Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
sjohie

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik mis in het hele Amsterdam verhaal, de organisatie. Die hadden een vergunning gekregen voor een paar 100 man op die locatie, een aantal waarbij 1,5m afstand prima kon. Dat die vervolgens met 2 zinnetjes op facebook over de RIVM richtlijnen meenden het wel geregeld te hebben, is waar het in 1e instantie mis is gegaan. Dat vervolgens Halsema zegt dat het recht van protesteren een zo'n groot recht is, en het onderwerp te belangrijk is, dat ze niet ingrijpt, is een vrij linke inhoudelijke keuze, eentje die zij als burgemeester niet zou moeten maken. Verder legde advocaat Gert Jan Knoops het gisteren wel duidelijk uit bij Beau, het recht op leven, wat het afgeleide is van het grondwetsartikel over gezondheidszorg, weegt zwaarder dan het recht op demonstreren waar Halsema wat over zei. Daar is ook plenty jurisprudentie van, tot aan het Europese hof aan toe ook. Dus juridisch zat ze er ook best wel naast. Nog los van het feit dat het niet handhaven, want er waren 5000 man in overtreding, die dus beboet hadden moeten worden a 390 euro pp, een link precedent schept voor de komende periode wat betreft handhaving in de rest van het land. De politie en BOA's krijgen hiermee ook een mooi mes in de rug. En die Knoops was al gebeld door 2 cliënten die hun 390 euro boete aan willen vechten, en die gaf hij wel een serieuze kans, aangezien er blijkbaar een willekeur mogelijk is, afhankelijk van in welke gemeente je die 1,5m overtreding begaat, dankzij Halsema.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan nu een kort muzikaal intermezzo:

https://youtu.be/ewoRrn4YLEU

De duiven weten dus hoe het kwam. Ik hoop dat zij straks in gemeenteraad ook aan het woord komen.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

@Manta2.2.: Geen consumentenkwestie, past prima hier in de huiskamer.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik hier tot een protest op zou roepen, hoeveel komen er dan?
Het aantal lezers en reacties is niet bepalend genoeg hiervoor.
Als je iets online organiseerde weet je nooit of iemand het elders ging doorplaatsen en ook het weer is vaak bepalend.

Bij nu een hoosbui vertrekt er niemand en komen er uren later alleen enkele in regenpak.
Verder zijn er vele terrassen waar je vooraf rustig kunt zitten en als de plotseling leeg stromen, dan ben je als overheid te laat en de organisatie ook.

En ik zal ook niet op de brug te zien zijn in Rotterdam, zit lekker aan een biertje en zie wel hoe druk het boven mijn word, gezien de hoogte is dat zeker meer als 1½ meter afstand...
Maar als ik in beeld kom, zak hier dan zeker een link plaatsen.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Een uit de hand gelopen demonstratie tegen geweld met politie uit elkaar drijven. Ik snap de keuze wel om het niet verder dan nodig te escaleren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
03 jun 2020 14:52
Een uit de hand gelopen demonstratie tegen geweld met politie uit elkaar drijven. Ik snap de keuze wel om het niet verder dan nodig te escaleren.
Op dat moment ben je al te laat. Regeren is vooruitzien. En dát is duidelijk niet gebeurd.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Of er is vooruitgezien en bewust een keuze gemaakt.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

fonsflons schreef:

Ik schreef het gister al: ze zijn niet vanuit de lucht gedropt op de Dam. Ze hadden de toegangswegen moeten afsluiten. Halsema had de demonstranten kunnen verzoeken te vertrekken. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden die een GOEDE burgemeester kan bedenken.

Maar mevrouw de burgemeester zei letterlijk tegen AT5 dat zij DEZE demonstratie te belangrijk vond. Volgens mij hoort een GOEDE burgemeester neutraal te zijn. Ze had helemaal geen zin om DEZE demonstratie te beëindigen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
03 jun 2020 15:42
Kan ook inderdaad. In alle gevallen is het uiterst kwalijk.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

tttlocke schreef:
03 jun 2020 15:42
Of zij heeft het niet gezien en ziet zij het nog steeds niet, behalve dan dat anderen het wel hadden moet zien en die hadden het voor haar inzichtelijk moeten maken.
Al met al treft de burgemeester geen enkele blaam, want zij was door het falen van anderen niet in de gelegenheid gesteld om wel de juiste maatregel te kunnen nemen.

Ja, zij heeft toch noch steeds de fractievoorzitter mentaliteit van weleer, die anderen wijst op hun falen, maar zelf haar handen wast in onschuld !

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
03 jun 2020 15:45
fonsflons schreef:

Ik schreef het gister al: ze zijn niet vanuit de lucht gedropt op de Dam. Ze hadden de toegangswegen moeten afsluiten. Halsema had de demonstranten kunnen verzoeken te vertrekken. Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden die een GOEDE burgemeester kan bedenken.

Maar mevrouw de burgemeester zei letterlijk tegen AT5 dat zij DEZE demonstratie te belangrijk vond. Volgens mij hoort een GOEDE burgemeester neutraal te zijn. Ze had helemaal geen zin om DEZE demonstratie te beëindigen.
In je eigen gemeente moet een burgemeester neutraal zijn,maar je mag toch wel je mening/idee ventileren over wat in een ander werelddeel gebeurt?
Hoorde haar trouwens zeggen dat ze totaal overdonderd was en om escalatie te voor niet ingegrepen heeft.

sjohie

Het is ook niet zo dat ze daar in Amsterdam niet vaker grote mensenmassa's bijelkaar hebben ofzo, dus de kennis en middelen waren wel aanwezig om dit in goede banen te leiden. En dan kom je toch bij visie & leiderschap, en dan staat Halsema alleen aan de top als burgemeester. Dat ze in interviews met zoveel woorden dan ook nog zegt dat het onderwerp van die demonstratie het niet ingrijpen rechtvaardigt, is misschien nog wel het meest linke, want een burgemeester zou volgens mij niet moeten/mogen beslissen welke demonstraties wel of niet kunnen, op basis van het onderwerp. Nee, ze heeft een serieuze bok geschoten, ik ben benieuwd hoe dat debat in de raad straks zal gaan.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vooruitzien is in overleg gaan met de organisatie, daar een akkoord mee bereiken. Als dan ineens in een uur er 5000 man op de dam staat, dan was dat moeilijk vooraf te voorzien, aangezien er aantallen besproken waren en alles daarop was aangepast. Halsema wilde de demonstratie zoals men die is overeen gekomen door laten gaan, niets mis mee. Vervolgens kun je in een uur tijd niet ineens een heel ander plan opstellen, de wegen dichtgooien of dat plein schoonvegen, zonder daarbij gigantische problemen te krijgen. In mijn ogen mag die organisatie keihard aangepakt worden, want ik vind persoonlijk dat je Halsema niet kunt verwijten dat dat plein niet met geweld is schoon geveegd, daar kun je haar eerder zelfs voor prijzen, want dat had nog meer problemen opgeleverd.

Overigens, ik heb gisteren mijn telefoon in het zwembad laten vallen, dus die ligt al een dag in een bak met rijst. Helaas zijn de Aziaten nog niet geweest (als we het dan toch over etnische vooroordelen hebben) en zit ik met mijn oude telefoon te hannesen. Ondertussen wel een nieuwe besteld, maar die heeft dus al vertraging opgelopen. Dus FonsPlons, pas op bij dat nieuwe zwembad.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij de Action verkopen ze zakjes waarmee je zelfs op de bodem van ' t zwembad van plons flons nog kunt blijven bellen.

En zaterdag een nieuwe bij de Aldi halen, €109,- en binnenkort mag daar Android 10 op gezet worden.

breien

Ongelezen bericht door breien »

R. I. P.
De oprichter van de Zeeman is overleden. Een van mijn favoriete winkeltjes
Breigaren Royal is echt prettig breigaren. Er zijn nu ook mooie kleuren te koop.
Oprichter textielsupermarkt Zeeman overleden - https://nos.nl/l/2336031

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

manta2.2 schreef:
03 jun 2020 18:32

is er trouwens een kleurling op dit forum aanwezig? laat je stem eens horen....? Het is geen oproep hoor, maar heb soms wel stevig de indruk dat de community Radar, alleen uit blanken mensen bestaan. En niet zo geïnteresseerd zijn in dat, wat niet Nederlands is.
Hopelijk vergis ik mij en is de tekst welke u hier schrijft bepaald niet uw sterkste en is de bedoeling hiervan anders dan het bij mij doet overkomen !
Is een Nederlander met een andere dan een 'witte' huidskleur dan geen Nederlander en niet Nederlands ?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scharrelschipper schreef:
03 jun 2020 16:25
ZeerPrivé schreef:
03 jun 2020 15:45
fonsflons schreef:

In je eigen gemeente moet een burgemeester neutraal zijn,maar je mag toch wel je mening/idee ventileren over wat in een ander werelddeel gebeurt?
Hoorde haar trouwens zeggen dat ze totaal overdonderd was en om escalatie te voor niet ingegrepen heeft.

Ja, dat laatste zei ze later toen er een stroom van kritiek op kwam. Luister maar eens op AT5 terug wat zij tijdens de demonstratie zei. Nee, ze mag wat demonstratie betreft GEEN enkel onderscheid maken en dat deed ze nu wel omdat zij DEZE demonstratie te belangrijk vond om de regels te handhaven.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

De reisadviezen gaan naar geel. Het zal hier vast veel onderwerpen opleveren over hogere prijzen. Het was in elk geval fijn, dat tijdens de persconferentie een paar keer landennamen zijn genoemd, want 3x Kroatië uit de mond van de MP is hele goede reclame.

Gaan hier nog mensen weg en waarheen?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij bedoelde inderdaad Visé. Verschrikkelijk wat daar gebeurd is. Ik heb er ook een mening over. Ik ben blij dat ik nooit in die situatie was. Vaak leek het er erg op in Calais voor de boot. Daar ben ik met stenen beworpen door hele groepen. Zeer bedreigend. Ik heb daarna geweigerd om mog naar het VK te rijden. Maar ik heb daar niemand aangereden, in Visé niet, toen was ik al met pensioen en had een herseninfarct gehad. En die aanrijding bij Pinkpop was ik ook niet. Dat was een jonger iemand met een busje. Maar Wxxxxx, of Obelix1 of Omega19 of Manta zoekt een stok om te slaan. Hij wordt niet gediscrimineerd maar wil altijd weer in die slachtofferrol duiken en in de rondte schoppen. Ik heb hem niets gedaan, ik ken zijn naam en adres, hij kent ook mijn naam en adres. Ik heb alleen geprobeerd hem te helpen in het verleden.

sjohie

scharrelschipper schreef:
04 jun 2020 09:01
Jablan schreef:
04 jun 2020 08:38
De reisadviezen gaan naar geel. Het zal hier vast veel onderwerpen opleveren over hogere prijzen. Het was in elk geval fijn, dat tijdens de persconferentie een paar keer landennamen zijn genoemd, want 3x Kroatië uit de mond van de MP is hele goede reclame.

Gaan hier nog mensen weg en waarheen?
Wij zijn in januari naar Marokko geweest dus onze vakantiedagen zijn op :( .
Een mooi land,en zo makkelijk ;bijna iedereen spreekt er Frans :)
Wij zijn een paar jaar terug aan de kust (Essaouira) geweest, inderdaad erg mooi. We zijn op 28 februari terug gekomen van 3 weken Zanzibar en Tanzania, dus dat was qua timing wel erg goed. :-) Wat we de rest van het jaar nog gaan doen weten we nog niet echt, vml ergens in september nog een weekje naar Duitsland ofzo, maar met alle wekelijks veranderende kleuren van BuZa en gerede kans op een uitbraak ergens, durven wij het niet aan om iets te boeken met een vlucht ofzo.

Plaats reactie