Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Fyte schreef:
07 dec 2022 15:17
Lady1234 schreef:
07 dec 2022 14:32
@fyte

Misschien kunt u beter in uw omgeving dat zendingswerk verrichten. Heeft wellicht meer succes.
Mijn omgeving is al overtuigd, nu jij nog.
Je bent nog erger dan de Jehova.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
07 dec 2022 15:00
Voor alle bankhangers :mrgreen: de uitkeringsbedragen per 1-1-2023 https://cmweb.nl/2022/12/dit-zijn-de-ui ... r-in-2023/

Ze zijn bij de AOW de inkomensondersteuning van € 5,00 per maand vergeten. Was eerst ruim € 25,00.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... nuari-2023

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
07 dec 2022 15:00
Voor alle bankhangers :mrgreen: de uitkeringsbedragen per 1-1-2023 https://cmweb.nl/2022/12/dit-zijn-de-ui ... r-in-2023/
We zullen wel zien wat onze euro waard zal zijn komende jaar.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 dec 2022 14:44
Moneyman schreef:
07 dec 2022 14:30
breien schreef:
07 dec 2022 14:04
Stuurt iemand namens GAMMA phishingmails?
Sorry. Zal het niet meer doen.
Blij dat jij de schuld op je neemt. Blijf ik buiten schot. :lol:
Ik ben het gewend om ongewenste berichtten te brengen :D

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM Maar dan wel met één t toch? :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Lady1234 Excuus, ik heb de bedragen niet geverifieerd. :oops: :lol:

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Fyte schreef:
07 dec 2022 02:47
kuklos schreef:
07 dec 2022 01:15
Er is water dat verspild wordt. Lampen die aanstaan die niet hoeven. Er wordt gestookt als het niet nodig is. Maar dat moet je niet in een wet willen vatten, dat werkt niet.
Waarom niet? Lijkt mij een prima plan.
Natuurlijk lijkt het je een prima plan. Het enige dat jij hoeft te doen is iets te roepen en elk detail daarna mag een ander oplossen.

Jouw plan, sorry idee, heeft een aantal problemen:
* Duidelijk bepalen wat onnodig is;
* Dit dan juridisch dichtgetimmerd in een wet vatten;
* Deze wet door de Eerste en Tweede Kamer loodsen;
* Handhaven van deze wet;
* Alle extra ambtenaren die daar weer voor nodig zijn.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kuklos u vergeet er 1:
Nut en noodzaak van zo'n wet

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
07 dec 2022 16:04
@Lady1234 Excuus, ik heb de bedragen niet geverifieerd. :oops: :lol:

Geen probleem. Is ook uw taak niet, maar ik had het bericht van de overheid al een dag eerder gelezen.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Fyte schreef:
06 dec 2022 15:21
rwolters schreef:
06 dec 2022 14:40
Fyte schreef:
06 dec 2022 13:22

@kuklos

Je mag me alles vragen, maar ik heb geen overzicht van ons energieverbruik en de sociaal economische relevantie daarvan.

Maar als ik in de avond over een verlaten industrieterrein loop en het eruit ziet als broadway New York, dan denk ik dat het tijd is voor een verbod.
Hier spreek je jezelf tegen. Je zegt eerst dat je geen overzicht hebt maar bepaald vervolgens dat iets verboden moet worden. Terwijl er misschien wel een goede reden is om die verlichting aan te houden. Maar dat weet je niet want je zegt immers dat je dat overzicht niet hebt.
Het èèn sluit het ander niet uit.

Je trekt ook verbanden die er niet zijn. Dat ik geen inzage heb in het nationale energieverbruik, wil niet zeggen dat ik niet begrijp wat onnodig energieverbruik is.

Leg mij eens uit wat het doel is van gevelverlichting en of dat sociaalwenselijk is?
Beveiliging. Zomaar de eerste die ik in 1 seconde kan bedenken. Het lijkt me toch heel wenselijk dat mensen zich veilig kunnen voelen. En misschien zijn er wel mensen aan het werk in de bedrijfspanden waarvan jij denkt dat het leeg is.

Jij hebt met al jouw reacties op dit onderwerp al meer energie verbruikt dan wat een logo aan een gevel gebruikt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Onkruid71 schreef:
07 dec 2022 15:35
ZeerPrivé schreef:
07 dec 2022 15:00
Voor alle bankhangers :mrgreen: de uitkeringsbedragen per 1-1-2023 https://cmweb.nl/2022/12/dit-zijn-de-ui ... r-in-2023/
We zullen wel zien wat onze euro waard zal zijn komende jaar.
Eén euro en mooier kan niemand het maken. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Fyte schreef:
07 dec 2022 15:17
Lady1234 schreef:
07 dec 2022 14:32
@fyte

Misschien kunt u beter in uw omgeving dat zendingswerk verrichten. Heeft wellicht meer succes.
Mijn omgeving is al overtuigd, nu jij nog.
Gelukkig ben ik niet aan de beurt. Ik ben namelijk voor klimaatsverandering. Scheelt een hoop gasverbruik als we het hier wat warmer hebben in de winter.

Fyte
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 sep 2022 10:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Fyte »

Nijogeth schreef:
07 dec 2022 18:21
Gelukkig ben ik niet aan de beurt. Ik ben namelijk voor klimaatsverandering. Scheelt een hoop gasverbruik als we het hier wat warmer hebben in de winter.
Ook daar denk ik anders over. Ik weet dat het niet mag, maar ik denk (anders):

Ik ben bang dat er door de klimaatverandering een ijstijd zal komen.
In eerste instantie zal de planeet opwarmen, maar als de temperatuur te ver stijgt zal de planeet onszelf beschermen doormiddel van vulkaanuitbarstingen, wat een ijstijd tot gevolg zal hebben. 😎
scontra schreef:
07 dec 2022 13:54

De gasvelden in Groningen zijn allesbehalve leeg aangezien er nog meer gas in de bodem zit dan er tot nu toe is uitgehaald. Maar ze worden om een moverende reden niet verder geëxploiteerd en u weet vast ook wel waarom.
In Groningen zit nog ongeveer een zesde van de oorspronkelijke vooraad. Er moeten grote investeringen gedaan worden en het wordt steeds duurder om dat 'restje' op te pompen. De verwachting was dan ook dat het niet rendabel zou zijn. Dat is de reden dat Groningen moest sluiten.

Maar met de huidige prijzen is het weer interessant, dus als je in Groningen woont, begin je woning maar te stutten.
kuklos schreef:
07 dec 2022 01:15

Natuurlijk lijkt het je een prima plan. Het enige dat jij hoeft te doen is iets te roepen en elk detail daarna mag een ander oplossen.

Jouw plan, sorry idee, heeft een aantal problemen:
* Duidelijk bepalen wat onnodig is;
* Dit dan juridisch dichtgetimmerd in een wet vatten;
* Deze wet door de Eerste en Tweede Kamer loodsen;
* Handhaven van deze wet;
* Alle extra ambtenaren die daar weer voor nodig zijn.
Helaas ben ik niet de dictator, anders had ik het zelf wel opgelost.

Wat jij problemen noemt, zijn politieke keuzes, de dagelijkse gang van zaken in Den Haag.

Fyte schreef:
06 dec 2022 15:21

Leg mij eens uit wat het doel is van gevelverlichting en of dat sociaalwenselijk is?
rwolters schreef:
07 dec 2022 16:31

Beveiliging. Zomaar de eerste die ik in 1 seconde kan bedenken. Het lijkt me toch heel wenselijk dat mensen zich veilig kunnen voelen. En misschien zijn er wel mensen aan het werk in de bedrijfspanden waarvan jij denkt dat het leeg is.

Jij hebt met al jouw reacties op dit onderwerp al meer energie verbruikt dan wat een logo aan een gevel gebruikt.
Wat heeft het verlichten van gevelstenen met beveiliging en veiligheid te maken?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is een excuses trouwens nog een excuses als je er een datum voor moet plannen en al van tevoren bekend maakt dat er excuses aangeboden worden?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vind het er steeds meer op lijken dat het een manier is van de regering om de media af te leiden van andere belangrijke dossiers.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
08 dec 2022 17:46
Is een excuses trouwens nog een excuses als je er een datum voor moet plannen en al van tevoren bekend maakt dat er excuses aangeboden worden?
Ja !!
Zijne excellentie kan toch geen excuus aanbieden voor het Slavernijverleden van Nederland door dit op een willekeurige zondagmorgen, midden op het Kootwijkerzand en staande op een sinaasappelkistje, te doen.
Niemand zou hem horen, hij zou een eenzame roepende op een zandvlakte zijn. :wink:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Alleen maakt "zijne excellentie" geen excuses maar heeft de regering is al haar wijsheid besloten dit door een paar ministertjes te laten doen op een volkomen willekeurige datum. Vanaf het begin hadden ze kunnen weten dat dit gegarandeerd problemen op zou gaan leveren. Want als Rutte naar Suriname zou gaan zijn ze op de antillen gepikeerd omdat er bij hen alleen maar een minister of staatssecretaris komt.
Daarnaast waarom niet wachten tot de offiele datum van de afschaffing van de slavernij.
Persoonlijk zie ik het nut van excuses niet in, dat had dan 150 jaar geleden gedaan moeten worden. Nu worden er excuses aangeboden namens mensen die hier niets aan hebben kunnen doen aan mensen die persoonlijk geen rechtstreeks slachtoffer zijn. Ik vind het net dat het kleinkind van de veroorzaker van een ongeluk in 1960 nu excuses aanbied aan een achterneef van het slachtoffer.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Het gaat ook niet om de excuses, het gaat om geld kunnen eisen daarna. Gratis geld willen hebben.

We zijn een beetje gek geworden. Nu moet voor de slavernij excuses worden aangeboden zonder ook maar te kijken naar de tijdsgeest indertijd, terwijl in het Verzetsmuseum ineens ook de daders belicht moeten worden. Want alles was niet zo zwart-wit hoor. :roll:

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
08 dec 2022 18:51
dat had dan 150 jaar geleden gedaan moeten worden.
Dat is misschien ook wel gedaan, maar hebben ze nu net die aflevering van het journaal gemist :mrgreen:

Ik vind wel dat er ook excuses moeten komen van de landen, die lang nadat het westen slavernij had afgeschaft, die in de 20e (en 21e, want in Mauritanië werd het pas in 2007 illegaal) eeuw de slavernij nog toelieten. Dus een groot deel van de vrije Afrikaanse en Arabische landen.

Ook zie ik graag een excuses voor de miljoenen blanke slaven, want telkens als ik iemand met een Berbers uiterlijk zie word ik eraan herinnerd dat mijn voorouders hier verschrikkelijk door behandeld werden.

Eigenlijk is het maar een triest zeikwereldje waar we tegenwoordig in leven als we excuses moeten gaan maken voor dingen die meer dan 100 jaar geleden plaatsvonden en niemand op de aarde heeft meegemaakt. Er zou eerder excuses moeten komen voor dingen die nu nog gebeuren.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
08 dec 2022 19:33
juliomariner schreef:
08 dec 2022 18:51
dat had dan 150 jaar geleden gedaan moeten worden.
Dat is misschien ook wel gedaan, maar hebben ze nu net die aflevering van het journaal gemist :mrgreen:

Ik vind wel dat er ook excuses moeten komen van de landen, die lang nadat het westen slavernij had afgeschaft, die in de 20e (en 21e, want in Mauritanië werd het pas in 2007 illegaal) eeuw de slavernij nog toelieten. Dus een groot deel van de vrije Afrikaanse en Arabische landen.

Ook zie ik graag een excuses voor de miljoenen blanke slaven, want telkens als ik iemand met een Berbers uiterlijk zie word ik eraan herinnerd dat mijn voorouders hier verschrikkelijk door behandeld werden.

Eigenlijk is het maar een triest zeikwereldje waar we tegenwoordig in leven als we excuses moeten gaan maken voor dingen die meer dan 100 jaar geleden plaatsvonden en niemand op de aarde heeft meegemaakt. Er zou eerder excuses moeten komen voor dingen die nu nog gebeuren.
Mee eens en goed verwoordt!

Plaats reactie