Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Toeristen rondvaren in de Adriatische Zee is seizoenswerk. Ik dacht eigenlijk aan boeren bij je opmerking.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
27 jun 2022 19:22
Toeristen rondvaren in de Adriatische Zee is seizoenswerk. Ik dacht eigenlijk aan boeren bij je opmerking.
Dat snapte ik wel :wink:
Maar wat de boeren betreft;is er geen stikstof in Kroatië?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
27 jun 2022 11:47
Leer je met die app ook de grammatica?
Live-les is nodig voor de mensen, die thuis geen Nederlands spreken. Beste cursus is drie maanden lang de hele dag met een taal bezig zijn, dan maken de hersenen nieuwe verbindingen aan en die blijven bestaan tot je einde (of totdat Alzheimer dat gebied van de hersenen verovert).
Yes, inclusief grammatica en inclusief spraak, de app heeft geluid.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Las dat uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat een vrachtwagen die door boeren geblokkeerd wordt 200 euro per uur kost.
Heb het eens berekend voor mezelf,en ik kom MET DE LADING VAN 10 VRACHTWAGENS uit op ong. 500 euro,maar dan wel per 24 uur.
En dan heb ik alle kosten ook nog naar boven afgerond.
Worden we hier belazerd door de RABO of ben ik veel te goedkoop?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het laatste lijkt mij.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Per schip is in mijn herinnering goedkoper. Kan ik helemaal naast zitten hoor. Maar dacht dat door het feit dat je heel veel meer op 1 schip kunt vervoeren en je waarschijnlijk niet echt veel files hebt het daardoor goedkoper is.
Weet ook niet welke kosten de Rabo heeft meegerekend. Kosten van de lading, loonkosten en pauzes van de chauffeur, brandstof voor de vrachtwagen, onderhoud van de vrachtwagen, stalling van de vrachtwagen etc. Kan me voorstellen dat 200 euro per uur nog meevalt eigenlijk.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
27 jun 2022 21:00
Las dat uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat een vrachtwagen die door boeren geblokkeerd wordt 200 euro per uur kost.
Heb het eens berekend voor mezelf,en ik kom MET DE LADING VAN 10 VRACHTWAGENS uit op ong. 500 euro,maar dan wel per 24 uur.
En dan heb ik alle kosten ook nog naar boven afgerond.
Worden we hier belazerd door de RABO of ben ik veel te goedkoop?
Komt door de veel hogere afschrijving en km-kosten van de vrachtwagens en er zijn ook nog eens 10 beste stuurlui aan de wal nodig voor hetzelfde vrachtje. :wink:

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

27 jun 2022 19:59
Jablan schreef:
27 jun 2022 19:22
Dat snapte ik wel :wink:
Maar wat de boeren betreft;is er geen stikstof in Kroatië?
Met 3,9 miljoen inwoners en 56.594 km2 is de stikstofbelasting veel gunstiger dan in Nederland met 17,6 miljoen inwoners en 41.543 km2.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
27 jun 2022 18:08
scontra schreef:
27 jun 2022 17:59
Moneyman schreef:
27 jun 2022 16:28
pfff... wat een gezeik weer met die boeren :evil:
Neem een Rennie.
Aan zijn boterham zitten ze niet.
Onjuiste aanname, zoals zo vaak. Los daarvan ontgaat me wat de werking van een Rennie voor gunstig effect moet hebben op het gezeik van de boeren. Maar als het werkt, haal ik wel ff een pallet :D
27 jun 2022 18:46
Moneyman schreef:
Ik laat het oordeel over de boeren actie`s even in de midden,maar ik heb wel (eigen) belang bij boeren.Dit jaar 12 transporten gedaan waarvan een voor een glasfabriek,en de rest kwam van of ging naar boeren. Los daarvan, wat zouden jullie doen als ze je bedrijf/manier van leven om zeep willen brengen? ik spreek uit ervaring wat dat betreft.
Iedereen heeft linksom of rechtsom belang bij (een bepaalde mate van) boeren. En ik begrijp deels hun boosheid. En deels ook niet, want er wordt ook een hoop onzin verkondigd. Maar dat rechtvaardigt hoe dan ook niet wat ze nu doen. De sympathie die ze hebben, wordt hard opgebrand (pun intended) op deze manier.

Afbeelding

Afbeelding

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb zelf een agrarische achtergrond en opleiding.
Ik snap wat de boeren willen bereiken maar niet de manier waarop ze het aanpakken.
Een groot deel van de jonge boeren heeft een HBO opleiding. Zet er dan ook een voorman neer die op een fatsoenlijke manier het woord kan voeren en niet zoals ze het nu doen. Nu komen ze over als een "domme boer" terwijl ze dat absoluut niet zijn. De actievoerders moeten de media gewoon naar hun woordvoerder verwijzen zodat er een rationeel verhaal naar buiten komt.
De acties verharden en niet op de goede manier. Wat heeft het voor nut om bijvoorbeeld 100 knotwilgen om te zagen of de minister thuis op te zoeken.
Waar is Rutte trouwens, hij zou als een crisismanager op moeten treden maar is in geen velden of wegen te bekennen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

juliomariner schreef:
28 jun 2022 08:47

Een groot deel van de jonge boeren heeft een HBO opleiding. Zet er dan ook een voorman neer die op een fatsoenlijke manier het woord kan voeren en niet zoals ze het nu doen. Nu komen ze over als een "domme boer" terwijl ze dat absoluut niet zijn.
De voorman/vrouw bij protestacties is altijd degene met de grootse waffel en de meest radicale uitspraken. Zolang deze persoon verkondigd wat de meelopers willen horen komt diegene die wel over een goede en correcte welsprekendheid beschikt niet aan het woord.
Twee partijen in onze volksvertegenwoordiging zijn daar een binnenlands voorbeeld van.

juliomariner

Welke 2 partijen bedoelt u?

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Dat kun je vast zelf wel invullen

juliomariner

Nou, ik heb dat gevoel wel bij meer dan 2 partijen, vandaar mijn vraag.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Volgens mij is Caroline het vriendinnetje van de boeren
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Caroline_van_der_Plas

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
28 jun 2022 09:13
juliomariner schreef:
28 jun 2022 08:47

Een groot deel van de jonge boeren heeft een HBO opleiding. Zet er dan ook een voorman neer die op een fatsoenlijke manier het woord kan voeren en niet zoals ze het nu doen. Nu komen ze over als een "domme boer" terwijl ze dat absoluut niet zijn.
De voorman/vrouw bij protestacties is altijd degene met de grootse waffel en de meest radicale uitspraken. Zolang deze persoon verkondigd wat de meelopers willen horen komt diegene die wel over een goede en correcte welsprekendheid beschikt niet aan het woord.
Twee partijen in onze volksvertegenwoordiging zijn daar een binnenlands voorbeeld van.
Ik herken daar duidelijk de PvdA en SP in.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
28 jun 2022 08:36
reggie2 schreef:
27 jun 2022 18:08
scontra schreef:
27 jun 2022 17:59

Neem een Rennie.
Aan zijn boterham zitten ze niet.
Onjuiste aanname, zoals zo vaak. Los daarvan ontgaat me wat de werking van een Rennie voor gunstig effect moet hebben op het gezeik van de boeren. Maar als het werkt, haal ik wel ff een pallet :D
27 jun 2022 18:46
Moneyman schreef:
Ik laat het oordeel over de boeren actie`s even in de midden,maar ik heb wel (eigen) belang bij boeren.Dit jaar 12 transporten gedaan waarvan een voor een glasfabriek,en de rest kwam van of ging naar boeren. Los daarvan, wat zouden jullie doen als ze je bedrijf/manier van leven om zeep willen brengen? ik spreek uit ervaring wat dat betreft.
Iedereen heeft linksom of rechtsom belang bij (een bepaalde mate van) boeren. En ik begrijp deels hun boosheid. En deels ook niet, want er wordt ook een hoop onzin verkondigd. Maar dat rechtvaardigt hoe dan ook niet wat ze nu doen. De sympathie die ze hebben, wordt hard opgebrand (pun intended) op deze manier.

Afbeelding

Afbeelding
Mijn steun hebben de boeren.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2022 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Opmerking over foto's is verwijdert. Het is mogelijk om foto's te plaatsen die bij de inhoud horen.

juliomariner

breien schreef:
28 jun 2022 09:58
Volgens mij is Caroline het vriendinnetje van de boeren
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Caroline_van_der_Plas
Dat kan ook niet anders als je partij : BOER burgen beweging heet.
Ik vind haar werkmethode een verademing. Ze laat andere kamerleden in hun waarde en brengt haar boodschap op een hele duidelijke manier naar buiten.
Voor een een-vrouws fractie krijgt ze ook behoolijk veel media aandacht.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik begrijp de frustratie en de boosheid bij de boeren enerzijds best, anderzijds, wat ze nu doen, snelwegen blokkeren, bij bewindslieden op de stoep staan en hooibalen in de fik steken, kan gewoon niet.
Dit werkt averechts, de sympathie voor hun protesten verdwijnt wel op deze manier.
Het kan toch niet anders dan dat ze moeten en kunnen snappen dat hun intensieve en op grote schaal boeren niet langer kan?
80 % is voor de export bestemd, dus hun verhaal dat er hier voedselschaarste gaat ontstaan klopt gewoon niet.
Ze kunnen op landbouw overstappen en die megastallen moeten écht weg wat mij betreft.
Het is dierenmishandeling en het gaat om de knikkers, de dollars $$$$.
Honderdduizenden kippen , geiten opgehokt in die stallen.😡
Ziekte uitbraken , branden , vreselijk toch?
Er zijn zat boeren die anders zijn gaan boeren, het roer hebben omgegooid, mét succes!

Er wordt heus wel naar ze geluisterd, ze krijgen gewoon diverse platforms en de oplossing zal uit een gezamenlijke koker en overleg moeten komen.
Deze protesten , op deze schaal? Het kan écht niet.

juliomariner

Er wordt telkens gezegd dat 80% wordt geexporteerd, dat klopt maar wat wordt vergeten erbij te zeggen is hoeveel banen er direct en indirect met deze export verbonden zijn.
De manier waarop de regering de stikstofcrisis meent aan te kunnen pakken klopt gewoon niet. De aan het beleid gekoppelde stikstof kaarten etc kloppen gewoon niet. Ze laten de provincies nu in het diepe springen zodat ze zelf hiervoor geen verantwoording hoeven af te leggen.
Als ze nu met een goed onderbouwde wetgeving waren gekomen was het protest veel minder geweest. Echter de onderliggende stukken z\ij gewoon niet waterdicht.

Plaats reactie