Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mogen het ook Bossche bollen zijn?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jaaaaaaaaaaa

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar dan alleen van Jan de Groot!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
04 jan 2019 22:23
Maar dan alleen van Jan de Groot!
:D :D :D
Love them!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dus nu weet ik dat als ik van Ferratum een uitnodiging voor echte Deurwaarder met brief wil ik naar die regio moet verhuizen?

Dan word het hier echt leuk!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer, geen werk hier.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ze hebben maar één nadeel: ze zijn net zo lekker als voedzaam :D.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ja, voedzaam maar ik ga na de opmerking van Theo Trucker niet een alternatief van de groenteman aanbieden!

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Welnee, Komkommer brengt schimmelkaas mee. Prima combinatie.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat dacht je van een komkommersalade om de Bossche bol weg te spoelen met wat gezondheid!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Goed, in de rubriek vakantie-vrijetijd is plek voor alle teleurstellingen met reisorganisaties, hotels, etc. Omgekeerd kan het ook en dan is de huiskamer hier een betere plek :mrgreen:

Wij hebben een vakantiehuis, dat wij verhuren, en daardoor ook contact met andere verhuurders. Afgelopen maand vertelde een mevrouw over twee gasten, die in 2018 bij haar zijn geweest. Bij aankomst werd de nadruk op de privacy gelegd en ontstond wat wrijving. Bij vertrek bleek de slaapkamer wat ... minder fris te zijn achtergelaten. Volgens mevrouw urine aan beide kanten van de matrassen en in de handdoeken plus een gebroken bedbodem. Teveel voor incontinentie. Eigenlijk was haar doel te waarschuwen voor deze gasten, want deze mensen zijn in haar woorden 'gestoord'.

Eigenlijk ...

Navraag brengt het verhaal al aan het kantelen. Het stel wilde negen dagen met rust worden gelaten en dat leverde de wrijving op, omdat mevrouw graag met de gasten een wijntje drinkt. Of als gids met ze op stap gaat.
De lattenbodem is de enige, echte schade, maar dat kan gewoon sllijtage zijn, want deze mevrouw is erkend Ikea-verslaafde. Nu is Ikea leuk voor privé-gebruik, maar de kwaliteit is te slecht voor slaapkamers, waar elke week andere mensen slapen. En Ikea kwam boven tafel, omdat ze matrashoezen van die winkel heeft en zodoende alleen de wasmachine overuren heeft gedraaid.

En gestoord? Ze was helemaal overtuigd van haar eigen gelijk, maar heeft geen moment gedacht aan een koppel, dat hun vakantie gebruikt om een bdsm-voorliefde uit te leven en/of te experimenteren met drugs. Bovendien heeft ze deze gasten nooit gevraagd wat er is gebeurd, waardoor ze veel meer tijd kwijt was aan het schoonmaken en opruimen dan verwacht.

Voor ons was het weer een voorbeeld van een verhuurder en gasten, die in compleet verschillende werelden leven.

En een huis smerig achterlaten? Gelukkig komt dat bij ons maar één keer per jaar voor en daarvan zeggen wij 'risico van verhuren'. Tegenwoordig letten we meer op bij groepen volwassenen zonder kinderen. Tot 30 jaar gedragen ze zich keurig en daarboven ... Zes leraressen voor kinderen 8-10 jaar, die stomdronken willen vertrekken of drie echtparen, die niet alleen een halve slijterij aan lege flessen achterlaten, maar ook verscheurde lingerie ??? Godzijdank is het komende zomerseizoen grotendeels geboekt door gezinnen met grote en/of kleine kinderen. Dat levert alleen wat gebroken serviesgoed aan het einde van het seizoen, verder niets.

Maar zuke verhalen roepen wel vragen op. Wat doet iedereen eigenlijk tijdens de vakantie?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik krijg toch meer en meer het idee dat sommige vakantiegangers zich behoorlijk te buiten kunnen gaan aan onbeschoft gedrag en vernielzucht en de boel gewoon smerig en/ of kapot achterlaten want :
" lekker boeie !"
Je houdt het niet voor mogelijk hoe ' ogenschijnlijk normale beschaafde mensen' zich volledig kunnen misdragen in een ander land , in andermans vakantiehuisje etc etc.
Voorbeelden te over.
Ik begrijp hier helemaal nooit iets van en vind het van een dermate laag kaliber dat ik er niet eens woorden voor heb.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik wil dan hier in de huiskamer toch nog even wat kwijt over het topic van Erwin over de DHL fout/ leugen :
wat bij mij toch wel steeds komt bovendrijven is het gevoel dat je behalve voorgelogen wordt je ook het blinde vertrouwen in afspraken kunt gaan kwijtraken..

Net vandaag ook weer zo.n akkefietje meegemaakt :
mijn zoon had voor vandaag een afspraak gemaakt met een timmerman tussen 14.00u en 16.00u
Er is tot 3x (!) aan toe verzekerd dat hij echt, echt vandaag zou komen binnen die tijd.
Er is niemand geweest! Geen belletje, geen sms je , niets.
Dat ze niet komen , ok, zwaar naadje dus , maar kun je nog op afspraken bouwen? En dat vind ik persoonlijk , steeds meer het vertrouwen verliezen in gemaakte afspraken tussen mensen onderling , dus wel echt erg en een treurige ontwikkeling.
Ook bv politici kun je eigenlijk niet meer vertrouwen.

En misschien is dat ook wel ' the bottom line ' in veel van dit soort frustraties en boosheid , dat je nog maar moeilijk , of bijna helemaal niet meer , mensen nog echt kunt vertrouwen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Heel herkenbaar. Wij maken dat vaker mee met mensen met twee rechterhanden en mijn man heeft daar zijn trucendoos voor. Niet komen zonder bericht betekent, dat wij een ander zoeken. Te laat komen, betekent dat wij met de andere opdrachtgevers in overleg gaan. Op tijd komen, betekent aan het einde van de werkdag gratis eten en drinken, als het doel van de dag is gehaald. Want dan is het vertrouwen opgebouwd.
Sowieso kiezen wij dit soort mensen niet op basis van een offerte of uurtarief, maar op gevoel: wel of niet betrouwbaar/eerlijk.
Straks even dat topic doorbladeren.

Vakantiegangers. Het is niet eens het ergste verhaal of de slechtste ervaring. Meestal is het geen opzet, maar onwetendheid of verschil in 'normaal'. Wat voor de één bezemschoon is, vindt een ander nog steeds te smerig voor woorden. Of bij onze eigen alcoholisten: we zijn vergeten te vragen of ze zelf de lege flessen wilden wegbrengen en andersom is het netjes, dat ze de flessen apart hebben weggezet. Of bij deze mevrouw met een onfrisse slaapkamer: ze vertelt haar gasten niet hoe ze het huis moeten achterlaten, want 'dat spreekt voor zich'. Nee, lieverd, dat ziet iedereen op zijn eigen manier.
Toch denk ik, dat extreem gedrag minder zal worden. Op steeds meer plekken kun je alleen iets huren met verplichte legitimatie (en die gegevens gaan langs de database van Europol) en dat maakt wel verschil. Want je bent niet meer anoniem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet niet of het echt onwetendheid is .
Verschillend denken over wat ' normaal ' is , ja dat kan natuurlijk hoewel ik tegelijktijd ook denk dat men toch een soort van ' moreel kompas ' moet hebben?
Er is toch zoiets als een algemene fatsoensnorm ?
Dat niet iedereen het ' spic en span ' achterlaat , kan ik begrijpen, maar de boel vernielen en onderplassen , de volle afvalbakken maar zo laten , de lege drankflessen ook maar laten ?

Wij hebben +- 30 jr geleden een heel kleinschalige B & B gerund , 3 kamers , superleuk , en dit soort ' praktijken ' hebben we nooit meegemaakt. Vlg mij zegt dit ook iets over de mentaliteit van deze tijd .

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De mentaliteit van nu vatten wij simpel samen: Smartphone aan? Dan is het gezonde boer'nverstand uit.

Sowieso veranderen de wensen van de gasten elke 5 jaar. De tv-zender BVN is wegbezuinigd van de Astra-satelliet. Reactie van onze gasten voor komend seizoen: 'Helemaal niet erg, zolang internet maar werkt.'

Het morele kompas of de algemene fatsoensnorm is zeker stukken minder ontwikkeld dan vroegâh. Meer individuele vrijheid betekent ook minder gemeenschappelijke opvattingen of dezelfde basisset van normen en waarden hoe je met elkaar omgaat, hoe je je ergens anders gedraagt.

Onwetendheid bij vakanties is voor mij vooral je niet kunnen verplaatsen in een andere omgeving of je niet kunnen voorstellen hoe het ergens anders werkt. Gebrekkige fantasie, onzekerheid, de taal niet machtig zijn of zo in een eigen wereld leven, dat de rest niet doordringt.

Zelf hebben wij weinig te klagen. Over zuipende gasten gaan wij nog eens om tafel met onze beheerster en dan schiet ons wel iets te binnen, hoe we de volgende gasten van dit slag in de was zetten.
Iedereen krijgt al bij het boeken de complete informatie over het huis en omgeving en daar zitten ook vanzelfsprekende dingen in zoals 'hoe steek je een houtkachel aan?' of bij het kinderbed 'je kunt het met twee personen in de andere kamer neerzetten'. Nog wat milde humor erbij 'voor zover de eigenaren weten, is het huis nooit aan tovenaars, elfen of heksen verhuurd' en niemand vindt het erg, dat we het voor-de-hand-liggende benoemen of voor sommige items een halve gebruiksaanwijzing aanleveren. Ook al heb ik zelf het gevoel een kleuterklas aan de hand te nemen, het is nodig en het werkt.

Maar toch ... blijft de vraag wat iedereen nu doet tijdens de vakantie. En dit stuk is wel een mooi contrast, wanneer in de toerismehoek iemand klaagt over slechte-schoonmaak-op-vakantiepark xyz of niet?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ik het vanmiddag voor elkaar heb gekregen om de afkortingen AOW en WAO door elkaar te halen wat betreft gebruik ervan :oops:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

wilhelmima1 schreef:
13 mar 2019 19:31
Ik het vanmiddag voor elkaar heb gekregen om de afkortingen AOW en WAO door elkaar te halen wat betreft gebruik ervan :oops:
Dat was nog tot daar aan toe, maar met zijn allen in dat putje? :lol:

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Lady1234 schreef:
13 mar 2019 20:09
wilhelmima1 schreef:
13 mar 2019 19:31
Ik het vanmiddag voor elkaar heb gekregen om de afkortingen AOW en WAO door elkaar te halen wat betreft gebruik ervan :oops:
Dat was nog tot daar aan toe, maar met zijn allen in dat putje? :lol:
Uiteindelijk wel he :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor mij telt overigens dat geen enkele uitkering een ' afvalputje ' is :wink:

Plaats reactie