Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
23 jul 2019 15:22
Leuk bericht op nos.nl. Privacy is heel belangrijk, maar gaat dit niet wat ver?
Wauw. Hoe achterlijk kan de overheid nog worden? Wanneer gaan ze nu eens de bescherming van slachtoffers voorop stellen?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het probleem met die doorgestuurde mails opslaan, is dat dan ook de gegevens van de andere personen die gemaild zijn opgeslagen worden. En dat mag dus niet.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Welke andere personen? Komt misschien door de warmte maar die snap ik niet. Alleen het afzendadres zou privacygevoelig kunnen zijn: [email protected]

Nijogeth

Veel van die mails worden naar meerdere personen tegelijk gestuurd. Die personen vallen allen onder de privacywet. Overigens de verzender ook. Alleen de persoon die de mail doorstuurt valt er niet onder, want die neemt zelf contact op.

Overigens gaat het zo te lezen alleen om doorgestuurde mails, dus een melding met de tekst van de mail om te waarschuwen, die wordt nog wel gewoon behandeld.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het kan natuurlijk zijn dat mensen mailtjes doorsturen die helemaal geen phishing mailtjes zijn, dat ze dat alleen maar denken. Mensen sturen blijkbaar soms ook facturen of aanmaningen door die dus wel echt zijn.

En die echte, zielige boeven moeten natuurlijk ook beschermd worden. :mrgreen:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De privacy van "daders" is in Nederland in elk geval goed beschermd.

Lady1234

Misschien dan maar een balkje over de naam plakken. :evil:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
23 jul 2019 19:37
Nou inderdaad. Ik zit zelf in een idiote situatie vanwege een gestoorde vrouw verderop, maar mag niet weten waar ik aan toe ben. Vanmiddag nog een gesprek over gehad. Ik weet niet eens wie het is of waar ze woont, aangifte gaat het niet worden, en een kort geding, juist omdat ik niks mag weten, ook niet. Dus ik kan zelf niks doen, en degenen die wel wat doen, 5 instanties maar liefst, werken langs elkaar heen, weten van elkaar niet wat ze doen, hebben hun eigen afgebakende taakjes, niemand is verantwoordelijk enzovoorts.

En juist omdat de gesprekspartners geen idee hadden waarom bepaalde personen van een andere, niet aanwezige, instantie geacteerd hebben zoals ze deden, komt er weer een vervolggesprek. Schiet lekker op zo.

De privacywetgeving is een prachtig iets, maar soms is het toch echt veel te ver doorgeschoten.

Nijogeth

Bob Schurkjens schreef:
23 jul 2019 19:37
Welke daders? De gehackte e-mailadressen? Of dacht je echt dat de meeste van die phishingmails onder de eigen naam worden verstuurd. Bij aangifte is het een andere zaak, maar alleen een melding bij de fraude helpdesk maakt mensen nog geen dader.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

De autoriteit persoonsgegevens is duidelijk net zo wereldvreemd als sommige rechters. Te zot voor woorden dat de rechten van criminelen boven die van de gewone burger gaan

Nijogeth

Waar haal je dit vandaan?

P.s. Radar, fix nou eens dat snelle reacties met de telefoon gewoon normaal gaan werken.

witte angora

Komkommers die aan het bier zitten omdat het goed is voor de economie. :shock:

Is de Wodka op, of heb je last van de warmte?

witte angora

Eikenprocessierupsjeukpiek.

Dat wordt hét woord van 2019, wedden? Juist omdat het niet uit te spreken is.

Bron: https://nos.nl/teletekst#101

breien

Ongelezen bericht door breien »

Ouderen moeten met deze hitte wel meer drinken. GEEN alcoholische dranken, maar koffie, thee en kraanwater.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dennenprocessierupsjeukpiek is een letter meer. Is nog veel erger. Voor volgend jaar.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Waarom is er geen hitteplan voor de ( buiten ) dieren??

Koeien, paarden in snikhete weilanden zonder bomen en zonder slootjes ....( of deze zijn drooggevallen)

Honden, vaak te dik, die meegesleurd worden en mee moeten sjokken op de hete stoepen op het heetst vd dag....of naast fietsers moeten meerennen ? Ik zie dit ! :evil:
Katten redden zich wel , die houden hun gemak wel in de schaduw of blijven binnen.

Transport van het vee is verboden boven de 35 • ( Nederlandse regel) , maar heel Europa is nu snikheet. Houdt de rest van Europa zich hier aan ? :evil:

Ik heb er nog niemand over gehoord , niet op het journaal en niet op het regionale nieuws.

De temperaturen hier gaan de 40• of meer aantikken van de week .
Vandaag al 38 •

De mens weet het zolangzamerhand wel, zou je denken, toch? Toch blijven zovelen zo stom bezig met uren bakken en te weinig drinken etc etc.
Laatst gewijzigd door moederslink op 23 jul 2019 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

breien schreef:
23 jul 2019 22:08
Ouderen moeten met deze hitte wel meer drinken. GEEN alcoholische dranken, maar koffie, thee en kraanwater.

Dat heb ik vorigjaar eind mei ondervonden ,bloed in de aderen was stroop. De infuus konden ze er bijna niet inkrijgen zo dik . Dus nu binnen blijven en veel drinken ,water dus .

Ik maakte een grapje toen ik de volgende dag naar huis mocht, hoor je dat schat ik moet veel drinken , oei helemaal fout . :D
Mijn hond krijg ik ook bijna niet buiten na 50 mt wil hij alweer naar huis.

Lady1234

Ik heb toch maar een gin-tonic genomen in plaats van al dat water.

Meiklokje

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Gosewijn, verstandige hond heb je.
Mijn Berner Sennen, Golden Retriever en katjes liggen gebroederlijk op het koelste plekje in huis, de plavuizen in de hal.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ha ha ik heb een borrelglaasje gevuld .

Plaats reactie