Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
06 sep 2021 21:09
witte angora schreef:
06 sep 2021 20:59
Net als vroeger? Met een paard langs het jaagpad?
Dat waren de rijke schippers die konden een paard huren. Arme schipper liepen zelf in het tuig om te trekken, of moeder de vrouw of de kinderen.
In de Franse kanalen hadden de schippers zelf een paard of (muil)ezel die s`avond weer aan boord ging.
Heb ik als klein ventje nog gezien,was wel mooi (spannend.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Voor mensen die graag een stations ommetje willen lopen: Middelburg en Vlissingen liggen niet in Zeeuws-Vlaanderen! 😳

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/ns-blu ... ~a673ad61/

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Waar waren we? YouTube, ABBa - The last video Zweedse humor van 7-8 jaar terug.

*

Formatie. Er wordt volop gespeculeerd waarom vvd en cda niet samen met groenlinks en pvda willen. Meest plausibele verklaring, die ik tot nu toe heb horen rondzingen: vanwege een forse verhoging van het minimumloon en het tempo maken bij de klimaatdoelstellingen. Wat denken jullie?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk omdat ze beide te ver naar links zitten, terwijl de meeste VVD stemmers toch vrij rechts georiënteerd zijn. Ik snap niet waarom nog niet naar de optie D66, CDA, VVD, Volt en Ja21 is gekeken. Die partijen komen op veel facetten toch aardig overeen, ook al zijn er een aantal grote verschillen. Die 2 partijen zitten in ieder geval dichter bij de andere 3 qua partijprogramma dan GroenLinks en PVDA, waarvan je er overigens maar 1 nodig zou hebben (wat weer geen optie voor beide partijen is, omdat er dan te weinig links in het kabinet zou zitten).

Ik zeg nog steeds dat er nieuwe verkiezingen moeten komen. Volgens de laatste peiling van De Hond (die dat iedere verkiezing toch redelijk juist weet te schatten en die ook gewoon zetels aangeeft en niet zoals Ipsos 15-23 zetels ofzo) van 5 september zou de VVD zetels pakken (3 stuks), D66 aardig verliezen (6 zetels) en het CDA helemaal instorten (8 zetels). FVD zou ook flink verliezen (3 zetels). De grootste stijger zou de BBB zijn, met 6 extra zetels.

Een coalitie is echter amper te vormen met deze peiling. 5 partijen zijn dan echt nodig, of er moet met de PVV geregeerd worden.

Edit: maar misschien wordt er met een VVD informateur wel eens naar rechts gekeken IPV naar links.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gezegde "three is a crowd" bestond al in 1546. Een coalitie wordt al snel een gedrocht. En dat al helemaal met deze verkiezingsuitslag.

Vond deze duiding logisch en realistisch:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bab68eee/

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan maar Ja21, die hebben evenveel zetels en hebben een grote invloed in de eerste kamer. Daar heeft de fractie Nanninga namelijk 7 zetels.

Overigens snap ik dat er niet met de PVV samengewerkt wordt, maar dat de D66 ze meteen afschrijft, dat vind ik wel slecht. Een partij die de mening van de burger zo belangrijk zegt te vinden, kan de mening van de burger die zoveel zetels oplevert toch niet aan zich voorbij laten gaan?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Waar gaat het nu om in dit land?
Klimaat-onderwijs-zorg-woningnood-immigranten -boeren-stikstof om maar wat te noemen..?
Waarom gaan die neuzen niet dezelfde kant op?
Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom als deze doelen gehaald moeten worden men niet bij elkaar kan komen en er geen water bij wijn wordt gedaan, er geen consensus kan worden bereikt...
Dit zijn toch de grootste zorgen nu, als regering zijnde wil je dit alles toch voor het land zo goed mogelijk op orde zien te krijgen?
Of je nu rood of blauw bent, links of rechts, persoonlijk vind ik echt dat er een regering moet komen die dit volksbelang voor ogen moet hebben.
Ga er eens mee aan de slag!
Het land wacht , wil deze problemen opgelost zien, zet je ego opzij en ga regeren!

Maar ik ben geen politica en denk wellicht naïef.
Wat een getreuzel, wat een touwtrekken, wat een gepolder.
Doe wat je moet doen, je bent gekozen dus doe je job en regel dat wat wij Nederlanders willen en nodig hebben.
Discussies kunnen later wel in de kritische Kamer.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Klimaat-onderwijs-zorg-woningnood-immigranten -boeren-stikstof om maar wat te noemen..?
Dat ligt er maar heel erg aan, aan wie je het vraagt.. Je kunt dit lijstje zo lang maken als je wilt.
Waarom gaan die neuzen niet dezelfde kant op?
Omdat verschillende neuzen verschillende belangen hebben.
Boeren, woningnood en klimaat zullen niet zo snel dezelfde kant op gaan wijzen. Onderwijs en zorg vissen uit dezelfde vijver ( personeel, kosten )
Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom als deze doelen gehaald moeten worden men niet bij elkaar kan komen en er geen water bij wijn wordt gedaan, er geen consensus kan worden bereikt...
Je hebt niet door dat niet alle doelen bereikt kunnen worden en belangen elkaar dus gaan bijten?
Dit zijn toch de grootste zorgen nu, als regering zijnde wil je dit alles toch voor het land zo goed mogelijk op orde zien te krijgen?
Iedereen wil alles, maar niet alles kan (samen)
Discussies kunnen later wel in de kritische Kamer.
:roll: :lol:

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
09 sep 2021 12:05
Dan maar Ja21, die hebben evenveel zetels en hebben een grote invloed in de eerste kamer. Daar heeft de fractie Nanninga namelijk 7 zetels.

Overigens snap ik dat er niet met de PVV samengewerkt wordt, maar dat de D66 ze meteen afschrijft, dat vind ik wel slecht. Een partij die de mening van de burger zo belangrijk zegt te vinden, kan de mening van de burger die zoveel zetels oplevert toch niet aan zich voorbij laten gaan?
Hoe zie je dat voor je dan?

Ja we willen best met jullie praten, maar gaan nergens op toegeven omdat er eigenlijk geen basis is..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

En binnen 2 jaar klapt een gewrochte regering weer en zijn we weer terug bij af.
En begint het ge-oh weer van voren af aan. :lol:

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

PVV is op een aantal punten behoorlijk links. Denk niet dat de VVD en het CDA dsar zin in hebben

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Nijogeth schreef:
08 sep 2021 22:24
Ik zeg nog steeds dat er nieuwe verkiezingen moeten komen.
En waarom dan? Er zijn net verkiezingen geweest, met die uitslag moeten we het maar gewoon doen.
Nijogeth schreef:
09 sep 2021 12:05
Overigens snap ik dat er niet met de PVV samengewerkt wordt, maar dat de D66 ze meteen afschrijft, dat vind ik wel slecht. Een partij die de mening van de burger zo belangrijk zegt te vinden, kan de mening van de burger die zoveel zetels oplevert toch niet aan zich voorbij laten gaan?
Geen sterk argument. De standpunten van D66 zijn (naar hun mening) zodanig verschillend van die van de PVV dat er geen basis is voor samenwerking. Dat heeft niks te maken met het aan je voorbij laten gaan van de mening van de PVV stemmende burgers.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
09 sep 2021 12:36
Nijogeth schreef:
09 sep 2021 12:05
Dan maar Ja21, die hebben evenveel zetels en hebben een grote invloed in de eerste kamer. Daar heeft de fractie Nanninga namelijk 7 zetels.

Overigens snap ik dat er niet met de PVV samengewerkt wordt, maar dat de D66 ze meteen afschrijft, dat vind ik wel slecht. Een partij die de mening van de burger zo belangrijk zegt te vinden, kan de mening van de burger die zoveel zetels oplevert toch niet aan zich voorbij laten gaan?
Hoe zie je dat voor je dan?

Ja we willen best met jullie praten, maar gaan nergens op toegeven omdat er eigenlijk geen basis is..
Dat is aan hen, maar ik stem geen D66. Maar als je de stem van het volk zo verschrikkelijk belangrijk vindt, dan ga je je best doen die stem een plek te geven. Als je wel met PVDA en GroenLinks om tafel wil, dan kun je als D66 ook met de PVV om tafel, want die verschillen niet veel met de standpunten van die partijen, nog minder zelfs dan de SP.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JozJan schreef:
09 sep 2021 13:24
Nijogeth schreef:
08 sep 2021 22:24
Ik zeg nog steeds dat er nieuwe verkiezingen moeten komen.
En waarom dan? Er zijn net verkiezingen geweest, met die uitslag moeten we het maar gewoon doen.
Nijogeth schreef:
09 sep 2021 12:05
Overigens snap ik dat er niet met de PVV samengewerkt wordt, maar dat de D66 ze meteen afschrijft, dat vind ik wel slecht. Een partij die de mening van de burger zo belangrijk zegt te vinden, kan de mening van de burger die zoveel zetels oplevert toch niet aan zich voorbij laten gaan?
Geen sterk argument. De standpunten van D66 zijn (naar hun mening) zodanig verschillend van die van de PVV dat er geen basis is voor samenwerking. Dat heeft niks te maken met het aan je voorbij laten gaan van de mening van de PVV stemmende burgers.
Het is ondertussen wel duidelijk dat we met deze uitslag geen meerderheidskabinet kunnen vormen.

En zoals ik hierboven al zei. D66 wil wel met de PvdA en GroenLinks om tafel, die inhoudelijk weinig verschillen met de PVV.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
09 sep 2021 12:05


Overigens snap ik dat er niet met de PVV samengewerkt wordt,
Ik dus niet. Veel mensen hebben op de PVV gestemd, dus die zien dat graag gebeuren.
Zoals altijd hebben ze schijt aan de bevolking,

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar de PVV matcht niet met de VVD, die partijprogramma's staan bijna lijnrecht tegenover elkaar op heel veel punten. Alleen op het immigratiepunt zijn er veel gelijkenissen. Voor de CDA geldt hetzelfde.

Ik zou beide partijen ook niet met de SP samen zien, om exact dezelfde reden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
09 sep 2021 18:14
Die stemmers hebben mogelijk een laag IQ, of vinden TB er zo leuk uitzien (heb ik een keer iemand op tv horen zeggen :roll: ).

Effe een teiltje pakken.
Op beadet stemmen is niet slim maar om mensen die op de PVV stemmen te betitelen als luitjes met een laag IQ, vind ik toch wel erg ver gaan.
Wilders heeft soms rare dingen, maar is altijd nog beter dan Rutte of De Jonge die huichelaars zijn niet echt geloofwaardig.


kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

snellie schreef:
09 sep 2021 18:14
Die stemmers hebben mogelijk een laag IQ,
En dat baseer je op ?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat een achterlijke redenatie. En dan druk ik mezelf nog zeer, zeer, zeer, zeer netjes uit.

Plaats reactie