Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
28 jun 2022 11:09
Nederlanders zijn inventief en ondernemend.
Ook veel boeren zijn anders gaan boeren , mét succes.
Ja er zullen banen verdwijnen, maar er zullen nieuwe, andersoortige banen gecreëerd worden.
Ook de visserij heeft grote klappen gehad , zij hebben het roer ook moeten omgooien , mét succes!

We moeten aan de toekomst denken, dit overvolle Nederland zal men op termijn anders moeten gaan inrichten waarbij er letterlijk ruimte gecreëerd zal moeten worden voor andere takken van ondernemen , financiële steun krijgen ze wel.
Ja,de visserij.
Die zijn voor een deel op de binnenvaart terecht gekomen.
Daar zijn zij en ook wij niet uitgesproken blij mee.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus dan moeten de sluiswachters en brugwachters maar de boel open zetten, of juist dicht, al naar gelang wat ze bedienen, als ze hun zin niet krijgen van de overheid. Beetje burgerlijke ongehoorzaamheid moet toch kunnen?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als men zo doorgaat vanuit Den Haag voorzie ik nog heel wat problemen,hopelijk blijft het bij wat burgerlijke ongehoorzaamheid,en wordt het niet een soort burgeroorlog.
Waar heb ik dit eerder gehoord :roll:

scharrelschipper

Moneyman schreef:
28 jun 2022 16:27
juliomariner schreef:
28 jun 2022 16:21
Moneyman schreef:
28 jun 2022 16:12

En ja, ik ben het met je eens dat sommige sectoren niet hard genoeg gepakt worden. En dan kijk ik met name naar de luchtvaart. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat de agrarische sector de grootste vervuiler is.
De vervuiler betaald, daar kan ik mij best in vinden. Dat de agrarische sector er voor moet betalen ook prima maar dan moeten ze het wel terug kunnen verdienen dus moet de voedselindustrie, supermarkten en uiteindelijk ook de consument een eerlijke prijs voor de producten betalen, en zo is het cirkeltje weer rond want we willen allemaal zo goedkoop mogelijk voedsel. Sommige consumenten willen niet perse zo goedkoop mogelijk voedesel maar kunnen eenvoudig weg niet meer betalen.
Dit impliceert dat het een doel op zich is dat al die boeren blijven bestaan. Dat is wat mij betreft niet zo - ook het boerenleven heeft te maken met marktwerking en de wetten van vraag en aanbod. Waarom zou dat bij een boer anders zijn dan bij al die andere beroepen die bij gebrek aan de juiste combinatie van vraag en aanbod uitgestorven zijn?

Het is niet dat een boer iets bijzonders is ofzo.
juliomariner schreef:
28 jun 2022 16:21
De luchtvaart mag blijkbaar niet aangepakt worden. Dat een retourtje Parijs maar ongeveer 50 euro kost is toch compleet belachelijk. Deze prijs moet toch ergens vandaan komen want hier verdienen ze echt nog wel aan anders doen ze het niet. Wie betaald dan de prijs van zo'n idiote ticketprijs: 1. het personeel dat zwaar onderbetaald wordt en 2. het milieu door de belastingvrije kerosine.
Volledig eens!
Het zal wel te sentimenteel zijn,maar MM,zie jij de overeenkomst tussen beroep en roeping?
Of zoals ik het liever noem; manier van leven.

scharrelschipper

Lady1234 schreef:
28 jun 2022 20:28
Dus dan moeten de sluiswachters en brugwachters maar de boel open zetten, of juist dicht, al naar gelang wat ze bedienen, als ze hun zin niet krijgen van de overheid. Beetje burgerlijke ongehoorzaamheid moet toch kunnen?
Dat zijn rijks ambtenaren,die mogen niet staken.

scharrelschipper

angel1978 schreef:
28 jun 2022 20:36
Als men zo doorgaat vanuit Den Haag voorzie ik nog heel wat problemen,hopelijk blijft het bij wat burgerlijke ongehoorzaamheid,en wordt het niet een soort burgeroorlog.
Waar heb ik dit eerder gehoord :roll:
Vertel,waar?

Lady1234

scharrelschipper schreef:
28 jun 2022 21:04
Lady1234 schreef:
28 jun 2022 20:28
Dat zijn rijks ambtenaren,die mogen niet staken.

Precies, eenbeetje burgerlijke ongehoorzaamheid dan maar.

Lady1234

Die boeren mogen dus de heleboel platleggen? En hoeven geen rekening te houden met anderen, die naar hun werk, naar school, hun zieke ouders of bijvoorbeeld het ziekenhuis moeten?

breien

Ongelezen bericht door breien »

Ik ben ongevraagd lid van home depot gifts & rewards.
Echt hoor ze wisten ongeveer mijn naam.
Om een levering te bevestigen moet ik wel klikken

Lady1234

Leuk, krijg ik nou nooit.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
28 jun 2022 21:18
Die boeren mogen dus de heleboel platleggen? En hoeven geen rekening te houden met anderen, die naar hun werk, naar school, hun zieke ouders of bijvoorbeeld het ziekenhuis moeten?
Theoretisch, als die boeren het hele verkeer plat leggen, scheelt dat verschrikkelijk veel stikstofuitstoot. Nou, hebben ze in Den Haag al deels hun zin.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dit zijn geen boeren, maar regelrechte barbaren https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ange-files

De kritiek op die acties wordt zeer terecht ook steeds groter https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... amenleving

Demonstreren, prima, maar dit heeft helemaal niets meer met demonstreren te maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
28 jun 2022 21:57
Ik ben ongevraagd lid van home depot gifts & rewards.
Echt hoor ze wisten ongeveer mijn naam.
Om een levering te bevestigen moet ik wel klikken
O wat leuk, breien. En, wat heb je niet besteld?

Lady1234

Nijogeth schreef:
28 jun 2022 22:01
Lady1234 schreef:
28 jun 2022 21:18
Theoretisch, als die boeren het hele verkeer plat leggen, scheelt dat verschrikkelijk veel stikstofuitstoot. Nou, hebben ze in Den Haag al deels hun zin.

Volgens mij stoten die trekkers heel wat uit.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

De NOS spreekt inmiddels over relschoppers (ipv boeren) die door de politieblokkade heen gebroken zijn bij het huis van minister van der Wal. Gelukkig is ze niet thuis.

ZeerPrivé

ZeerPrivé

Lisa29 schreef:
28 jun 2022 23:25
De NOS spreekt inmiddels over relschoppers (ipv boeren) die door de politieblokkade heen gebroken zijn bij het huis van minister van der Wal. Gelukkig is ze niet thuis.
Nee, zij niet, maar haar gezin is wel thuis.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

ZeerPrivé schreef:
28 jun 2022 23:32
Lisa29 schreef:
28 jun 2022 23:25
Nee, zij niet, maar haar gezin is wel thuis.
Ik had stiekem de hoop dat haar gezin elders ondergebracht zou zijn. Heel jammer dat dat niet zo is. En heel erg dat het zo ver gaat.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het moeilijke is dat dit vele malen erger gaat worden dan tijdens die coronarellen. Het gaat hier om mensen die familie, werk en leven in gevaar zien komen. De overheid had hier echt iets beter over na moeten denken. Dit gaat echt fout lopen.

Iemand die zijn gezin probeert te beschermen kan gekke dingen doen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
28 jun 2022 20:40
Het zal wel te sentimenteel zijn,maar MM,zie jij de overeenkomst tussen beroep en roeping?
Of zoals ik het liever noem; manier van leven.
Waarom zou de "roeping" van een boer anders zijn dan die van de vele andere banen en ambachten die verdwenen zijn? Ook een "manier van leven" is een keuze van die boer, met gevolgen voor hem. Die kan je niet zomaar op de samenleving afwentelen.

Deze argumenten zou je 1 op 1 los kunnen laten op jouw beroep/ roeping. Ook binnenvaartschippers doen dat vaak generaties lang, en ook dat is een manier van leven. Maar vormt dat een reden om koste wat het kost jouw beroep in het leven te houden? Nee dus.

Plaats reactie