Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
19 aug 2021 14:01
Waarom zo veel moeite.
In de supermarkt verkoopt men druiven.
:lol: Zegt degene die bollen wol koopt… :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze willen alleen elkaar. Maar er mot nog wat bij. Anders komen ze niet aan die vermaledijde 75+1.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gewoon nieuwe verkiezingen uitschrijven en de 5 grootste partijen mogen niet meedoen, lijkt me interessant te zien wat er dan gebeurt als mensen ineens allemaal zwevende kiezers zijn en daadwerkelijk moeten nadenken over hun stem. Want helaas stemt nog altijd teveel man in Nederland op hun veilige optie (overigens is de VVD mijn veilige optie, waar ik op stem als ik er na lang wikken en wegen niet uit ga komen en bepaalde partijen waar ik eventueel op zou kunnen stemmen gewoon totaal kansloos zijn). Zwevende kiezers overtuigen met goede standpunten en argumenten is leuk, maar als die groep vrij klein is, dan kun je als partij niets beginnen. Het lijkt me gewoon heel leuk te zien wat er zou gebeuren als Nederland daadwerkelijk over hun stem zou nadenken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
19 aug 2021 20:18
Schiet lekker op met die formatie. Rutte wil dit niet, D66 wil dat niet. Misschien moeten ze eens nadenken wat ze WEL willen, misschien gaat dat sneller.
Die starre houding heeft in mijn omgeving al een paar fraaie vergelijkingen opgeleverd. Balkanpolitici, te diep ingegraven en nu in de put vastzitten of de vraag waaraan je aderverkalking herkent. Het wachten is op de Moonwalk-Move van Rutte :)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
20 aug 2021 00:13
Gewoon nieuwe verkiezingen uitschrijven en de 5 grootste partijen mogen niet meedoen, lijkt me interessant te zien wat er dan gebeurt als mensen ineens allemaal zwevende kiezers zijn en daadwerkelijk moeten nadenken over hun stem. Want helaas stemt nog altijd teveel man in Nederland op hun veilige optie (overigens is de VVD mijn veilige optie, waar ik op stem als ik er na lang wikken en wegen niet uit ga komen en bepaalde partijen waar ik eventueel op zou kunnen stemmen gewoon totaal kansloos zijn). Zwevende kiezers overtuigen met goede standpunten en argumenten is leuk, maar als die groep vrij klein is, dan kun je als partij niets beginnen. Het lijkt me gewoon heel leuk te zien wat er zou gebeuren als Nederland daadwerkelijk over hun stem zou nadenken.
Een grotere en ondemocratische disservice kan je de kiezer niet verlenen vind ik. Zij hebben gesproken, en het is aan de partijen om er een werkbare regering van te boetseren. Dat een traditionele meerderheidsregering misschien niet gaat werken, is iets wat zij op moeten lossen samen met de 2e kamer.

Door opnieuw verkiezingen uit te schrijven, zeg je eigenlijk dat de kiezer ronde 1 prutswerk heeft geleverd, en het nog maar eens moet proberen. En het is ook niet zo dat het een volgende ronde niet nog meer versplinterd zal zijn, tenminste als je de peilingen bekijkt, wordt het dan nog erger.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een kiesdrempel zou geen kwaad kunnen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
20 aug 2021 09:47
Door opnieuw verkiezingen uit te schrijven, zeg je eigenlijk dat de kiezer ronde 1 prutswerk heeft geleverd, en het nog maar eens moet proberen.
Ach ja, dat doen ze toch iedere keer? Een ruime meerderheid van de stemmers kan nog geen 3 standpunten per partij opnoemen. Zichzelf verdiepen is er amper bij. In mijn ogen zegt de verkiezingsuitslag zelden wat de Nederlander echt wil.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
20 aug 2021 11:29
(...) In mijn ogen zegt de verkiezingsuitslag zelden wat de Nederlander echt wil.
Wie is dan volgens u "de Nederlander" en wat wil die dan precies? Nederlandse kiezers vormen geen homogene groep en de verkiezingsuitslag laat zien dat er veel verschillende opvattingen leven onder de kiezers.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
20 aug 2021 12:50
De vier grootste partijen hebben een ruime meerderheid.
Wat doen ze moeilijk. De kiezer heeft gesproken. De politici moeten hun meningsverschillen overboord gooien.
Dus ze moeten hun beloftes aan de kiezer uit hun verkiezingsprogramma overboord gooien en krijgen dan niets te horen over kiezersbedrog?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

ik wilde voor gebruik in een ander topic kijken of de letters van de foute partij uit de 2e wereldoorlog kijken (begint met n en eindigd op b of dit tot een website toe gaat. Tot mijn verbazing kom je op de website van de heer Baudet, of Bodet of bodee of hoe hij ook heet uit. Zou dit bewust gedaan zijn? of heeft een grapjas het domein gekocht en wordt verkeer naar fvd gestuurd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ehm... welke website gebruik je dan? Ik krijg slechts foutmeldingen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kom gewoon op diverse sites over die gespelde partij uit.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou je? Die club had geen site.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
20 aug 2021 17:51
Zucht. Probeer eens www.n*b.nl? Het sterretje mag je dan zelf invullen.
Ik gebruik nooit “www” als ik een url intype. Zonder die www kom ik op een melding dat de site te koop staat, met www kom ik inderdaad bij de fvd. Nog slecht gemaakt ook, dus. Zucht…

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
20 aug 2021 17:56
Waarom zou je? Die club had geen site.
ik zal het uitleggen. In een ander topic wordt gesproken over dat je mensen kunt verlinken bij de belastingdienst waarna iemand vraagt waar dat kan.
Aangezien ik een hekel heb aan dat soort verlink praktijken wilde ik verwijzen naar een webadres met de n nog een letter en b.nl in de verwachting dat die site niet bestaat. Toen ik deze letters in de adresbalk intikte kwam ik tot mijn verbazing bij de enge club van heer Bidet uit. Ik heb dit wel 3 keer geprobeert om te kijken of ik me niet had vergist.
Als je in de whois internetdomijnnamenregister kijkt staat als registar een Fins bedrijf dat weer doorlinkt naar een Noors bedrijf dat domeinnamen verkoopt waarbij heel verl privacy wordt beloofd.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 20 aug 2021 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
20 aug 2021 15:37
Geen enkele partij houdt zich ooit asn zijn verkiezingsbeloften.
Hoe kunnen ze dat ooit doen. Ze moeten immers tot een regeerakkoord komen en vooral niet moeilijk doen!

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
20 aug 2021 13:08
breien schreef:
20 aug 2021 12:50
De vier grootste partijen hebben een ruime meerderheid.
Wat doen ze moeilijk. De kiezer heeft gesproken. De politici moeten hun meningsverschillen overboord gooien.
Dus ze moeten hun beloftes aan de kiezer uit hun verkiezingsprogramma overboord gooien en krijgen dan niets te horen over kiezersbedrog?
Het bezwaar is dat linksom of rechtsom (niet bedoeld qua politieke kleur dat linksom en rechtsom) er dusdanige compromissen gemaakt moeten worden dat mensen zich bekocht voelen.
Bij een kabinet VVD-CDA-D66-GL-PvdA voelen de kiezers van VVD en CDA zich verraden, maar heb je wel een meerderheid. Bij een kabinet van VVD-CDA-D66-PVV voelen de kiezers van D66 zich verraden en wellicht die van CDA en VDD ook, maar in mindere mate; doch heb je wel weer een meerderheid.

Er is met de huidige wet- en regelgeving op basis van deze verkiezingsuitslag geen kabinet mogelijk dat recht doet aan wat de burgers willen. In meerderheid is gekozen voor "een ruk naar rechts". Maar een kabinet met rechtse partijen lijkt onmogelijk. En een links kabinet wordt niet geaccepteerd door de kiezer.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We hebben nou eenmaal geen twee partijen stelsel, dus een regering is altijd een compromis. Maar een kiesdrempel van zeg vijf zetels, zou het wel wat werkzamer maker. Die versnippering nu is waardeloos.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

De versnippering is het probleem niet. Als je de afsplitsing van het FvD niet meerekent hebben de partijen met minder dan 5 zetels slechts 10% van de zetels (15 in totaal). Maar zo'n kiesdrempel instellen zorgt er wel voor dat vernieuwing zal gaan stokken. Lijkt me onwenselijk.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Samenstel ... 2021-heden

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wel 7 partijen minder bij een kiesdrempel van vijf. Wel wat werkzamer.

En 18 zetels minder.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 20 aug 2021 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie