Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

De minder goed werkende kaasschaaf is goed te gebruiken als gebaks/taartschep. :idea:

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is een retorische vraag zeker? :D

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snij oude kaas altijd met een aardappelmesje. Ok, het worden wat dikkere plakken, maar is dat erg?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

breien schreef:
15 okt 2020 22:36
De foodcorner is horeca. Het koekje is alleen verkrijgbaar bij de koffie.
Coronamakroon?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
12 okt 2020 23:18
Pagina 284
Dit maar even naar voren gehaald....
Het valt mij op dat Jablan wel erg onder vuur ligt en door een aantal forummers steeds aangepakt wordt.
Of je negeert hem of houdt hier mee op. Dit is zo op de man spelen en ik vind het langzamerhand behoorlijk kwalijk en stuitend.
Zo zie je maar : zo zit je sky high en zo word je onder water geduwd.
Wie van ons is volmaakt, perfect, of heeft het ook wel eens mis of is ook soms stellig?
Waarom zo op 1 persoon hakken ? Het spijt me zeer, maar dit gehak is ongeschikt voor dit forum, willen we het nog een beetje professioneel en goed houden.
Nmm is hij zeker geen trol, zegt ook goeie dingen. Laat hem toch eens met rust!
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 okt 2020 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

fonsflons schreef:
15 okt 2020 22:59
Als kaasliefhebber (hoe ouder hoe beter) weet ik alles van het belang van het hebben van een echt goede kaasschaaf. En een echt goede reserve kaasschaf.
Hier nog een liefhebber van met name oude kaas.
En juist oude kaas brokkelt sneller, dus is een goede schaaf onontbeerlijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik wilde dit wel gezegd hebben.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

moederslink schreef:
15 okt 2020 23:13
Jablan schreef:
12 okt 2020 23:18
Pagina 284
Dit maar even naar voren gehaald....
Het valt mij op dat Jablan wel erg onder vuur ligt en door een aantal forummers steeds aangepakt wordt.
Of je negeert hem of houdt hier mee op. Dit is zo op de man spelen en ik vind het langzamerhand behoorlijk kwalijk en stuitend.
Zo zie je maar : zo zit je sky high en zo word je onder water geduwd.
Wie van ons is volmaakt, perfect, of heeft het ook wel eens mis of is ook soms stellig?
Waarom zo op 1 persoon hakken ? Het spijt me zeer, maar dit gehak is ongeschikt voor dit forum, willen we het nog een beetje professioneel en goed houden.
Nmm is hij zeker geen trol, zegt ook goeie dingen. Laat hem toch eens met rust!
>>
Volledig mee eens.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de man spelen is volgens mij toch echt iets anders.

Op een paar berichten met de strekking "het zit zo" heb ik gevraagd waarom en dat volgens mij, voor zover ik kan zien enz. Nu blijkt dat ik het niet had moeten lezen als de mededeling "het zit zo" maar als een observatie, "mijn observatie is dat het zo zit." Prima.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jablan heeft er zélf voor gekozen zijn discussie van elders naar de huiskamer te verplaatsen om hem hier voort te zetten.
Door deze overduidelijke misstap zitten we hier nu al een poos met een hoop gezever. Jammer hoor.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 15 okt 2020 23:54, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
15 okt 2020 23:34
Op de man spelen is volgens mij toch echt iets anders.

Op een paar berichten met de strekking "het zit zo" heb ik gevraagd waarom en dat volgens mij, voor zover ik kan zien enz. Nu blijkt dat ik het niet had moeten lezen als de mededeling "het zit zo" maar als een observatie, "mijn observatie is dat het zo zit." Prima.
Jouw toon is ook anders naar hem toe, Erthanax.

Je kunt iemand corrigeren met een lel om de oren of je kunt vragen stellen en een volwassen discussie voeren.
En op een rustige manier iets weerleggen.

Niet iedereen is het gegeven om makkelijk " sorry , ik ben te stellig " te zeggen of " ik bedoelde het eigenlijk anders" .
Vergeet ook niet dat zij met hun zoon een akelige spannende tijd hebben ( gehad).

Men kan ook de goede dingen die hij zegt evengoed eens in het licht zetten.
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 okt 2020 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat kan men toch niet als excuus aanvoeren?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik hou er verder over op , want het zal gevoeglijk bekend zijn dat ik niet graag publiekelijk op dit forum over een ander praat .
Liever echt helemaal niet zelfs!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

PietertjeTwee schreef:
15 okt 2020 23:18
Jablan spreekt mij aan op iets wat ik fout zou hebben gedaan. Het is mijn volste recht om daar op te reageren. Het interesseert me echt helemaal niks wat jij daarvan denkt.
Het is iemands volste recht om iemand te corrigeren , je kunt dat doen met een lel om de oren of je kunt dat doen door het eea op een rustige toon te weerleggen. Daar zijn ook voorbeelden van.
Nogal kort door de bocht.............. dat het jou niet interesseert wat een ander ergens van vindt.
We vormen met zn allen dit forum , dus wat een ander vindt zou ook jou moeten kunnen interesseren.
Misschien dat je daarover eens kunt nadenken?
Zo komt het naar mij toe nogal bot over , vind ik , en hou je geen opening voor een dialoog.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als iemand met stellige beweringen komt en dat wordt door een ander weersproken (en onderbouwd) is het wel zo volwassen om daar netjes op in te gaan. En je dan niet in allerlei bochten draaien om toch je gelijk te halen.
Zeker als dit regelmatig gebeurt, gaat dit ergernis opwekken.
Ik wilde dit ook maar even gezegd hebben.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Wat vinden jullie hiervan?

Mijn dochter moet dit jaar een inhaaltraject van wiskunde doen, vanwege het thuisonderwijs. Op zich geen ramp, maar ze sloot het vorig jaar juist af met een aantal cijfers waardoor ze haar onvoldoende ophaalde tot een krap 6je. Zo slecht ging het dus niet, bovendien is ze qua wiskunde gewoon geen hoogvlieger, dat lag niet aan het thuisonderwijs.

Maar goed, wat extra lessen kunnen geen kwaad. Nu willen ze de cijfers die ze ervoor haalt, laten meetellen in de resultaten van nu. En dat vind ik niet eerlijk.

Een deel van de klas krijgt deze cijfers niet, want geen inhaaltraject. Het hoort namelijk bij vorig schooljaar. Ik vind eigenlijk dat ze naar aanleiding van de toetsen bij de inhaalles hooguit kunnen zeggen: het is onvoldoende, dus je moet nog een aantal lessen volgen, of, het is goed zo. Je bent klaar.

Ik ga sowieso even afwachten hoe en wat, maar anders ga ik toch even in gesprek daar.

Het vorige schooljaar heeft ze met een voldoende (voor wiskunde) over het hele schooljaar afgesloten, nu behandelen ze stof die haar goed ligt waardoor ze nu een dikke 8 staat. Ik zou het toch wel lullig vinden als ze nu eventueel lagere cijfers (eigenlijk van vorig jaar) laten meetellen.
Het maffe is dat ze wel twee tienden onvoldoendepunten had voor aardrijkskunde. Maar daar doen ze dan weer niets mee. Niet belangrijk genoeg zeker.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
15 okt 2020 22:59
Als kaasliefhebber (hoe ouder hoe beter) weet ik alles van het belang van het hebben van een echt goede kaasschaaf. En een echt goede reserve kaasschaf.
Ja, een goede kaasschaaf is echt een eerste levensbehoefte (voor deze ex-kaasboer en oude-boerenkaas liefhebber). Ik ben al jaren heel blij met de simpele, niet eens dure Brabantia Proline kaasschaaf (deze). Let wel op dat je de versie met "zaagtandjes" hebt, die is vlijmscherp. Degene zonder tandjes of degene zonder blad heb ik ook, maar zijn een stuk minder fijn.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
15 okt 2020 23:13
Het valt mij op dat Jablan wel erg onder vuur ligt en door een aantal forummers steeds aangepakt wordt. Of je negeert hem of houdt hier mee op. Dit is zo op de man spelen en ik vind het langzamerhand behoorlijk kwalijk en stuitend.
Sorry ML, maar dit is gewoon niet waar. In de discussie met Jablan wordt vooral juist op de inhoud gespeeld - zij het dat die inhoud steeds vakkundig ontweken wordt en dat de discussie dan juist door Jablan teruggedraaid wordt op de (kwalificaties en/of kennis van) de persoon.

Ik snap best dat je het vervelend vindt, maar deze weergave is gewoon feitelijk en voor iedereen controleerbaar onjuist.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@mh73 Weet je zeker dat de school dit zo gaat berekenen, of is het alleen maar van horen zeggen?
Als de school dit zelf bekend heeft gemaakt, zou ik hierover zo snel mogelijk even contact opnemen (eventueel met haar mentor) en uitleggen wat je dwars zit.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Moneyman,

Bedankt voor 't advies, mijn was na 100x slijpen erg bot en ging op Belegen kaas maar over...
Nu kan ik die oude pittige zooi op zolder weer opmaken.

Maar had je niet een apart Topic van kunnen maken?
Een kaasschaaf test voor op TV is het enige risico wat we lopen.

Plaats reactie