Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens deze pagina op Tweakers verbruiken de nieuwere 2131 en de oude 2121 evenveel energie, 176 kWh.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
18 mei 2022 10:36
Witte Angora.
Een koelkast is zóóó 2021.
Een duurzame oplossing is een diepe kelder.
Ik ben al begonnen met graven vanuit mijn appartement op de eerste verdieping. Wat je dan allemaal tegenkomt in de bodem. Banken, televisies, bedden, tafels, de onderbuurman. Die bodem is echt flink vervuild.

Ik denk persoonlijk dat deze move door de overheid gedaan is om de bedrijven zover te krijgen er echt een onderzoek en geld in te gaan stoppen. Het leek alsof ze voor de buitenwacht mooi weer speelden en warmtepompen en dergelijke aanbieden, maar uiteindelijk blijven de cv-ketels de hoofdzaak en werden die nog steeds doorontwikkeld. Ik voorzie in de komende 4 of 5 jaar snelle ontwikkelingen op dit gebied, qua prijs, qua grootte en qua functionaliteit. En dat 2026 zal vast wel weer opgeschoven worden, maar dan is een warmtepomp of hybride warmtepomp wel ineens een goede optie.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
18 mei 2022 10:38
Volgens deze pagina op Tweakers verbruiken de nieuwere 2131 en de oude 2121 evenveel energie, 176 kWh.
Dat is ook hetzelfde apparaat, enkel een ander kleurtje. Beiden zijn niet meer leverbaar... De huidige 2131 is de CTel 2131-21.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
18 mei 2022 10:36
Witte Angora.
Een koelkast is zóóó 2021.
Een duurzame oplossing is een diepe kelder.
Zie post Nijogeth... Maar ik teken ervoor, een klein huisje op het platteland, moestuintje van 100-150 m2 inclusief fruitstruiken, en de woning compleet onderkelderd. Niks mis mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Volgens Liebherr verbruikt het nieuwe model toch 198kWh https://www.liebherr.be/vrijstaand/koel ... l-2131-21/

Heb je gezien dat de witte uitvoering 50,- euro goedkoper is? https://www.expert.nl/liebherr-ct-2131-21-wit-372582541

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Gelukkig hoef ik dus niet verplicht zo een dure warmtepomp te kopen. Er wordt immers verteld dat dit alleen verplicht is wanneer
de huidige CV ketel moet worden VERVANGEN vanaf 2026. Ik heb geen CV ketel maar nog steeds gaskachels., en een geiser voor
onbeperkt warm water. dus ik mag na 2026 nog steeds een normale CV ketel laten plaatsen. ik VERVANG immers geen oude ketel.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

peter17111962 schreef:
18 mei 2022 11:00
Gelukkig hoef ik dus niet verplicht zo een dure warmtepomp te kopen. Er wordt immers verteld dat dit alleen verplicht is wanneer
de huidige CV ketel moet worden VERVANGEN vanaf 2026. Ik heb geen CV ketel maar nog steeds gaskachels., en een geiser voor
onbeperkt warm water. dus ik mag na 2026 nog steeds een normale CV ketel laten plaatsen. ik VERVANG immers geen oude ketel.
Het zal dan een CV-installatie in de gehele woning worden, want met alleen een CV-ketel bent u niet klaar.
Als het onverhoopt nodig mocht zijn, dan is vervanging van de gaskachel(s) waarschijnlijk een stuk goedkoper.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
18 mei 2022 11:00
Gelukkig hoef ik dus niet verplicht zo een dure warmtepomp te kopen. Er wordt immers verteld dat dit alleen verplicht is wanneer
de huidige CV ketel moet worden VERVANGEN vanaf 2026. Ik heb geen CV ketel maar nog steeds gaskachels., en een geiser voor
onbeperkt warm water. dus ik mag na 2026 nog steeds een normale CV ketel laten plaatsen. ik VERVANG immers geen oude ketel.
Haha :lol: :lol: veel succes in je discussie :mrgreen:

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Als het gaat om tijdig vervangen van verouderde apparatuur moeten we in ieder geval niet een voorbeeld nemen aan onze premier. Onbegrijpelijk dat die man een Nokia had waar maar 20 smjes op bewaard konden worden. En dat hij pas sinds vorige week een andere mobiel heeft. Die man leeft echt in een andere wereld.......

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lisa29 schreef:
18 mei 2022 11:57
Als het gaat om tijdig vervangen van verouderde apparatuur moeten we in ieder geval niet een voorbeeld nemen aan onze premier. Onbegrijpelijk dat die man een Nokia had waar maar 20 smjes op bewaard konden worden. En dat hij pas sinds vorige week een andere mobiel heeft. Die man leeft echt in een andere wereld.......
Ik geloof helemaal niks van dat verhaal, dat hij een oude Nokia gebruikte.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ook niet. Nokia wordt al jaren niet meer geüpdatet. Zou een te groot beveiliging risico zijn.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Tja, mij verbaast niks meer in Nederland. Vooral niet als het om Rutte gaat. We zullen zien wie er 'gelijk' heeft.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lisa29 schreef:
18 mei 2022 12:49
Tja, mij verbaast niks meer in Nederland. Vooral niet als het om Rutte gaat. We zullen zien wie er 'gelijk' heeft.
Ook geen fan van Rutte, maar alles liever dan hare enorme arrogantie de zogenaamde sterke vrouw die in casussen denkt.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

J. Deltoer schreef:
18 mei 2022 12:53
Lisa29 schreef:
18 mei 2022 12:49
Tja, mij verbaast niks meer in Nederland. Vooral niet als het om Rutte gaat. We zullen zien wie er 'gelijk' heeft.
Ook geen fan van Rutte, maar alles liever dan hare enorme arrogantie de zogenaamde sterke vrouw die in casussen denkt.
Ik vind ze allebei verschrikkelijk, ze doen qua liegen en zaken weglachen/wegwuiven niet voor elkaar onder.
Ik geloof dat Arjen Lubach een keer een item had over onze 'digibetocratie'. De regering zit vol met digibeten volgens dat item. En daar had Lubach helaas behoorlijk wat voorbeelden van. Dus dat Rutte een verouderd mobieltje heeft is echt niet zo vergezocht.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
18 mei 2022 12:05
Ik ook niet. Nokia wordt al jaren niet meer geüpdatet. Zou een te groot beveiliging risico zijn.
Hij gebruikte toch echt een oude Nokia. Kwa beveiliging denk ik heel wat veiliger dan de best beveiligde smartphone.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

ZeerPrivé schreef:
18 mei 2022 13:04
juliomariner schreef:
18 mei 2022 12:05
Ik ook niet. Nokia wordt al jaren niet meer geüpdatet. Zou een te groot beveiliging risico zijn.
Hij gebruikte toch echt een oude Nokia. Kwa beveiliging denk ik heel wat veiliger dan de best beveiligde smartphone.
Zie ook dit artikel als je het niet gelooft: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1716530 ... mijn-nokia

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lisa29 schreef:
18 mei 2022 13:14
ZeerPrivé schreef:
18 mei 2022 13:04
juliomariner schreef:
18 mei 2022 12:05
Ik ook niet. Nokia wordt al jaren niet meer geüpdatet. Zou een te groot beveiliging risico zijn.
Hij gebruikte toch echt een oude Nokia. Kwa beveiliging denk ik heel wat veiliger dan de best beveiligde smartphone.
Zie ook dit artikel als je het niet gelooft: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1716530 ... mijn-nokia
??? Wat zou ik niet geloven?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

juliomariner schreef:
18 mei 2022 12:05
Ik ook niet. Nokia wordt al jaren niet meer geüpdatet. Zou een te groot beveiliging risico zijn.
Zo'n oude series 40 of 30+ Nokia telefoon is inherent een stuk veiliger dan die nieuwerwetsche smartphones, vooral omdat het "smart" gedeelte er vaak voor zorgt dat het toestel onveilig is, en dat bezitten deze Nokia's simpelweg niet. Verder is de kans groot dat de AIVD de telefoon ook wel eens bekeken zal hebben, of mogelijk zelfs hebben gemodificeerd, zoals oa in de VS gebeurd met presidentiële telefoons.

Hij heeft niet voor niks een 2e (nieuwere) voor online/social media activiteiten.. Verder is zijn ouwe Nokia indirect ook goed fysiek beveiligd, want de drager ervan, wordt immers beveiligd.

Maar goed, gezien zijn trackrecord als het gaat om actieve herinneringen en bijvoorbeeld bewust geen notulen maken die een parlementaire enquête evt later boven tafel kan krijgen, zal ook dat zeker een factor zijn om dit lekker old-skool te houden. En dat argument met die 30 smsjes max is ook een mooie, want dat is de limiet van de simkaart. Hij kan doodleuk claimen dat hij als digibeet niet wist dat je ze ook, en in veel grotere aantallen, op kon slaan in het telefoongeheugen..

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Lisa29 schreef:
18 mei 2022 11:57
Als het gaat om tijdig vervangen van verouderde apparatuur moeten we in ieder geval niet een voorbeeld nemen aan onze premier. Onbegrijpelijk dat die man een Nokia had waar maar 20 smjes op bewaard konden worden. En dat hij pas sinds vorige week een andere mobiel heeft. Die man leeft echt in een andere wereld.......
Is hij niet de enige, mijn Nokia 6310i zal vast nog ouder zijn, maar voldoet nog steeds aan mijn wensen en denkelijk zal de Premier er ook zo over gedacht hebben.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Zeerprive: sorry ik had me beter moeten uitdrukken. Het was gericht aan juliomariner en onkruid71 die zeiden het niet te geloven.
@sjohie: wel eens met het verhaal. Rutte heeft zelf bepaald welke smsjes hij wel en niet doorstuurde. En hij zal zich inderdaad wel weer verschuilen achter "geen actieve herinnering, ik wist het niet, vertrouw mij maar dat ik de juiste smsjes bewaard heb". En dat ben ik behoorlijk beu want hij komt steeds met alles weg.
Volgens de WOB moeten alle smsjes op te vragen zijn en daar heeft hij dus niet aan voldaan. Dan kan een Nokia wel veiliger zijn maar dat is geen reden om de smsjes niet te bewaren.

Plaats reactie