Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
20 apr 2022 09:19


Hier ook, maar de hele voortuin als kattenbak gebruiken is dan wat minder, dus daar liggen kippengaas en cacaodoppen om dat ontmoedigen. Achterhuis gaan ze hun gang maar.

Laatst lag er een drol van een flinke hond, midden op de stoep voor ons hekje, wat voor hondenbezitter laat dat a) toe, en b) ruimt dat niet op. Klotebeesten.
Ligt niet aan de honden, maar aan degene die hem uitlaat en het toestaat dat de hond daar zijn behoefte doet.
Hier geldt overal een opruimplicht, ook in losloopgebieden, dus altijd poepzakjes meenemen.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
20 apr 2022 09:43
De afspraak met de buren is dat de katjes hun behoeften niet op mijn terrein mogen doen.
Katten hebben toch geen bazen, alleen personeel :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 apr 2022 21:50
Toevallig een linkje?
Via Buka kwam deze langs:
https://6yka.com/svijet/leonid-ivasov-p ... avku-i-s-m
Als je cyrillisch schrift krijgt, staat in de kop een knop om naar latijns schrift over te schakelen.

Ik heb er twijfels bij, omdat er ook berichten waren, dat deze generaal is opgestapt.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
20 apr 2022 10:14

Via Buka kwam deze langs:
https://6yka.com/svijet/leonid-ivasov-p ... avku-i-s-m
Als je cyrillisch schrift krijgt, staat in de kop een knop om naar latijns schrift over te schakelen.

Ik heb er twijfels bij, omdat er ook berichten waren, dat deze generaal is opgestapt.
O ja, “Ruski general Leonid Ivašov: Putin da odustane od zločinačke politike i podnese ostavku”
Daar hebben we wat aan :lol:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
20 apr 2022 09:43
De afspraak met de buren is dat de katjes hun behoeften niet op mijn terrein mogen doen.
Waren de betreffende katjes ook betrokken bij het maken van deze afspraken of doen ze hun behoefte nog steeds waar het hen het beste uitkomt.
Zelf denk ik dat het laatste het geval zal zijn, want katjes hebben schijt aan alle door de mens over/voor hen gemaakte afspraken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
20 apr 2022 11:33
Waren de betreffende katjes ook betrokken bij het maken van deze afspraken of doen ze hun behoefte nog steeds waar het hen het beste uitkomt. Zelf denk ik dat het laatste het geval zal zijn, want katjes hebben schijt aan alle door de mens over/voor hen gemaakte afspraken.
Precies de reden dat ik een schijthekel aan de door die beesten veroorzaakte viezigheid heb.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
20 apr 2022 11:33
breien schreef:
20 apr 2022 09:43
De afspraak met de buren is dat de katjes hun behoeften niet op mijn terrein mogen doen.
Waren de betreffende katjes ook betrokken bij het maken van deze afspraken of doen ze hun behoefte nog steeds waar het hen het beste uitkomt.
Zelf denk ik dat het laatste het geval zal zijn, want katjes hebben schijt aan alle door de mens over/voor hen gemaakte afspraken.
Nee hoor, die van mij doen het keurig op de door mij onderhouden kattenbak. Net als alle katten voor hen. Kwestie van afspraken maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
20 apr 2022 12:47
Nee hoor, die van mij doen het keurig op de door mij onderhouden kattenbak. Net als alle katten voor hen. Kwestie van afspraken maken.
Die twee van mij ook, ze komen er speciaal even voor naar binnen😁

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
20 apr 2022 14:50


Die twee van mij ook, ze komen er speciaal even voor naar binnen😁
Zou iedereen moeten doen met hun katten, een ergenis minder.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
20 apr 2022 16:30
moederslink schreef:
20 apr 2022 14:50


Die twee van mij ook, ze komen er speciaal even voor naar binnen😁
Zou iedereen moeten doen met hun katten, een ergenis minder.
Katten laten zich ook zo goed trainen daarin ......

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Alles kan , en als dat niet lukt , moet je gewoon je katten binnen houden. Honden lopen ook niet los op de straat rond en gaan in de tuinen van anderen poepen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Helemaal met je eens, Reggie. Een huisdier houd je in jouw huis of op jouw terrein. Erbuiten mag best, maar onder toezicht. Ik zet toch ook niet de voordeur open, zodat de hond zichzelf kan uitlaten?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo, ik ben eerder vandaag naar het tuincentrum geweest en nu kan ik tientallen geraniums (Franse/grandiflorum en hang/peltatum), vlijtig liesjes en drie hortensia's (pluim/peltatum en boeren/macrophylla) in de tuin zetten en een van de olijfboompjes verpotten (de oleanders heb ik al gedaan). Ik ben dus nog wel even bezig :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Heerlijk werk! Lekker buiten in het zonnetje ☀️🌝 de tuin opfleuren met kleurrijke planten!
Veel plezier ermee😃.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alle bakken en potten zijn gevuld. Morgen nog de hortensia's in de grond en het een en ander verpotten en dan is de tuin zo'n beetje zomerklaar. Rustig wachten tot alles in volle bloei komt is mijn favoriete tuinwerk :D

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Toch weer een voorbeeld van de Europeesche gedachten en regels:hier in het departement Aisne (Frankrijk) bij het vallen van de avond vuurwerk.
Het is maar een klein dorp,dus na vijf minuten was het weer al op.
Bij ons in Nederland is het zo goed als verboden,en hier doen ze dat het hele jaar door.
De reden;geen idee.
14 juli is in dit land uiteraard normaal,en soms wordt dat wat later als het op die datum slecht weer is,maar dit jaar is het extreem;om de haverklap is er wel ergens vuurwerk te zien.
Zouden ze hier ook een verbod verwachten en het dan maar snel opmaken?
Zal morgen bij de bakker eens vragen wat nu de reden was.
Wordt vervolgd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
22 apr 2022 21:40
Toch weer een voorbeeld van de Europeesche gedachten en regels:hier in het departement Aisne (Frankrijk) bij het vallen van de avond vuurwerk.
Het is maar een klein dorp,dus na vijf minuten was het weer al op.
Bij ons in Nederland is het zo goed als verboden,en hier doen ze dat het hele jaar door.
De reden;geen idee.
Vuurwerk In het bij ons naburige dorp (in Nederland).

Oudjaarsavond om 24.00h, groots en mooi en ruim 20 minuten.
Di. 26 apr. as. Koningsnacht om 24.00h (waarschijnlijk weer een kwartier zoals elk jaar) en aansluitend feest tot 5.00 h.
Wo. 27 apr. as. afsluiting v.d. Koningsdag festiviteiten (na het Wilhelmus vast weer minimaal een kwartier, zoals elk jaar.

En gezellig dat het hier dan is, zonder gedoe en/of agressie en de ME bestaat uit (wat je in de stad) de wijkagent noemt.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scontra schreef:
23 apr 2022 10:42
scharrelschipper schreef:
22 apr 2022 21:40
Toch weer een voorbeeld van de Europeesche gedachten en regels:hier in het departement Aisne (Frankrijk) bij het vallen van de avond vuurwerk.
Het is maar een klein dorp,dus na vijf minuten was het weer al op.
Bij ons in Nederland is het zo goed als verboden,en hier doen ze dat het hele jaar door.
De reden;geen idee.
Vuurwerk In het bij ons naburige dorp (in Nederland).

Oudjaarsavond om 24.00h, groots en mooi en ruim 20 minuten.
Di. 26 apr. as. Koningsnacht om 24.00h (waarschijnlijk weer een kwartier zoals elk jaar) en aansluitend feest tot 5.00 h.
Wo. 27 apr. as. afsluiting v.d. Koningsdag festiviteiten (na het Wilhelmus vast weer minimaal een kwartier, zoals elk jaar.

En gezellig dat het hier dan is, zonder gedoe en/of agressie en de ME bestaat uit (wat je in de stad) de wijkagent noemt.
Klinkt in ieder geval heel gezellig!
Ben er hier in het Franse dorp niet achter gekomen waar het vuurwerk voor was.
Het was in een dorp ong.3 km verderop,dus dan weten ze dat hier natuurlijk niet. :)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
20 apr 2022 10:28
O ja, “Ruski general Leonid Ivašov: Putin da odustane od zločinačke politike i podnese ostavku”
Daar hebben we wat aan :lol:
Doe ik het anders. Hier de originele link naar een ander artikel: Sumnjive smrti moćnih direktora ruskih tvrtki i njihovih obitelji: Jedna tragedija u Moskvi, druga u Španjolskoj en om het makkelijk te maken hier de automatische vertaling Verdachte dood van machtige bestuurders van Russische bedrijven en hun families: de ene tragedie in Moskou, de andere in Spanje

Het begint gevaarlijk te worden aan de top.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
29 dec 2020 13:19
Aardbeving in Kroatië. Bij jullie alles goed, Jablan?
En nu weer een in Bosnië, gelukkig weinig doden. Kracht 6,1 met epicentrum ten oosten van Mostar.

De schade na de aardbevingen in Zagreb en ten zuiden daarvan is nog lang niet hersteld. Mensen leven nog in noodhuisvesting - twee jaar na dato. Bureaucratie werkt vertragend. Deze week werd bekend, dat alle beschadigde huizen in een andere categorie zijn geplaatst. Slopen wordt herstellen; onbewoonbaar verklaard wordt bewoonbaar verklaard. Erg fijn als je voor je huis staat en de kledingkast op de slaapkamer al twee jaar in weer en wind blijft staan, van buiten zichtbaar. Ook fijn als de tussenvloer is ingestort en je na de voordeur direct het dak ziet. Alle media hadden dezelfde invalshoek 'zo ziet bewoonbaar eruit' en 'zo ziet herstel eruit'. Zal worden vervolgd, op zich zijn er genoeg hulp- en noodfondsen beschikbaar, maar wie-o-wie binnen de regering vertraagt de afhandeling?

Het is niet typisch voor Kroatië, in Italië zijn er dezelfde problemen in alle regio's met aardbevingsschade en daar was de laatste grote aardbeving langer geleden. Herstel komt niet van de grond en noodhuisvesting is permanent geworden.

Plaats reactie