Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een brief met juiste Postcode naar Lampegat komt gewoon aan op juiste plek!

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
22 feb 2020 16:45
Wanneer wordt het eindelijk mooi lenteweer?
Deze harde wind (storm) ben ik echt zat. Zeker op de vlakte is het erg koud en wandelt het helemaal niet prettig.
Storm is voor een keertje wel leuk inderdaad. Maar aan de andere kant, ik heb maar 2 ochtenden hoeven te krabben 's ochtends en sneeuw ken ik alleen nog van foto's. Liever nu een paar keer storm achter elkaar en een winter waar we geen last van hadden dan nu een pak sneeuw.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste breien,

gewoon iets betere en duurdere fiets kopen!

Er zijn ligfietsen die helemaal dicht zijn, radio aan, wisser ook en door de regen zonder nat worden, tenzij je te hard fietste en gaat zweten..... ja, ik ben nu de Sigaar!

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
22 feb 2020 17:30
Die harde wind is verschrikkelijk. Zeker op de kale vlakten. Zo koud en dan regende het ook nog even.. :mrgreen:
Die automobilisten hebben daar geen last van. Fietsers en wandelaars WEL. :evil:
Nou inderdaad. Vandaag van Zwolle naar Staphorst gelopen, een afstand van 26 kilometer. Bij de Lichtmis wat het nog even van: stoppen of doorgaan. Toen had ik er 15 kilometer op, de max tot nu toe was 21. Voelde me goed, voetjes gingen redelijk, moe was ik niet, dus doorgaan.

Kom je vlak voor Staphorst bij 't Wiede Gat, begint het ineens te hozen, te hagelen, en een storm van zeker windkracht 7. Nergens gelegenheid om te schuilen. Niks. Doorweekt. Dat had Uienradar toch echt niet gezegd. En dat is niet de eerste keer.

De route was verder oké, op sommige momenten inderdaad gewoon teveel wind. Loop je op een zanddijk, links een smalle diepe sloot, rechts een smalle diepe sloot, en die zanddijk heeft behoorlijk wat plassen en spekgladde stukken vanwege boeren die er dagelijks met de tractor overheen rijden.

Tijd dat het zomer wordt - een zomer zoals de afgelopen twee jaar. Zomers met veel regen en wind, dat hebben we de afgelopen weken al genoeg gehad.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij een Harde wind is de Uien radar inderdaad om te huilen, en ik heb op normale E bike een regenpak of de Sigaar, een ligfiets die ze nooit probeerde te stelen omdat die ligfiets teveel opvalt of durven ze niet?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Om doorweekt door te wandelen is echt geen pretje .
Dus chapeau dat je hebt doorgezet!
Voor Nederland is al dat regenwater hard nodig, het was hier uitgedroogd na de afgelopen 2 bloedhete zomers.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Staphorst. Daar is het carnaval.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet ik. Met name morgen is het feest.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wandelen zonder regenpak is eigen risico... Plu waaide vaak stuk, was ook veel wind voorspeld... en vooraf de route in smartphone bekijken, met maps.me kan ik alle wandel routes ook vinden en horeca er langs, wel kijken of ze ook open zijn.

En kon je geen Taxi of familie bellen? Of hebben ze daar geen Mobiel bereik, dan even van 4G naar 2G terug zetten...

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik had zo'n goedkope poncho bij me, maar met windkracht 7 (minimaal) krijg je dat toch echt niet over je hoofd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een Witte Angora als verzopen kater thuis komt?
Ja, een Paraplu geeft stormschade!
En Poncho is voor regen, niet voor windkracht 6 of meer... en dat was op Uien radar & teletekst thuis al te zien.
Een regenpak van de Action, kosten €8,95 mits ze jou maat toevallig hebben is wel betere...
gelijk goede laarzen en de broekspijpen over de laarzen doen, anders ga je voeten wassen!

En als het koud is, ik heb als Motor rijder nog een Vetpak!
Na goed invetten mag dat niet bij jou aan de kapstok thuis.... en dat is warm en waterdicht, binnen en buitenzakken, en ventileerde en warm tegelijk... vaak ook voordelig op marktplaats te vinden van die stoppen met motorrijden!

Een kleine Poncho, dat is voor toeristen die schaars gekleed in de zomer maanden Amsterdam bezoeken....
Echte slimme Hollanders nemen betere kleding voor dit soort barre tochten en dan klaag je hier nooit meer over het weer,
maar melde je alle klagers die je tegenkwam over hun slechte voorbereiding.

Een komkommer zelf bevat al genoeg water, en wil graag droog blijven!

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ruim twintig kilometer wandelen in een vetpak? Briljant idee!

Overigens is 7 beaufort gewoon harde wind en 8 nog maar stormachtig. Pas bij 9 is het storm. Dat neemt niet weg dat ik gisteren op mijn dagelijkse rondje bij windkracht 8 bijna van de polderdijk het water in geblazen werd en hard moest werken om tegen de wind in thuis te komen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Uienradar gaf voor die omgeving toch echt aan dat er pas rond 16.00 uur een paar spettertjes zouden vallen. Maar goed, dat hebben we vaker gehad, wordt er prachtig droog weer voorspeld, krijg je 4 hoosbuien op je dak. Dat was ergens op het Pelgrimspad, en een paar maanden geleden ook op dit pad, toen ik vanaf Weesp naar Bussum liep. En ik was bij de laatste bepaald niet de enige die dit niet verwacht had.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Grappig, ik wil zo richting Utrecht om een flat in aanbouw te bekijken. Het zou daar na 3 uur droog blijven. En windkracht 3. Die 6000 stappen zal ik daar wel gaan halen ja.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zoek een mobiel telefoon voor mijn vrouw zo simpel mogelijk.

Moet hebben
aan en uitknop
grote toetsen
wifi
noodknop.
mailtje kunnen ontvangen .
zie er wel een paar maar kan alleen 2 g aan .
Wie heeft een idee , prijs tot 150 euro

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

5 jaar geleden op elke hoek van de straat een winkel, nu nog een . Goedkoopste toestel 500 euro.
Vraag mij af , de senioren toestellen hebben 2 G wordt niet door iedereen ondersteund , dus wil geen miskoop doen .
Kan er zelf voorlopig niet uit ,dus aan het zoeken op internet .

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Helaas kijkshop hebben wij hier niet

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
23 feb 2020 17:25
Helaas kijkshop hebben wij hier niet

Niemand heeft een Kijkshop in zijn buurt, want Kijkshop heeft alleen nog een webshop. En deze Kijkshop heeft niets te maken met de vroegere Kijkshop, heeft geen eigen magazijn en werkt uitsluitend met dropshippers.

https://www.ad.nl/economie/kijkshop-en- ... ~a24b2322/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Net zoveel dropshipper als V&D.nl. Dan kun je beter zelf bij Aliexpress bestellen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zelfs de Aldi had enkele maanden terug een Senioren telefoon, daar naar vragen of zoeken lijkt me handiger.

Of kijk op kieskeurig.nl , naast info ook waar je ze online of gewoon in winkel kunt vinden... zoekt makkelijker dan halve stad doorlopen.

https://www.belsimpel.nl/telefoon?its=1 ... l-senioren

en nu niet klagen over tekort keuze, 3 pagina's als je onderaan door gaat klikken!

Plaats reactie