Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Helemaal?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

dat is meestal lastig met die plucheklevers. Kaag is toch eigenlijk ook niet weg?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ze zijn beiden geen minister meer , gaan WA hun ontslag aanbieden.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Kwam ik vanmiddag ook achter. Het wordt steeds meer een afvalrace. Quizvraag: Hoeveel ministers zijn er over bij de volgende verkiezingen?

*

Bericht over pestgedrag op scholen. Man kijkt zoon aan: wordt jij nog geplaagd? Zoon: Totaal niet!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
17 sep 2021 20:37
Ze zijn beiden geen minister meer , gaan WA hun ontslag aanbieden.
Ik heb ze anders nog niet gezien.... :wink:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
17 sep 2021 18:27
Maar serieus, ik heb weleens zo'n wattenstaafje die buis in moeten duwen en vervolgens roeren. Allesbehalve een aanrader. Dat je de USB kabel er dan zover in krijgt, dan is dat gewoon knap.
Zit ik gelijk hiermee in m’n hoofd :mrgreen:
https://youtu.be/hfNA9t-Jqvs

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je een USB naar binnen schuift om te meten hoe lang-ie is, tja, dan bén je in ieder geval een enorme ***.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

gosewijn schreef:
17 sep 2021 17:44
:mrgreen: :mrgreen: Ach bij mij gaat er elke 2 a3 maanden een videocamera en waterpomptang naar binnen , valt best wel mee hoor .
Toch vreselijk hè? Maar gaat het verder wel en met jullie nieuwe hond?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
17 sep 2021 20:37
Ze zijn beiden geen minister meer , gaan WA hun ontslag aanbieden.
Net op TV : Rutte is nu in de afgelopen jaren zo.n 10 ministers kwijt geraakt. :o
Die man moet gewoon naar Brussel , géén MP meer.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het worden smeuïge geschiedenisboekjes, zoveel is zeker.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
17 sep 2021 20:48
Nijogeth schreef:
17 sep 2021 18:27
Maar serieus, ik heb weleens zo'n wattenstaafje die buis in moeten duwen en vervolgens roeren. Allesbehalve een aanrader. Dat je de USB kabel er dan zover in krijgt, dan is dat gewoon knap.
Zit ik gelijk hiermee in m’n hoofd :mrgreen:
https://youtu.be/hfNA9t-Jqvs
Je wil niet weten hoe die iedere keer aankomt. Ik houd van die humor, maar dat stukje doet me elke keer een beetje pijn op een speciale plek. :(

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
17 sep 2021 20:39
Bericht over pestgedrag op scholen. Man kijkt zoon aan: wordt jij nog geplaagd? Zoon: Totaal niet!
Zonder lullig te willen zijn, maar die berichtgeving is zo onduidelijk als iets. Het laat zo'n groot verschil tussen fysiek geweld en ongelukkige opmerkingen. En zeker die laatste categorie is tegenwoordig makkelijk gemaakt. Wat vroeger een leuke grap was, daar wordt je tegenwoordig voor duivel voor uitgemaakt.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
17 sep 2021 20:36
dat is meestal lastig met die plucheklevers. Kaag is toch eigenlijk ook niet weg?
Dat maakt het eigenlijk wel simpel. Je stapt nu uit een demissionair kabinet en gaat vervolgens doodleuk meedoen met het volgende kabinet. Misschien een idee om mensen die stoppen of eruit geschopt worden gewoon te weigeren voor het volgende kabinet?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
18 sep 2021 00:51
Jablan schreef:
17 sep 2021 20:39
Bericht over pestgedrag op scholen. Man kijkt zoon aan: wordt jij nog geplaagd? Zoon: Totaal niet!
Zonder lullig te willen zijn, maar die berichtgeving is zo onduidelijk als iets. Het laat zo'n groot verschil tussen fysiek geweld en ongelukkige opmerkingen. En zeker die laatste categorie is tegenwoordig makkelijk gemaakt. Wat vroeger een leuke grap was, daar wordt je tegenwoordig voor duivel voor uitgemaakt.
Een ongelukkige opmerking kan gebeuren, daar maak je dan je excuses voor.
Wat u vroeger een leuke grap vond, en dat is wat anders dan dat het een leuke grap is, kan heel kwetsend over komen. Misschien niet verkeerd om even na te denken voordat je zo’n “leuke” grap maakt.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
18 sep 2021 00:51
Zonder lullig te willen zijn, maar die berichtgeving is zo onduidelijk als iets. Het laat zo'n groot verschil tussen fysiek geweld en ongelukkige opmerkingen. En zeker die laatste categorie is tegenwoordig makkelijk gemaakt. Wat vroeger een leuke grap was, daar wordt je tegenwoordig voor duivel voor uitgemaakt.
Op de sites van de universiteiten vind je de link naar het Engelse artikel en onderzoek (ook in het Engels). Naast jouw punt - heb ik niet echt op gelet of het erin zit - miste ik een uitsplitsing naar leeftijden. Grove grappen zijn leuk als je 17 bent, maar niet als je 13 bent. Of andersom.

Eerlijk gezegd kan ik niet zoveel met het concept Veilige School. Vorige school van onze jongen was heel veilig, als je tenminste binnen de omheining van het geloof bleef. Deze school is voor vrijwel alle leerlingen veilig, omdat na foute opmerkingen tijd wordt besteed aan waarom iets verkeerd overkomt. Man en ik merken dat aan de onderlinge omgang, wanneer de meiden en jongens bij ons zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
18 sep 2021 00:46
Je wil niet weten hoe die iedere keer aankomt. Ik houd van die humor, maar dat stukje doet me elke keer een beetje pijn op een speciale plek. :(
Mea Culpa, mea maxima culpa :D

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De laatste weken kreeg onze jongen hele rare suggesties op zijn sociale media. Netjes gezegd: radicale inhoud. Grote vraag was waarom.
Eerste idee - voor school iets radicaals bekeken en beoordeeld - valt af. Schoolwerk is op een ander apparaat.
Tweede idee was een connectie via een eerder bekeken filmpje. Niets gevonden, dat doorlinkt naar extreme meningen.
Derde idee: nieuwe internetbekenden. Hij is zijn hele netwerk doorgegaan en uiteindelijk had hij één persoon gevonden, die hij twee jaar geleden had toegevoegd en de laatste maanden een dieet van complotdenken en absolute waarheden volgt, naast het gamen.
Persoon uit de contacten verwijderd en dat scheelde al. Blokkeren bleek de definitieve oplossing.

Weer een mysterie opgelost: voor de algoritmes zijn contactpersonen belangrijker dan de inhoud. :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou zo graag eens goed willen uiten waar ik allemaal momenteel van baal in dit zogenaamde fijne Nederland van nu......🤫🤔🤨🤪

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

moederslink schreef:
18 sep 2021 23:14
Ik zou zo graag eens goed willen uiten waar ik allemaal momenteel van baal in dit zogenaamde fijne Nederland van nu......🤫🤔🤨🤪
Gooi het er maar uit, het is niet voor niets "de Huiskamer"...... :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja, in mijn woonkamer zitten familieleden en vrienden....
deze huiskamer staat open voor mensen die ik niet ken.🤭
Dusss, nee , dan maar niet spuien, maar oh oh , wat baal ik van bepaalde dingen en mensen , sorry 😪

Plaats reactie