Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het scheelt ook wel dat je op zo'n boot kunt leven. Als je die boot daar moet aanleggen en vervolgens 4 dagen in een hotel moet slapen omdat je niet naar huis kunt, dan is dat een heel ander verhaal natuurlijk. Nu is het nog steeds balen, want je kunt niet doorwerken, maar het is niet zo dat je niets kunt doen.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En het zijn ook niet een paar autootjes die in de kreuk liggen.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jaren geleden ging er bij het uitvaren van een schip uit een klein liftje bij Strepy-Thieu iets goed fout. Schip heeft daar volgens mij tijdenlang klemgezeten.

Ik geloof niet dat de grote lift toen al klaar was, dus alles was gestremd.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
06 jun 2021 21:49
Het scheelt ook wel dat je op zo'n boot kunt leven. Als je die boot daar moet aanleggen en vervolgens 4 dagen in een hotel moet slapen omdat je niet naar huis kunt, dan is dat een heel ander verhaal natuurlijk. Nu is het nog steeds balen, want je kunt niet doorwerken, maar het is niet zo dat je niets kunt doen.
De bemanning is wel van boord.
Het was zover ik gehoord heb niet de eigenaar die aan boord was,maar mensen in loondienst die dus gewoon naar huis gegaan zijn.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
06 jun 2021 22:24
Jaren geleden ging er bij het uitvaren van een schip uit een klein liftje bij Strepy-Thieu iets goed fout. Schip heeft daar volgens mij tijdenlang klemgezeten.

Ik geloof niet dat de grote lift toen al klaar was, dus alles was gestremd.
Klopt,was de "vedette"schip was dusdanig beschadigd dat het later gesloopt is zover ik weet.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vaarroute via de vier kleine liften is jarenlang buiten gebruik geweest. Weet eigenlijk niet of ze weer in gebruik genomen zijn.

Mechaniek was zeer speciaal, alles slechts op waterkracht, kwam geen elektra aan te pas, zelfs niet voor de bel dat je ging zakken of stijgen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Wikipedia: Oude liften en nieuwe lift. De route is een paar maanden compleet dicht geweest, de oude vaarroute pas in 2011 weer in gebruik genomen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog van vrijdag: Partijen komen met initiatiefwet om 'homogenezing' te verbieden (NOS)
Zinloze actie. De enige manier om hier vanaf te komen, is min of meer infiltreren in deze groepen en dan van binnenuit duidelijk maken dat dit een criminele handeling is (strijdig met mensenrechten). Of van buitenaf, maar ook dan: in één-op-één sessies zware druk uitoefenen. Dat kost meer tijd dan zo'n wetje, dat in de praktijk een dode letter zal worden. Al helpt de natuur een handje, wanneer de kerkbesturen verjongen en daarna de opvattingen gaan schuiven.

Ergens is dit een idée fixe. In landen, waar homoseksualiteit is verboden, is er een ondergrondse gay-subcultuur. Dit werkt net zo. Door 'homogenezing' te verbieden, zal het niet verdwijnen, eerder onzichtbaar worden en onder een andere db-code doorgaan.

*

Binnen de familie is een neef uit de kast gevallen. :!: Zijn moeder zag een foto van hem en zijn vriend op Insta. Grote schok :shock: , ondanks dat dit gezin ons al jaren kent en normaal met ons omgaat. In haar paniek is de moeder gaan rondbellen, want dit kan niet, grote schande, wat zullen anderen zeggen en zij is heel zielig met zo'n zoon, uiteindelijk op bedevaart gegaan, zodat hij geneest. De vader is net zo weinig steun. Als de man je ziet, dan begint hij te praten en niemand komt er niet tussen. Tegenover ons zegt hij, dat het goed is, maar het lukt hem niet om deze zoon naar zijn vriend te vragen.

Zodoende is mijn man begonnen op afstand iedereen te bewerken. Direct kan niet, iedereen werkt en we wonen te ver van elkaar om even langs te rijden, afgezien van alle Corona-reisbeperkingen. Tegen de neef over zijn moeder: 'als jij nu op bedevaart gaat en die berg op blote voeten oploopt, zou je moeder dan ineens lesbisch worden?' Dat gaf tenminste een glimlach op het gezicht.
Feitelijk een actie om over en weer de communicatie te herstellen. Eerste successen zijn genoteerd. Hij is gestopt met de slaappillen. Oudste zus komt met haar gezin langs om kennis te maken met de vriend. Uiteindelijk zal het goed komen. Mag ook, want de jongen is door een hel gegaan, heel laag zelfbeeld en net zo weinig zelfvertrouwen.

Bij ons vindt zoon dit allemaal super interessant. Meekijken, meeluisteren en nieuwe woorden leren, want dit gaat in de andere taal. Hij heeft gisteren een leuk 'welkom in de familie' pakket samengesteld. Knuffelbeertje en shirts met regenboogopdruk, een boodschappentas met opdruk 'proud mam' voor wanneer moeder weer terug in de realiteit is en met hem wil praten. Dit wordt opgestuurd en als de twee hier zijn, volgt nog een slaapkamerpakket. :)

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De Nederlandse vereniging van Journalisten is een beetje op de pik getrapt door de uitspraak van Geert Wilders dat de meeste journalisten tuig van de richel zijn en wil nu met hem in gesprek daarover.

Is dit niet gewoon juist wat er mis is met de hele journalistieke wereld? Geert Wilders zegt iets en iemand is op zijn pik getrapt, maar als journalisten mensenlevens kapot maken om maar als eerste een nieuwtje te hebben, dan is dat onderdeel van het vrije woord.

Juist de journalisten die wel naar eer en geweten handelen (ik gok dat dat er maar heel weinig zijn, want de meeste zijn toch op zoek naar sensatie) worden door Wilders er buiten gelaten.

Dan denk ik persoonlijk dat die journalisten niet zo moeten janken, als ze zelf de grenzen ook opschuiven. De meeste journalistieke stukken bestaan niet meer uit hoor en wederhoor, want dan is een ander er al met de scoop vandoor. Oftewel, alles over de rug van een ander, ik begrijp de uitspraak van Wilders wel.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:24
De Nederlandse vereniging van Journalisten is een beetje op de pik getrapt door de uitspraak van Geert Wilders dat de meeste journalisten tuig van de richel zijn en wil nu met hem in gesprek daarover.
Check. Het is een tweet als reactie op het bericht, dat 8 op de 10 journalisten te maken heeft met agressie of bedreigingen, terwijl ze aan het werk zijn.
Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:24
Is dit niet gewoon juist wat er mis is met de hele journalistieke wereld? Geert Wilders zegt iets en iemand is op zijn pik getrapt, maar als journalisten mensenlevens kapot maken om maar als eerste een nieuwtje te hebben, dan is dat onderdeel van het vrije woord.
Graag een voorbeeld van het laatste.
De tweet is weer een typisch Wildersje, die zijn stokpaardje berijdt. Hij is erg voor gecensureerde media, die maar één mening verkondigen en dat is dan zijn mening.
Ging het hier niet kortgeleden over mislukte nieuwe programma's bij de NPO? Wilders is medeverantwoordelijk voor het lage budget (en daardoor kwalitatief slechte programma's) van dezelfde NPO. Bezuinigen op de NPO was voorwaarde voor zijn gedoogsteun aan een vorig kabinet van VVD en CDA.
Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:24
Juist de journalisten die wel naar eer en geweten handelen (ik gok dat dat er maar heel weinig zijn, want de meeste zijn toch op zoek naar sensatie) worden door Wilders er buiten gelaten.
Hij gebruikt inderdaad 'uitzonderingen daargelaten', maar geeft niet aan wie die uitzonderingen zijn. Hoeveel journalisten ken jij?
Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:24
Dan denk ik persoonlijk dat die journalisten niet zo moeten janken, als ze zelf de grenzen ook opschuiven. De meeste journalistieke stukken bestaan niet meer uit hoor en wederhoor, want dan is een ander er al met de scoop vandoor. Oftewel, alles over de rug van een ander, ik begrijp de uitspraak van Wilders wel.
De tweet is doelbewust de wereld ingeslingerd om de aandacht van het onderwerp weg te trekken. Wilders is op sommige sociale media erg populair en juist de mensen, die vrijwel uitsluitend daar hun nieuws vandaan halen, zijn dezelfde mensen, die journalisten bedreigen of hun agressie op de boodschapper loslaten.


Journalistiek is een vak en de opleiding bestaat onder meer uit een intensieve training van het korte termijn geheugen, zodat een journalist met alle zintuigen kan waarnemen, de indrukken tijdelijk kan opslaan en later kan reproduceren.


Jij ziet scoringsdrift als oorzaak van de toegenomen agressie. Als NOS, RTL of SBS een reportagewagen erop uit sturen, dan wordt 's middags een item gedraaid voor de avonduitzendingen. Daar vooraf zit een redactie, die de onderwerp heeft gekozen. Het is een vrij langzame werkwijze. Hetzelfde geldt voor kranten, al plaatsen die hun stukken tegenwoordig eerder online dan de deadline voor de papieren krant.

Ik zie eerder een algemene onvrede achter de agressie, die zich niet alleen op journalisten richt, maar ook op allerhande andere beroepsgroepen.

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet dat het een reactie is op een artikel, maar iedereen weet toch ondertussen wel dat de media mensen al veroordeelt, voordat er überhaupt zekerheid is over bepaalde feiten.

Voorbeelden heb ik zo niet op het netvlies staan, in elk geval bekende voorbeelden. Ik ken een aantal journalisten, echter wel uit de regio. Eentje ervan, ik mag m persoonlijk echt niet, is de enige waarvan ik weet dat ie grenzen heeft. Toen een vriend van me zich kapot reed tegen een boom, was hij ter plekke en heeft geen herkenbare foto's gemaakt. 1 van de andere 2 had foto's van de auto met kenteken binnen no time op een nieuwssite staan. De ouders wisten nog van niets op dat moment.

Ander onderwerp hier in de regio werd landelijk opgepakt. Een kringloopwinkel welke naar eigen zeggen geen nieuwe locatie kreeg toegewezen, terwijl de oude locatie (die gesubsidieerd werd) werd gesloopt. Een heel zielig verhaal over hoe bepaalde gemeenteraadsleden niet mee wilden denken en dat zoveel vrijwilligers het zo zonde vonden. Enkele raadsleden werden naar aanleiding daarvan bedreigd. Ondertussen wist echter het hele dorp dat deze organisatie totaal niet gerund werd door vrijwilligers, maar dat 2 gezinnen van de inkomsten leefden, er wel degelijk een nieuw pand beschikbaar werd gesteld, maar dat men dan wel wilde dat voortaan alles netjes werd bijgehouden. Kwam die kant van het verhaal erin? Nee, met als gevolg dus meerdere gezinnen die onder moesten duiken na bedreigingen.

Goede journalistiek is tegenwoordig moeilijk te vinden, eerlijke journalistiek waarschijnlijk nog moeilijker.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik moest toch even denken aan iets, wat ik een tijdje terug al op dit forum had neergezet. Twee waarheden. Andere talen hebben er verschillende woorden voor. Istina = waar in het algemeen; Pravo = waar voor jezelf. Daar schrijf je nu over. Wilders is van de Pravo; de nvj van de Istina.

De foto van een ongeval ... was dat op een 112-site? Fotografen worden per gepubliceerde foto betaald en eigenlijk past deze manier van belonen niet bij onderwerpen, die wat meer geduld vragen.

Bij het item van de kringloopwinkel zal het een mix geweest zijn. Als de journalist freelance werkt en per woord krijgt betaald, dan krijgt hij vooraf een bepaald aantal woorden mee voor de opdracht (= zoveel geld = zoveel tijd). Dan trekt hij niet zoveel tijd meer uit om het artikel rond te krijgen, want er dieper in duiken vraagt meer tijd dan hij uiteindelijk vergoedt krijgt.

Andersom - en dit gebeurt veel vaker - voelt een journalist wel aan, dat er meer aan de hand is, maar wanneer niemand wil praten, dan heeft hij geen bronnen om het complete plaatje te schilderen en ontstaat zo de scheve beeldvorming.

Bedreigingen zijn niets anders dan een uiting van machteloosheid, niet kunnen omgaan met een situatie. Bij je voorbeeld van de kringloopwinkel verwacht ik, dat de dreigementen uit de directe omgeving van de twee gezinnen zijn gekomen, afkomstig zijn van mensen, die moeite hebben met veranderingen.

Goed/eerlijk en tegenwoordig ... mijn eigen indruk is anders. Het nieuws wordt sneller met minder mensen geproduceerd en daarom is het oppervlakkiger geworden. Tegelijk vind ik de berichten wel eerlijker geworden, minder vooringenomen. Het veroordelen of afbranden van mensen gebeurt in talkshows en via sociale media. Er zit wel een wisselwerking in, maar als je de eerste berichten over een onderwerp terugzoekt, zijn die altijd feitelijk zonder ingebouwde mening.

Bij de politieke verslaggeving uit Den Haag komt het wel mijn strot uit, dat geprobeerd wordt, overal een welles-nietes wedstrijd van te maken. Politici zijn tegenwoordig net fruitautomaten: gooi er een muntje in en er komt een mening uit. Iets minder jagen op meningen en wat meer aandacht voor de inhoud of uitvoering van de wetten is erg welkom.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Politiek lijkt af entoe net een forum. 😀

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 jun 2021 21:09
Ik weet dat het een reactie is op een artikel, maar iedereen weet toch ondertussen wel dat de media mensen al veroordeelt, voordat er überhaupt zekerheid is over bepaalde feiten.
Je doet nu exact hetzelfde als Blonde Geert: veralgemeniseren en daar je eigen conclusies op baseren, gelardeerd met wat anekdotisch "bewijs". Niet bepaald een stevige basis voor een standpunt.

Alleen al vanwege de publieke functie van Geert én de aard van het onderwerp (agressie tegen mensen met een publieke taak), is de tweet van Geert volslagen misplaatst.
Jablan schreef:
07 jun 2021 22:38
Ik moest toch even denken aan iets, wat ik een tijdje terug al op dit forum had neergezet. Twee waarheden. Andere talen hebben er verschillende woorden voor. Istina = waar in het algemeen; Pravo = waar voor jezelf. Daar schrijf je nu over. Wilders is van de Pravo; de nvj van de Istina.
Mooi onderscheid om in je achterhoofd te hebben in vrijwel iedere discussie :wink:

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

10tje de man. Winner takes all. Met zoveel geregistreerde leden is het wel de moeite waard om je best te doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
08 jun 2021 10:13
Zullen we als vaste forumleden een ek-poule beginnen.
Over de inleg kunnen we nog wel pagina's lang discuseren.
Ik had gehoopt die flauwekul hier wat te kunnen ontlopen.... :o

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voetbalshit

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
08 jun 2021 14:21
Voetbalshit
Schreef je nu voetbals hit?
Zoals Hand in hand enz ?
En natuurlijk al die andere club liederen voordat ik er van verdacht wordt fan van welke club dan ook te zijn.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Juweel? Fluweel zal je bedoelen. :D

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
08 jun 2021 20:44
En zou er dan geen Rood en Geel meer wezen
En zou er dan geen Rood en Geel meer zijn
O ja die club die mag er wezen
O ja die club die mag er zijn
Bob heeft gelijk,voetbalshit :D

Plaats reactie