Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Drie keer feest op een dag. Nog meer jarigen op 11 november?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
15 feb 2022 08:35
Drie keer feest op een dag. Nog meer jarigen op 11 november?
Ongeveer 1 op de 365. Wou je ze allemaal een hand geven dan?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
15 feb 2022 08:35
Drie keer feest op een dag. Nog meer jarigen op 11 november?
Jazeker :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
15 feb 2022 08:48
Ongeveer 1 op de 365. Wou je ze allemaal een hand geven dan?
Handen schudden is zo .... vorig decennium. Tegenwoordig feliciteren we met aerosolen ;-)

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar je wordt er zo nat van.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
15 feb 2022 19:31
Vandaag buiten onder de douche gestaan.
Heel duurzaam & goedkoop.
Herkenbaar. Was vanavond op de fiets naar een vriend. Fiets was noodzaak, want: whiskyproeverij. Nieuwste aankopen uitwisselen enzo. Dan is de auto qua regen wel erg aanlokkelijk, maar qua alcohol even niet :wink:

Resultaat; twee keer kletsnat. Nou ja; het was het waard :mrgreen:

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Moneyman schreef:
16 feb 2022 00:19
<knip>
Herkenbaar. Was vanavond op de fiets naar een vriend. Fiets was noodzaak, want: whiskyproeverij. Nieuwste aankopen uitwisselen enzo. Dan is de auto qua regen wel erg aanlokkelijk, maar qua alcohol even niet :wink:

Resultaat; twee keer kletsnat. Nou ja; het was het waard :mrgreen:
Oh, nou ben ik benieuwd! Welke heb je geproefd, en wat waren de nieuwste aankopen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Techneut71 schreef:
16 feb 2022 07:59
Oh, nou ben ik benieuwd! Welke heb je geproefd, en wat waren de nieuwste aankopen?
Ook liefhebber? In volgorde van proeven:
  • - Gouden Carolus Single Malt (kende ik tot nu toe alleen als biermerk, whisky is grappig maar voor mij de prijs (60 euro) niet waard);
    - The Yamazaki Distillers Reserve (Japanse whisky van hoge kwaliteit. Ook leuk om te proeven, maar de prijs (150 euro) zéker niet waard;
    - Smokey Scott (wat mij betreft een whisky met een hele goede prijs/ kwaliteit verhouding. Lekker licht rokerig, vol van smaak, en dat voor 35 euro);
    - Glen Scotia Double Cask (altijd lekker, maar niet heel bijzonder. Rond de 40 euro zijn er betere);
    - Arran Machrie Moor (wat mij betreft de ontdekking van de avond. Subtiele turfrook, vol van smaak, eentje die blijft hangen. De prijs (45 euro) meer dan waard)
Googelen moet je, als je meer wilt weten, zelf even doen, want ik mag er geen linkjes onder plakken :wink:

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Moneyman schreef:
16 feb 2022 08:24
Techneut71 schreef:
16 feb 2022 07:59
Oh, nou ben ik benieuwd! Welke heb je geproefd, en wat waren de nieuwste aankopen?
Ook liefhebber? In volgorde van proeven:
  • - Gouden Carolus Single Malt (kende ik tot nu toe alleen als biermerk, whisky is grappig maar voor mij de prijs (60 euro) niet waard);
    - The Yamazaki Distillers Reserve (Japanse whisky van hoge kwaliteit. Ook leuk om te proeven, maar de prijs (150 euro) zéker niet waard;
    - Smokey Scott (wat mij betreft een whisky met een hele goede prijs/ kwaliteit verhouding. Lekker licht rokerig, vol van smaak, en dat voor 35 euro);
    - Glen Scotia Double Cask (altijd lekker, maar niet heel bijzonder. Rond de 40 euro zijn er betere);
    - Arran Machrie Moor (wat mij betreft de ontdekking van de avond. Subtiele turfrook, vol van smaak, eentje die blijft hangen. De prijs (45 euro) meer dan waard)
Googelen moet je, als je meer wilt weten, zelf even doen, want ik mag er geen linkjes onder plakken :wink:
Ah, bedankt! Ja, ook liefhebber.
Ik zal die Smokey Scott eens googelen, de rest ken ik. Die Gouden Carolus was ik in ieder geval zeker niet kapot van, eens met dat prijs/kwaliteit echt niet goed is.
En Japanse whiskies zijn in mijn ogen tegenwoordig echt veel te duur...

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Ik heb jaren geleden wel een Frysk Hinder geproefd. Wat was dat een bagger zeg! Echt een van de smerigste whiskies die ik ooit geproefd heb! Aangezien het wel echt al heel wat jaren geleden is, kan het zijn dat ze intussen hebben bijgeleerd. Maar ik ga daar echt geen fles van kopen zolang ik geen zekerheid heb dat het nu wel te pruimen is.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij mag ja na zo’n proeverij ook niet met de fiets. 😁

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
16 feb 2022 09:55
Volgens mij mag ja na zo’n proeverij ook niet met de fiets. 😁
En daarmee gaat Moneyman voor de derde keer nat... :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
16 feb 2022 10:10
Ik ben eens langs de fabriek van Us Heit & Frysk Hynder gewandeld.
Volgens mij is het toch vooral een souverniertje voor iedereen die een levend Frysk Hynder niet kan veroorloven.
In Bolsward? Dat is het pand van de Sûvelskoalle, oftewel mijn oude opleiding levensmiddelentechnologie, die in de grote deal tussen Groningen en Friesland, samen móest met het van Hall instituut, en naar Leeuwarden werd getrokken. Grappig. Beide zijn lekker trouwens.

Even verderop bij snackbar de Tramhalte zaten we vaak in de pauze. Dat hele gebied is inmiddels aangepakt, en een stuk opgeknapt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
16 feb 2022 09:40
Kent u Fryske Hynder ook? Wel prijzig €45,- voor een vijf jaar oude whisky.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Frysk_Hynder
Ja, één keer. Ronduit vies. Sowieso zijn er weinig drinkbare Nederlandse wiskys, de enige die ik te doen vind is de Deventer whisky.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
16 feb 2022 09:55
Volgens mij mag ja na zo’n proeverij ook niet met de fiets. 😁
Klopt 8) :lol: 8) :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Goh, het wassen beeld van Lil'kleine is verwijderd uit Madame Tussaud.
Ik wist niet eens dat hij een wassen beeld had ( verdiend ) . :mrgreen:

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Moneyman schreef:
16 feb 2022 12:27
breien schreef:
16 feb 2022 09:40
Kent u Fryske Hynder ook? Wel prijzig €45,- voor een vijf jaar oude whisky.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Frysk_Hynder
Ja, één keer. Ronduit vies. Sowieso zijn er weinig drinkbare Nederlandse wiskys, de enige die ik te doen vind is de Deventer whisky.
Oh, ik heb wel een best fatsoenlijke Millstone geproefd: hun 2000 Sherry cask (oloroso). Die Deventer heb ik nog niet gehad. Da's toch die met de marketing B*S over twents eiken?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
16 feb 2022 12:27
breien schreef:
16 feb 2022 09:40
Kent u Fryske Hynder ook? Wel prijzig €45,- voor een vijf jaar oude whisky.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Frysk_Hynder
Ja, één keer. Ronduit vies. Sowieso zijn er weinig drinkbare Nederlandse wiskys, de enige die ik te doen vind is de Deventer whisky.
Als je die van Kintra bedoelt, dat zijn single cask bottelingen, die whisky wordt niet hier in de stad gemaakt.. :wink: Davo is er ook mee aan de gang, maar die laten dat doen door Marcel, de man achter Kintra, en Wagging Finger gin, en dat project is net gestart, die komen pas over 2 jaar uit het vat.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Techneut71 schreef:
16 feb 2022 13:33
Oh, ik heb wel een best fatsoenlijke Millstone geproefd: hun 2000 Sherry cask (oloroso). Die Deventer heb ik nog niet gehad. Da's toch die met de marketing B*S over twents eiken?
Ik heb die hier op het werk eens geproefd. Die was wel ok.

Alleen weet ik natuurlijk de smaak van Moneyman niet, maar als ik het lijstje zo voorbij zie komen, dan gaat zijn voorkeur uit naar iets met een lichte rooksmaak. Dat is bij mij nu helemaal niet van toepassing.

Overigens heb ik momenteel een 12 jaar oude Teaninich van de G&m connoisseurs Choice staan. Beperkte oplage van 693 flessen, dus eentje is open, de andere blijft voorlopig dicht. Deze is heel erg goed te drinken. Verder nog wel wat meer, maar deze is wel echt de beste en heeft een hele schappelijke prijs met zijn 75 euro.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 feb 2022 14:50
Alleen weet ik natuurlijk de smaak van Moneyman niet, maar als ik het lijstje zo voorbij zie komen, dan gaat zijn voorkeur uit naar iets met een lichte rooksmaak. Dat is bij mij nu helemaal niet van toepassing.
Haha ik heb vooral een hele brede smaak. Ook de echte rokers komen er bij mij gewoon in. Nu in die categorie in de kast: Lagavullin 16, Laphroaig Quarter Cask en als klap op de vuurpijl (zo voelt hij ook :D) de Smokehead High Voltage.

Drie van de huidige 12 flessen zijn zwaar rokerig, het merendeel is licht rokerig en er staat ook nog wel wat zachts in de kast.

Plaats reactie