Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daarom zou ik het dorp ook nooit voor de stad willen verruilen. Ik werk in de stad, mijn rust heb ik thuis in het dorp.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt. In een dorp, hier ook, wordt je tenminste nog normaal begroet - mits je je ervoor open stelt en je jezelf vriendelijk opstelt. Dan zie je vaak dat mensen ineens bij kunnen draaien. Ik heb het ook niet over groeten, maar over andere dingen. Enig idee bijvoorbeeld waarom we hier bij de flat zoveel last van ratten en muizen hebben? Kan ik je zo vertellen. Maar er gebeurt wel meer hier.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Sind een kennis van me een stel jongelui fietsen in de gracht zag gooien, er wat van zei, en dat met de dood moest bekopen, ben ik wat terughoudender met groeten/aanspreken van mensen, moet ik bekennen. Bij oudere mensen die voorbij lopen doe ik het nog wel, maar ik groet niet alles en iedereen. Overigens wonen wij in een middelgrote stad, met in onze wijk veel actieve straatverenigingen, in het seizoen is het soms passen en meten ism de gemeente, om de straat af te kunnen zetten. :D Sinds de jaren '80, is er in onze straat élk jaar minimaal een straatfeest geweest, dat is wel veel waard. Zelfs in de pandemie hebben we iets gedaan, gewoon straatbingo. Megafoon, iedereen in eigen voortuin, en gáán.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
13 apr 2022 16:10
Al iets bekend over @Moederslink?
Lief dat je daarnaar vraagt, Reggie!👍
Ik ben er weer , heel heel langzaam, maar het ergste heb ik achter de rug.
Steen is weg, mijn nier krabbelt weer wat op, nierbekkenontsteking is genezen.
Drain is weg , ik kan weer gewoon nd toilet.
Het gaatje vd drain in mijn rug geneest wel, dat doet de natuur.
Wel ben ik nog extreem vermoeid. Ik heb het vermoeden dat ik daarnaast nu ook LongCovidklachten vd Corona heb overgehouden.
De verschijnselen passen in het plaatje.
Ik zal weer gaan reageren, mits ik zin en energie heb 😀.
Heb wel regelmatig meegelezen hoor.

Iedereen bedankt voor het medeleven!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Top en dank voor je antwoord. Klinkt allemaal heftig, doe rustig aan.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Fijn om te lezen dat het inmiddels wat beter met je gaat, moederslink!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

Al ben ik dan geen vaste lezer hier meer, toch moest ik ook steeds aan je denken Moederslink. Hoe zou het met haar gaan en zo. Kennis van mij had net voor oud en nieuw precies dezelfde klachten en heeft zelfs nog moeten wachten voor ze de stenen konden verwijderen. Was er ook behoorlijk aan toe, maar is inmiddels weer voor zover opgeknapt. Natuurlijk is iedereen niet hetzelfde, maar het kan weer goed komen Moederslink. Hou je haaks en sterkte weer.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net een nieuwe koffiefilterhouder gekocht. Gisteren sneuvelde de oude van keramiek. Immers, ik zet nog steeds met de hand. Behalve dat dat de lekkerste koffie oplevert, scheelt het op jaarbasis ook aardig wat stroom.

Interessant is dat Melitta een nieuw soort filterhouder heeft, althans, toen ik een paar jaar geleden de oude kocht was het er nog niet: een van kunststof die je op één mok kunt zetten, of op twee mokken tegelijk. Met twee van die dingen kun je dus 4 koppen koffie tegelijk zetten. Vers. Kennelijk beleeft het handmatig koffiezetten een opmars?

Heb bij Blokker die van 1 x 2 gekocht, filters van 1 x 4 passen er prima in, mits je zowel de onderrand als de zijrand even omvouwt. Ze steken enkel een klein stukje aan de bovenkant uit. Maar dat grote ding op een mok, dat ging gisteren dus ook niet goed.

En, geloof me, de koffie uit dat ding smaakt uitstekend.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

, mits je zowel de onderrand als de zijrand even omvouwt.

Iedere huisman weet toch dat het omgevouwen moet worden . :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zoveel verbruikt een koffiezetapparaat met filter toch niet? Na een aantal minuten schakelt het vanzelf uit.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je al die kleine beetjes op jaarbasis optelt sta je nog te kijken hoeveel het je kan schelen, Lowieze.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
16 apr 2022 12:53
Als je al die kleine beetjes op jaarbasis optelt sta je nog te kijken hoeveel het je kan schelen, Lowieze.
Hoe warmt u het water dan op voor de koffie die u zet?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Waterkoker. Maar die heeft geen warmhoudplaatje, en dat is de crux.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je hebt ze ook met een warmhoutplaatje ,die blijven dus branden .

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

gosewijn schreef:
16 apr 2022 12:59
Je hebt ze ook met een warmhoutplaatje ,die blijven dus branden .
Nee hoor, ook die schakelen na een aantal minuten uit.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt breien, fluitketel op het gasfornuis, dat is misschien nog wat goedkoper wat energie betreft. Toch maar eens over nadenken. Weet alleen niet of de katten het lawaai kunnen waarderen. Plus: koffie moet je met 90 graden zetten, en groene thee met 80 graden. dat is met een fluitketel nog wel een dingetje. Met mijn waterkoker kun je de temperatuur instellen.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
16 apr 2022 13:01
Fluitketel kan ook.
En thermosfles/-kan om warm te houden
Fluitketel op het gasfornuis :D , ook lekker goedkoop

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
16 apr 2022 13:01
gosewijn schreef:
16 apr 2022 12:59
Je hebt ze ook met een warmhoutplaatje ,die blijven dus branden .
Nee hoor, ook die schakelen na een aantal minuten uit.
Klopt, maar zelf op het 'uit' knopje drukken, kan ook natuurlijk. Of je nou een waterkoker of een koffiezetapparaat gebruikt, zal nauwelijks wat uit maken.

Die koffiefilters passen goed op de Melitta koffiebekers, maar die zijn niet bepaald goedkoop https://www.melitta.nl/producten/handfi ... ekers.html

Uit nostalgie vind ik deze wel leuk https://www.melitta.nl/producten/handfi ... -geel.html Helaas blijkbaar niet meer in de kleur rood, anders had het leuk gestaan op mijn aanrecht.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
16 apr 2022 13:04
Klopt breien, fluitketel op het gasfornuis, dat is misschien nog wat goedkoper wat energie betreft. Toch maar eens over nadenken. Weet alleen niet of de katten het lawaai kunnen waarderen. Plus: koffie moet je met 90 graden zetten, en groene thee met 80 graden. dat is met een fluitketel nog wel een dingetje. Met mijn waterkoker kun je de temperatuur instellen.
Maar het water moet wel eerst gekookt hebben, dan minuut af laten koelen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Aangezien ik zelf geen koffie drink en mijn gasten zelden heb ik genoeg aan de waterkoker en van die koffiesticks van Douwe Egberts.

Plaats reactie