Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

reggie2 schreef:
06 feb 2022 18:26
Lisa29 schreef:
06 feb 2022 18:11
Daar zijn regenpakken voor te koop, met tegenwoordig zelfs ook bescherming voor je schoenen 😁


Van mij mag het een tandje minder, regenpakken loopt niet zo lekker.
Ze zijn ook niet bedoeld voor de wandel vierdaagse 😉

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

😄 nee dat is zo.
Maar ik loop ondanks de regen toch nog een uur met mijn hond. En dan een regenpak aan, zit niet lekker.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
06 feb 2022 21:35
Van de stappenteller moet ik iedere dag mijn daglimiet halen.
Je limiet of je minimum?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo’n dwingeland had ik allang in de kliko gegooid. 😁

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

breien schreef:
06 feb 2022 22:25
Ik moet iedere dag mijn ondergrens van aantal stappen halen!
Wat doet de stappenteller als die ondergrens niet behaald wordt? Volgt er dan straf of een vermanend woord van de stappenteller? 😇
Traplopen doet het aantal stappen ook omhoog gaan.
Toen ik nog in de zorg werkte haalde ik alleen op mijn werk al makkelijk 10.000 stappen, voornamelijk binnenshuis.😇

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Telt de trap af lopen ook?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
07 feb 2022 00:01
Telt de trap af lopen ook?
Als je hem ook weer op loopt: zeker. Schijnt een prima work-out te zijn.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
02 feb 2022 10:03
Ach ... wij zijn op zoek naar een nieuwe laptop in het betere segment met 17 inch scherm. Het is of een van de laatste gaming apparaten of wachten totdat de volgende container een keer aankomt.
Het is een Acer Nitro 5 geworden. Het geduld was op, nu de microfooningang van de oude niet meer werkte.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Jablan schreef:
08 feb 2022 20:03
Jablan schreef:
02 feb 2022 10:03
Ach ... wij zijn op zoek naar een nieuwe laptop in het betere segment met 17 inch scherm. Het is of een van de laatste gaming apparaten of wachten totdat de volgende container een keer aankomt.
Het is een Acer Nitro 5 geworden. Het geduld was op, nu de microfooningang van de oude niet meer werkte.
En heb je die al in huis of ergens besteld?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Die is gisteren bersteld en vandaag opgehaald. Tot onze eigen verbazing bij Expert, daar was-ie 50 tot 250 euro goedkoper dan bij de concurrentie en omdat het ophalen werd, is de omzet op de plaatselijke vestiging geboekt, totaal onbewust toch lokaal gekocht ;-)

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Jablan schreef:
08 feb 2022 22:35
Die is gisteren bersteld en vandaag opgehaald. Tot onze eigen verbazing bij Expert, daar was-ie 50 tot 250 euro goedkoper dan bij de concurrentie en omdat het ophalen werd, is de omzet op de plaatselijke vestiging geboekt, totaal onbewust toch lokaal gekocht ;-)
Kijk, 2 vliegen in 1 klap😇
Een nieuwe computer laat mijn hart toch altijd sneller kloppen (zal wel jeugdsentiment zijn).
Hoe bevalt ie tot nu toe?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, hun handen worden op hun rug vastgebonden. Ze mogen alleen maar kijken, aankomen niet.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben even aan het kijken, maar er zijn verschillende modellen onder die naam... met echt verschillende prijzen ook.

Grappig dat MM mij vorige week een Gaming laptop van 17 inch adviseerde, vanwege het aantal usb-poorten en het slot voor geheugenkaarten. Weet niet meer of het een Acer was of wat dan ook.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nitro AN517-54-78WW volgens de factuur. De keuzehulp gaf de Acer Aspire reeks aan, maar die zijn niet op voorraad.

Aantal poorten vind ik beperkt, maar dat hebben alle nieuwe communicatie-apparaten. Blijkbaar moet alles draadloos en dat is totaal onhandig, als je een huis vol met apparaten hebt, die allemaal tegelijk willen communiceren en als je zelf over kwalitatief betere randapparatuur beschikt, die graag aangesloten wil worden. We hadden wel iets kunnen laten bouwen, maar de prijs/kwaliteitverhouding van dat soort modellen is voor ons disproportioneel.

Erg hard erover zeuren wil ik niet, deze vervangt een laptop uit 2012. Vervanging is iedere keer uitgesteld, omdat wat anders nieuw moest. De laatste jaren 2 telefoons en 2 tablets. Eentje daarvan heeft het niet zo lang gehouden. De rug ging los, omdat het kunststof minder sterk was dan de tape, waarmee het ding aan de beschermhoes vastzat en met een losse achterkant gaat het beeldscherm vanzelf kapot. Tablet wordt hier als XXL-telefoon gebruikt.
Omdat de school met Chromebooks werkt, hadden we nog een goede desktop erbij gehaald voor zoon, maar de Chromebook ging kapot, is ingeleverd en na overleg was een gewone laptop ook toegestaan.
Lisa29 schreef:
08 feb 2022 22:50
Hoe bevalt ie tot nu toe?
Zoals altijd met dit soort apparaten: eerst door het frustrerende proces van het inrichten en overzetten van data heen.
Tot nu toe vlot en goed, maar ik ben benieuwd hoe het is als de geheugenruimte terugloopt. HDD kan uitgebreid worden, er zit nog rek in.
breien schreef:
08 feb 2022 23:09
Is deze laptop wel bestand tegen gefrustreerde kinderen?
Behuizing is stevig genoeg en kan tegen mensen, die hun eigen kracht niet kennen. Bovendien kijken mijn kerels mij aan om de nieuwe apparaten in te richten, want ik heb het meeste geduld voor dit soort klussen.
Lady1234 schreef:
08 feb 2022 23:12
Nee, hun handen worden op hun rug vastgebonden. Ze mogen alleen maar kijken, aankomen niet.
Geweldig!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik wilde een AMD processor in een kleine behuizing, maar de snelste/sterkste, de 5900HX , is eigenlijk een laptopprocessor, en deze worden itt Intel processors, bijna niet in kleine behuizingen ala Intel NUC's gebouwd. Gelukkig was er op Indigogo een crowdfunding project van Morefine. De S500+ besteld en betaald in september vorig jaar, uiteindelijk half januari gekregen. Was even spannend, maar draait als een tierelier. 8C/16T in een behuizing zo groot als een stapeltje van 4CD hoesjes. Hoe krijgen ze het voor elkaar.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
09 feb 2022 09:44
Aantal poorten vind ik beperkt, maar dat hebben alle nieuwe communicatie-apparaten. Blijkbaar moet alles draadloos
Dat is exact mijn punt. Ik heb minimaal 3 usb-poorten nodig: één voor de muis, één voor de printer, en één voor het overzetten van data, opladen van de telefoon en andere dingen. Heb er nu twee, en door het veelvuldige wisselen beginnen de poorten toch wel wat kuren te vertonen. Dan moet er dus ook nog een slot zitten voor geheugenkaarten. Ook zo'n issue: veel laptops hebben dat niet, of hooguit voor een microkaart. Maar dat past weer niet in mijn camera's. Uiteraard kan ik de foto's overzetten met een kabel, maar daarvoor heb ik nodig - juist, een usb-poort.

Eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in de ontwikkelingen wat bruikbaarheid betreft.

Maar, dat was van de week ook met het regelen van vervoer in Amsterdam-Noord. Een buurtbus op afroepbasis. Geen smartphone, dus moest ik een machtiging afgeven. Ingevuld en online opgestuurd, en kreeg het weer terug. Het moest ondertekend worden; dat kon alleen met een smartphone, die ik dus niet heb. Kreeg er nog een youtubje over toegestuurd ook, maar dat werd het niet. Een beetje op mijn scherm krassen gaat niet lukken. Dus dan maar het formulier per post verstuurd.

Wonderlijk wat voor oplossingen er af en toe bedacht worden.

Woutervanzwieten
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2021 14:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Woutervanzwieten »

Voor die usb-poorten heb je van die handige koppelstukjes die je in kunt pluggen, heb je er in een keer een hoop usb poorten bij! De mijne heb ik ooit op ali-express besteld en die werkt nog wel goed, maar ik gebruik het dan ook amper.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Woutervanzwieten schreef:
09 feb 2022 11:09
Voor die usb-poorten heb je van die handige koppelstukjes die je in kunt pluggen, heb je er in een keer een hoop usb poorten bij! De mijne heb ik ooit op ali-express besteld en die werkt nog wel goed, maar ik gebruik het dan ook amper.
En voor mijn foto's kan ik dan een card-reader kopen. Maar ik wil dus niet meer en meer kabels en allerlei aanverwant gedoe; ik wil juist minder. Weg met alle kabels. Heb hier 20 doosjes in een la staan met per doosje één kabel, en nog heb ik ruimte tekort. Dat heb ik zo gedaan omdat alles iedere keer in de knoop zat. Maar dit werkt dus ook nauwelijks, want voor ik de goede te pakken heb...

Woutervanzwieten
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2021 14:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Woutervanzwieten »

witte angora schreef:
09 feb 2022 11:16
Woutervanzwieten schreef:
09 feb 2022 11:09
Voor die usb-poorten heb je van die handige koppelstukjes die je in kunt pluggen, heb je er in een keer een hoop usb poorten bij! De mijne heb ik ooit op ali-express besteld en die werkt nog wel goed, maar ik gebruik het dan ook amper.
En voor mijn foto's kan ik dan een card-reader kopen. Maar ik wil dus niet meer en meer kabels en allerlei aanverwant gedoe; ik wil juist minder. Weg met alle kabels. Heb hier 20 doosjes in een la staan met per doosje één kabel, en nog heb ik ruimte tekort. Dat heb ik zo gedaan omdat alles iedere keer in de knoop zat. Maar dit werkt dus ook nauwelijks, want voor ik de goede te pakken heb...
Snap ik helemaal! Je hebt volgens mij ook wel van die koppelstukjes waar je ook je sd-kaart in kunt doen, dus dan heb je die in principe ook niet meer nodig.

Mijn grootste frustratie over kabels is dat elk apparaat een andere oplader nodig heeft. Ik heb nogal wat elektronische apparaten in huis, maar dus ook 5 verschillende oplaadsnoeren. Mijn laptop, tablet, telefoon, ereader, camera kunnen allemaal niet met dezelfde kabel opgeladen worden. Super frustrerend.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

En uiteindelijk eindig je met een muizenkerkhof in een lade, gegarneerd met allerlei snoeren ;)

Plaats reactie