LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk ik ergens overheen, of is de functie "markeer forum als gelezen" verdwenen?

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door harkja »

Tros Radar gefeliciteerd met dit design op naar de volgende :shock:

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door hanz »

Sorry, maar jullie lijken wel een supermarkt die weer eens de producten in ander schappen/op een andere plaats hebben gezet.
Ik wen er wel aan hoor, maar waar dat nou weer voor nodig was is mij een volstrekt raadsel.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
Radar schreef:
Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Dat is zeker een goede suggestie waar we naar gaan kijken!
Ik ontdek net nog een reden dat de knop "ongelezen berichten" terug moet komen. Als je inlogt, een aantal -maar niet alle!- ongelezen topics bekijkt, en dan weer uitlogt, krijg je de volgende keer dat je inlogt niet meer alle ongelezen berichten te zien, maar alleen degenen die nieuw zijn na je vorige inlog. Je moet dus noodgedwongen alle topics in één keer lezen, omdat er anders topics buiten beeld blijven.
Moneyman schreef:Kijk ik ergens overheen, of is de functie "markeer forum als gelezen" verdwenen?
Hebben jullie nog nagedacht over deze vragen?

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
Moneyman schreef:Kijk ik ergens overheen, of is de functie "markeer forum als gelezen" verdwenen?
Hebben jullie nog nagedacht over deze vragen?
Even een schopje.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:Kijk ik ergens overheen, of is de functie "markeer forum als gelezen" verdwenen?
Die lijkt inderdaad verloren gegaan te zijn. Wij onderzoeken of we deze alsnog kunnen inbouwen. Of dat gaat lukken is op dit moment dus helaas nog niet zeker.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door GJS »

Ik zie dat wel staan maar met een net iets andere benaming.

Als je naar Categorieën gaat, dan een Categorie uitklapt en op een Forum klikt, zie ik bovenin aan de rechterkant en links naast het aantal onderwerpen dit staan:
Markeer onderwerpen als gelezen
Als je daar op klikt zijn alle onderwerpen in het betreffende forum als gelezen gemarkeerd.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door tampie74 »

Verschrikkelijk heel onoverzichtelijk. geef mij het oude maar terug.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJS schreef:Ik zie dat wel staan maar met een net iets andere benaming.

Als je naar Categorieën gaat, dan een Categorie uitklapt en op een Forum klikt, zie ik bovenin aan de rechterkant en links naast het aantal onderwerpen dit staan:
Markeer onderwerpen als gelezen
Als je daar op klikt zijn alle onderwerpen in het betreffende forum als gelezen gemarkeerd.
Dat werkt allen in het specifieke subforum. Diezelfde functie zou er ook voor het hele forum moeten zijn.
Radar schreef:
Moneyman schreef:Kijk ik ergens overheen, of is de functie "markeer forum als gelezen" verdwenen?
Die lijkt inderdaad verloren gegaan te zijn. Wij onderzoeken of we deze alsnog kunnen inbouwen. Of dat gaat lukken is op dit moment dus helaas nog niet zeker.
Top, zou erg fijn zijn.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:
Julie4444 schreef:En wat denken jullie over de suggestie van mij en moneyman?
Julie4444 schreef:Graag knop "Ongelezen berichten" terugbrengen. Dit forum is niet te navigeren zo.
Dat is zeker een goede suggestie waar we naar gaan kijken!
Hoe is de stand van zaken m.b.t. deze suggestie?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Op de Actueel-pagina hebben we een kleine aanpassing gedaan: Bij Actieve topics krijg je altijd de eerste pagina van een topic te zien als je er op klikt. Als je topics volgt met meerdere pagina's moet je hierdoor onnodig vaak klikken. Achter het tijdstip van de laatste reactie staat nu een pijltje waarmee je naar de laatste reactie springt!

Het punt 'Ongelezen topics/reacties' staat nog op onze lijst en komen we nog op terug.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:Het punt 'Ongelezen topics/reacties' staat nog op onze lijst en komen we nog op terug.
Fijn, dank je.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op dit moment zijn de categorieën verdwenen. Mensen die ene PHPbb forum bezoeken verwachten dat het ook als zodanig werkt. Door functioneel steeds neer aan te passen wordt de learn curver steeds hoger en zullen mensen steeds minder geneigd zijn om hier te schrijven. De categorieën in de balk werk niet zoals verwacht en is erg lelijk. Een voorbeeld: het koste mij, als ervaren forumgebruiker, moeite om deze draad terug te vinden. Als gebruiker, verwacht ik dat wanneer ik op forum klik, ik de categorieen krijg te zien, zoals deze vroeger werden getoond.

Ook binnen dit soort draden mij steeds meer te irriteren:
viewtopic.php?p=2363039#p2363039

Ik ben nog altijd voor een limiet van 25 berichten waaronder je geen berichten kunt aanpassen. Dit is relatief eenvoudig in te bouwen; ik heb dit in het verleden zelf gedaan. Met een dergelijk worden de vaste gebruikers niet beperkt in hun functionaliteit, maar wordt het probleem wel aangepakt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

alfatrion schreef:Op dit moment zijn de categorieën verdwenen. Mensen die ene PHPbb forum bezoeken verwachten dat het ook als zodanig werkt. Door functioneel steeds neer aan te passen wordt de learn curver steeds hoger en zullen mensen steeds minder geneigd zijn om hier te schrijven. De categorieën in de balk werk niet zoals verwacht en is erg lelijk. Een voorbeeld: het koste mij, als ervaren forumgebruiker, moeite om deze draad terug te vinden. Als gebruiker, verwacht ik dat wanneer ik op forum klik, ik de categorieen krijg te zien, zoals deze vroeger werden getoond.
Wat jammer om te horen, het is onze wens om het forum juist voor een breder publiek toegankelijk te maken. De categorieën in het menu laat de klassieke PHP BB-weergave zien. Enige verschil is dat je de hoofdcategorieën moet uitklappen, maar verder is dit het klassieke PHP BB-design met een Radar-jasje.
alfatrion schreef:Ook binnen dit soort draden mij steeds meer te irriteren:
viewtopic.php?p=2363039#p2363039

Ik ben nog altijd voor een limiet van 25 berichten waaronder je geen berichten kunt aanpassen. Dit is relatief eenvoudig in te bouwen; ik heb dit in het verleden zelf gedaan. Met een dergelijk worden de vaste gebruikers niet beperkt in hun functionaliteit, maar wordt het probleem wel aangepakt.
Dit is inderdaad vervelend. Het is goed dat er klachten via het Radar Forum worden opgelost, maar het is vervelend voor de mensen die de moeite steken om te reageren in een topic. We willen dit graag oplossen, maar we zijn nog op zoek naar de beste oplossing
breien schreef:Waarom doet Radar Facebook na met die vind ik leuks onder iedere reactie?
Levert een vind ik leuk onder de reactie nog wat op?
We willen bezoekers graag andere (laagdrempelige) opties bieden om te reageren op het forum.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:
breien schreef:Waarom doet Radar Facebook na met die vind ik leuks onder iedere reactie?
Levert een vind ik leuk onder de reactie nog wat op?
We willen bezoekers graag andere (laagdrempelige) opties bieden om te reageren op het forum.
Ik vind het niet echt passen, tbh. Het is clutter op de pagina en voegt ook echt niets nuttigs toe.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Vanaf vandaag zie je onder topics en reacties een balk waarin je berichten leuk kan vinden. Op deze manier kun je op een simpele manier je mening delen in een topic.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Omdat ik nieuw ben weet ik niet beter dan zoals het nu is. Wèl heb ik me lang afgevraagd hoe collega-deelnemersde citaten toverden.

Na navragen (off-topic) kreeg ik een hint, maar de knoppen zijn op mijn beeld 'naar de knoppen' en moeten op de tast gevonden worden. Waarschijnlijk ligt de oorzaak in een ietwat aangepaste grafische verandering met grijze achtergrond.

Inmiddels weet ik echter waar ongeveer deze onzichtbare knoppen zitten: Citaat, melding, privé-bericht, maar QUOTE vind ik niet, alhoewel ik daar verder geen aandacht aan zou besteden, dus geen waarde aan hecht.

VRAAG: Zijn er ergens nog on-ontdekte knoppen/functies?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

hänschen klein schreef:VRAAG: Zijn er ergens nog on-ontdekte knoppen/functies?
Als je op reageren klikt, kun je een reactie plaatsen, maar ook kiezen voor de 'Volledige bewerker'. Daarin vind je alle mogelijkheden die je kan gebruiken in je reactie. Mocht je een quote/citaat in je bericht willen gebruiken, dan moet je op Quote klikken en dan kun je je citaat typen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Radar schreef:
hänschen klein schreef:VRAAG: Zijn er ergens nog on-ontdekte knoppen/functies?
Als je op reageren klikt, kun je een reactie plaatsen, maar ook kiezen voor de 'Volledige bewerker'. Daarin vind je alle mogelijkheden die je kan gebruiken in je reactie. Mocht je een quote/citaat in je bericht willen gebruiken, dan moet je op Quote klikken en dan kun je je citaat typen.
IK zie dus geen knoppen, maar moet 'tasten'met de muis tot er een vingertje verschijnt. Quote doet dàt zelfs niet, maar geeft de tekst qoute/quote met een paradijs van nog te ontdekken vogels B, i, u, Quote Code, List enz.

Zal de komende dagen eens gaan oefenen en de tekst mooier maken of chaos stichten .... :?:

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

hänschen klein schreef:
Radar schreef:
hänschen klein schreef:VRAAG: Zijn er ergens nog on-ontdekte knoppen/functies?
Als je op reageren klikt, kun je een reactie plaatsen, maar ook kiezen voor de 'Volledige bewerker'. Daarin vind je alle mogelijkheden die je kan gebruiken in je reactie. Mocht je een quote/citaat in je bericht willen gebruiken, dan moet je op Quote klikken en dan kun je je citaat typen.
IK zie dus geen knoppen, maar moet 'tasten'met de muis tot er een vingertje verschijnt. Quote doet dàt zelfs niet, maar geeft de tekst qoute/quote met een paradijs van nog te ontdekken vogels B, i, u, Quote Code, List enz.

Zal de komende dagen eens gaan oefenen en de tekst mooier maken of chaos stichten .... :?:
Kun je ons een screenshot en extra informatie (besturingssysteem, browser) toesturen via ons contactformulier? Dan kunnen we kijken wat er fout gaat.

Gesloten