hier aan klachten leest niet representatief is. Niemand komt melden als een pakket gewoon op tijd is bezorgd. En het prinsjes en prinsessengedrag zie je niet alleen bij verwende kinderen maar ook bij de klagende boomers. Als het even afwijkt van wat verwacht werd klimmen de (vrouwelijke EN mannelijke) Karens meteen in de pen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
29 mei 2022 08:47
In een winkel kopen, is vaak makkelijker en sneller. Zolang de winkel een goed assortiment zonder lege schappen heeft.
Nou, nee. Ik vindjuist online kopen veel makkelijker (en vooral sneller).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie steeds meer het gemak van online winkelen, maar ik moet er bij zeggen dat de bezorging hier fantastisch gaat!
Van de week bijvoorbeeld 2 grote kamerplanten laten bezorgen.
Op de fiets is dat gewoon niet te doen. :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik zie het toch liever zelf dan op een plaatje, dus hier niks online.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik koop vrijwel alles online, incl. de super boodschappen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

En de nieuwe lijst met Michelin-sterren restaurants is bekend, zitten weer een paar leuke nieuwe tussen, jeuj.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

moederslink schreef:
29 mei 2022 13:30
Ik zie steeds meer het gemak van online winkelen, maar ik moet er bij zeggen dat de bezorging hier fantastisch gaat!
Van de week bijvoorbeeld 2 grote kamerplanten laten bezorgen.
Op de fiets is dat gewoon niet te doen. :wink:
Voor een jonge meid zo als jij gaat dat best wel hoor . Bakfiets , bakker fiets , en die moderne fiets waar je ook kindjes in kan vervoeren. :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Haha😁 heb ik allemaal niet, gewoon een simpele damesfiets, zelfs geen ebike :D

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
13 mei 2022 21:08
Vandaag een geneutraliseerde kater uit het asiel meekregen.
Herr Flick vonden we erg hangerig worden. Vorige week viel ons op, dat hij zijn rechter achterpoot zo min mogelijk gebruikte. Kijken en tussen de tenen zat een kleine wond. Geen idee waar hij die heeft opgelopen. Tijd voor de dierenarts en dan merk je, dat je jaren geen huisdier hebt gehad.
De vorige dierenarts blijkt te zijn overgenomen door IVC Evidensia en dat is weer eigendom van EQT Partners AB, een investeringsbedrijf van de Zweedse familie Wallenberg. Verder gezocht en gelukkig zijn er meerdere zelfstandige dierenartsen, die overname-aanbiedingen afslaan. Afspraak gemaakt.

Herr Flick is bijzonder. Zonder problemen in het mandje met de tralies ervoor. Onderweg in de auto geen protest, maar luid spinnend omdat zoon hem door de tralies op de goede plek aaide. In de wachtkamer het hekje open en binnen een minuut zat hij, niet helemaal ontspannen, op schoot.

In de behandelkamer verraste hij de dierenarts. Beest werkte helemaal mee, geen kik, geen protest, terwijl de dierenarts het pootje inspecteerde en wondvocht afnam. Geen fijne behandeling, zei ze. Dan vraag je je af wat het beest allemaal heeft meegemaakt, dat hij op zulke momenten stil blijft.

Behandeladvies: vloeibare pijnstiller (dosering naar lichaamsgewicht), antibiotica als pil en Biotex Groen op de plek van de wond. Dat betekende ook naar een winkel gaan met babykleren en daar de kleinste maat sokken scoren, zodat Herr Flick geen wasmiddel schoonlikt.

Al na de eerste dag hadden we een compleet andere kat rondrennen. Geïrriteerd over die sok aan zijn achterpoot, voor de rest levenslust en veel babbelen. Bovendien zijn de medicijnen in de afgelopen jaren verbeterd. Ik was gewend om het miauwapparaat op de rug op mijn benen te fixeren, zodat je de pillen en druppels in het bekje kunt doen. Helemaal niet meer nodig. De pijnstiller kan je bij dit beest direct in de bek spuiten en hij slikt alles zelf door. De antibiotica is nog leuker. Pilletje op je handpalm, wordt direct opgegeten en daarna kijkt hij nog rond of er meer is. Pas daarna springt hij op schoot en gaat op zijn rug liggen ... :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Meestal zijn ook mijn poezen timide en meegaand en mak bij de dierenarts.
Maar medicatie toedienen blijft een geworstel 🥴.
De kater van mijn zoon gaat compleet door het lint! Dan komen ze met van die valkhandschoenen, wordt ie vastgeklemd gehouden in een houdgreep in een grote handdoek en hij blaast, gromt, krijst. Wat een stress!
Zo verschillend kunnen dieren dus reageren bij de DA.
Maar jullie Herr Flick is idd wel heel bijzonder!

Waarom hebben jullie trouwens voor deze naam gekozen? 🤭

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

But listen carefully, I shall only say this once...

De naam is een associatie van mijn kerels. Flicken = oplappen, past wel bij zijn achtergrond. Katten hebben personeel, daarom meneer = Herr. Het beest is zwart-wit en in de dierenwinkel was de enige passende halsband voor hem met zwart leer en 'nieten' (ken het Nederlandse woord niet, soort van spijkers). Onze laatste poes heette Helga en dit alles bij elkaar ... Herr Flick.


Ik was niet anders gewend, dan drama bij de dierenarts. Beetje zoals de honden, die vorige week voor en na ons waren. Alleen op de armen van de bazen in de behandelkamer te krijgen en hoe kleiner de hond, hoe zieliger ze kunnen doen. En mentaal had ik mij al ingesteld op handdoeken, bijten, krabben, leren handschoenen ... allemaal niet nodig. :)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Moneyman schreef:
29 mei 2022 12:42
Jablan schreef:
29 mei 2022 08:47
In een winkel kopen, is vaak makkelijker en sneller. Zolang de winkel een goed assortiment zonder lege schappen heeft.
Nou, nee. Ik vindjuist online kopen veel makkelijker (en vooral sneller).
Precies. Ik was zondag weer eens bij de Bijenkorf om wat kleding te kopen. Al die rekken doorzoeken om er dan achter te komen dat je maat er niet bij zit. Moet de verkoper weer het magazijn in om te gaan zoeken..... Online filter je eerst op merk en maat en ben je zo klaar (en als je de keuze beperkt te 2 of 3 merken weet je meestal wel hoe de pasvorm is dus terugsturen valt dan ook mee.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
31 mei 2022 10:26
Offline kun je er een hele middag winkelen voor uit trekken om een t-shirtje te kopen.
En dan kun je tussendoor even gezellig een terrasje pakken of zoiets.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat zou dan voor mij een heel duur t shirtje worden ...

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
30 mei 2022 23:41
But listen carefully, I shall only say this once...

De naam is een associatie van mijn kerels. Flicken = oplappen, past wel bij zijn achtergrond. Katten hebben personeel, daarom meneer = Herr. Het beest is zwart-wit en in de dierenwinkel was de enige passende halsband voor hem met zwart leer en 'nieten' (ken het Nederlandse woord niet, soort van spijkers). Onze laatste poes heette Helga en dit alles bij elkaar ... Herr Flick.
Na deze uitleg;een volkomen logische naam.
Lang voor de reclame filmpjes voorbij kwamen verwaardigde Felix zich om bij ons te komen wonen,en dat 17jaar.
Waarom Felix?,nou, hij zag er uit als een Felix.

Ik was niet anders gewend, dan drama bij de dierenarts. Beetje zoals de honden, die vorige week voor en na ons waren. Alleen op de armen van de bazen in de behandelkamer te krijgen en hoe kleiner de hond, hoe zieliger ze kunnen doen. En mentaal had ik mij al ingesteld op handdoeken, bijten, krabben, leren handschoenen ... allemaal niet nodig. :)

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Je reactie is in de quote geland, daarom nog een keer apart :)
scharrelschipper schreef:
31 mei 2022 21:12
Na deze uitleg;een volkomen logische naam.
Lang voor de reclame filmpjes voorbij kwamen verwaardigde Felix zich om bij ons te komen wonen,en dat 17jaar.
Waarom Felix?,nou, hij zag er uit als een Felix.
Lief.
PeterPeters1966 schreef:
31 mei 2022 09:43
Moneyman schreef:
29 mei 2022 12:42
Nou, nee. Ik vind juist online kopen veel makkelijker (en vooral sneller).
Precies. Ik was zondag weer eens bij de Bijenkorf om wat kleding te kopen. Al die rekken doorzoeken om er dan achter te komen dat je maat er niet bij zit. Moet de verkoper weer het magazijn in om te gaan zoeken..... Online filter je eerst op merk en maat en ben je zo klaar (en als je de keuze beperkt te 2 of 3 merken weet je meestal wel hoe de pasvorm is dus terugsturen valt dan ook mee.
Het snellere zit voor mij in het direct meenemen. Online: vandaag besteld, morgen afhaalbericht, overmorgen ... jammer, dan is het afhaalpunt gesloten, nog een dag later. Vaak nog langer, want niet elke webwinkel heeft zulke goede contracten met de bezorgbedrijven als bol.com
Voor kleding hebben we een paar winkels (op industrieterreinen), waar het assortiment goed is en de maten altijd op voorraad zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Even een wedje... Hoe langer duurt het nog alvorens ridder777 aka een oen zonder poen hier terugkeert?
Ik gok uiterlijk as donderdag.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
31 mei 2022 23:12
Even een wedje... Hoe langer duurt het nog alvorens ridder777 aka een oen zonder poen hier terugkeert?
Ik gok uiterlijk as donderdag.
Het is wel de huiskamer, maar waar slaat dit op?

Plaats reactie