Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
29 dec 2019 17:32
Vrijwillige feestdagen bevallen mijn prima, op de Russische kalender vier ik Kerst en Oud & Nieuw
en omdat het 2 weken later is zijn er nieuwe prijzen voor deze oude zooi waar elke winkel vanaf wilde!

Was net bij Turkse buurt Super en Tanger, de Marokkaanse winkel en beide geen enkel kerst brood of andere zooi!
Zijn wij Hollanders zo dom of zij slimmer dan ons, binnenkort maar aan Geert W. vragen!
Wat is dat voor rare Nederlandse gewoonte om constant op ons eigen nest te schijten door te zeggen dat het elders beter is of de mensen slimmer? We wonen verdorie n het beste land ter wereld. (en iemand die het hier niet mee eens is daag ik uit om een land te noemen waar het over de hele linie beter is dan hier)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

renewouters schreef:
29 dec 2019 18:23
(...)We wonen verdorie n het beste land ter wereld. (en iemand die het hier niet mee eens is daag ik uit om een land te noemen waar het over de hele linie beter is dan hier)
Over de hele linie?
Mwahhh, Denemarken en Zweden en Noorwegen misschien wel en vlak IJsland ook niet uit :wink: .

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

Maar daar is het dan weer kouder dan hier.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

In de zomer vallen de grote verschillen wel weer weg . Maar idd op IJsland is het zomers max 18-20• dacht ik , maar die landen hebben hun zaakjes goed op orde hoor. Stockholm kampt nu overigens wel serieus met immigratieproblemen .
Verder .....goed ontwikkelde en goed geëmancipeerde landen.
En die hitte hier van de zomer ? 40• .....ik kon daar niet tegen in ieder geval , maar een ander misschien juist wel :P .

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

In Oud Zeeland zullen er ook niet zo heel veel ING-filialen zijn denk ik. Voor de meesten sowieso niet om de hoek.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan maar even verder in de huiskamer.
breien schreef:
29 dec 2019 15:13
Ik hoop niet dat de moderatoren te streng worden in de huiskamer. Dan moeten we daar ook ontopic blijven.
Wat noem je streng? Zolang je geen twee koppen koffie tegelijk (een in de linker- en een in de rechtermondhoek) naar binnen probeert te werken hoeft de moderatie ook niet te dweilen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

renewouters schreef:
29 dec 2019 18:23
Wat is dat voor rare Nederlandse gewoonte om constant op ons eigen nest te schijten door te zeggen dat het elders beter is of de mensen slimmer? We wonen verdorie n het beste land ter wereld. (en iemand die het hier niet mee eens is daag ik uit om een land te noemen waar het over de hele linie beter is dan hier)
In mijn geval: als je tussen de landen woont/leeft, ga je vanzelf vergelijken. Nee, van mij zul je niet horen, dat Nederland het beste land is. Nederland is Nederland en andere landen zijn ... andere landen. Elk land heeft zijn eigen merkwaardige dingen, overal is het anders. Sommige dingen zijn prima geregeld, andere dingen mis je wel eens.

Een paar pagina's terug ging het even over verpleeghuizen. De lange wachttijden, er pas terecht kunnen als je èn dementie hebt èn incontinent bent èn niet meer zelfstandig kunt eten, dat weten we al jaren. Wanneer we over die omgang met ouderen buiten Nederland vertellen, gaat de reactie altijd van verbijstering naar vergelijkingen met foute regimes in vroegere tijden tot aan de vraag of ouderen in Nederland wel worden gerespecteerd of dat onze regering graag de oudjes zo snel mogelijk dood wil hebben.

Kerstmis. De kerstpakketten van het werk zijn massaal teruggeven en bij een verpleeghuis beland. Niet bij een voedselbank, want die was dicht of niet bereikbaar. De inhoud was niet echt 'kerst' te noemen, vooral promotieverpakkingen van nieuwe smaken van A-merken. Het mocht niets kosten, in tegenstelling tot de bonussen. Iedereen een maandsalaris extra.

Goede voornemens? Niet echt. We hopen op een normaal jaar zonder al te veel incidenten. That's all.

Alle einen guten Rutsch ins neue Jahr.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Juist omdat de landen die ik noemde zo dunbevolkt zijn is er vanzelfsprekend ook minder rottigheid , minder agressie , minder korte lontjes , minder ergernis , meer tolerantie etc etc.
De mensen daar hebben letterlijk en figuurlijk ruimte!
Je gaat 1x per week je voorraden aanvullen bij de supermarkten en verder ben je aan het werk of maak je muziek of ben je aan het breien of punniken 😁 of je bent aan het schrijven of dichten 🤭 rust in het hoofd !

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, gisteren loop ik in de appie, loopt er een vrouw recht op me af met zo'n scanding in de handen. Mevrouw was zo bezig met dat scanding dat ze niks maar dan ook niks van haar omgeving meekrijgt. Je ziet het al gebeuren, dus je blijft zelf maar even staan, en... precies voor me blijft ze staan, en blijft staan, en blijft staan... Een demonstratiejuffrouw die er naast stond zat het net als ik verbijsterd te bekijken.

Uiteindelijk wordt 'mevrouw' wakker, mompelt 'sorry' en loopt verder.

Vraagt demonstratiejufrouw: 'kent u haar'? Nee, nog nooit gezien, geen idee wie het is.

En als deze 'mevrouw' nu de enige was... Mensen zijn hier veel te veel met zichzelf bezig. Kunnen in hun uppie een compleet gangpad blokkeren, en snappen het niet als een ander er door wil, dat soort dingen. Kijken ze je aan of je vraagt of ze een moord voor je willen plegen.

Van de week in de trein, in de stiltecoupé, zat een vrouw zeer luid en duidelijk door de phone uit te leggen dat ze naar Den Haag ging. Kennelijk was de ander niet zo snugger, want ze bleef maar uitleggen... Tot ze me aankeek, en ik naar de sticker 'stilte' wees. Toen was het minutenlang van: ik zit in de stiltecoupé, ik zit in de stiltecoupé. En daarna ging het weer over Den Haag, welk station ze wel en niet uit zou stappen...

Mensen zullen wel niet slimmer zijn.

Of het elders 'beter' is? Overal is wel wat, maar dit is wel heel irritant.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op naar IJsland, daar zijn geen spoorwegen :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb daarstraks maar even de Bolero van Ravel maar even wat harder gezet op de tv. Schitterend.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag in het nieuws immers: een man van 73 ' waagde ' het om een paar snotapen te vragen of ze wilden ophouden met het vuurwerk bij hem voor de deur ___ de man kreeg ik een klap op zijn hoofd en toen ie lag kreeg hij nog trappen tegen zijn hoofd ...
ik begrijp het niet meer , ik begrijp het niet meer ik begrijp het écht niet meer. en ik wil het ook niet eens kunnen begrijpen :evil: .

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
29 dec 2019 23:52
Ik heb daarstraks maar even de Bolero van Ravel maar even wat harder gezet op de tv. Schitterend.
Dat is het eerste klassieke stuk wat ik écht bewust heb geluisterd. Was vervolgens ook de eerste klassieke CD die ik kocht. Kan er nog steeds enorm van genieten!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor te vroeg afsteken gewoon de Politie bellen, het is strafbaar en ze worden opgepakt, vooral als ze vrij lang doorgaan.

En ja, Nederland is niet perfect, iedereen maakte dezelfde fouten, zoals vrijwel elke buurt Super teveel kerstbroden nog steeds in aanbieding hebben liggen, en de voedselbank er ook in verzuipt elk jaar.
Dan is een met flink portie humor bedoelde opmerking van Turkse en Marokkaanse winkel die liever iets tekort inkopen voor minder weggooien en als op kopen ze wel iets anders.....
Ook zag ik vele op 24 december met een half geld aanbieding lopen, naast dat dit zoete brood voor mijn buikje niet gezond is, ook niet voor die winkel die voor half geld ging dumpen.... en zo leren mensen op laatste moment kopen!
Vooral de Turkse groente winkel is slim, die keek zodra de folders voor komende weekend al bij zijn dochter liggen wat wij het weekend kregen en hij weet dat welke aanbiedingen er zijn, en waar hij mee zal blijven zitten.

Ik weet hoeveel goederen wegens voldoende voorraad weg gepleurd worden, ze willen geen lege winkels... maar vergeten dat teveel en voor half geld dumpen of weggooien ook niets opleverde, behalve dat een bepaalde groep klanten hier op gaat wachten!
En gezien de vele die hier graag Asiel vragen, elders zal het dan wel minder zijn geweest!

Rijk worden door minder te verspillen, dat is mijn manier van leven en dat lijkt de laatste jaren steeds makkelijker te worden!

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@KKT

Die overtollige kerstbroden zitten u wel hoog.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nee, niet ik maar alle Nederlandse Buurt Supers!

Als ik luxe broden van €3,- voor €1,50 zag op 0e kerst dag, 24 december... en nu gratis uitdelen als je langs de kassa komt, houdbaar tot 20 januari 20.

Vooral als je weet dat mijn 2 kleine Augurkjes mijn beroofde van boodschappen en in andere rij gingen afrekenen!
Ik zit dus nu niet met 1 maar 3 gratis broden en die van 24 december was niet eens op!

Zouden ze dat van mijn geleerd hebben, in dit soort gevallen Opa beroven en ga 3x afrekenen?

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@KKT

Volgens mij zit u al vroeg aan de wodka.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Danny is boos, en de reden moet heel Nederland weten. Alsof hij de enige is.

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... inginbraak

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
30 dec 2019 10:43
Vooral als je weet dat mijn 2 kleine Augurkjes mijn beroofde van boodschappen en in andere rij gingen afrekenen!
Ik zit dus nu niet met 1 maar 3 gratis broden en die van 24 december was niet eens op!
Slimme augurkjes dus.

Krijgen ze thuis niet genoeg te eten dan? :lol:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je vergist je. Het zijn er aanzienlijk minder.

Plaats reactie