Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Die is het ermee eens, zolang alles conform is.

SCP:Welzijn LHB-jongeren blijft ondanks lichte verbetering achter op dat van heterojongeren
Niet toevallig op paarse vrijdag gepubliceerd.

Waar zoon niet aan meedoet, want hij heeft niets met paars.

Uit het gesprek n.a.v. dit nieuwsbericht begreep ik, dat wij iets onbewust goed hebben gedaan. Voor Corona dachten wij aan een jongerengroep, uitgaan, enzovoort. Door Corona hebben wij het omgedraaid. De jongerengroep is hier of bij iemand anders thuis, het uitgaan is nog te vermoeiend (Tijdens James Bond in slaap gevallen) en voor de rest is het leven behoorlijk gewoon geworden. Weinig gay-stress, wel de normale stress van schoolgaande kinderen.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Toevallig heb ik net nog een heel gesprek gehad met een jongen die al langere tijd uit de kast is, maar waarvan de moeder het niet wil accepteren. Zijn vader spreekt ie niet meer. Zoals ik het van hem vernam heeft ie vooral last van het feit dat juist zijn familie hem niet accepteert. Iedereen om hem heen (inclusief de mensen op onze feesten) accepteert hem wel.

Uiteindelijk kregen we het over het hele woke-gebeuren. Daar waren we het direct over eens, het is verschrikkelijk. Het zorgt juist voor het verduidelijken van verschillen. Verschillen tussen man en vrouw, zwart en wit, homo en hetero bijvoorbeeld. Ze worden allemaal juist vergroot door de hele woke gemeenschap, volgens ons. Ik weet niet wat anderen daar van denken, maar ik denk dat we daar best wel gelijk in kunnen hebben.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat zou zomaar kunnen. In België heeft de KU Leuven zelfs al een algemeen woke-verbod ingesteld.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
11 dec 2021 13:12
Dat zou zomaar kunnen. In België heeft de KU Leuven zelfs al een algemeen woke-verbod ingesteld.
:lol:

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Yes 👏 he did it !! 🏎

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

FIA wijst protesten van Mercedes af: Max Verstappen blijft wereldkampioen 🎉 🇳🇱

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
12 dec 2021 13:06
Ter informatie voor Max
https://www.allesoverdubai.info/autorijden-dubai/
Max zal die boardradio toch wel handsfree hebben gebruikt mag ik hopen? :wink:

Jammer dat je geen tekst kan kopiëren (en plakken), er staan juweeltjes in. :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
13 dec 2021 08:37
Max zal die boardradio toch wel handsfree hebben gebruikt mag ik hopen? :wink:

Jammer dat je geen tekst kan kopiëren (en plakken), er staan juweeltjes in. :mrgreen:
Dat laatste lukt wel hoor: “Ook testen de sjeiks regelmatig de topsnelheid van hun sportwagens uit op de snelweg wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen.” 😉

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vond het gedeelte net vóór jouw tekst eigenlijk interessanter, in het kader van gisteren. :lol:

Kop: 'veiligheid autorijden in Dubai'

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
12 dec 2021 16:55
Max wordt op het matje geroepen.
Don Mercedes zegt: "FOEI."
Verstappen moet zich melden bij stewards - https://nos.nl/l/2409165#UPDATE-container-57927561
De race director (Masi) mag van de regels afwijken, en bij de start van het seizoen is tussen Masi en de teamleiders afgesproken om coureurs zoveel mogelijk te laten racen in dit soort situaties. Dat principe zag je ook wel wat terug in de eerdere beslissing om Hamilton niet te zwaar te bestraffen na dat "leaving the track and gaining an advantage" in die eerste ronde.

Maar goed, de race paste naadloos in het hele seizoen.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Afvallen alleen doen als je echt last van de extra kilo's hebt, maar zelfs dan ... is er een diëtiste in de buurt? Eerst met deze persoon praten.
Nijogeth schreef:
11 dec 2021 02:33
Toevallig heb ik net nog een heel gesprek gehad met een jongen die al langere tijd uit de kast is, maar waarvan de moeder het niet wil accepteren. Zijn vader spreekt ie niet meer. Zoals ik het van hem vernam heeft ie vooral last van het feit dat juist zijn familie hem niet accepteert. Iedereen om hem heen (inclusief de mensen op onze feesten) accepteert hem wel.
Bij niet-verwanten is het verder weg en makkelijker te accepteren.

Tussen de feestdagen zal het bij ons druk zijn met mensen, die liever bij ons langskomen dan bij de eigen familie.

Daaronder ook de neef, die nog middenin zijn Coming Out zit en kerst met de eigen familie overslaat, omdat zijn vriend niet welkom is. Wordt nog wat voor de ouders, want hij is de eerste. Er is nog een lesbische zus ... ;)
En een broer, die vindt, dat je 'voor dit soort mensen' moet bidden. En een andere zus, die als eerste reactie 'je vermoordt onze ouders' gaf. En de ouders, die zich druk maken om wat anderen hiervan vinden.
Wij begrijpen iedereen - ze zijn opgegroeid in een maatschappij, waar andere vormen van seksualiteit niet bestaan en de schok is groot.
Nijogeth schreef:
11 dec 2021 02:33
Uiteindelijk kregen we het over het hele woke-gebeuren. Daar waren we het direct over eens, het is verschrikkelijk. Het zorgt juist voor het verduidelijken van verschillen. Verschillen tussen man en vrouw, zwart en wit, homo en hetero bijvoorbeeld. Ze worden allemaal juist vergroot door de hele woke gemeenschap, volgens ons. Ik weet niet wat anderen daar van denken, maar ik denk dat we daar best wel gelijk in kunnen hebben.
Met 'woke' kan ik niet zoveel, omdat er van alles bij zit. Sensibiliseren - in de Vlaamse betekenis - is goed, overdrijven of doorslaan naar het andere uiterste weer niet.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Die Limburgers sporen echt niet. Wint er een keer een Belg met een Limburgse vader, doen ze dit:

https://www.ad.nl/auto/mercedes-van-hel ... ~a7fa4fed/

(volgens mij doe je dat alleen maar als je een ongelofelijk minderwaardigheidscomplex hebt)

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

PeterPeters1966 schreef:
13 dec 2021 20:42
Die Limburgers sporen echt niet. Wint er een keer een Belg met een Limburgse vader, doen ze dit:

https://www.ad.nl/auto/mercedes-van-hel ... ~a7fa4fed/

(volgens mij doe je dat alleen maar als je een ongelofelijk minderwaardigheidscomplex hebt)
Max is vanaf zijn 18e al Nederlander :wink:
Voor de rest ben ik het helemaal met u eens.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Hulpartikel: Handafwas vs Vaatwasser

Dat is hier altijd een leuk moment met nieuw bezoek. 'Waar is de vaatwasser?' 'Die staat voor je.' 'Hè? hoe doen jullie de afwas dan?' 'Met de hand en jij mag drogen.' 'Nee, dat doe ik niet.' 'Jammer, we zijn wel toe aan een nieuw servies.' :P

Het is nog even doorsparen en dan kunnen we keuken ombouwen tot de machinekamer van het huis. Stroom, afvoer, water, alle leidingen moeten eerst vernieuwd. Dan komt er misschien een vaatwasser. Of niet, want het is ook bezigheid, waarbij iedereen begint te praten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een vaatwasser heb ik nooit gehad.
Het kan niet op tegen mijn snelheid waarmee ik met de hand afwas. :D
Niks inruimen en uitruimen . Binnen 10 minuten is de keuken en het gasstel weer spic en span , en wat scheelt het niet aan serviesgoed :D.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
14 dec 2021 19:21
Een vaatwasser heb ik nooit gehad.
Het kan niet op tegen mijn snelheid waarmee ik met de hand afwas. :D
Niks inruimen en uitruimen . Binnen 10 minuten is de keuken en het gasstel weer spic en span , en wat scheelt het niet aan serviesgoed :D.
Ik heb de plek niet om alles te laten drogen, maar ik ben in 3 minuten klaar (5 als je het leeghalen ook meetelt) met de vaatwasser inladen, ondertussen zet ik het water aan en heb ik de kookplaat en aanrecht binnen no time schoon.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Groot voordeel van een vaatwasser is dat het tevens een opruimkast is voor vuile vaat.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net zoiets als dat je de vuile vaat in een kast zet, zodat de visite denkt dat alles keurig opgeruimd en schoon is?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
15 dec 2021 14:43
Is prof. dr. ir. Akkermans al genoemd als aanstaande Minister?
Dat komt nog. 😀

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hij is wel gevraagd.

Plaats reactie