Huiskamer
Re: Huiskamer
Chronisch zieken kunnen bij sommige gemeenten een tegemoetkoming krijgen via de Bijzondere Bijstand. Dit ter compensatie van de oude regelingen via het CAK.
Die tegemoetkoming wordt nog steeds jaarlijks automatisch door het UWV uitgekeerd.
https://www.uwv.nl/particulieren/overig ... te-krijgen
Die regeling is alleen voor mensen die een uitkering via het UWV hebben.Lady1234 schreef: ↑06 dec 2022 12:31
Die tegemoetkoming wordt nog steeds jaarlijks automatisch door het UWV uitgekeerd.
https://www.uwv.nl/particulieren/overig ... te-krijgen
Mensen die dat niet hebben, kunnen hun gemeente om ondersteuning vragen via de Bijzondere Bijstand. Het verschilt overigens per gemeente of zij hieraan meedoen.
@Moneyman
Ik ben het met je eens dat de omschrijving 'onnodig energieverbruik' niet als wettekst gebruikt moet worden.
@kuklos
Je mag me alles vragen, maar ik heb geen overzicht van ons energieverbruik en de sociaal economische relevantie daarvan.
Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York, dan denk ik dat het tijd is voor een verbod.
Zelfs als er geen energiecrisis was, is het gewoon zinloze uitbuiting van onze planeet.
Ik ben het met je eens dat de omschrijving 'onnodig energieverbruik' niet als wettekst gebruikt moet worden.
@kuklos
Je mag me alles vragen, maar ik heb geen overzicht van ons energieverbruik en de sociaal economische relevantie daarvan.
Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York, dan denk ik dat het tijd is voor een verbod.
Zelfs als er geen energiecrisis was, is het gewoon zinloze uitbuiting van onze planeet.
-
Dat denken 'we' niet, dat wisten 'we' al lang...

Dus je wil iets verbieden, maar kan niet aangeven wat je wil verbieden?Fyte schreef: ↑06 dec 2022 13:22@kuklos
-
Daarbij is ook dat verlaten industrieterrein misschien wel om een bepaalde reden verlicht?
kuklos
vindt dit leuk
Ik denk dat een deel noodverlichting is. hHebben wij ook op kantoor. Zeer veel licht afgevend, maar als je kijkt naar het daadwerkelijke verbruik valt dat gezien de hoeveelheid licht die het geeft heel erg mee.juliomariner schreef: ↑06 dec 2022 13:38Daarbij is ook dat verlaten industrieterrein misschien wel om een bepaalde reden verlicht?
-
Daarnaast inbraakpreventie en preventie van allerlei andere duistere zaken
Daarom dus de vraag aan fyte wat nu precies onnodig stroomverbruik is. Als je iets wil verbieden zal je toch wel een idee hebben wat je eronder verstaat.
Een ieder die 's avonds over een industrieterrein loopt zal genoeg voorbeelden zien van onnodig energie gebruik.
Een mooi voorbeeld is het verlichten van elke gevelsteen.
Een mooi voorbeeld is het verlichten van elke gevelsteen.
Het energieplafond (1.200 m³ gas, 2.900 kWh elektriciteit en 37 GJ stadsverwarming) en de hoge prijzen moeten veel gebruikers toch stimuleren om geen "onnodige energie" te verbruiken, lijkt me.
Je blijft er dus omheen draaien Fyte. Helder.
Dan kunnen we die discussie dus ook gewoon negeren.
Dan kunnen we die discussie dus ook gewoon negeren.
... waarmee je de gegeven argumenten negeert en blijft hangen in "naar mijn mening". Dat schiet niet op natuurlijk, en bevestigt gelijk nogmaals waarom jouw wens onhaalbaar is.
Als je niet begrijpt wat onnodig energieverbruik is, dan ben je waarschijnlijk onderdeel van het probleem.
Als je van mij verwacht dat ik de omschrijving 'onnodig energieverbruik' in detail definieer en vertaal naar wettekst, dan moet ik je teleurstellen.
Als je van mij verwacht dat ik de omschrijving 'onnodig energieverbruik' in detail definieer en vertaal naar wettekst, dan moet ik je teleurstellen.
Ik ben meer teleurgesteld in het feit dat het je nota bene niet eens lukt je eigen voorbeeld van een steekhoudende onderbouwing te voorzien.
Hier spreek je jezelf tegen. Je zegt eerst dat je geen overzicht hebt maar bepaald vervolgens dat iets verboden moet worden. Terwijl er misschien wel een goede reden is om die verlichting aan te houden. Maar dat weet je niet want je zegt immers dat je dat overzicht niet hebt.Fyte schreef: ↑06 dec 2022 13:22
@kuklos
kuklos
vindt dit leuk