Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Autodealer stuurde een mail door. Inhoud: we komen graag in contact met de nieuwe eigenaren van onze vorige auto, omdat we parkeerkosten hebben. Reactie terug: hallo, we hebben op datum ABC jullie vorige auto opgehaald. Heb je een foto of kopie van de kosten? Antwoord terug: Sorry, sorry, het gaat om de andere auto binnen ons gezin, die bijna hetzelfde kenteken heeft.

:lol:

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb er niets van gezien, maar weet iemand ook of de heer Van Gaal vanavond van vreugde een wheely maakte toen hij het stadion verliet?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Geen idee. Zie nu de uitslagen. Gefeliciteerd.

*

Hier valt ook wat te vieren. Adoptie-aanvraag wordt goedgekeurd, gaat volgend jaar in kort voor onze jongen 18 wordt. (Heeft voornamelijk juridische voordelen.) Van langer geleden is de aanvraag naamswijziging en die gaat in op zijn 18e verjaardag. Met dank aan Jeugdzorg, waar iemand zich heel erg voor hem heeft ingezet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Da's mooi nieuws Jablan, en fijn dat je één van de goeie mensen bij Jeugdzorg hebt getroffen. Dat gaat daar helaas ook wel eens heel anders.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is dezelfde, die in 2019 ons belde voor noodopvang, omdat er nergens anders plek vrij was. Netwerker. :)

Met zijn oude omgeving is iets aparts aan de hand. Aan de ene kant heeft hij nooit bestaan, aan de andere kant wordt om de zoveel tijd geprobeerd uit te zoeken waar hij is. Met een nieuwe naam en 'nieuwe' ouders wordt het gemakkelijker om die mensen op afstand te houden en een eigen leven op te bouwen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit lijkt me wel lollig om eens te proberen, 3D geprint vegetarisch vlees. Er zijn ook wel wat chefs enthousiast over.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
17 nov 2021 09:50
Dit lijkt me wel lollig om eens te proberen, 3D geprint vegetarisch vlees. Er zijn ook wel wat chefs enthousiast over.
Ik vod het ronduit smerig klinken toen ik het las. Maar het plaatje verraste me, en de recencies ook.

Ik heb recent de McKroketVeggie geprobeerd; misschien dit ook maar eens dan :D

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
17 nov 2021 09:49
Aan de ene kant heeft hij nooit bestaan, aan de andere kant wordt om de zoveel tijd geprobeerd uit te zoeken waar hij is.
Herkenbaar. Geen idee wat mensen bezielt. Schadelijk? Absoluut. Reken er maar op dat het besef dat hij 'niet mag bestaan' er later, op oudere leeftijd, nog wel meer in zal gaan hakken. Juist omdat het van degenen komt die onvoorwaardelijk van hem zouden moeten houden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
17 nov 2021 09:55
sjohie schreef:
17 nov 2021 09:50
Dit lijkt me wel lollig om eens te proberen, 3D geprint vegetarisch vlees. Er zijn ook wel wat chefs enthousiast over.
Ik vod het ronduit smerig klinken toen ik het las. Maar het plaatje verraste me, en de recencies ook.

Ik heb recent de McKroketVeggie geprobeerd; misschien dit ook maar eens dan :D
Dat zijn precies ook mijn sentimenten. Nou is het wel zo dat de genoemde chef, Ron Blaauw, niet bepaald vies is van een commerciële prikkel, maar hij kent zijn naam/reputatie, dus ik heb goede hoop. Zag laatst programma van die Joël Broekaert, en die was bij een startup in de VS, die oa de "umami" smaak van vlees, behoorlijk goed konden benaderen in hun vegetarische hamburger, naast de textuur etc. Zelfs zo goed, dat hij toegaf het verschil tussen de twee, alleen betrouwbaar in een één op één test te kunnen proeven. Hij achte de kans serieus aanwezig, dat als hij alleen die vegetarische had besteld, hij het als totale opgemaakte hamburger, niet van echt vlees had kunnen onderscheiden, als hij blind zou proven.

Toen hij echt puur het vlees en "vlees" ging vergelijken, werd het verschil iets beter merkbaar, maar toch, die vegetarische producten zetten grote stappen de laatste jaren, blijkt wel.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Coolblue is toch een webshop die blijft verbazen. Niet alleen vanwege de beloofde glimlach, maar ook omdat ze wel (of toch niet) naar de beurs gaan, en omdat ze zonnepanelen verkopen, en energiecontracten, en... ga zo maar door.

Maar net zakte mijn broek toch wel af... ze lanceren nu zelfs hun eigen cryptomunt! Het moet niet gekker worden... :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Chocolade bitcoins in zo'n netje voor Sinterklaas. Zijn die ergens verkrijgbaar?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar heb je een punt Breien.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je moet ook op het juiste moment instappen, en op het juiste moment verkopen. Het is nu tijd om te verkopen, bijvoorbeeld.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
17 nov 2021 13:44
Bob Schurkjens schreef:
17 nov 2021 13:31
Chocolade bitcoins in zo'n netje voor Sinterklaas. Zijn die ergens verkrijgbaar?
Slechte investering. In januari moet iedereen ze weer kwijt.
Iedereen wil ze hebben voor 5 december, dus tot die tijd gaan ze wel flink stijgen.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
17 nov 2021 11:22
Nee, dan een boterham met Jif

https://www.shopamerica.nl/wp-content/u ... -454g.jpeg
Gelukkig heet dat spul bij ons nu CIF!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Want dan smaakt het beter, schipper? :wink:

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
17 nov 2021 09:49
Aan de ene kant heeft hij nooit bestaan, aan de andere kant wordt om de zoveel tijd geprobeerd uit te zoeken waar hij is.
witte angora schreef:
17 nov 2021 10:00
Herkenbaar. Geen idee wat mensen bezielt. Schadelijk? Absoluut. Reken er maar op dat het besef dat hij 'niet mag bestaan' er later, op oudere leeftijd, nog wel meer in zal gaan hakken. Juist omdat het van degenen komt die onvoorwaardelijk van hem zouden moeten houden.
Je hebt ons aan het nadenken gezet, dank daarvoor.

De afwijzing door zijn vorige omgeving heeft wel een litteken opgeleverd, dat is zeker waar en als hij nu iemand uit die wereld ergens tegen zou komen - zeg een treincoupé, bus, terras - dan zou die ander hem compleet negeren. Dat is het niet-bestaan deel, omdat hij is wie hij niet mag zijn in de ogen van die ander.

Wij zijn totaal omgekeerd: wij willen graag, dat hij is wie hij is. Met alle hoeken en kanten, met alle goede dingen in zijn persoonlijkheid. We hopen, dat hij daarmee zichzelf goed genoeg leert kennen om later geen last van het verleden te krijgen.


Overigens is het hele adoptie-idee bij hem gedropt vanuit Jeugdzorg en kregen wij het via zoon op ons bord. Eerst voelden we ons overvallen en later zagen we de voordelen. Voor hem maximale zekerheid, voor ons een handtekening onder onze beloftes en er is een erfgenaam. We gunnen hem onze erfenis meer dan bijv. hebberige familieleden, die tijdens een bezoek het interieur op waarde scannen en teleurgesteld zijn, omdat er twee kasten van meer dan 100 jaar oud in de woonkamer staan.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Heftig Jablan, ik gun het jullie en jullie zoon dat het niet mogen 'zijn'/'bestaan' geen wond is of wordt. Maar een klein pijnloos litteken dat eraan doet herinneren hoeveel onvoorwaardelijke liefde jullie hem wèl hebben gegeven.

Ik ken in mijn directe omgeving helaas ook gevallen waar Jeugdzorg eerder een negatieve invloed heeft. Dus top dat jullie een 'verbinder' getroffen hebben.

Vegetarisch vlees is wat onze leraar klassieke talen een contradictio in terminis zou noemen😅 Vegetarisch is prima, alleen de reden om dan toch per se iets te willen eten wat op vlees lijkt ontgaat mij.
Ben toevallig net een show van Bert Visscher aan het kijken als rustgever na intensief gesprek bij UWV. Voor tips over vegetarisch eten moet je misschien niet naar hem luisteren 😅
https://youtu.be/cCLbjso7kgA

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
17 nov 2021 20:19
We gunnen hem onze erfenis meer dan bijv. hebberige familieleden, die tijdens een bezoek het interieur op waarde scannen en teleurgesteld zijn, omdat er twee kasten van meer dan 100 jaar oud in de woonkamer staan.
Ehhh... ja. Ook herkenbaar, met dien verstande dat ik geen erfgenaam heb kunnen vinden. Maar daar zijn wel andere oplossingen voor. :wink:

Misschien snap ik wel wat jullie, althans ten dele, bindt...

Plaats reactie