LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Je hebt het misschien al gemerkt: het Radar Forum is geüpdatet!

Alle veranderingen op een rijtje:
  • > Menu
    Het menu is naar boven verhuisd, zodat het zodat het aansluit op de rest van de website, in de desktop-weergave minder plek inneemt en op mobiel onder de menuknop zit.

    Afbeelding

    > 'Actueel
    Als je naar het Forum gaat kom je niet meer binnen op het overzicht van alle categorieën, maar op de pagina ‘Actueel’. Deze is nieuw. Je ziet hier in één oogopslag in welke topics de nieuwste berichten staan.

    Afbeelding

    > ‘Categorieën
    De klassieke weergave Forumoverzicht heet nu ‘Categorieën’ en is een stuk overzichtelijker geworden. In plaats van alle hoofd- én subcategorieën zie je nu alleen de hoofdcategorieën. Elke hoofdcategorie kun je ‘openklappen’ door erop te klikken; zo komen de subcategorieën tevoorschijn.

    > 'Start een nieuw topic'
    Je kunt nu nog sneller een nieuwe discussie beginnen. De knop ‘Start een nieuw topic’ vind je bovenaan zowel de Actueel- als de Categorieën-pagina.

    > En verder..
    Daarnaast zijn er ook nog enkele kleine aanpassingen doorgevoerd, waardoor sommige functies misschien op een andere plek staan. Hierdoor besparen we ruimte, waardoor het forum een stuk overzichtelijker is op een mobiel scherm.
Wat vind jij ervan? Je feedback is welkom!

We zijn heel benieuwd naar jullie mening over het nieuwe design. Je kunt je reactie achterlaten in dit topic of via onze contact-pagina. We zijn ook heel benieuwd welke functies jij nog mist, zodat we ons forum in de toekomst nog beter kunnen maken!

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door gosewijn »

Totaal niet overzichtelijk is mijn mening , je moet nu de cat aanklikken om wat te zien .

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

De door mij meestgebruikte knop "toon ongelezen berichten" is verdwenen. Nu moet ik veel meer scrollen en handelingen verrichten om op hetzelfde punt te komen. De overzichtspagina vind ik er veel beter uitzien, maar de menuknoppen zou ik heel graag terug zien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:De door mij meestgebruikte knop "toon ongelezen berichten" is verdwenen.
Er is een knop "nieuwe topics/reacties" nu

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zag het - was te snel met m'n feedback :)

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Wat is het verschil tussen "Actieve topics" en "Nieuwe topics/reacties"? Ze geven beiden hetzelfde resultaat als ik hierop klik.

Ik kan mij een forum herinneren waar actieve topics de topics laat zien waar het laatst in is gereageerd en waar de nieuwe topics alleen nieuw aangemaakte topics toont. Kan Radar dat ook niet maken? Dat is misschien ook wat beter dan "onbeantwoorde topics" onder het actuele kopje.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Boesta »

Perfect! Een échte verbetering! Ben er blij mee. Nu nog een betere methode toevoegen om alle Offtopic e/o hatelijke reacties (nog iets) sneller te gaan verwijderen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jetsertje schreef:Wat is het verschil tussen "Actieve topics" en "Nieuwe topics/reacties"? Ze geven beiden hetzelfde resultaat als ik hierop klik.

Ik kan mij een forum herinneren waar actieve topics de topics laat zien waar het laatst in is gereageerd en waar de nieuwe topics alleen nieuw aangemaakte topics toont. Kan Radar dat ook niet maken? Dat is misschien ook wat beter dan "onbeantwoorde topics" onder het actuele kopje.
Zo was het ook en hoort het ook te zijn.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

Jetsertje schreef:Wat is het verschil tussen "Actieve topics" en "Nieuwe topics/reacties"? Ze geven beiden hetzelfde resultaat als ik hierop klik.
Het klopt inderdaad dat er overlap tussen deze beide pagina's zit. De pagina 'Actieve topics' laat de topics zien waar het meest recent iets in is geplaatst. 'Nieuwe topics/reacties' zijn berichten die na je (mits je bent ingelogd) laatste inlogmoment zijn geplaatst.
Jetsertje schreef:Ik kan mij een forum herinneren waar actieve topics de topics laat zien waar het laatst in is gereageerd en waar de nieuwe topics alleen nieuw aangemaakte topics toont. Kan Radar dat ook niet maken? Dat is misschien ook wat beter dan "onbeantwoorde topics" onder het actuele kopje.
Zo hebben we inderdaad de Actueel-pagina in eerste instantie getest. De overlap tussen actieve topics en nieuwe topics was echter te groot, waardoor we hebben besloten om voor onbeantwoorde topics te gaan. Mocht er toch behoefte zijn aan een overzicht van nieuwe topics op het forum dan gaan we daar werk van maken.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Radar schreef:
Jetsertje schreef:Wat is het verschil tussen "Actieve topics" en "Nieuwe topics/reacties"? Ze geven beiden hetzelfde resultaat als ik hierop klik.
Het klopt inderdaad dat er overlap tussen deze beide pagina's zit. De pagina 'Actieve topics' laat de topics zien waar het meest recent iets in is geplaatst. 'Nieuwe topics/reacties' zijn berichten die na je (mits je bent ingelogd) laatste inlogmoment zijn geplaatst.
Jetsertje schreef:Ik kan mij een forum herinneren waar actieve topics de topics laat zien waar het laatst in is gereageerd en waar de nieuwe topics alleen nieuw aangemaakte topics toont. Kan Radar dat ook niet maken? Dat is misschien ook wat beter dan "onbeantwoorde topics" onder het actuele kopje.
Zo hebben we inderdaad de Actueel-pagina in eerste instantie getest. De overlap tussen actieve topics en nieuwe topics was echter te groot, waardoor we hebben besloten om voor onbeantwoorde topics te gaan. Mocht er toch behoefte zijn aan een overzicht van nieuwe topics op het forum dan gaan we daar werk van maken.
Ik herinner mij weer welke website dit was; fok.nl. Hier heb je zo'n pagina waar echt alleen de nieuwste topics staan en dat vond ik toentertijd toch wel erg handig om te gebruiken. Misschien zo'n functie in de plaats van "Nieuwe topics/reacties" of misschien erbij? Het enige verschil wat ik nu zie tussen "Actieve topics" en "Nieuwe topics/reacties" is dat je bij de laatste niet naar volgende pagina's kunt gaan met meer topics. Verder is de content gelijk en in dezelfde volgorde en lijkt dus niets toe te voegen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is even wennen, maar dat gaat wel lukken. Verder kan ik er weinig over zeggen. Juist omdat het allemaal een beetje onwennig is.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik kom op mijn eerdere uitspraak terug , even wennen en weten hoe het werkt . Vindt wel dat je meerdere handelingen moet verrichten. Is ook wennen denk ik

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
Moneyman schreef:De door mij meestgebruikte knop "toon ongelezen berichten" is verdwenen.
Er is een knop "nieuwe topics/reacties" nu
Moneyman schreef:Ik zag het - was te snel met m'n feedback :)
En ik was tóch niet te snel. Ik wil graag de knop "toon ingelezen berichten" terug. In "nieuwe reacties/berichten" blijven ook de al gelezen topics staan, waardoor ik -zeker op mobiel of tablet- onnodig veel moet scrollen.

Los daarvan ziet een en ander er goed uit!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is prettig dat de blauwe menubalk 'stil' staat als je naar beneden scrolt, en ten allen tijde zichtbaar is. Dat vind ik wel een verbetering ten opzichte van het voorgaande. Misschien dat er nog een knop 'nieuw topic' bij zou kunnen? In de vorige opzet vond ik het altijd een heel gedoe om dat te vinden, nu moet je ook maar 'raden' of onthouden hoe je dat moet doen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef: En ik was tóch niet te snel. Ik wil graag de knop "toon ingelezen berichten" terug. In "nieuwe reacties/berichten" blijven ook de al gelezen topics staan, waardoor ik -zeker op mobiel of tablet- onnodig veel moet scrollen.
Je bedoelt 'ongelezen' berichten denk ik?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Radar »

witte angora schreef:Misschien dat er nog een knop 'nieuw topic' bij zou kunnen? In de vorige opzet vond ik het altijd een heel gedoe om dat te vinden, nu moet je ook maar 'raden' of onthouden hoe je dat moet doen.
Bedoel je met 'nieuw topic' een overzicht van nieuwe topics of een knop om daadwerkelijk een nieuw topic te kunnen starten?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door witte angora »

Radar schreef:
witte angora schreef:Misschien dat er nog een knop 'nieuw topic' bij zou kunnen? In de vorige opzet vond ik het altijd een heel gedoe om dat te vinden, nu moet je ook maar 'raden' of onthouden hoe je dat moet doen.
Bedoel je met 'nieuw topic' een overzicht van nieuwe topics of een knop om daadwerkelijk een nieuw topic te kunnen starten?
Ik bedoel een knop om daadwerkelijk een nieuw topic te kunnen starten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Moneyman schreef: En ik was tóch niet te snel. Ik wil graag de knop "toon ingelezen berichten" terug. In "nieuwe reacties/berichten" blijven ook de al gelezen topics staan, waardoor ik -zeker op mobiel of tablet- onnodig veel moet scrollen.
Je bedoelt 'ongelezen' berichten denk ik?
Inderdaad :wink:
witte angora schreef:
Radar schreef:
witte angora schreef:Misschien dat er nog een knop 'nieuw topic' bij zou kunnen? In de vorige opzet vond ik het altijd een heel gedoe om dat te vinden, nu moet je ook maar 'raden' of onthouden hoe je dat moet doen.
Bedoel je met 'nieuw topic' een overzicht van nieuwe topics of een knop om daadwerkelijk een nieuw topic te kunnen starten?
Ik bedoel een knop om daadwerkelijk een nieuw topic te kunnen starten.
Die staat toch boven iedere pagina en boven ieder topic?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef: Die staat toch boven iedere pagina en boven ieder topic?
O ja, nu zie ik het, nu je het aangeeft. Maar ik vind het eerlijk gezegd logischer om dat in de blauwe balk te hebben. Ik zou niet goed weten waarom ik een nieuw topic zou willen starten als ik het topic van een ander heb geopend. En ik zou ook niet weten waarom een nieuwe gebruiker op het forum eerst een topic van een ander moet openen om een eigen topic te kunnen starten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Het Radar Forum heeft een vernieuwd design

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Moneyman schreef: Die staat toch boven iedere pagina en boven ieder topic?
O ja, nu zie ik het, nu je het aangeeft. Maar ik vind het eerlijk gezegd logischer om dat in de blauwe balk te hebben. Ik zou niet goed weten waarom ik een nieuw topic zou willen starten als ik het topic van een ander heb geopend. En ik zou ook niet weten waarom een nieuwe gebruiker op het forum eerst een topic van een ander moet openen om een eigen topic te kunnen starten.
Dat hoeft ook niet, want de knop staat ook bovenaan het forumoverzicht.

Gesloten