Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De hoofdmededeling is dat Curetis (een volledige dochteronderneming van OpGen) extra schuldfinanciering krijgt van 5 miljoen, te besteden aan onderzoek. Pas over vijf jaar moeten hoofdsom en rente worden terugbetaald.
"Non-dilutive" betekent dat de financiering geen invloed heeft op het aandelenkapitaal.
De tijd ontbreekt me om het hele verhaal te vertalen in begrijpelijk Nederlands.

Ridder777

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Bedankt voor alles!!!

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net zes eieren bij de boer gekocht. Voor 29 cent per stuk, ongeacht hoeveel je er meeneemt, is dat geen verkeerde prijs. Kijk je rond, zie je de aardappelen. Frieslander, zelf 'scheppen', per kilo 1,25. Nieuwe oogst, ook dat nog. Dat is toch een stuk goedkoper dan een voorverpakte kilo van een onbekend ras bij de Appie.

Even een beetje uitpielen en gokken, en bij de kassa was het exact 1056 gram. Inclusief de papieren zak die zo'n 20 gram weegt... :D

De eerste portie staat op het vuur. Ben benieuwd. :D

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor aardappels krijgt de boer van de grootgrutter 0,25 euro euro, dacht ik.
Maar ja, al dat gooien en smijten met de aardappelen, zodat ze onder de donkere beurse plekken zitten, dat moet flink betaald worden.
Direct bij de boer is de kwaliteit zondet twijfel beter.

Smakelijk eten!

(Dat zal wel lukken denk ik, want Vreekens Zaden citeert moorsmagazine: "Eindelijk een aardappel waar we weer eens ongeremd enthousiast over kunnen zijn. Hij kookt prima, heeft een uitstekende smaak, is ook koud in salades erg lekker en sinds vandaag weten we dat het ook een meer dan voortreffelijk bakaardappeltje is. Onthouden dus - De Frieslander.")

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb hier nog 2 kilo "benefriet" aardappelen liggen. Die waren bij Lidl te koop. Het zijn Nederlandse Agria aardappelen, afkomstig van de aardappelberg waar de telers dit jaar mee blijven zitten. Ga er puree van maken. Moet lukken. En als die zijn weggewerkt stap ik over op Opperdoezer Ronde. Het geval wil dat mijn persoontje zélf genetisch verwant is aan de "uitvinder" van deze culinaire lekkernij. Dat is natuurlijk niet mijn verdienste maar toch doet het me wat.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Heer Bommel komt tot leven. Hier is wat info, met uw welnemen:

https://nos.nl/artikel/2340338-stripfig ... oenlo.html

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
11 jul 2020 18:19
Net zes eieren bij de boer gekocht. Voor 29 cent per stuk, ongeacht hoeveel je er meeneemt, is dat geen verkeerde prijs.
Dan heeft u wel de hoofdprijs betaald !
Voor die 29 cent krijg ik twee eieren bij de eierboer, zo onder de kont van de kip vandaan en dat is voor de boer 98% schone winst, want de belastingambtenaar kan naar die eieren kakelen. :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
12 jul 2020 10:26
In de supermarkt.
Vier biologische eieren (***) voor €1.55.
Tien eieren bij de boer voor dat geld, hoezo wordt de consument een poot uitgetrokken door de grootgrutters en dat terwijl de boer slechts een paar centen voor z'n eitje krijgt.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
12 jul 2020 10:08
witte angora schreef:
11 jul 2020 18:19
Net zes eieren bij de boer gekocht. Voor 29 cent per stuk, ongeacht hoeveel je er meeneemt, is dat geen verkeerde prijs.
Dan heeft u wel de hoofdprijs betaald !
Voor die 29 cent krijg ik twee eieren bij de eierboer, zo onder de kont van de kip vandaan en dat is voor de boer 98% schone winst, want de belastingambtenaar kan naar die eieren kakelen. :wink:
Het is hier dan ook een 'echte' winkel, en hij haalt de eieren van elders. :wink:

Maar 1,44 voor 6 biologische eieren waarvan je weet waar ze vandaan komen is niet zo heel duur. Hier bij de super begint het bij 1,75 of zo. En vraag dan niet wat je krijgt. Laatste keer weer 2 met een gebarsten schaal. Vroeger liet ik die bij de eiergroothandel toch echt niet in de dozen zakken, dat werd er uit gehaald.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
12 jul 2020 11:10
Het is hier dan ook een 'echte' winkel, en hij haalt de eieren van elders. :wink:

[/quote]

En dan zal er vast niet meer dan een cent of 8 - 9 voor betaald worden, maar dat is dan altijd nog meer dan de Supers er voor neertellen, die betalen hooguit de helft.
Laatst gewijzigd door scontra op 12 jul 2020 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
12 jul 2020 11:16
De supermarkt is dichterbij dan de eierboer en de supermarkt heeft een pinautomaat.
Ligt er maar aan waar je woont, voor mij is het naar de kippenboer is slechts een paar honderd meter en naar de supermarkt een worden het kilometers.
En waarom zou ik bij de super meer betalen voor een wat ouder eitje, terwijl ik ze kakelvers kan kopen. :wink:

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij 'de boer' hier kun je gewoon pinnen. Waar ik mijn eerpels vroeger vandaan haalde (die waren nog blauwer dan die van de super, en duurder ook) kon je ook gewoon pinnen.

Wat is er eigenlijk mis met contant betalen?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het doet mij persoonlijk veel genoegen dat een helaas niet meer zo actief forumlid vandaag een aantal reacties leuk vond.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die boer haalt alles bij de supermarkt. De mensen willen voor de gek gehouden worden.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, op de markt heb ik dat inderdaad wel eens gezien. Had de marktman exact dezelfde paprika's als bij de appie, maar dan een stuk duurder. Tweemaal raden waar ik ze niet heb gekocht... :mrgreen: :lol:

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is niet duur. Misschien ga ik wel met je mee naar Istanbul. Neem ik er 12 mee. Maarrehhh... ik wil wel voor donker thuis zijn, de katten moeten nog voer hebben. Gaat dat lukken?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Theo , welkom hè, gewoon weer meedraaien , goed zo 👍.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou kijk eens aan, dat worden dan gebakken eitjes met spek.


Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk niet dat eetstoornissen leeftijds gerelateerd zijn. Of sekse gerelateerd.

Plaats reactie