Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Zijn vorige school deed aan indoctrinatie, zelf nadenken werd ontmoedigd, en was goed vergelijkbaar met de school in artikel van de NRC eind maart.

Het spijbelen laten we lopen. Zoon had het direct verteld, toen hij thuiskwam en volgens de docent is hij normaal altijd aanwezig, doet enthousiast mee, trekt anderen mee. Daarom een afspraak voor volgende week gemaakt om live met elkaar te praten, de misverstanden op te ruimen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Even een korte dieren-nieuwsflash: Turkse tortel heeft het nest verlaten zonder eieren. Mijn rode kater had plasproblemen (blaasgruis) edoch is het mij gelukt dit snel en goed te verhelpen zonder interventie van de DA.

Tot mijn grote genoegen zijn de Bonte Bentheimers weer terug in hun weilandje in het dorp verderop. Dacht dat ze misschien waren opgegeten, want ja zo kan het gaan. Ze kwamen kwispelend op me afrennen. Helaas had ik dit keer geen appeltje voor ze. Maar het was weer gezellig knor knor.

En dan waren er ook nog "kleine struisvogels" een paar weilandjes verder. Wikipedia vertelt mij dat dit nandoe's zijn. Eentje lag er te broeden als een zwaan (blazen!). Dus dat worden binnenkort kleine nandoe's. Leuk hoor!

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nandoe# ... den%20zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is met recht brekend dierennieuws.
Hier vliegen vier families mussen de tuin in en uit. Ze verjagen zelfs de kauwtjes. :wink:

*

Sorry, WA, moet hem hierheen halen, in de andere topics wordt het off-topic
witte angora schreef:
17 apr 2021 20:16
Wat is de meerwaarde van dit forum, afgezet tegen alle kosten en energie die er in worden gestoken?
- Het aantal vaste bezoekers bedraagt enkele tientallen, meer niet.
- Het aantal vraagstellers per dag is gering.
- Veel vraagstellers hebben niet zozeer een probleem met een bedrijf maar een probleem met zichzelf.
- Veel vraagstellers worden weggejaagd door de negativiteit waarmee ze vaak benaderd worden.
- Veel topics worden vervuild door onderling gekibbel en geruzie.
- Van de vaste bezoekers zijn er een aantal die werkelijk nauwelijks een zinnige bijdrage hebben geplaatst maar die wel voortdurend anderen lopen af te katten.
- Worden hier nu werkelijk zoveel ideeën opgedaan voor de uitzending?
Het rijtje af:

Er zijn meer bezoekers, op werkdagen meer dan in het weekend. Ik zie hier af en toe nieuwe topics met meer dan 200 keer bekeken voordat de eerste reactie komt.

Nieuwe topics zijn er momenteel minder en dat komt door de Corona-maatregelen. Reisbeperkingen zorgen ervoor, dat er nu geen topics zijn over de kwaliteit van het eten in het hotel, de slechte bedden of wat er nog meer mis kan gaan bij een pakketreis met Corendon, Sunweb, TUI of hoe ze ook heten.

Veel vraagstellers hebben niet zozeer een probleem met een bedrijf maar een probleem met zichzelf
Mooi gevonden. Zou hem zelf veranderen: meeste problemen komen door verkeerde verwachtingen of miscommunicatie. Op de voet gevolgd door 'begrijpend lezen is een kunst geworden'.

Het onderlinge gekibbel en ruzie hangt ook samen met het weer, de medicatie en hoe lekker iedereen vandaag in zijn velletje zit. In tegenstelling tot jou, zie ik wel een langzame verbetering, helemaal als ik het vergelijk met najaar 2019. De ergste trollen zijn verdreven en de overgebleven onruststokers vangen steeds vaker bot.
Wat voor de een afkatten is, is voor de ander humor. Heel vervelend, oplossing zouden emoticons bij de 'snelle reactie' zijn, zodat je de stemming makkelijker kunt meesturen met de woorden.

Ja, hier komen wel ideeën vandaan voor artikelen op de site, een item op de radio of een enkele keer in de tv-uitzending. Niet altijd even duidelijk, maar de nieuwe topics laten wel zien, wat momenteel leeft. Het online bestellen en de bezorgtijden schieten mij als eerste voorbeeld te binnen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat van die veiligheidsbril snap ik wel. Die beslaan door het verplichte snavelkapje. Dan zien ze niet waar ze vliegen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook niet voor scholeksters?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
15 apr 2021 11:34
Met wat je in 1969 met 5300 gulden kon doen is heel wat meer als met de vergelijkbare 2400 euro nu. Je kocht bijvoorbeeld al een vrijstaand huis voor 75000 gulden. (34000 euro nu)
Het heeft helemaal geen zin om dingen van toen en nu te vergelijken. De wereld is zo immens veranderd in die 52 jaar. Als je gewoon om je heen kijkt kan je toch niet zeggen dat we het allemaal zo slecht hebben. Er zijn meer mensen dan ooit met een eigen huis, iedereen klaagt over de kosten van auto's maar er komen nog steeds auto's bij, vrijwel iedereen loopt met een smartphone rond met bijbehorend abonnement, uit eten gaan of take way/bezorgen is veel gebruikelijker dan destijds etc, etc.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar op vrijdag na het werk naar de kroeg gaan, dat is er helaas niet meer bij.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bedoelt: vrijdag je weekloon opzuipen nadat je het in de kroeg hebt ontvangen is er niet meer bij. ;)

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geen idee. Ik leefde niet in die tijden. De kroeg is al zo'n ouderwetse term, dat de moderne mens niet eens weet wat het precies is. Het klinkt wel als een manier om stoom af te blazen na een werkweek, iets wat nu natuurlijk uit den boze is.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Om het topic over internetsnelheid niet te vervuilen, hier de link naar het officiële taaladvies over enige/enigste.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik dacht dat we op het forum niet over, al dan niet, taalfouten vallen?

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik val er ook niet over, iemand anders viel wel ergens over, waarop weer iemand anders een toepasselijk voorbeeld gaf. Voor veel taalkwesties geeft taaladvies.net een net taaladvies. Het leek mij nuttig om daar even op te wijzen.

Nu ik toch bezig ben, in de zon genietend van het resultaat van mijn tuinarbeid, wijs ik meteen ook maar op het Verwarwoordenboek. Leuk en leerzaam.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker leuk.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me persoonlijk wel af hoe je nu om zou moeten gaan met zo'n petitie zoals nu tegen dat 538-evenement in Breda.

Uiteraard zijn er veel mensen tegen dat evenement aan het aantal ondertekeningen te zien. Echter vraag ik me af hoeveel mensen aan de andere kant voor zijn. Kijk alleen maar aan het aantal mensen dat geprobeerd hebben een kaartje te bemachtigen.

Dadelijk krijg je dat ze het hierom gaan afgelasten en dan krijg je weer een petitie om het door te laten gaan. In mijn ogen is een petitie altijd een moeilijk iets, omdat het altijd maar 1 kant is.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat evenement in Breda is natuurlijk een belachelijke toestand. De terrassen van de normale horeca mogen volgens de regels niet open. En dan zou 538 hartje stad met hun eigen eten en drinken daar zoiets kunnen organiseren?

Het is voor de bezoekers te hopen dat ze niet iets krijgen, want Amphia is vol.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

10 duizend mensen op een feestje als proef, maar de winkels en terrasjes gesloten is ook wel een erg vreemde zaak.
Gooi dan de winkels en de terrassen open en laat de mensen gedoseerd binnen.
Daar heb je meer aan snap het verzet hiertegen wel.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De freule zei het lang geleden al: "Dit is gekkenwerk."

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De freule was haar tijd ver vooruit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
18 apr 2021 19:45
De freule zei het lang geleden al: "Dit is gekkenwerk."
Idd gekkenwerk! :o 10.000 mensen daar aan het feesten . En waarom moet dat bijna 1 miljard (!!!) kosten ??
Allemaal proef events en er volgen er nog méér.
Ik kan ook met een smartphone van iemand anders daar naar binnen.
Er zijn nog maar zo weinig ingeënt.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die 1,1 miljard is gelukig niet alleen voor dat feestje van John de Mol met 10.000 gasten. Maar ik vind het wel heel, heel erg veel geld voor die experimenten. Een deel had beter besteed kunnen worden aan een degelijke en voortvarende aanpak van de vaccinatie.

Plaats reactie