Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Lady1234 schreef:
05 dec 2021 23:23
Lisa29 schreef:
05 dec 2021 22:52
Ik ga sowieso tegen de wet in door op zijn Oostenrijks te breien 🙈😂
Dus niet op zijn Nederlands met de breinaalden onder de arm maar gewoon in de hand. Daarom blijf ik ook lekker eigenwijs bij mijn 2 breinaalden, daarvan weet ik tenminste dat ik het een beetje kan.
Geen idee dat dat Oostenrijks zou zijn. Zo brei ik al mijn hele leven op de eerste vijf jaar na. En omdat ik al kon breien voordat ik handwerken kreeg op de lagere school, hoefde ik dat ook niet te veranderen.
Geleerd van een Oostenrijkse, met vermelding dat het de Oostenrijkse manier is. Ik geloof zoiets meteen, wij hadden namelijk geen handwerken op school. Heb al wel op mijn kop gekregen voor mijn manier van breien, want
"zo doen wij dat niet in Nederland " 🤣🤣🤣
Reden voor mij om lekker door te gaan op mijn manier, ik ben een heel klein beetje eigenwijs 😅

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja mooi he! Het hele jaar door gooien ze bakken vol rotzooi de huiskamers in, maar met Kerst bepalen ze ineens voor ons dat we maar naar een vuurtje moeten kijken... :lol:

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn gelukkig meer zenders, en dan is er altijd nog Netflix en soortgelijke broeders.😄

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 dec 2021 14:28
Ja mooi he! Het hele jaar door gooien ze bakken vol rotzooi de huiskamers in, maar met Kerst bepalen ze ineens voor ons dat we maar naar een vuurtje moeten kijken... :lol:
En vooral met elkaar bezig moeten zijn. Weten ze daar niet dat het corona is en er wordt afgeraden bij elkaar op bezoek te gaan?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Alsof je je daar ook maar een klein beetje aan houdt.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan kun je er vanuit gaan dat het een ondeugdelijk product is. Reparatie zou voor kosten van de verkoper vallen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Plus een extra nieuwe jas als compensatie voor het leed.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ho ho, niet zo snel! Wanneer en waar (winkel of webwinkel) is die jas gekocht? Dat lijkt mij van belang om te weten om een goed advies te geven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
07 dec 2021 11:43
Wat is de verwachte levensduur van een winterjas?
Het ophanglusje is kapot. Naar mijn mening zou dat onder de garantie vallen.
Brei je toch een nieuw lusje !

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
07 dec 2021 11:43
Wat is de verwachte levensduur van een winterjas?
Het ophanglusje is kapot. Naar mijn mening zou dat onder de garantie vallen.
Ik denk dat in de algemene voorwaarden een uitsluiting is opgenomen voor slijtageonderdelen :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het heeft geloof ik te maken met conform of nonconform of zoiets. Maar hang me er niet aan op.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

breien schreef:
07 dec 2021 13:29
September 2020 online gekocht voor ongeveer €50,-.
Winterjassen behoren twee jaar mee te gaan.
Mijn advies is om een aangetekende brief naar de leverancier te sturen en een beroep te doen op non conformiteit. Hopelijk kunnen hun (en mogen hun) jou meer informatie geven. Mocht dat niet helpen, neem na een week telefonisch contact op met de leverancier.
Eis in ieder geval reparatie en schadevergoeding voor leed.

Mocht er problemen blijven, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl voor juridische advies. Maar ik denk niet dat deze stappen nodig zijn.
Met dank aan Seinhuis voor de goede teksten.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... eind van de middag een lege accu. Wegenwacht gebeld, want met een startkabel lukte het niet. Ook niet toen er een andere auto met draaiende motor werd aangesloten trouwens.

Wegenwacht kwam, maar omdat het nogal even duurt voor de accu opgeladen is, even lekker zitten kletsen. Heb het over mijn wens voor een andere auto gehad. 'Doe maar niet' zegt ze, 'rij deze maar gewoon op'. Reden: ze komt het vaak genoeg tegen dat ouderen (maar zo oud ben ik toch niet???) een nieuwe auto kopen, en vanwege alle nieuwe snufjes die er op zitten er niet mee durven te rijden. Dat zou ze zonde vinden voor me.

Afijn, dat gaat me een boel geld schelen, doorrijden met dit ding. Accu en dynamo blijken in topconditie te zijn trouwens; de accu, ondanks een leeftijd van een jaar of zes, functioneert als nieuw. Die hoef ik dus ook niet te vervangen... :D

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Had u de lichten laten branden dan? En bijzonder dat het met een startkabel ook niet lukte.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Doe een paar shambaladruppels in de accu. Echinaforce mag ook. Je accu zal je dankbaar zijn.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2021 20:57
Doe een paar shambaladruppels in de accu. Echinaforce mag ook. Je accu zal je dankbaar zijn.
Grapje.
Met een linkje naar een ander topic.
Kan ik waarderen ,is humor,had ik al een tijdje gemist :lol:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
07 dec 2021 20:45
Had u de lichten laten branden dan? En bijzonder dat het met een startkabel ook niet lukte.
De alarmlichten ja. Komt, ik moest wat spullen naar de kringloop brengen, maar het parkeren is daar wat ongelukkig. Dus dan zet je die dingen aan. Na het lossen de auto verderop gezet, omdat ik er nu ook een paar uurtjes per week werk. En glad vergeten.

Volgens de wegenwacht was dat dus inderdaad het probleem. Niet de korte ritjes van de afgelopen dagen, gecombineerd met de kou.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

S10 (Stien den Hollander) gaat voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival. Maan, die volgens de geruchten ook een inzending heeft gedaan, zegt dat heel leuk te vinden:
Maan schreef:(...) dus ik ben superblij voor haar en vind het heel leuk dat ze gewoon Nederlands daar gaat zingen. Ik ben helemaal excited, (...)
Dat vind ik dan weer heel leuk.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
09 dec 2021 11:20
S10 (Stien den Hollander) gaat voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival. Maan, die volgens de geruchten ook een inzending heeft gedaan, zegt dat heel leuk te vinden:
Maan schreef:(...) dus ik ben superblij voor haar en vind het heel leuk dat ze gewoon Nederlands daar gaat zingen. Ik ben helemaal excited, (...)
Dat vind ik dan weer heel leuk.
Helaas weet je dat je met een Nederlandstalig nummer minder makkelijk punten gaat pakken. 18 van de laatste 20 winnaars hadden in elk geval een deel Engels, de meesten volledig.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
09 dec 2021 11:20
Maan schreef:
En wat zegt Zon?

Plaats reactie