Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O jee... :cry:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Theotrucker schreef:
12 jan 2020 19:27
Foto van de auto.
https://www.112fryslan.nl/2020/01/10/be ... reloaded=1
als ik het me goed herinner, woont Edwin Rutten in die buurt, misschien dat hij daar even op de koffie was. Ik weet nog wel hoe stoer ik het vond dat "ome Willem" zijn emballage bij mij in kwam leveren toen ik nog in de AH in Bilgaard werkte. :D

Ter hoogte van die straat rijdt je op de Harlingerstraatweg wel ongeveer de toegestane 50 km/h, het is ongeveer midden tussen beide rotondes, dus dan is de klap fors. Erg verdrietig. Overigens was het liedje van "Tommy" bij de wereld draait door, erg ontroerend.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn vermoeden, ik las in andere krant uit de auto geslingerd.
Dat betekende dat meneer A dus geen Gordel gedragen heeft.

Ik zie de deur eruit maar de kooi is nog redelijk heel.
Ik vermoed, weet niet zeker dat ook dit soort voertuigen als Brommobiel een Gordel plicht hebben indien aanwezig!

Heb zelf ook in een 1951 & 1953 voertuig gordels gezet, want ik denk dat als er erin bleef minder verwondingen zou hebben.
Als dit zo is en ik gelijk zou krijgen kreeg dit verhaal van meneer A. toch nog een Staartje.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door berndv »

Komkommertijd schreef:
14 jan 2020 11:42
Ik vermoed, weet niet zeker dat ook dit soort voertuigen als Brommobiel een Gordel plicht hebben indien aanwezig!
[...]
Als dit zo is en ik gelijk zou krijgen kreeg dit verhaal van meneer A. toch nog een Staartje.
Nou, en nu? Krijgt die postuum een boete? Wat probeer je precies te zeggen? Eigen schuld? Dat was al wel enigszins het vermoeden, aangezien hij voorrang had moeten verlenen, wat hij niet heeft gedaan. Resultaat blijft hetzelfde.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naast de schuldvraag die in zijn nadeel uit kwam, ik vind dat een wijze oudere man als Meneer A.. gewoon een gordel had moeten dragen en dan niet of veel minder gewond was geweest!

Ongeacht persoon is iedereen die geen Gordel draagt na zoveel jaren erg dom!
De snelheid is laag dus hoeft niet verhaal, klopt bij frontale botsing, maar niet als je eruit geslingerd werd!
Echter, boven de 30 Km zijn mijn armen te zwak en Mr. Aart is niet echt meer een gezonde sportieve stevige Puber!

Ik bemoei me niet met de schuldvraag maar alleen met het geen Gordel dragen!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
14 jan 2020 11:42
Mijn vermoeden, ik las in andere krant uit de auto geslingerd.
Dat betekende dat meneer A dus geen Gordel gedragen heeft.

Ik zie de deur eruit maar de kooi is nog redelijk heel.
Ik vermoed, weet niet zeker dat ook dit soort voertuigen als Brommobiel een Gordel plicht hebben indien aanwezig!

Heb zelf ook in een 1951 & 1953 voertuig gordels gezet, want ik denk dat als er erin bleef minder verwondingen zou hebben.
Als dit zo is en ik gelijk zou krijgen kreeg dit verhaal van meneer A. toch nog een Staartje.
Het was een 45 km/h voertuig, geen volledige auto met rolkooi, zij-airbags etc. Er is op de foto overigens wel een rode gordel te zien, die zo te zien, maar dat is lastig, nog vast lijkt te zitten naast de stoel, maar los is gemaakt op schouderhoogte. Vermoedelijk om de patiënt er uit te kunnen halen. Nergens in dat artikel lees ik dat hij uit de auto was geslingerd, in welke krant heb jij dat gelezen?

Voor een botsing met een snelheid tegen de 50 km/h wat men daar wel rijdt, vind ik 'm er nog best intact uitzien. Maar goed, zo'n klap geeft natuurlijk ook behoorlijke inwendige schade, en hij was al wat op leeftijd.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vind het ronduit smakeloos om te speculeren over de gang van zaken rond een dodelijk ongeval.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op Google Maps ziet dat kruispunt er een beetje raar uit. En volgens mij ook geen bord met voorrangskruising te zien.

Maar afgezien daarvan is het gewoon verschrikkelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
14 jan 2020 12:07
Op Google Maps ziet dat kruispunt er een beetje raar uit. En volgens mij ook geen bord met voorrangskruising te zien.

Maar afgezien daarvan is het gewoon verschrikkelijk.
Ik ben daar in de buurt opgegroeid, en ik kan je vertellen dat het niet zo raar is hoor. Ter hoogte van die gele auto en die agenten in de 1e foto van het artikel waar ik naar linkte, staat een voorrangsbord op die grote weg. Verder is die, relatief grote/drukke invalsweg naar het centrum, al jaren zo ingericht, daar is de afgelopen jaren niks veranderd qua layout of voorrangssituatie. Je moet, komend van uit de Westerparkstraat eerst een fietspad over, en dan de weg op draaien. Daarvoor staat ook een bord einde 30 km-zone, ook al jaren trouwens.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »


Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat doet dat er nou verder nog toe?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Op de foto's is inderdaad te zien dat hij op de weg gelegen moet hebben, en ik heb inderdaad gelezen dat hij uit de auto is geslingerd.

Maar hoe het ook gebeurd is: een discussie daarover zal hem niet terugbrengen. Het zal eerder pijnlijk zijn voor de nabestaanden.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Is dat nu serieus, dat topic over huurtoeslag voor 2 personen? :shock:

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
14 jan 2020 14:24
Is dat nu serieus, dat topic over huurtoeslag voor 2 personen? :shock:
Ik dacht eerlijk gezegd ook: dat kun je toch niet menen? :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
14 jan 2020 15:24
mh73 schreef:
14 jan 2020 14:24
Is dat nu serieus, dat topic over huurtoeslag voor 2 personen? :shock:
Ik dacht eerlijk gezegd ook: dat kun je toch niet menen? :lol:

Waarom kan zij dat niet menen? Ik heb met mijn schamele salaris van 1.600 p.m. en een huur van 2.200 p.m. toch zeker ook wel recht op huurtoeslag? :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@zeer privé

Maar voor u houden we het dan zeer privé, anders komen er meer.

Hoor af en toe op tv bij UK deurwaarders dat daar gesproken wordt over huursubsidie van 800 tot 1200 pond, wat dan een tijdje aangewend wordt om van te leven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zal straks wel 3 personen worden!
En of ze dan moet stoppen met werken en die huur nog kunnen betalen?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Pubers mogen geen alcohol, fons. Nu snap ik waarom jij steeds denkt dat ik een konijn ben.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Meneer de deurwaarder piest gelukkig toch naast de pot met zijn beslaglegging https://www.telegraaf.nl/nieuws/1360303 ... t-met-bank

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een privé persoon die een zakelijk conflict heeft?

Ze hadden eventueel het zakelijke deel vast kunnen houden en de rest uitbetalen.
Deze man mag wel een schade claim indienen en vooral op alle Sociale media hun zwart maken door het verhaal te plaatsen!

Weet iemand toevallig de naam van de Deurwaarder? :mrgreen:

Plaats reactie