Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien moest ik 'gulheid tussen ' ' zetten...

Het wordt doorgaans inderdaad niet ingenomen. Bij de vorige kringloopwinkel waar ik werkte durfden mensen echter geen 'nee' te zeggen, met als gevolg iedere week een bus vol met rotzooi wat naar de stort moest. Een bus van zo'n 6-8 kuub dus. Voor een winkel van nog geen 100 m2.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
27 apr 2022 22:59
Misschien moest ik 'gulheid tussen ' ' zetten...

Het wordt doorgaans inderdaad niet ingenomen. Bij de vorige kringloopwinkel waar ik werkte durfden mensen echter geen 'nee' te zeggen, met als gevolg iedere week een bus vol met rotzooi wat naar de stort moest. Een bus van zo'n 6-8 kuub dus. Voor een winkel van nog geen 100 m2.
Misschien heeft dat dumpen van troep ook te maken dat men steeds vaker per vuilniszak moet betalen. Lees ook wel eens dat voor een kringloopwinkel aftandse meubels (nou ja, zooi) worden gedumpt, scheelt die gasten weer betalen voor het ophalen van afval.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier is dat niet, dat betalen per vuilniszak. In mijn vorige woonplaats ook niet. Daarentegen moest de kringloop in mijn vorige woonplaats betalen, en in mijn huidige mogen we het niet eens naar de stort brengen. Dan wordt het als bedrijfsafval gezien.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik ben sowieso geen Hollander aangezien ik geboren en getogen ben in Noord-Brabant😁
Bij sommige kringloopwinkels staan wel bordjes dat ze geen vieze of kapotte spullen aannemen. In onze gemeente hoef je niet per vuilniszak te betalen. Toch staat er elke week rotzaai naast de ondergrondse container.....Terwijl je zelfs gratis 12x per jaar een aanhangwagen vol naar de stort mag brengen.
Maar goed, ik vrees dat er altijd een clubje zal blijven dat zijn rotzaai niet opruimt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb echt mooie spullen en kleding gebracht.
Rotzooi gooi ik wel in de container.
Aangezien ik dolgraag wilde ' ontspullen ' en mijn kinderen niet zitten te wachten op mijn spulletjes , kon ik dat mooi nd kleding- en spullenbank brengen. Niks kapot of vies. :x
Het is idd nogal aso om kapotte zooi nd Kringloop te brengen .

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
27 apr 2022 22:45
Lady1234 schreef:
27 apr 2022 22:38
Gelukkig zijn de laatste jaren drie kleinkinderen zelfstandig gaan wonen. Daar heb ik ook heel wat spullen aan kunnen “slijten”. 😀
Ook handig. :) Behalve wat spullen uit hun kinderjaren heb ik niets aan mijn kinderen kunnen slijten. Mijn prachtige kleindochter is pas een paar maanden, daar slijt ik alleen geld aan. :mrgreen:

Ik vond onderlaatst nog een paar plakboeken in een doos, onder meer van Bambi, heel vroeger kreeg? je bij de Donald Duck plaatjes die je daar kon inplakken. Gelukkig over het hoofd gezien bij het ruimen. Die maar over een paar jaar bestemmen voor mijn achter kleinzoons.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lisa29 schreef:
27 apr 2022 23:21
Bij sommige kringloopwinkels staan wel bordjes dat ze geen vieze of kapotte spullen aannemen. In onze gemeente hoef je niet per vuilniszak te betalen. Toch staat er elke week rotzaai naast de ondergrondse container.....Terwijl je zelfs gratis 12x per jaar een aanhangwagen vol naar de stort mag brengen.
Maar goed, ik vrees dat er altijd een clubje zal blijven dat zijn rotzaai niet opruimt.
Klopt dat is is hier ook. Bordjes bij de kringloop om geen spullen bij het hek te zetten, rotzooi naast de ondergrondse container terwijl je niet eens een pasje nodig hebt; heb je grof vuil dan kun je de gemeente bellen, maar waarom zou je? Een paar maanden geleden kreeg een buurvrouw van de handhaving op haar huid omdat ze weliswaar gebeld had, maar ze had de boel niet aangeleverd zoals afgesproken. Nee, de halve flat heeft zijn rotzooi er even gauw bij gezet. Toevallig dat ik haar geholpen heb en het zelf gezien heb, anders had buurvrouw (met hoofddoekje (!)) een serieus probleem.

En op Goede Vrijdag? Ik wilde een oude kast naar de stort brengen, die bleek gesloten te zijn. Stond er iemand die zichzelf als ambtenaar kenbaar maakte zijn troep bij het hek te zetten. 'Ik moet werken, dus waarom hun niet? Ze zoeken het maar uit'. Fijn, zulke collega's.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
26 apr 2022 20:33
Ik las dit in de nieuwsbrief van de overheid.


Koopt iemand bijvoorbeeld een smartphone en krijgt diegene binnen een jaar een probleem met het toestel dan moet de verkoper aantonen dat de smartphone bij levering in orde was en de consument het probleem heeft veroorzaakt. Hiermee staat de consument sterker

Ingangsdatum 27-04-2022

Flinke verbetering voor de consument.
Mooi he, de EU. Onze eigen overheid had dit nooit ingevoerd als er geen EU richtlijn was.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar jij moet volgend jaar bewijzen dat hij gedurende het jaar al non-conform was. Er zit, als je reclameert, exact een jaar tussen... :lol:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
28 apr 2022 09:45
Maar jij moet volgend jaar bewijzen dat hij gedurende het jaar al non-conform was. Er zit, als je reclameert, exact een jaar tussen... :lol:
Helaas WA :lol: Het is een jaar ná levering - dus Koningsdag volgend jaar is de laatste dag van de omgekeerde bewijslast als er gisteren gekocht is.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik, als ik de verkoper was, maken dat ik in een andere stad ging staan met mijn waar. Stel je voor, moet je 45 cent terug geven, of erger nog: herstel of vervanging regelen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als hij het niet kan vervangen, kunt u misschien elders een dekkingskoop doen. 😄

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een beetje zoals dit verhaal, dus :D

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
27 apr 2022 22:38
Gelukkig zijn de laatste jaren drie kleinkinderen zelfstandig gaan wonen. Daar heb ik ook heel wat spullen aan kunnen “slijten”. 😀
Ik ben blij dat mijn oma dat niet heeft willen doen. We hebben duidelijk een andere stijl qua interieur (mijn kleurpallet bestaat uit zwart-wit), dus dat had er ook niet tussen gepast. En aan de wand hangen platen van Pink Floyd en ACDC en in de vitrine staan de modelauto's die ik van mijn opa heb geërfd. Allemaal dingen waarop ik bij mijn beide oma's niet hoef te rekenen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien had u een ruime portemonnee, zodat u een stapeltje handdoeken, theedoeken, emmer, vergiet, koekenpan en ga maar door, direct in zwart-wit in de winkel kon aanschaffen. 😁

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
28 apr 2022 17:33
Er zullen echt wel oma's zijn die fan zijn van Pink Floyd en/ of ACDC.
Dat zeker, maar mijn oma's zijn dat niet.

Mijn oma heeft heel tactisch wat pannen en dergelijke gegeven en de andere oma heeft gewoon een potje met geld meegegeven voor de uitzet. Daar had ik dus wat aan, zij blij en ik blij.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Met de NS is het leven nooit saai 🙃
"U merkt dat de trein stilstaat" nee dat hadden we totaal niet in de gaten😅
"We hebben iets geraakt maar we weten niet wat. We gaan onderzoeken wat we geraakt hebben..."
Paar minuten later "ik heb gelukkig goed nieuws, we bleken een winkelkarretje te hebben geraakt. We gaan over enkele minuten rijden"

Vriendelijk verzoek aan alle winkelkarretjes om zich niet op het spoor te begeven😉

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik zat een jaar of wat geleden in een trein die in een traject met werkzaamheden snelheid minderde. Toen een plotselinge en harde ruk naar rechts, met nog een paar naschokken; iedereen schrok zich een puist. "Dames en heren, we namen iets te snel een wissel, maar we zijn geen ogenblik in gevaar geweest."

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Erthanax schreef:
28 apr 2022 23:25
Ik zat een jaar of wat geleden in een trein die in een traject met werkzaamheden snelheid minderde. Toen een plotselinge en harde ruk naar rechts, met nog een paar naschokken; iedereen schrok zich een puist. "Dames en heren, we namen iets te snel een wissel, maar we zijn geen ogenblik in gevaar geweest."
Hilarisch dat NS personeel 😂
Ik had "maar" 18 minuten vertraging, maar miste wel mijn aansluiting met de sprinter. Volgende sprinter over 1 uur...dus gegokt op de bus. Die heb ik gelukkig gered. Ik bleek op een HSL traject te reizen, dan mag je al geld terugvragen na 15 minuten vertraging. Dus dat heb ik net gedaan, ben ontzettend benieuwd of ik geld terug ga krijgen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Soms krijg je een afwijzing, maar daar kun je weer op reageren. Dan wordt er beter naar gekeken, en krijg je het alsnog. Vooral omdat je de bus gepakt hebt kan het lastig zijn. Dat gebbetje heb ik zelf eerder ook al bij de hand gehad.

Plaats reactie