Dit impliceert dat het een doel op zich is dat al die boeren blijven bestaan. Dat is wat mij betreft niet zo - ook het boerenleven heeft te maken met marktwerking en de wetten van vraag en aanbod. Waarom zou dat bij een boer anders zijn dan bij al die andere beroepen die bij gebrek aan de juiste combinatie van vraag en aanbod uitgestorven zijn?juliomariner schreef: ↑28 jun 2022 16:21De vervuiler betaald, daar kan ik mij best in vinden. Dat de agrarische sector er voor moet betalen ook prima maar dan moeten ze het wel terug kunnen verdienen dus moet de voedselindustrie, supermarkten en uiteindelijk ook de consument een eerlijke prijs voor de producten betalen, en zo is het cirkeltje weer rond want we willen allemaal zo goedkoop mogelijk voedsel. Sommige consumenten willen niet perse zo goedkoop mogelijk voedesel maar kunnen eenvoudig weg niet meer betalen.
Het is niet dat een boer iets bijzonders is ofzo.
Volledig eens!juliomariner schreef: ↑28 jun 2022 16:21De luchtvaart mag blijkbaar niet aangepakt worden. Dat een retourtje Parijs maar ongeveer 50 euro kost is toch compleet belachelijk. Deze prijs moet toch ergens vandaan komen want hier verdienen ze echt nog wel aan anders doen ze het niet. Wie betaald dan de prijs van zo'n idiote ticketprijs: 1. het personeel dat zwaar onderbetaald wordt en 2. het milieu door de belastingvrije kerosine.