Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik ben werkelijk verbaasd dat berichten rondom TC en Neckermann uitblijven. Komt tzt vast wel, als de SGR het uitbetalen weer maanden weet te rekken, but still.....

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die berichten zijn er wel hoor, nota bene in dit topic :wink:

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ja van Theo idd... Balen. Maar die acht ik wijs genoeg (en dat maak ik ook op uit zijn post) om de juiste wegen te bewandelen.

Ik doel meer op de horror verhalen uit de media van mensen die in hun hotel gegijzeld worden etc.... Hoewel ik me kan voorstellen dat je dan wellicht andere prioriteiten hebt dan op het Radar forum te posten :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet alleen de appeltaarteters eten het regenwoud op. Ook de vegetariërs en veganisten, want soja is wat daar het meeste wordt geproduceerd en laat daar nu onze vleesvervangers veelal van gemaakt zijn. Overigens wordt ook een groot deel gebruikt voor veevoer, maar men moet niet doen alsof er geen soja meer nodig is als iedereen vlees laat staan, want dan hebben we weer meer vleesvervangers nodig, dus meer soja daarvoor.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nu dat Neckermann alle vluchten heeft geannuleerd, waarom is onze huisvriend Ridder nog niet gekomen dat hij nou net een vlucht heeft geboekt om zijn ex en waarschijnlijke dochter terug te brengen?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zolang dat in Nederland in kassen is gekweekt en vooral geen natuurproduct is, dan zou er geen probleem moeten zijn.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
25 sep 2019 20:19
Nu dat Neckermann alle vluchten heeft geannuleerd, waarom is onze huisvriend Ridder nog niet gekomen dat hij nou net een vlucht heeft geboekt om zijn ex en waarschijnlijke dochter terug te brengen?
We hebben inderdaad al een paar weken niets van hem gehoord. Ridder is in goede handen, verder weet ik er ook niks van. Beter is het om het te laten rusten. Die komt tzt vanzelf wel weer terug, als het hele gedoe achter de rug is.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
25 sep 2019 21:00
Als echte natuurfreak zoek ik zelf hazelnoten, tamme kastanjes, bramen, frambozen, bosbessen, vlierbessen brandnetels, zevenblad, melden, eekhoorntjesbrood, champignons etc in het wild.
Daar heeft het regenwoud in Verweggistan niet vsn te lijden.
U vergeet de cantharellen en de boterpaddestoelen.

Maar dat in het wild plukken schijnt tegenwoordig ook niet meer te mogen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

En dat allemaal door 1 milieu-activist .

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb als kind gelukkig heel wat maaltijden gegeten die aangevuld en aangekleed waren met zelf geplukte paddestoelen uit het bos.

Dus toen geen vlees nodig, was er ook niet.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Stroperij staat gewoon in Artikel 314 Sr.:
Hij die, zonder geweld of bedreiging met geweld tegen personen, geheel of ten dele aan een ander toebehorende klei, bagger, ongesneden veen, zand, aarde, grind, puin, mestspeciën, zoden, plaggen, heide, helm, wier, riet, biezen, mos, onbewerkt en niet vervoerd hak- of sprokkelhout, ongeplukte of afgevallen boomvruchten of bladeren, te veld staand gras of te veld staande of na de oogst achtergebleven veldvruchten wegneemt, met het oogmerk om zich die voorwerpen wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan stroperij, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.


En daar staat het volgens mij al lang voordat het woord milieuactivist bestond.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dan heb je dubbel zoveel bramen!

Even heel wat anders, maar ook niet onbelangrijk: Garagehouders hebben toch ook hun goede kanten, lees ik elders.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ook even wat anders ...maar dan uit het toerisme. Dit zomerseizoen is nu wel voorbij, de verhuur van ons vakantiehuis heeft weer een paar aparte ervaringen opgeleverd. De beste drie wil ik jullie niet onthouden.

Review: 'Aan de tuin moet echt nog wat gedaan'
Je boekt via Natuurhuisje een huis in de natuur en je hebt een natuurtuin erbij gekregen. Wat wil je nog meer?
De tuin is de plek waar roofvogels en kleine bosbewoners voedsel vinden. Strak onderhoud jaagt de beesten weg.

Review: 'jammer van die grote boze vrijlopende hond iets verderop omhoog'
Het huis staat in Kroatië en daar is het wettelijk verboden om honden aan de ketting te houden. Daarom loopt het beest los. Het is overigens een kruising tussen een herdershond en een wolf, die bij ons gewoon op zijn erf blijft. Anders gezegd: deze gast zal wel een geur bij zich hebben gehad, waar het beest van op tilt ging.

Review: 'Perfecte vakantie gehad'
Dat geloven wij zeker. Je hebt alleen sporen achtergelaten en niet als Klein Duimpje. Fecaliën in het beddengoed om precies te zijn. Goed voor lichte paniek bij onze beheerster, want hoe krijg je dat schoon? Godzijdank hebben we hygiënehoezen en vloeibaar wasmiddel doet de rest.

Op naar de winter. ;-)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik fietste een paar weken geleden door de natuur en zag een groep biizondere paddestoelen staan. Net uitgekomen. Een paar dagen later waren ze foetsie. Ik had ze nog willen fotograferen en determineren. Mijn vermoeden is dat ze geplukt waren.

Een andere verklaring kan ik niet bedenken. Ik vind dat mensen terughoudend moeten zijn met het wegnemen van eten uit de natuur. Zo veel natuur hebben we niet. Ben er ook erg op tegen dat dit wordt gepromoot.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb het over wel meer dan zestig jaar geleden. :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben er weer. Reispapieren naar de verzekering Zürich gestuurd. Drie dagen van ellende achter de rug. Toch nieuwe reis geboekt naar Kreta maar nu via een Nederlands reisbureau. Dat was de eerste en de laatste keer via Duitsland geboekt. Afwachten wanneer en hoeveel ik terugkrijg.
Ze hebben al dertig jaar de totale uitkering voor faillissement op 110 miljoen euro laten staan. Anders werd de premie te hoog.
Maandag is TC in Radar.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede dag beste mensen van het forum,
Het gaat om het volgende :
Mijn dochter ging op school een dagje uit naar de dierentuin.
(dit is 3 maanden geleden gebeurd)
Ik kwam later haar juffrouw tegen in de supermarkt.
Ze liet mij en me vriendin filmpjes en foto's zien van onze dochter tijdens het dagje uit op haar eigen mobiele telefoon.
Nu is mijn vraag... mag dat zomaar?

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja Ridder, dat mag.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ok, dat wist ik niet!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Nijogeth schreef:
25 sep 2019 20:11
Niet alleen de appeltaarteters eten het regenwoud op. Ook de vegetariërs en veganisten, want soja is wat daar het meeste wordt geproduceerd en laat daar nu onze vleesvervangers veelal van gemaakt zijn. Overigens wordt ook een groot deel gebruikt voor veevoer, maar men moet niet doen alsof er geen soja meer nodig is als iedereen vlees laat staan, want dan hebben we weer meer vleesvervangers nodig, dus meer soja daarvoor.
Lang niet alle vleesvervangers zijn van soja gemaakt. Net als dat niet ieder vlees van een varken komt.

Overigens kun je het verbruik voor vleesvervangers en voor veevoer natuurlijk moeilijk op één lijn stellen. Voor een kilo vlees zijn immers heel wat meer kilo's veevoer nodig. De impact van een kilootje rundergehakt is dan ook een stuk groter dan de impact van een kilo vleesvervangers.

Plaats reactie