Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Waarom heet het eigenlijk 'strafschop'? Waarvoor krijgen beide partijen nou precies 'straf'?
Het is straf voor de doelman.
Hij heeft te weinig door gelaten.
Hij heeft te weinig door gelaten.
Laatst gewijzigd door breien op 09 dec 2022 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien moeten we de indianen dan ook maar excuses aanbieden. https://indiancountrytoday.com/.amp/arc ... -manhattan
-
En wanneer krijgen wij excuses van de Spanjaarden?
-
Enne... als we eerlijk zijn... het merendeel van de kleding die hier verkocht wordt, en die door vriend en vijand wordt gedragen - waar komt dat vandaan, en in welke omstandigheden wordt dat geproduceerd?
-
Daar zijn wij ook verantwoordelijk voor. Alle ellende op de wereld komt tenslotte van oorsprong door de imperialistische fascistoide witmensch waar het kolonialisme diep door de aderen stroomt . Of er nog wat te redden is, ik vrees van niet. Misschien weet Sylvana Simons wat er met ons moet gebeuren
kuklos
vindt dit leuk
Het gaat niet om wat wij hebben gedaan maar wat de entiteit Nederland heeft gedaan. Als het uitbuiten van fabrieksarbeiders en arme boeren in de wet was vastgelegd had het Koninkrijk der Nederlanden daarvoor ook excuses moeten aanbieden.J. Deltoer schreef: ↑09 dec 2022 09:35Het is nooit goed en nooit genoeg. Maar de zogenaamde goedmensch zal en wil bukken voor zaken die hij niet gedaan heeft. En sterker, de meeste voorvaderen hebben ook niets gedaan want ze waren zelf ook een soort slaven. Uitgebuite fabrieksarbeiders en arme boeren . Als zij wisten dat hun nakomelingen excuses aan zouden bieden zouden ze zich in hun graf omdraaien.
Daarom maar goed dat we een constitutionele monarchie zijn geworden. Liever nog een republiek, maar we moeten het nog even met een achterhaald instituut doen. Maar het zal mij niet verbazen als WA de laatste is. Ze doen er momenteel wel erg hun best voor om hun populariteit in te leveren. En het kan gewoon in 2 kabinetsperioden worden geregeld. Ook wel zo leuk voor Amalia.witte angora schreef: ↑09 dec 2022 09:42Of met de vinger naar het voorhoofd wijzen.
Hoe zei de dominee dat vroeger tegen de koning? 'Hou jij ze arm, hou ik ze dom'? Of was het andersom?
Fijn dat jij de monarchie kwijt wil, ik wil dat niet.rwolters schreef: ↑10 dec 2022 09:46Daarom maar goed dat we een constitutionele monarchie zijn geworden. Liever nog een republiek, maar we moeten het nog even met een achterhaald instituut doen. Maar het zal mij niet verbazen als WA de laatste is. Ze doen er momenteel wel erg hun best voor om hun populariteit in te leveren. En het kan gewoon in 2 kabinetsperioden worden geregeld. Ook wel zo leuk voor Amalia.witte angora schreef: ↑09 dec 2022 09:42Of met de vinger naar het voorhoofd wijzen.
Hoe zei de dominee dat vroeger tegen de koning? 'Hou jij ze arm, hou ik ze dom'? Of was het andersom?
En bepaal a.u.b. niet voor een ander (Amalia) wat wel of niet leuk is.
-
Inderdaad. Een jaar of 20 geleden werd de koloniale interieurstijl ineens razend populair. Rode muren, donkerbruine half-afgewerkte meubels, noem maar op. Ja, excuses zijn wel gepast.
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
Vandaag alweer de 2e € 190 compensatie op de rekening gekregen.
Netjes van Vattenfall.
Mij hoor je ( nog ) niet klagen , maar het blijft afwachten hoe het eea zich ontwikkelt.
Netjes van Vattenfall.
Mij hoor je ( nog ) niet klagen , maar het blijft afwachten hoe het eea zich ontwikkelt.
-
"Grapje" toch ?J. Deltoer schreef: ↑10 dec 2022 09:43Of er nog wat te redden is, ik vrees van niet. Misschien weet Sylvana Simons wat er met ons moet gebeuren
Dat hoop ik althans.

Nog meer overuren voor de politie
https://nieuwspaal.nl/agenten-hopen-op- ... een-zegen/
-
Hebben ze pech, geen prioriteit voor Halsema. Beter de stad in puin dan optreden tegen dezebreien schreef: ↑10 dec 2022 18:05Nog meer overuren voor de politie
rellende bevolkingsgroep.
Rommelig overzicht en daardoor nul toegevoegde waarde.ZeerPrivé schreef: ↑07 dec 2022 15:00Voor alle bankhangersde uitkeringsbedragen per 1-1-2023 https://cmweb.nl/2022/12/dit-zijn-de-ui ... r-in-2023/
Het zijn ook net Nederlanders hierscharrelschipper schreef: ↑06 dec 2022 21:03Maar verbazingwekkend wat een simpele opmerking over kantoor verlichting en straat verlichting die naar mening wat minder zou kunnen, opleverde aan verwijten en venijn.
Kom op zeg,het is hier de huiskamer en het is niet zover meer naar de KERST.
Dus misschien wat liever voor elkaar zijn?

Wij rekenen eerder met 2030.juliomariner schreef: ↑07 dec 2022 14:02Ik denk persoonlijk dat het er over 3 jaar weer ongeveer uitziet als de afgelopen jaren.
Mijn scenario Positief: Putin heeft zoveel gezichtsverlies geleden dat hij is afgezet. Ze zijn dan allang uit Oekraiene verdreven.
Er wordt een soort Marshallplan opgezet om zowel de Oekraiene als Rusland er bovenop te helpen. Er wordt dan weer volop gas en olie uit Rusland geexporteerd.
Mijn scenario negatief: Putin is zo in het nauw gedrukt dat hij op de rode knop heeft gedrukt. We zullen dan dit forum niet meer kunnen teruglezen. Tevens hebben we geen olie en gas meer nodig aangezien we er niet meer zijn.
Putin wordt niet afgezet, maar vergiftigd (net zoals eind november met de minister van buitenlandse zaken van Wit-Rusland is gebeurd).
De Franse Revolutie heeft Rusland nooit bereikt. De revolutie van 1917/1918 heeft weinig nieuws gebracht voor de gewone bevolking (onderdrukking is gebleven) en er is weinig veranderd in de bestuurscultuur in het land. Ook Putins opvolger zal dromen van een wereld onder Russische invloed en somber als wij zijn - alleen een totale black-out in en rond Moskau zal helpen de machthebbers in Rusland op andere gedachten te brengen.
En door de weigering Roemenië en Bulgarije volwaardig lid van Schengen te maken, blijven die uitzendbureaus overeind. Over moderne, legale slavernij gesproken ...
Dat heeft niet veel te maken met Bulgarije en Roemenië. Ook de Polen enzovoort worden door die louche uitzendbureaus misbruikt.
En wat is er mis met de link van @Zeer prive? Niets rommeligs aan. Alles staat er in.
Het is ook niet bestemd voor de afdeling loonadministratie.
En wat is er mis met de link van @Zeer prive? Niets rommeligs aan. Alles staat er in.
Het is ook niet bestemd voor de afdeling loonadministratie.
Met bevolkingsgroep bedoel je "voetbalsupporters" neem ik aan.J. Deltoer schreef: ↑10 dec 2022 19:56Hebben ze pech, geen prioriteit voor Halsema. Beter de stad in puin dan optreden tegen dezebreien schreef: ↑10 dec 2022 18:05Nog meer overuren voor de politie
rellende bevolkingsgroep.