Maar goed, jij grijpt wel vaker naar fascistoide oplossingen voor problemen.
Oftewel ik ben heel woke en inclusief, behalve jegens hen die anders denken en die noem ik lekker makkelijk en exclusief fascisten.
Nergens voor nodig. Het fascisme heeft ook goede punten, zeker politiek gezien. Ik vind het namelijk wel een goede insteek om het land boven het individu te plaatsen als het om regeren gaat. Soms moet je hard zijn, om uiteindelijk de lange termijn te verbeteren. Niet zo in het extreme getrokken als bij het fascisme, maar een uitgangspunt. Economische welvaart zorgt voor sociale mogelijkheden, niet andersom. De staat moet floreren en daar kunnen de inwoners op meeliften.
Ook kan ik enigszins mee in het sociaal darwinisme (ik vind echt dat we mensen teveel beschermen voor eigen fouten, van alleen gezonde traktaties op scholen tot aan de helmplicht voor snorfietsen) van het fascisme, echter ook hier weer minder extreem dan die stroming dat zelf in gedachte had.
Echter met het populisme, beperking van de vrijheid van meningsuiting, het extreme nationalisme, daar kan ik echt niets mee.
Maar, zo heeft elke stroming wel een paar punten waarvan ik denk 'ja, daar zit wat in'.
Interessante gedachtengang;ga ik eens over nadenken.
Ik moet nog altijd lachen om een paar jaar geleden, toen Trump zei dat ze een muur gingen bouwen aan de grens van Mexico, en Mexico laat betalen, nu zijn we een paar jaar verder, en nu willen we een muur om Europa , en die kunnen we zelf betalen.
Het zet je toch aan het denken allemaal met de politiek.
Ik zag net een Ster-spot voorbijkomen van/voor katoenen handdoeken van Zeeman, met beelden van twee boksende vrouwen. Veel zweet, bloedende kwetsuren, maar gelukkig "drogen ze goed af". Slotbeeld is een bebloede handdoek in de wasmachine. Originele benadering.
Er lijkt iets te veranderen in de reclamewereld. Eerder deze week zag ik iets langskomen voor maandverband, gedemonstreerd met een bruinrode vloeistof! Dat is nogal wat anders dan het standaard lichtblauwe spul dat meestal gebruikt wordt
Het was weer eens gezellig. Fijne middag gehad, daarna wat biertjes gedaan met een paar vrienden en op weg naar huis kom ik langs een discotheek waar ze een hele vervelende klant hebben die ik toevallig ken. Ik naar m toe gelopen en duidelijk gemaakt dat ie naar huis moet en vervolgens word ik aangevallen. Niet per se mijn probleem, ik kan m wel aan, maar hij heeft wel mijn knieschijf uit de kom geholpen. Zelden zoveel slechte gevoelens gehad.
(...) De meeste vrouwen hebben geen lichtblauw bloed.
Dat weet ik. Toch worden al tientallen jaren hygiëneproducten op televisie gedemonstreerd met blauwe vloeistof. Daaarom viel die commercial mij juist op.
Het was weer eens gezellig. Fijne middag gehad, daarna wat biertjes gedaan met een paar vrienden en op weg naar huis kom ik langs een discotheek waar ze een hele vervelende klant hebben die ik toevallig ken. Ik naar m toe gelopen en duidelijk gemaakt dat ie naar huis moet en vervolgens word ik aangevallen. Niet per se mijn probleem, ik kan m wel aan, maar hij heeft wel mijn knieschijf uit de kom geholpen. Zelden zoveel slechte gevoelens gehad.
Heb ik ook eens gehad,niet alleen slechte gevoelens,maar ook een zeer pijnlijk gevoel.
En een tijdje strompelen...