Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
16 apr 2021 21:50
Sja, maar als ik wat anders wil krijg ik hier het halve forum over me heen.
Ik heb het in het Coronatopic laten liggen, maar niemand houdt je tegen om erop uit te gaan. Probeer je in elk geval aan te melden voor een museum, als je daar heen wilt. Er zal vast een oplossing te vinden zijn.

*

Het snelle vertrek van een nieuw Kamerlid was voor school aanleiding om een uur aan MeToo en weerbaarheid te besteden. Onze jongen had er geen zin in en is weggelopen. Docent meldde zich vanavond bij ons. Conclusie: Lief bedoeld, maar verkeerd ingestoken. Het is veel simpeler als je het patroon kent.
Dader is zich nooit bewust van de eigen fouten en heeft ook niemand om zich heen, die hem op de fouten wijst, zolang hij over deze ontmoetingen zwijgt. Slachtoffer is overdonderd, realiseert zich pas achteraf, dat het verder ging dan gewenst of op dat moment goed was.
Wij hebben voor onze jongen een besloten groep met leeftijdgenoten gezocht en daar letten ze wel op elkaar, geven elkaar tips en trucs hoe ze dit type jagers op vers vlees herkennen en afserveren. Mocht dat niet lukken, dat zijn wij (of andere ouders) er ook nog.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
16 apr 2021 21:50


Sja, maar als ik wat anders wil krijg ik hier het halve forum over me heen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand in het echte leven zich ook maar iets aantrekt van wat een paar volkomen vreemden, op een forum nog wel, zeggen.
Ophouden met dat slachtoffergedrag en lekker doen wat u zelf wil doen!

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze, schei onder andere jij dan eens uit met die voortdurende aanvallen, wil je.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
17 apr 2021 07:59
Lowieze, schei onder andere jij dan eens uit met die voortdurende aanvallen, wil je.
Het is een reactie, geen aanval.
En ik reageer op wat ik wil. Zou wat zijn als een forummer zelf kan bepalen waar wel en waar niet op gereageerd mag worden.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ervaar het als voortdurend aanvallen. Misschien moet je eens leren je in een ander te verplaatsen voor je iets schrijft?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
16 apr 2021 23:15
witte angora schreef:
16 apr 2021 21:50
Sja, maar als ik wat anders wil krijg ik hier het halve forum over me heen.
Ik heb het in het Coronatopic laten liggen, maar niemand houdt je tegen om erop uit te gaan. Probeer je in elk geval aan te melden voor een museum, als je daar heen wilt. Er zal vast een oplossing te vinden zijn.
Dan weet jij niet hoe het voor een autist is op een forum voortdurend aan te worden gevallen op de dingen die hij schrijft. Voor dat museum heb ik me overigens aangemeld, maar nog niks van gehoord.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
17 apr 2021 08:30

Dan weet jij niet hoe het voor een autist is op een forum voortdurend aan te worden gevallen op de dingen die hij schrijft.
(....)
Maar u mag zelf wel voortdurend met het vingertje wijzen.....?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

Jablan schreef:
16 apr 2021 23:15
Het snelle vertrek van een nieuw Kamerlid was voor school aanleiding om een uur aan MeToo en weerbaarheid te besteden. Onze jongen had er geen zin in en is weggelopen.
Ik geef hem groot gelijk.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus als je in iets geen zin hebt, is het normaal om zomaar de klas uit te lopen?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
17 apr 2021 11:49
Dus als je in iets geen zin hebt, is het normaal om zomaar de klas uit te lopen?
Het is het slappe Nederlandse wat we al zo vaak zien in Nederland. Niet de dader aanpakken, nee alles en iedereen aanspreken met "jullie moeten het niet meer doen hoor" en dan verbaasd zijn als er niets verandert. Snap heel goed dat de zoon van Jablan weg is gelopen.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
17 apr 2021 08:55
Gezellig! Ik nodig alle forumleden virtueel uit op het verjaardagsfeestje van Victoria Beckham.
Kleding GALA!
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Victoria_Beckham
Als je van een beetje grove humor houdt, dan is het interview dat Ali G met de beide Beckhams heeft geweldig. Overigens is de rol van Ali G wel echt geweldig neergezet door Sacha Baron Cohen. Maar die heeft bijna al zijn rollen perfect neergezet.

https://youtu.be/jIic9_ZhyC8

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
17 apr 2021 08:30
Dan weet jij niet hoe het voor een autist is op een forum voortdurend aan te worden gevallen
Soms hebben reageerders niet eens door dat het voor jou als aanvallend wordt ervaren.
En reageren ze dus en blijven dat doen op hun manier.
Persoonlijk zie ik daar dan het nut niet van in :(
Je bent een gewaardeerd forumlid WA en je bent die je bent en schrijft wat jij wilt en blijf zoals je bent!
Probeer het van je af te laten glijden en het te laten.

Voor de ander : probeer niet steeds WA te vangen op wat ie schrijft, laat het soms maar gewoon gaan. Het voegt niets wezenlijke toe en het komt de sfeer niet ten goede.
Men weet nu hoe WA het eea ervaart, dus probeer daar rekening mee te houden!

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
17 apr 2021 11:49
Dus als je in iets geen zin hebt, is het normaal om zomaar de klas uit te lopen?
Bij dat soort onzin onderwerpen wel, ja. Ik zou willen dat ik vroeger zo gemakkelijk weg kon lopen op momenten waarop school de moraalridder zat uit te hangen, oa met een junk die on moest overtuigen geen drugs te gebruiken, een jood die ons moest overtuigen dat joden ook mensen zijn en iemand van Amnesty international die vertelde hoe zielig het is voor mensen om gestraft te worden voor misdaden die ze hebben begaan.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@d34mon

Blijkbaar weinig van opgestoken dat u die categorieën naast elkaar zet.

@kuklos

U was bij het gesprek op school aanwezig?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
17 apr 2021 12:37
@kuklos

U was bij het gesprek op school aanwezig?
Jij wel?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kuklos schreef:
17 apr 2021 12:45
Lady1234 schreef:
17 apr 2021 12:37
@kuklos

U was bij het gesprek op school aanwezig?
Jij wel?
Nee, zeker niet, maar ik vind het niet normaal dat een leerling omdat hij in een verhaal van de onderwijzer geen zin heeft, zomaar weg kan lopen.
Hij is waarschijnlijk ook nog leerplichtig.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als hij de leraar netjes en duidelijk kenbaar heeft gemaakt waarom ,dan geef ik hem gelijk . Heb het zelf ook 2 x gedaan.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
17 apr 2021 12:37
@d34mon

Blijkbaar weinig van opgestoken dat u die categorieën naast elkaar zet.
Al die onzin had het tegengestelde effect op mij dan wat de school wilde bereiken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

D34M0N schreef:
17 apr 2021 12:07
Bij dat soort onzin onderwerpen wel, ja. Ik zou willen dat ik vroeger zo gemakkelijk weg kon lopen op momenten waarop school de moraalridder zat uit te hangen, oa met een junk die on moest overtuigen geen drugs te gebruiken, een jood die ons moest overtuigen dat joden ook mensen zijn en iemand van Amnesty international die vertelde hoe zielig het is voor mensen om gestraft te worden voor misdaden die ze hebben begaan.
Waarbij je voor het gemak vergeet, dat tegenwoordig het lesprogramma volstaat met extra onderwerpen en omdat die zo belangrijk worden gevonden er minder uren zijn voor de algemene vakken.
Je voorbeelden lijken mij van de jaren tachtig van de vorige eeuw. Kan dat kloppen?

Een onzin onderwerp is het niet. Wel een onderwerp, dat vertrouwen vraagt om het te bespreken en daarmee meer geschikt voor individuele opdrachten dan voor een groepsgesprek op school.
Lady1234 schreef:
17 apr 2021 11:49
Dus als je in iets geen zin hebt, is het normaal om zomaar de klas uit te lopen?
Nee en omdat deze reactie helemaal niet bij hem past, meldde de docent zich gisteren bij ons.
Voor ongewenst online gedrag is lesmateriaal ontwikkeld en dat gaat uit van de standaard situatie, waarin jongeren dit soort dingen niet met de ouders bespreken (pas als het te laat is). Ik miste in het materiaal de combinatie gamen plus contact leggen, voorbeelden van echte signalen, waar je op kunt letten bij online kennismaken en een heldere omschrijving wanneer je dader of slachtoffer bent.
Het is allemaal met de beste bedoelingen ontwikkeld, maar te weinig vanuit de leeftijd 15-17 jaar.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

Jablan schreef:
17 apr 2021 16:47
Waarbij je voor het gemak vergeet, dat tegenwoordig het lesprogramma volstaat met extra onderwerpen en omdat die zo belangrijk worden gevonden er minder uren zijn voor de algemene vakken.
Je voorbeelden lijken mij van de jaren tachtig van de vorige eeuw. Kan dat kloppen?
Is die indoctrinatie tegenwoordig nog erger? Dan begrijp ik helemaal dat jouw zoon daar geen zin meer in had. Overigens wil ik niet zeggen dat ik het een goede actie vond, het blijft immers spijbelen.

Bijna goed, mijn voorbeelden zijn van de jaren 90.

Plaats reactie