Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
08 aug 2022 11:05
Hoe denkt u over de andere punten die ik noem, de rechten van bv lhbtiq+'ers en vrouwen in Islamitische landen, en het bloedige sektarische geweld tussen Islamitische stromingen in (en tussen) Islamitische landen?
Dat valt voor ons allemaal onder de verschillen in snelheid, waarmee maatschappijen zich ontwikkelen.

Breien heeft het antwoord al gegeven:
breien schreef:
07 aug 2022 14:47
Bij de meeste godsdiensttwisten, heden en verleden, draait het meer om macht dan om religie.
Dat is wat je momenteel ziet in de wereld. Een machthebber, meestal een man voorbij de pensioenleeftijd met een te hoog testosteron-niveau, kan niet omgaan met de veranderingen in het eigen gebied, onder de eigen bevolking en probeert via geweld dit onder controle te houden, indirect de eigen positie veilig te stellen.
Het terugdraaien van rechten voor vrouwen, minderheden is een van de vele methoden van repressie.

Economie is doorslaggevend. Pas als de hele bevolking een dak boven het hoofd heeft, kan werken, voldoende te eten heeft, dan pas ontstaat ruimte om de positie van eerst vrouwen, daarna minderheden te verbeteren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Zal ik eens in Delpher zoeken hoeveel homoseksuelen er 100 jaar geleden van hoge gebouwen af werden gegooid? Want dat is de stelling.

Ach laat maar, het was zo'n schering en inslag dat het de krant niet eens haalde. Ik weet nu al dat je er niks over gaat vinden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vakantiegangers kunnen duidelijk ook flinke pech hebben, zoals Jan en Nettie Muskers. Gelukkig heeft Jan nog een plan B.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
08 aug 2022 13:28
Erthanax schreef:
08 aug 2022 11:05
Hoe denkt u over de andere punten die ik noem, de rechten van bv lhbtiq+'ers en vrouwen in Islamitische landen, en het bloedige sektarische geweld tussen Islamitische stromingen in (en tussen) Islamitische landen?
Dat valt voor ons allemaal onder de verschillen in snelheid, waarmee maatschappijen zich ontwikkelen.
En dus blijkt opnieuw dat de islam niet past bij Nederlandse normen en waarden.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Het wordt, naar mijn inzien in ieder geval en misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd, de hoogste tijd dat er eens een interieurverzorger/ster door de 'huiskamer' gaat om die eens flink onder handen te nemen en om de kussentjes weer eens op te schudden.
Er blijft de laatste tijd toch wel aardig wat ongewenste troep achter en dat maakt het er al met al niet gezelliger op.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Opschudden ,uitkloppen is beter . :?

Jablan
Contacteer:

kuklos schreef:
08 aug 2022 14:13
Jouw interpretatie. Voor mij past de islam net zo bij Nederland als elk ander geloof. Wat zijn Nederlandse normen en waarden eigenlijk?

Hoe dan ook, tijd voor wat anders. Vandaag weer iets geleerd.

Booking is een prima site om je te oriënteren (en als je graag te veel betaalt ook om te boeken). Daar viel mij iets op. Huiseigenaar verhuurt zelf een standaard vakantiehuis (gemiddelde kwaliteit) voor 300 Euro per nacht. Direct eronder hetzelfde huis, maar dan met een andere titel, voor 735 Euro per nacht. Dat is via Novasol.

Even doorzoeken en de oorzaak gevonden. Oyo heeft niet alleen AirBnB en @Leisure overgenomen, maar ook Novasol. Slechte ontwikkeling, want Oyo biedt slechte verhuurvoorwaarden, bepaalt de verhuurprijs en achter die prijs zit weer een slecht geprogrammeerd algoritme. Nog iets typisch voor Oyo: ze pushen de eigenaren om maar zo veel mogelijk bedden neer te zetten, omgerekend 1 bed/persoon per 10 m2 woonoppervlak. Echt krap en klein.

Het is nu hoogzomer, in principe moet alles vol zitten en bij dit huis ... groene, lege kalenders. Geen wonder. In de directe omgeving zijn er buitencategorie huizen te huur met meer vierkante meters per persoon, meer voorzieningen in en rond het huis zoals sauna, airco, zwembad, A-merk barbecue (Boretti/Weber), elke slaapkamer een eigen badkamer. Deze huizen doen nu - hoogzomer - tussen de 100 en 200 Euro per nacht, de eigenaren verhuren direct via Booking en hun kalenders zijn rood, vol.

De tijd van BelVilla en Novasol is geweest.

Gelukkig zijn er nog Micazu, Interhome voor de fijnproevers en wordt Booking steeds meer hèt kanaal voor vakantiehuizen voor iedereen.

kuklos

Jablan schreef:
08 aug 2022 20:40
kuklos schreef:
08 aug 2022 14:13
Jouw interpretatie. Voor mij past de islam net zo bij Nederland als elk ander geloof. Wat zijn Nederlandse normen en waarden eigenlijk?
Deze respons was te verwachten. Zoveel mogelijk wegkijken, misschien kunnen we straks dan nog wel verklaren dat de islam DE Nederlandse cultuur is. :roll:

breien

Ongelezen bericht door breien »

Erthanax schreef:
08 aug 2022 13:36
Vakantiegangers kunnen duidelijk ook flinke pech hebben, zoals Jan en Nettie Muskers. Gelukkig heeft Jan nog een plan B.
Ooit las ik hier een variant op
Een gezin uit Bremen wilde naar de Keukenhof.
Manlief voerde Keukenhof in het navigatiesysteem. Het navigatiesysteem leidde het gezin naar Eext. Nergens de bollenvelden te vinden. Na anderhalf uur in de nabije omgeving van Eext rondjes te hebben gereden en vergeefs de aanwijzingen van de navigatie te volgen vroegen ze aan een bewoner waar de Keukenhof was.
Een klein straatje in de kern van Eext.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
08 aug 2022 09:58
J. Deltoer schreef:
07 aug 2022 10:37
Het is geen probleem om naar dat soort landen te gaan als je je volledig aanpast aan de daar heersende cultuur.
Wij gedragen ons daar niet anders dan hier.
reggie2 schreef:
07 aug 2022 11:10
Jij bedoelt vast de Islam die alles gaat overheersen in ons land, dat andere normen en waarden normaal worden in ons land??
De islam zal hier niet nooit dominant worden.
De normen en waarden in Nederland verschuiven per 1-2 generaties.
Erthanax schreef:
07 aug 2022 11:28
Van de onderlinge verdraagzaamheid in het Ottomaanse rijk stel ik me ook niet al te veel voor.
Het meest dichtbij komt de manier, waarop de Britten hun koloniën hebben bestuurd. Alle plaatselijke gebruiken bleven overeind. Ik heb nu Bosnië als voorbeeld genomen, maar de sporen van het Ottomaanse Rijk kom je overal tegen in Zuidoost-Europa.
kuklos schreef:
07 aug 2022 12:13
Ja hoor,100 jaar geleden moesten vrouwen ook verplicht een hoofddoek op, werden kinderen uitgehuwelijkt zodra ze in het land van herkomst waren, werden homo's van flatgebouwen afgegooid etc.
Je richt je teveel op de extremen. Een eeuw geleden waren er ook kledingvoorschriften en ongemerkt zijn ze er nog (de spijkerbroek). Uithuwelijken gebeurde indirect: alleen een partner met de juiste achtergrond (kerk, maatschappelijke status) was welkom en daar werd actief naar gezocht door de ouders. Het vermoorden van mensen met afwijkend gedrag ligt al iets verder terug, het was gemakkelijker om ze naar een klooster te sturen of te laten emigreren.
moederslink schreef:
07 aug 2022 12:32
Het zijn de Moslimfundamentalisten die doordraaien en de boel verstieren.
Zo is het.
moederslink schreef:
07 aug 2022 12:59
Maarrrrre .....bij het zien van de uitgezonden beelden vd Gay Pride werd ik bij vele extreem extravagante uitdossingen toch wel wat onpasselijk.
Wat ik aan foto's langs zag komen, was het dit jaar een kuis feestje.
We zijn in juni naar de CSD in Köln geweest. Voor zoon plus vrienden was het een enorme mentale opsteker. Voor ons meer mensen van vroeger weer eens spreken/zien. Dat is de meerwaarde van zo'n dag.
Nijogeth schreef:
08 aug 2022 03:25
Wat overigens het grootste probleem is, is dat door sommigen de Islam niet als geloof wordt herkend, omdat er nog in geen enkel Islamitisch land een scheiding tussen kerk en staat is geweest. Daardoor zou je de Islam ook als rechtssysteem kunnen zien en niet als godsdienst.
Die scheiding hebben we aan de Franse Revolutie te danken en alleen in Frankrijk wordt die scheiding strak overeind gehouden. Voor de rest zie je overal de invloed van het geloof terug in de wetgeving.
Heb die gay pride een paar keer gezien en bij mij kwam het over als een groot feest waar hooguit hier en daar het alcohol percentage iets minder had gekund.
Heb er een kleine bijdrage aan kunnen leveren door aan een sleepbootje dat een mooi opgetuigde boot door de grachten ging trekken wat smeerolie te leveren.
Anders hadden die mensen niet mee kunnen doen,zou toch jammer zijn?
Leven en laten leven.

Jablan
Contacteer:

kuklos schreef:
08 aug 2022 20:47
Deze respons was te verwachten. Zoveel mogelijk wegkijken, misschien kunnen we straks dan nog wel verklaren dat de islam DE Nederlandse cultuur is. :roll:
1. Je geeft geen antwoord op de vraag wat Nederlandse normen en waarden eigenlijk zijn. Kom eens op met voorbeelden of ken jij je eigen cultuur zo slecht :roll:
2. Wegkijken waarvan? Leg eens uit. Lijkt mij heel spannend worden. :)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Moeten we nu last van " sproeischaamte " krijgen?🤔
Mijn tuin heeft water nodig en ik moet tóch sproeien.
Ik doe het wel efficiënt, pas in de avond en vrij kort.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
10 aug 2022 10:26
Kom op zeg, bij de bomen gooien ze 150 liter en dan zal je niet je tuin mogen sproeien?? Lekker doen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
10 aug 2022 10:26
Toch minder efficiënt als u denkt dat het is. :wink:
Bij deze temperaturen eens in de drie/vier dagen wat langer sproeien, waardoor het water echt in de grond kan doordringen en zo de wortels kan bereiken, heeft meer effect op de vaste tuinbeplanting en het gras dan het elke dag net even het bovenlaagje nat maken.
Bij kort sproeien worden maar net de eerste paar oppervlakte millimeters nat en het water dat aan de oppervlakte blijft is in de kortste keren verdampt en dat is zonde.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

De aangeplante coniferen , eind april, krijgen wél een behoorlijke plens.
Ze staan er ook prachtig bij, mooi groen!
En de potten krijgen water.
De rest is royaal gegroeid en stevig geworteld en krijgt dus wat minder.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
10 aug 2022 11:11

Laten we hopen dat ze volgende week vanuit de lucht water krijgen, ik loop met plezier in de regen met mijn hond, beter dan deze hitte.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
10 aug 2022 11:11
.
Dit dus. Planten, en zeker struiken en bomen, gaan zelf op zoek naar water en voeding. Zit het wat dieper? Dan moeten de wortels gewoon wat meer naar beneden groeien. Voortdurend de sproeier er op helpt hen niet het water zelf te zoeken waar het is: het grondwaterniveau.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat klopt mits de plant goed is aangeslagen.
Mijn beukenhaag heb ik 2 jaar geleden geplant.
Door de vakantie heb ik hem niet genoeg water kunnen geven. Gevolg een groot deel van de bladeren is verdroogd. De haag staat namelijk bij een aantal dikke eiken die al het water wegtrekken.
Ik ben direct na de vakantie begonnen hem goed water te geven.
Gelukkig zijn de noodknoppen nu weer aan het uitlopen maar ik moet hem nu echt wel blijven begieten anders gaat hij zeker dood.

kuklos

Jablan schreef:
09 aug 2022 16:34
kuklos schreef:
1. Je geeft geen antwoord op de vraag wat Nederlandse normen en waarden eigenlijk zijn. Kom eens op met voorbeelden of ken jij je eigen cultuur zo slecht :roll:
Ik ga er bewust niet op in omdat ik dat soort weg-met-ons en zelfhaat argumenten spuugzat ben.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
10 aug 2022 14:01
Jablan schreef:
09 aug 2022 16:34
kuklos schreef:
Ik ga er bewust niet op in omdat ik dat soort weg-met-ons en zelfhaat argumenten spuugzat ben.
Beetje vreemd, jij gaat er bewust niet op in omdat je het spuugzat bent, maar ik moet wel iets doen volgens jou, terwijl dat voor mij lichamelijk onmogelijk is. Beetje zwakke reden wat mij betreft.

Plaats reactie