Mijn Doerak was ook bij aankoop ..... een roestbak, na zandstralen en nieuwe stukken in lassen weer veilig.
Maar een oudere rommelige die te klein en onrendabel is nu vervangen door moderne en de vorige voor oude ijzer?
Zowel in de vorige Crisis als nu zijn er enkele die zoeken naar mooie recente schepen die hopelijk voor niet teveel worden aangeboden.
Zwaar onder de prijs met huidige vrachtprijzen kopen is sneller dan 10 jaren de bank betalen voor dure lening en verplichtingen!
Roestige oude hoeft niet doorgeroest te zijn, ik weet hoe dik die platen zijn!
Roestbakken zitten op de weg, dacht ik; een slecht, of slecht onderhouden schip noemden wij een modderpraam.
Scharrelschipper, met wat voor schip vaart u op Frankrijk? Mogen kunstmest en brouwgerst zomaar in hetzelfde ruim? Op de weg zie ik namelijk wel trucks met de waarschuwing "Nur für Lebensmittel" maar de Duitsers zijn misschien wat hygiënischer dan de Fransen . Het zijn ook altijd tankwagens of -wagons, realiseer ik me nu. Misschien geldt dat alleen voor vloeistoffen.
Hopelijk heeft onze Scharrel Schipper een waardeloze oude roestbak
Dan is hij binnen de kortste keren verzopen. Jij weet ook wel wat je zegt...
Ik ben nu juist bezig met onderhoud om dat roestbak gedeelte te voorkomen,wat dan weer nadelig is voor die vette bankrekening.
Maar wel ben ik in een positie dat ik al te oneerbare voorstellen kan weigeren.
Maar wel ben ik in een positie dat ik al te oneerbare voorstellen kan weigeren.
Geen mooier en vrijer leven dan het schippersleven , u bent bevoorrecht .
Maar oneerbare voorstellen volgens mij bestaan er geen seksboten meer en contactberoepen zijn vooralsnog verboden, toch?
Als het huidige schip ietsje op leeftijd komt en minder rendabel is.....
Juist de kleine komen bij laag water waar de grote stil vielen of vast zouden lopen.
Maar een ander groter schip kopen, en deze inruilen, als beide voor ½ geld weg moeten is een grotere en duurdere minder duur.
En Roest, gelukkig wel, mijn ooit roestige Doerak + ander achterstallige zooi is nog altijd sterker dan een Bayliner die vol gas op de stompe neus knalde, schade nihil, was in de menie en moest nog verven!
Ik heb de motor opgevist, rest was water vervuiling en is in diepte IJsselmeer spoorloos verdwenen!
Maar voor je iets gaat kopen, denk vooral ook aan laag water en maar ¼ geladen varen en vele kleintjes zaten overvol!
Elk voordeel heeft z'n nadeel zij de Nr. 14 ooit.
Roestbakken zitten op de weg, dacht ik; een slecht, of slecht onderhouden schip noemden wij een modderpraam.
Scharrelschipper, met wat voor schip vaart u op Frankrijk? Mogen kunstmest en brouwgerst zomaar in hetzelfde ruim? Op de weg zie ik namelijk wel trucks met de waarschuwing "Nur für Lebensmittel" maar de Duitsers zijn misschien wat hygiënischer dan de Fransen . Het zijn ook altijd tankwagens of -wagons, realiseer ik me nu. Misschien geldt dat alleen voor vloeistoffen.
Ja,dat nur fur enz is voor tankwagens en ook schepen.
Wij hebben uiteraard een "droge lading schip" en na het vervoer van b.v. kunstmest moet het ruim gewassen worden voordat er weer graan in mag.
Hiervan moet ik ook een rapport maken waarin staat hoe ik het ruim gewassen heb,met welke middelen en na welke lading dat was.
En voor de kenners;ons schip is een SPITS dus geschikt om in Frankrijk tot aan de middellandse zee te varen.
Ik kwam niet verder als de Avond Spits, Frits Spits en de Voetballers....
vaste maten wegens de sluizen en dieptes, mooi geregeld!
Oude roestbak te koop voor €34.000,- maar dat zal wel woonboot geworden zijn gezien bouwjaar.
En op deze route is grotere kopen niet rendabel.... alleen zuiniger motor kan ook in verouderde.
Maar de Trage stompe neus, elke Doerak is dan hetzelfde, rompsnelheid, of romp traagheid
Roestbakken zitten op de weg, dacht ik; een slecht, of slecht onderhouden schip noemden wij een modderpraam.
Scharrelschipper, met wat voor schip vaart u op Frankrijk? Mogen kunstmest en brouwgerst zomaar in hetzelfde ruim? Op de weg zie ik namelijk wel trucks met de waarschuwing "Nur für Lebensmittel" maar de Duitsers zijn misschien wat hygiënischer dan de Fransen . Het zijn ook altijd tankwagens of -wagons, realiseer ik me nu. Misschien geldt dat alleen voor vloeistoffen.
Ja,dat nur fur enz is voor tankwagens en ook schepen.
Wij hebben uiteraard een "droge lading schip" en na het vervoer van b.v. kunstmest moet het ruim gewassen worden voordat er weer graan in mag.
Hiervan moet ik ook een rapport maken waarin staat hoe ik het ruim gewassen heb,met welke middelen en na welke lading dat was.
En voor de kenners;ons schip is een SPITS dus geschikt om in Frankrijk tot aan de middellandse zee te varen.
Dank voor de uitleg! Dat het om een spits ging vermoedde ik al. Met een groot rijnschip kom je in Frankrijk niet ver.
Ik kwam niet verder als de Avond Spits, Frits Spits en de Voetballers....
vaste maten wegens de sluizen en dieptes, mooi geregeld!
Oude roestbak te koop voor €34.000,- maar dat zal wel woonboot geworden zijn gezien bouwjaar.
En op deze route is grotere kopen niet rendabel.... alleen zuiniger motor kan ook in verouderde.
Maar de Trage stompe neus, elke Doerak is dan hetzelfde, rompsnelheid, of romp traagheid
En op die wiki pagina staat dan een foto van een 80 mtr schip met een redelijk spitse kop terwijl er ook staat dat de spits een stompe kop heeft,lekker duidelijk!
En als je er foto`s van wilt zien,kijk dan op "spitsen typische binnenvaartschepen"
Laatst gewijzigd door scharrelschipper op 26 apr 2020 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
De Rijn bakken in de aanbieding, dus die spits lekker houden, de gelijknamige krant hielt het minder lang vol!
Maar 80 meters? Dan ga je straks jou foto plaatsen?
Volgens mijn is 80 meter niet elke sluis, volgens mijn oude boekje uit 2003! https://nl.wikipedia.org/wiki/CEMT-klasse
Voor foto's van heel veel binnenvaartschepen hoef je niet te googelen, maar kun je natuurlijk direct terecht bij de website bij uitstek, binnenvaartinbeeld.nl, daar staan vijfhonderd spitsen.
Die van scharrelschipper staat er vast en zeker ook bij.
Voor foto's van heel veel binnenvaartschepen hoef je niet te googelen, maar kun je natuurlijk direct terecht bij de website bij uitstek, binnenvaartinbeeld.nl, daar staan vijfhonderd spitsen.
Die van scharrelschipper staat er vast en zeker ook bij.
Als het gras twee kontjes hoog is, nadert het moment dat de man tegen zijn vrouw gaat zeggen dat het tijd wordt dat zij het gazon moet gaan maaien.
Daarom moet zij heel goed oppassen!