Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Kwalijk ook dat die slappe zakken in Den Haag die onze politici zijn hierin meegaan.
Er wordt uiteraard excuses geëist van Nederland en dergelijke landen, zijn er al excuses geëist bij de Arabieren? Die hun slaven castreerden zodat er geen nageslacht kon komen?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebben we eigenlijk weleens herstelbetalingen ontvangen van de Spanjaarden? Laat de excuses maar zitten, want dat zijn smoesjes, het gaat tenslotte uiteindelijk om de poen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

De Spanjaarden? Wat dacht je van de Romeinen? De Vikingen? En elk ander volk wat ooit ergens iets veroverd heeft. Wanneer gaat Mongolië de halve wereld schadeloos stellen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Exact! De ene helft vd wereldbevolking kan wel excuses aanbieden aan de andere helft vd mensheid.
Hoe erg zijn de Britten wel niet tekeer gegaan.... om ook maar wat te noemen?

Tot op de dag van vandaag worden diverse bevolkingsgroepen onderdrukt, misbruikt, uitgebuit , vernederd en als ' deurmat ' gebruikt.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

De helft? De HELE wereldbevolking. Geen enkel volk heeft voorouders die onschuldig zijn. ga maar ver genoeg terug in de geschiedenis en bij elk volk vind je wel iets.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, hier een hoop praats maken over de arbeidsomstandigheden in verre landen, maar de louche uitzendbureaus hier kunnen ze niet eens in het gareel krijgen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb een voorouder die 2 eeuwen geleden een arm keuterboertje was. Kan ik van mezelf een schadevergoeding eisen omdat hij door een andere rijke voorouder uitgebuit was?

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Alleen als je geen witte heteroseksuele cisgender man bent.
(heb ik nog wat woke bingo woorden gemist?)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

:shock: Ik denk dat ik me eerdaags maar laat opnemen in een beschermde omgeving.... Wat een wereld... :?

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
08 dec 2022 21:08
De helft? De HELE wereldbevolking. Geen enkel volk heeft voorouders die onschuldig zijn. ga maar ver genoeg terug in de geschiedenis en bij elk volk vind je wel iets.
Klopt,maar misschien een kleine nuance?
Volken/landen die een ander land aanvallen/innemen worden niet gezien als slavenhouders,maar meer als agressors of bevrijders,al naar gelang.
Excuus daarvoor maken is m.i. zinloos,omdat het meestal een politieke of economische zaak is.
De excuses achteraf zijn dat dus ook gemeend.
En slavernij was en is natuurlijk ook een economisch/zakelijk iets.
Als je als bedrijf je werknemers uitbuit is dat ook een vorm van slavernij,daar zijn voorbeelden genoeg van.
Gaan die zich ook allemaal excuseren?
Dacht het niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
08 dec 2022 21:08
De helft? De HELE wereldbevolking. Geen enkel volk heeft voorouders die onschuldig zijn. ga maar ver genoeg terug in de geschiedenis en bij elk volk vind je wel iets.
Lady1234 schreef:
08 dec 2022 21:14
Tja, hier een hoop praats maken over de arbeidsomstandigheden in verre landen, maar de louche uitzendbureaus hier kunnen ze niet eens in het gareel krijgen.
Idd. Met andere woorden : het ligt aan de verderfelijke mens.
Onderdrukkers en onderdrukten zullen er altijd zijn.

En het begon allemaal bij Adam& Eva :cry:

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
08 dec 2022 21:31
kuklos schreef:
08 dec 2022 21:08
De helft? De HELE wereldbevolking. Geen enkel volk heeft voorouders die onschuldig zijn. ga maar ver genoeg terug in de geschiedenis en bij elk volk vind je wel iets.
Klopt,maar misschien een kleine nuance?
Volken/landen die een ander land aanvallen/innemen worden niet gezien als slavenhouders,maar meer als agressors of bevrijders,al naar gelang.
Excuus daarvoor maken is m.i. zinloos,omdat het meestal een politieke of economische zaak is.
De excuses achteraf zijn dat dus ook gemeend.
En slavernij was en is natuurlijk ook een economisch/zakelijk iets.
Als je als bedrijf je werknemers uitbuit is dat ook een vorm van slavernij,daar zijn voorbeelden genoeg van.
Gaan die zich ook allemaal excuseren?
Dacht het niet.
Vierde zin moet zijn:"de excuses achteraf zijn dan dus ook niet gemeend ( sorry :wink: )

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bah, bij PostNL kun je dus niet meer kiezen voor bezorging op een ander tijdstip. Daarvoor heb je tegenwoordig een account nodig.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat een rotzakken, bij PostNL. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoef er geen account te hebben, dus de bezorger staat voor de gesloten deur vanmiddag. Mij prima hoor, maar ik had m graag op zaterdag gezet, wat ook de planning was.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Wederom wordt door Surinaamse organisaties de discriminatiekaart getrokken, nu vanwege het aanbieden van de slavernij excuses.
Er komt een 'kort geding' omdat zij vinden dat Witte (blanke) mensen niet mogen bepalen wanneer zij hun excuses willen aanbieden aan
de nazaten van hen die ooit tot slaaf gemaakt zijn.
Zij willen namelijk bepalen waar, wanneer en bij wie de excuses over de lippen komen.

Hier blijkt maar weer, hoe je het als blanke ook doet, het is nooit goed.
In mijn beleving worden het nu loze woorden, voor zover ze dat al niet zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is nooit goed en nooit genoeg. Maar de zogenaamde goedmensch zal en wil bukken voor zaken die hij niet gedaan heeft. En sterker, de meeste voorvaderen hebben ook niets gedaan want ze waren zelf ook een soort slaven. Uitgebuite fabrieksarbeiders en arme boeren . Als zij wisten dat hun nakomelingen excuses aan zouden bieden zouden ze zich in hun graf omdraaien.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Of met de vinger naar het voorhoofd wijzen.

Hoe zei de dominee dat vroeger tegen de koning? 'Hou jij ze arm, hou ik ze dom'? Of was het andersom?

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

scontra schreef:
09 dec 2022 09:24
Wederom wordt door Surinaamse organisaties de discriminatiekaart getrokken, ...........
Heeft deze groep zich ooit beseft dat zij er überhaupt zijn omdat westerse landen hun slaven niet castreerden wat door Arabieren die actief waren in de slavenhandel wél gebeurde.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En heeft diezelfde groep zich gerealiseerd dat veel slaven op het Afrikaanse continent verkocht werden door stamgenoten of rivaliserende stammen? Ik denk dat daar ook wel heel wat kraaltjes en spiegeltjes achter zijn gebleven. Waarom daarvan geen excuses geëist?

Plaats reactie