Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zo heel erg thuis in de geschiedenis van de Oranjes ben ik niet , maar Willem I heeft zichzelf tot koning uitgeroepen in 1815.
Van 1795-1806 was Nederland de Bataafse Republiek.
Er wordt zelfs gezegd dat ' onze' Oranjes " nep " Oranjes zijn , maar het fijne weet ik er ook niet van hoor.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
01 jul 2022 17:25
Er wordt zelfs gezegd dat ' onze' Oranjes " nep " Oranjes zijn , maar het fijne weet ik er ook niet van hoor.
Dat gaat erover dat onze Oranjes mogelijkerwijs niet zouden afstemmen van Willem van Oranje (Willem de Zwijger), zie hier. Doch het artikel van Elsevier klopt ook niet, want het moet zijn achterkleindochter.
De kleinzoon van Willem van Oranje, Frederik Hendrik, zoon van Louise de Coligny kreeg een dochter, Albertine Agnes en via haar is hij uiteindelijk directe familie van de huidige Oranjes.
Via zijn dochters Albertine en Henriëtte Catharina, beiden grootmoeder van prins Johan Willem Friso van Nassau-Dietz, is Frederik Hendrik een rechtstreekse voorvader van de huidige koning Willem-Alexander der Nederlanden.
(Uit hetzelfde Wikipedia artikel)

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik meende niet rechtstreeks afstammen van Willen van Oranje maar een zijtak van de oranjes.
Je was met net voor Kuklos.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het mag gerust betwist worden en het is goed mogelijk dat het niet waar is, maar dat verandert niets aan de kwalijke aspecten van "Koning Gorilla" die niet betwist worden. Hij stond, ook in zijn eigen tijd, in binnen- en buitenland met goede reden niet bepaald gunstig bekend.

kuklos

Er is wel een verschil tussen het zijn van een zeer onaangenaam persoon en het vermoorden van je eigen vader.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
01 jul 2022 10:50
Het stuit mij enorm tegen de borst, dát en het neerknallen van zwijnen.
Wanneer de populatie zwijnen te groot wordt , zijn ook andere oplossingen denkbaar, toch?
Ik vind een nationale BBQ natuurlijk een geweldig idee. Maar dan springen die zwijnen nog steeds niet op dat bord en dan is neerschieten toch een vrij humane oplossing.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
01 jul 2022 15:09
potloodventen aan het Meer van Genève en meer van dat fraais.
Ah, een liefhebber van de kunst van het potloodventen 😂

Maar zonder gekkigheid, ik zou dit aanmoedigen voor het koninklijk huis. Toch schitterend. Loop je daar ergens door de straat, komt daar de koning aangelopen. Dan ben je toch al een beetje flabbergasted en dat ie dan nog even zijn kleine onderdaan tevoorschijn haalt. Dan kom je toch niet meer bij van het lachen? Dan zeg je daarna toch ook 'ach, die koning Willie toch, met zijn malle fratsen'.

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Tja, die koningshuizen. Ik vind altijd de gelijkenis tussen Tsaar Nicolaas II en koning George V wel mooi. Zegt voor mij veel over het lichte gebrek aan genetische diversificatie in die kringen.

kuklos

Je vergeet nog Keizer Wilhelm II. Leek ook sterk op zijn beide neven. Minder dan de andere twee, maar genoeg om een gelijkenis te zien.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

In de rij voor de kassa. Klant voor mij had een vliegenmepper zonder prijskaart. Dan weet je, dat het even kan duren ... helemaal als je ziet, dat iemand wordt ingewerkt.

De kassamedewerkster moest op artikelnaam in het systeem zoeken.
Poging 1: fligenmeper
Poging 2: fliegenmeper
Klant achter mij: v-l-i-e-g-e-n-m-e-p-p-ja met dubbel p-e-r
Er kwam een lijst tevoorschijn. Twaalf vliegenmeppers met allemaal andere prijzen. Helemaal onderaan de nieuwste voor 1,99

Twee klanten naar achteren: Coronadiploma?

Vrolijk zwijgend afgerekend en na de kassa tegen de meer ervaren medewerkster alleen 'sterkte, succes en goed weekend' gezegd.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Jablan schreef:
02 jul 2022 18:02
In de rij voor de kassa. Klant voor mij had een vliegenmepper zonder prijskaart. Dan weet je, dat het even kan duren ... helemaal als je ziet, dat iemand wordt ingewerkt.

De kassamedewerkster moest op artikelnaam in het systeem zoeken.
Poging 1: fligenmeper
Poging 2: fliegenmeper
Klant achter mij: v-l-i-e-g-e-n-m-e-p-p-ja met dubbel p-e-r
Er kwam een lijst tevoorschijn. Twaalf vliegenmeppers met allemaal andere prijzen. Helemaal onderaan de nieuwste voor 1,99

Twee klanten naar achteren: Coronadiploma?

Vrolijk zwijgend afgerekend en na de kassa tegen de meer ervaren medewerkster alleen 'sterkte, succes en goed weekend' gezegd.
Andre van Duijn zou er een parodie op kunnen maken. :wink:
Zelf zou ik stilzwijgend zijn vertrokken, na wel eerst de 'kassa'bon te hebben gecontroleerd.

breien

Ongelezen bericht door breien »

In de AH reclame
Waarom heeft de ene hamster een broekje aan en de andere hamster een shirtje aan en de derde hamster een zwemband om?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is de AH-reclameversie van 'horen, zien en zwijgen', breien.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Of hetero, homo en divers

witte angora

De boeren zijn alweer vroeg op pad. Wat ik me nou afvraag: moeten de koeien niet worden gemolken?

breien

Die koeien melken zichzelf.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Melkrobot
Laatst gewijzigd door breien op 04 jul 2022 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Dan hebben we de boeren dus niet langer nodig. Als we die beesten (de koeien dus) dan in India zetten, dan zijn we hier van het stikstofprobleem af.

Hoe moeilijk kan het zijn?

breien

In India zijn koeien heilig

witte angora

Precies. Koe blij, boer blij.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
01 jul 2022 10:50
De koning heeft privileges die al zijn vastgelegd in het stenen tijdperk. :mrgreen:
Aanpassen aan de huidige maatstaven? Tuurlijk niet :roll: .
Rutte , een vriendje van Willem , wil daar nooit iets over horen , noch toelichten, noch aanpassen.
Het stuit mij enorm tegen de borst, dát en het neerknallen van zwijnen.
Wanneer de populatie zwijnen te groot wordt , zijn ook andere oplossingen denkbaar, toch?
Die populatie wórdt te groot, want itt mensen doen die beesten net aan anticonceptie of geboorteplanning, die fokken, gevoed door ingeslopen overlevingsdrang, net zo lang door tot er teveel zijn, en de zwakkeren sterven door gebrek aan voedsel, of doordat er op de omliggende wegen meer worden doodgereden dan ze bijelkaar kunnen ketsen.

Itt wat wij mensen in ons hoofd halen, is natuur onder aan de streep hard en meedogenloos. En Nederland is te vol/druk om een sluitend ecosysteem te laten bestaan, dus is ingrijpen nodig. Dan is afschieten en opeten in mijn ogen een prima methode.

Veel puurder biologisch vlees kan je niet krijgen.

Plaats reactie