Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door lievemarie »

Voor de trollen? Lief van je.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Denk dat ik over een poosje idd aan nieuwe kleren toe ben. Inmiddels is er 7 kg af, merk echt dat alles ruimer zit. Nog niet te ruim, maar er moet nog meer af. Kilootje of 8 zeker wel, misschien is 5 extra zelfs haalbaar.

Vanmiddag gekeken voor een andere winterjas, toch maar even w88...

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo, dat is nogal wat: 7 + 8 + 5 = 20 kg. Dat kun je visualiseren als 80 pakjes boter op het aanrecht. Dan gaat de oude jas wel heel ruim zitten.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Netjes WA! Da's een prima resultaat!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dank, dank, dank. Ik vergelijk het altijd met pakken melk van een liter. Loopt de hele dag maar eens met 10 pakken melk in de rondte. Dan snap je het wel.

Overigens zat de oude jas redelijk strak, net als de rest van de kleding. Sinds Corona is er aardig wat bij gekomen. Dat moest er gewoon af, klaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vaak zitten die pakken ook niet gelijk verspreid maar op buikhoogte.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u bent toch niet zo lang geleden verhuisd? Merk zelf, omdat ik nu met een verhuizing bezig ben, dat de kilo’s er af vliegen. Toch nog wat voordeel dus.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Witte Angora, wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! Applausje voor jou👏

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het was eigenlijk niet zo moeilijk, Lisa. Sowieso heb ik een stok achter de deur: via de zorgverzekering doe ik mee met een life-style programma. Als het goed is kost me dat zelfs niet eens mijn eigen risico.

De sleutel was voor mij nagaan waarom ik leefde zoals ik deed. Daar was nog niet eens over gesproken, maar ik snapte zo wel dat dat cruciaal was. In redelijk korte tijd had ik het pijnpunt te pakken, en daarmee de oplossing. Niet dat het pijnpunt opgelost is, maar ik realiseerde me wel dat de manier van leven die ik had het ook niets oploste. Dus toen kon de boel om, stapje voor stapje.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Toch blijf ik het knap vinden, ik zie om me heen genoeg mensen voor wie het moeilijk is en blijft. Ik kan me wel voorstellen dat je pas de oplossing vindt als je weet waar het bij jou mis gaat. En stapje voor stapje zorgt er zeer waarschijnlijk ook voor dat het extra gewicht blijvend weg blijft.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt. Voor Corona kreeg ik er stapje voor stapje ook al aardig wat van af. Maar ja... Het verschil is nu inderdaad zelfkennis, en daar wat mee kunnen en willen doen.

Een van de vragen die ik me bij het begin van het project stelde, en dat besprak ik ook met de fysio, was: 'Ik wil het wel, maar wil ik het wel echt?'. Oftewel: wil ik alleen maar het doel bereiken, of wil ik ook de nodige moeite doen om dat doel te bereiken. Die vraag kwam bij me op naar aanleiding van het programma van dr. Now. Misschien ken je dat wel. Al rap bleek dat ik eigenlijk maar half gemotiveerd was, deels door het pijnpunt. Ook die motivatie kan groeien. Maar ook dat gaat stap voor stap.

Het belangrijkste is eerlijk zijn tegenover jezelf. Als je dat niet kunt, dan gaat het hoe dan ook niet lukken. Ook niet als alle friettenten dicht gaan, supermarkten geen snoep en koek meer verkopen en wat al niet meer (of minder). De sleutel ligt bij jezelf, van binnen. Van binnen bepaal je hoe je met externe factoren om gaat.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik heb dr. Now even opgezocht, mijn ouders kijken dat 600lb programma. Dus als ik bij hun ben krijg ik daar weleens wat van mee. Ik weet dus dat zelfs met een operatie je alsnog veel inzet moet hebben. En als de motivatie ontbreekt gaat het sowieso niet werken.

Mijn BMI en buikomvang zijn (enigszins) te hoog, maar op dit moment is het helaas niet realistisch om daar echt mee aan de slag te gaan. Eerst mijn andere problemen aanpakken, waaronder gebrek aan energie en eetlust. Misschien dat ik er daarom bewondering voor heb als mensen zo hun best doen om af te vallen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bob Ross Weekend Marathon https://youtu.be/JG85IVIWawI

"Beat the devil out of it."

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Ross, dat is ooit het ideale programma genoemd om stoned te kijken. Maar met een lichte dronken roes, is dat ook wel fascinerend.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

"A happy little tree." Top-televisie, dat is wat het is.
Wie Bob Ross helemaal heeft uitgekeken, kan ook nog 12 uur non-stop breien op de Noorse televisie.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bob Ross leeft eeuwig voort.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

breien schreef:
14 nov 2021 14:34
Even een heel actueel en omstreden vraagstuk hier in de huiskamer aansnijden. Waarschijnlijk zal het gemeld worden als zeer ongepast en krijg ik een ban van de moderator.
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... anje-rood/
Ik was nog aan het nadenken welke breinaalden ik nodig zou hebben om zo'n tochtslang te maken, geïnspireerd door de zeer snel breiende mensen waar Erthanax naar verwees.
Het artikel hierboven is voor mij wat ingewikkeld, maar wel interessant. Ik heb een tijdje in Canada gewoond en de herst was kort maar qua kleuren helemaal geweldig. Ik mis even waarom het omstreden zou zijn, misschien zit ik daar nog te kort op dit forum.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is, vermoed ik, een staaltje van het soms ongebruikelijke gevoel voor humor van breien. Ik sla ook wel eens een kwink die slechts door een enkele fijnproever wordt gewaardeerd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zijn gebreide mondkapjes eigenlijk toegestaan? Dat breiprogramma van de Noorse tv is ook wel een fantastisch idee. Echt om eens goed voor te gaan zitten. Zeker nu de dagen korter worden en de truien weer worden aangetrokken.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door lievemarie »

Gebreide mondkapjes zijn net zo veilig als gebreide condooms.

Plaats reactie