Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
07 nov 2021 12:30
Sudderlapjes braden kost enorm veel gas. Kan dat nog wel in deze tijd?
Petroleumstel....?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door lievemarie »

Hooikist. Deden ze vroeger ook.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dutch oven

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
07 nov 2021 12:58
breien schreef:
07 nov 2021 12:30
Sudderlapjes braden kost enorm veel gas. Kan dat nog wel in deze tijd?
Petroleumstel....?
Dat dus. Heb er drie: een eenpitter, een tweepitter en een driepitter. De eenpitter voldoet uitstekend voor dit werk.

Maar ik zit inderdaad ook aan een hooikist te denken, zo moeilijk kan dat niet zijn.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met een oude deken of slaapzak kom je al een heel eind.
Sudderen kan overigens ook heel goed in een elektrische oven op bv 85 °C. Dat kost iig geen gas.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus dan zou ik als eerste brood moeten gaan bakken, daarna de oven iets af laten koelen, en dan het sudderende pannetje er in? Dat scheelt opwarmkosten.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat lijkt me heel efficiënt. Dan heb je ook nog lekker brood om in de sju te soppen :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat bedoel ik dus... :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
09 nov 2021 15:03
Belachelijk dat naast de circa 1 miljard euro die de belastingbetaler jaarlijks verplicht moet neerleggen voor de npo hij ook nog al die reclamemeuk moet bekijken. Snijden in die npo. Sowieso een zender minder, verkoop die maar aan john de mol, en snijden in die aantallen directeurtjes, managers en consultants. Stop ook met die reisprogrammas. Er zijn er zoveel van gemaakt dat je gerust al die oude opnieuw kunt uitzenden. Waarom weer een nieuw peperduur programma van floortje als je ook die oude van haar en anderen zoals boudewijn buch kunt herhalen. Ook beter voor klimaat en milieu.
Ik hoop dat ik dit allemaal mag zeggen.
Je mag het zeggen, maar beter hier dan in een onderwerp over de Loden Leeuw, waar het off-topic is.

De 1 miljard euro, die jij noemt, is veel te hoog. De begroting 2021 van het ministerie van OCW geeft voor de landelijke publieke omroep netto ruim 637 miljoen subsidie (792 bruto min 155 reclame inkomsten).

De rest van je wensen is allang ingehaald door de werkelijkheid of juist buiten de realiteit. De organisaties zijn platter. Oude programma's kun je niet eindeloos herhalen. Aantallen zenders of wanneer wat wordt uitgezonden, dat is een achterhaalde opvatting. Steeds meer mensen kijken online (Netflix, Videoland, NPOstart) of later via de gids van hun leverancier.

Dat is nog een punt voor de NPO: via het menu van KPN of Ziggo (of andere leveranciers) is Netflix wel beschikbaar, maar de app van de NPO zit er niet tussen. Als je wilt concurreren met Netflix, dan moet je ook daar te vinden zijn, waar de concurrent zit.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De NPO app is bij Ziggo gewoon beschikbaar via de Mediabox. Bovendien heeft zo'n beetje iedereen een smart t.v.
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van- ... a-p/647133

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is wel juist. Er wordt namelijk 9 of 21 % btw berekend over nihil.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
10 nov 2021 14:19
Ik keek even mijn digitale kassabon na.
Het viel mij op dat er geen BTW wordt afgedragen als ik een product koop met spaarpunten. Dat lijkt me niet juist.
Wat voor spaarpunten?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag een dagje uit naar de Lage Vuursche: beetje midgetgolf gespeeld (kan tot 15 november, er zijn drie verschillende banen; de grasbaan is dit seizoen definitief gesloten) en in een goed restaurant een wel heel erg vullende pannenkoek gegeten. Mocht want: vorige week al had ik mijn streefgewicht voor dit uitje gehaald, afgelopen week is dat bevestigd, en vanmorgen zat ik er iets onder.

Kan het echt aanbevelen, maar dan met minder waterkou. En zeker niet in het weekend, want dan is het beredruk op de midgetgolfbaan. Vandaag was het heerlijk rustig. Aan de andere kant kun je er wel lekker wandelen. Bossen genoeg.

Bea heb ik niet gezien trouwens. Wel een aardige man uit Baarn gesproken en een moeder die met haar zoontje aan het midgetgolven was; school had een studiedag. Prima dagje dus.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u krijgt het gratis voor die punten. Nu trouwens een actie van€ 5,00 korting op uw aankopen tegen inlevering van punten.

Bij bijvoorbeeld twee voor de prijs van één wordt voor het gratis product ook niets afgedragen aan btw.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door lievemarie »

breien schreef:
10 nov 2021 14:19
Ik keek even mijn digitale kassabon na.
Het viel mij op dat er geen BTW wordt afgedragen als ik een product koop met spaarpunten. Dat lijkt me niet juist.

Ik denk dat de belastingdienst er echt geen bezwaar tegen heeft als u de btw alsnog wilt afdragen hoor. Het is hun grootste inkomstenbron, maar er kan altijd meer bij.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
11 nov 2021 12:45
Niet vergeten, snoep in te slaan voor de kinderen.
SINT MAARTEN
Ik heb het al in huis 🍭 🍫 Hopelijk, voor de kindertjes, blijft het droog.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door lievemarie »

Mijn partner heeft het inmiddels allemaal al opgegeten. En maar klagen over de lijn :roll:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Weer een ervaring rijker :D

Half oktober een telefoontje op het nummer, dat onze gasten krijgen voor noodgevallen. Bleek iemand te zijn, die een huis van ons wilde kopen.
Alarmbel 1: het nummer. Alarmbel 2: het huis.
Dat huis staat in voormalig oorlogsgebied en is in principe onverkoopbaar. Er komen nauwelijks toeristen en als je niet uit de buurt komt, dan moet je wel hele goede redenen hebben om daar te willen kopen. Er zijn genoeg andere huizen, die je voor weinig kunt krijgen. Soms zelfs gratis.
Prijs genoemd, flink boven de vraagprijs bij de lokale makelaar. En daar werd direct 'ja' op gezegd.
Alarmbel 3: koper wil per overboeking, contant en in bitcoins betalen.
Uit nieuwsgierigheid een vrije plek in de agenda gezocht. Andere kant teleurgesteld, dat we niet direct de volgende dag tijd wilden vrijmaken. Afspraak in een restaurant gemaakt.
Alarmbel 4: de tijd was een half uur voordat de keuken dichtging volgens de website van het restaurant.

De koper bleek een telg uit 1 van de Antwerpse diamantfamilies te zijn. Dat verklaart de bitcoins, want daarmee kun je handelssancties omzeilen en lukt internationaal overboeken.
Zijn meegesleepte zakenpartner was stomdronken en dronken mensen laten per definitie hun ware gezicht zien. In dit geval extreem homo-vijandig en meertalig. Een talenwonder. Frans, Duits, gebroken Nederlands, Russisch en Hebreeuws door elkaar. In goed Duits: Gossensprache.
Het liep compleet uit de hand, ze kregen onderling ruzie (in welke maffiafilm zijn we nu terechtgekomen) en het eindigde ermee, dat de dronken partner naar het ziekenhuis is gebracht om de maag leeg te laten pompen. Wij waren allang weer thuis.

Gisteren de laatste poging. Nee, we willen jullie niets verkopen. (Stelletje amateurs, leer eerst eens hoe je een zakelijk contact goed opbouwt.) Klaar, over en uit. Met de tip om op zoek te gaan naar de eigenaren van een ander huis daar in de buurt, wat 3 appartementen heeft en zo beter geschikt is voor deze familie. Alleen vergeten te vertellen, dat dat huis de naam Schimmelrijk meer dan verdient :wink:

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In het tuinschuurtje vond ik vanmiddag achter de dozen vetbollen en vogelpindakaas ook nog een zak trollenvoer van vorig jaar. Is dat nog te gebruiken of kan het beter op de composthoop?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
13 nov 2021 17:05
In het tuinschuurtje vond ik vanmiddag achter de dozen vetbollen en vogelpindakaas ook nog een zak trollenvoer van vorig jaar. Is dat nog te gebruiken of kan het beter op de composthoop?
Gooi maar op de composthoop. Ook zonder dat voer komen er genoeg trollen :D

Plaats reactie