Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg amateurclubs waar eigen vervoer noodzakelijk is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
08 apr 2022 22:10
Wacht maar op de auto-loze zondag, moeten ze wel met de trein. 😁
Generatie Corona: die wachten totdat de zondag voorbij is.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
09 apr 2022 16:05
Nijogeth schreef:
09 apr 2022 16:00
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg amateurclubs waar eigen vervoer noodzakelijk is.
Dan rijden er pappa's of mamma's bij toerbeurt
Met de fiets? Het is een autoloze zondag.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
09 apr 2022 19:44
breien schreef:
09 apr 2022 16:05
Nijogeth schreef:
09 apr 2022 16:00
Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg amateurclubs waar eigen vervoer noodzakelijk is.
Dan rijden er pappa's of mamma's bij toerbeurt
Met de fiets? Het is een autoloze zondag.
Er zijn altijd ontheffingen mogelijk,dat is inherent aan het Hollandsche poldermodel.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De zonnebloemolie wordt duurder omdat die gewoon op is en nauwelijks nog te krijgen. Dat kun je van zielige hondjes niet zeggen.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar waar moeten de zielige hondjes dan heen? Meneer Poetin heeft toch ook geen tijd om ze allemaal uit te laten.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Over sancties gesproken, ik hoop dat de mensen die een vakantie of stedentrip naar Rusland op een wensenlijst hadden een andere bestemming uitzoeken. Met wegvallen toerisme raak je een economie ook.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan vrees ik dat de Russen alle zielige puppy's meenemen naar Oekraïne en daar loslaten, zodat de Oekraïners geen tijd meer hebben om oorlog te voeren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
11 apr 2022 09:43
Even de knuppel in het hoenderhok gooien.
In het pommeriaanse topic lees ik dat er hondjes uit Rusland worden ingevoerd.
Los van het dierenleed
Na de inval in de Oekraïne legt het westen allerlei sancties op aan Rusland. Zelfs de zonnenbloemolie worft duurder.
Gelden die sancties niet op invoer van zielige hondjes?
Het één is een luxe-/nicheproduct uit een land wat gevangen wordt in een zo te lezen dus nog niet sluitend net van sancties, wegens het starten van een oorlog. Kan ook gewoon zo simpel zijn, dat de opstellers van die sanctiepakketten geen liefhebbers van Pommeriaanse hondjes zijn. Het gebrek van het ander is een gevolg van die oorlog, maar wordt niet veroorzaakt door een sanctie.

Ik zie niet echt een causaal verband tussen beiden, om eerlijk te zijn. Persoonlijk ben ik geen fan van honden in het algemeen, dus wat mij betreft houden ze die beestjes daar, of nog beter, ze fokken ze überhaupt niet, maar net als met verdacht goedkope fietsen, als er vraag is, worden ze wel gefokt. (of de fietsen gestolen)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Honden met fietsen vergelijken......tja , jij hebt duidelijk niks met honden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
11 apr 2022 12:00
Honden met fietsen vergelijken......tja , jij hebt duidelijk niks met honden.
Ik wilde duiden dat er zonder vraag, nooit aanbod zal zijn. Zolang mensen (goedkopere) honden willen, worden die gefokt in Oostbloklanden/Rusland, en worden er bijvoorbeeld fietsen gestolen om aan de vraag naar "goedkope" fietsen te kunnen voldoen. Andere vergelijking is die van het bestaan van vlees kiloknallers, waar het dierenwelzijn het duidelijke wisselgeld is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
11 apr 2022 12:00
Honden met fietsen vergelijken......tja , jij hebt duidelijk niks met honden.
Er wordt hier nogal duidelijk een punt gemist :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

sjohie schreef:
11 apr 2022 13:09


Ik wilde duiden dat er zonder vraag, nooit aanbod zal zijn. Zolang mensen (goedkopere) honden willen, worden die gefokt in Oostbloklanden/Rusland, en worden er bijvoorbeeld fietsen gestolen om aan de vraag naar "goedkope" fietsen te kunnen voldoen. Andere vergelijking is die van het bestaan van vlees kiloknallers, waar het dierenwelzijn het duidelijke wisselgeld is.
Jij zegt dat mensen goedkopere honden willen, je weet niet eens wat je zegt......is maar net hoe je het invult maar een beetje hondenliefhebber heeft er wel wat voor over.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
11 apr 2022 14:57
Jij zegt dat mensen goedkopere honden willen, je weet niet eens wat je zegt......is maar net hoe je het invult maar een beetje hondenliefhebber heeft er wel wat voor over.
Als iedere hondenkoper "een beetje hondenliefhebber" zou zijn, zou dat hier heel veel topics schelen :mrgreen:

Oftewel: je argumentatie klopt voor geen meter.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
11 apr 2022 14:57


Jij zegt dat mensen goedkopere honden willen, je weet niet eens wat je zegt......is maar net hoe je het invult maar een beetje hondenliefhebber heeft er wel wat voor over.
Een echte dierenliefhebber haalt zijn/haar hond uit het dierenasiel !

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een echte honden- of kattenliefhebber koopt nooit een hond of kat van een ras dat tal van erfelijke problemen heeft. Vind ik, voeg ik er voor de vorm nog aan toe

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:
11 apr 2022 15:31
[

Een echte dierenliefhebber haalt zijn/haar hond uit het dierenasiel !
Als iemand een pup wil hebben dus niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
11 apr 2022 09:59
Maar we kunnen het invoeren van zielige ondjes uit Rusland wel verbieden als een van de sancties tegen Vladimir Poetin.
Zonnenbloemolie is ook heel slecht te verkrijgen in de supermarkt
Zonnebloemolie komt uit de Ukraine. Broodgefokte hondjes uit heel Oost-Europa.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
11 apr 2022 10:05
Over sancties gesproken, ik hoop dat de mensen die een vakantie of stedentrip naar Rusland op een wensenlijst hadden een andere bestemming uitzoeken. Met wegvallen toerisme raak je een economie ook.
Zoveel stelde het toerisme naar Rusland niet voor. Trans-Siberië Expres kost ca. 10.000 euro per persoon, lijkt mij duidelijk boven het gemiddelde Hollandse vakantiebudget, dat dit jaar toch al krap uitvalt wegens alle prijsstijgingen.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
11 apr 2022 10:05
Over sancties gesproken, ik hoop dat de mensen die een vakantie of stedentrip naar Rusland op een wensenlijst hadden een andere bestemming uitzoeken. Met wegvallen toerisme raak je een economie ook.
Het staat op mijn verlanglijst, maar alles ligt aan de situatie. Als de oorlog voorbij is, is het natuurlijk onzin om te proberen de Russische economie te blijven treffen. Zoals de geschiedenis als vele malen duidelijk heeft gemaakt, kan dat ook weer naar nieuwe problemen leiden.

Plaats reactie