Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kan zijn, maar fotografie met een rolletje is ook weer terug. Lomografie wordt dat genoemd. Filmrolletje volschieten en naar Kruidvat brengen. En later de foto's ophalen. Met praktisch of kwaliteit heeft het weinig van doen. Het is gewoon de experience.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
07 jul 2019 02:14
Kan zijn, maar fotografie met een rolletje is ook weer terug. Lomografie wordt dat genoemd. Filmrolletje volschieten en naar Kruidvat brengen. En later de foto's ophalen. Met praktisch of kwaliteit heeft het weinig van doen. Het is gewoon de experience.
Ik was laatst bij Trekpleister en een oudere man vroeg aan de jonge medewerkster: verkoopt u ook nog fotorolletjes?
Het meisje keek hem verbaasd aan en vroeg: wat is een fotorolletje? :D
We hebben er naderhand vreselijk om gelachen, de jeugd kent dat niet meer, die kennen alleen het foto’s maken met een telefoon.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
07 jul 2019 08:43
Wat volgt. Gaat de jeugd straks nog zelf zingen en een instrument bespelen?
Niet de jeugd, maar de “oudjes”. :lol:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je het over filmrolletjes, zingen en een instrument bespelen hebt...
Het zijn bijzondere tijden voor de Nederlandse streetwearlabels. Zo wordt Patta gedragen door supersterren als Drake en Kanye West en deelde de Amerikaanse rapper Lil Baby afgelopen week een foto van een shirt van Daily Paper met zijn 6,6 miljoen volgers op Instagram.
:shock:

Mijn herinnering stopt bij Abba, Pink Floyd, Dire Straits, Queen, Vangelis, en natuurlijk... James Last. Ik zal wel wat gemist hebben... :roll: En aangezien ik dat nooit meer inhaal: waar is mijn analoge Pentax ME Super? 8)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb mijn vergroter nog op zolder staan. Ik zal nooit mijn eerste foto vergeten die langzaam donker werd in het bad ontwikkelaar. Vijftig jaar geleden. Toen kwam kleur en was de zwart wit magie gebroken.

Het wordt nooit meer zoals het was.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het is dat ontwikkelen en afdrukken te duur is ,anders zou ik gelijk mijn spiegelreflex weer pakken. Was altijd weer een verrassing als je de foto s weer terug kreeg.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niks mooiers als zelf het filmpje te ontwikkelen in een tankje en daarna met de geur van ontwikkelaar en fixeer bij een rood lampje de afbeelding in zwart wit zien op komen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
07 jul 2019 02:14
Kan zijn, maar fotografie met een rolletje is ook weer terug. Lomografie wordt dat genoemd. Filmrolletje volschieten en naar Kruidvat brengen. En later de foto's ophalen. Met praktisch of kwaliteit heeft het weinig van doen. Het is gewoon de experience.
Nee, het is zeker niet alleen de experience. Het us ook het resultaat. Niks mooiers dan een lekkere grove analoge korrel, volgens sommigen dan 😉

En mee, ik gebruik mijn analoge Nikon spiegelreflex camera’s (een Nikon Nikkormat EL en een Nikon F2) nooit meer, maar pak altijd m’n digitale Canon. Wel regelmatig met Nikkor- of Zeiss-glas erop, dat dan weer wel :wink: En dat glaswerk is ouder dan ikzelf, en werkt op een drie maanden oude DSLR. Heerlijk :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

En nu in gewoon Nederlands 😆

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

clic clac klaar , of is dat een ander toestel. :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met de nieuwe Donald Trump haat dat merk Smartphone kan ik ook zwart wit foto's maken.
Handig als je iets met plaatje wilt printen met een goedkope Laser printer.

En een foto rolletje, ja, stop een foto in een bierglas en Foto rolletje is klaar!

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vanmiddag zag ik op een markt nog een doosje Ilford papier 10x15. Daar bleek iets heel anders in te zitten, maar ik vond het een frappant toeval.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

@goseijn: Je bedoelt de Agfa Click en Agfa Clack

https://www.ikfotograag.nl/agfa-click/
Er is ook een Click I en Click II

Agfa Clack:
https://www.lomography.nl/magazine/2127 ... nd-shooter

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met al die ongerijmdheden in diverse topics... zoals ik vanochtend al voorspelde werd het een fantastische zondag. En er zijn nog een paat uur te gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
07 jul 2019 22:16
Met al die ongerijmdheden in diverse topics... zoals ik vanochtend al voorspelde werd het een fantastische zondag. En er zijn nog een paat uur te gaan.
En niet alleen fantastisch in de topics, heb ook al een bedreiging in een pb. 2 personen maken het forum hier bijna leuker dan een cafe. Nog een goede anderhalf uur te gaan, wie weet wat er nog voorbij komt. Ik blijf nog even wakker.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bedreiging via pb? Het moet toch niet gekker worden. Als ik u was, zou ik spoorslags de moderator berichten.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat heeft nul effect, kan ik je vertellen. Die doen niets en verwijzen je door naar de politie. Privacy enzo.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Overigens zie ik nu dat het auto-onderdelen topic is verdwenen, athans tijdelijk. Dat zou kunnen betekenen dat de moderator avonddienst heeft. Dan zal er nog wel meer van het forum verdwijnen, hopelijk permanent.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

De click en clack heb ik , nog eentje van net na 1945 met uitvouwbare lens ,1 x gebuikt . mijn Yashica spiegel en een compact camera om snel een foto te maken zonder in te stellen ,alle twee had ik altijd bij mij . Goeie oude tijd :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat autotopic is idd helemaal foetsie dat zie ik nu ook.
Terecht want het ontspoorde behoorlijk.

Plaats reactie