Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
17 aug 2021 00:20
Moet Amerika en het vrije Westen weer ingrijpen?
Moet Nederland ook weer meedoen?
Niet. Rusland heeft er een half leger verspeeld, de Navo ook. Laat de Afghanen het zelf regelen.

Nederland heeft maar één verplichting, alle Afghanen, die voor het Nederlandse leger hebben gewerkt, hierheen halen. Achter het getreuzel verbergt zich de onwil van de regering om iets te doen en dat is net zo'n mensenverachtende houding als het vrouwbeeld van de Taliban zelf.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Teflon hecht zich aan de ondergrond, voordat het een gladde laag wordt. ^^

Ted van Lieshout pakt vandaag op zijn blog godsdienst op.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wordt hier nu ook al populistische politieke prietpraat toegelaten?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het nieuws van de dag word gereflecteerd.

In datzelfde journaal ook aandacht voor de veteranen. Nuchtere opmerking van mijn man: 'ik had een collega, die daar twee maanden is geweest. Hij liet foto's zien hoe hij en andere Nederlandse militairen voetbalden met een afgehakt hoofd.' Tot zover onze jongens en hun trauma's.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
17 aug 2021 06:58
moederslink schreef:
17 aug 2021 00:20
Moet Amerika en het vrije Westen weer ingrijpen?
Moet Nederland ook weer meedoen?
Niet. Rusland heeft er een half leger verspeeld, de Navo ook. Laat de Afghanen het zelf regelen.

Nederland heeft maar één verplichting, alle Afghanen, die voor het Nederlandse leger hebben gewerkt, hierheen halen. Achter het getreuzel verbergt zich de onwil van de regering om iets te doen en dat is net zo'n mensenverachtende houding als het vrouwbeeld van de Taliban zelf.
Nederland heeft te lang gewacht om de Nederlanders terug te halen.
Nu wordt het lastig door de chaos.
Dit was te verwachten dat de Taliban weer per direct zou oprukken.

Er zijn nb lijsten van diegenen die terug moeten/ mogen komen.
Waarom dit niet 1 maand eerder geïnitieerd?

Amerika gaat vooralsnog niet ingrijpen, aldus Biden.
Ze moeten het zelf uitzoeken ,zegt ie ( nu) .

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

In 2009 heeft dezelfde Biden zich al sterk gemaakt voor vertrek uit Afghanistan.

Over de snelle machtswisseling vandaan een interessante uitspraak gehoord (Duitser). In Afghanistan kan dit, omdat de bevolking kort voor de overname allemaal al de andere kant kiest. Daarom gaat het snel en redelijk geweldloos.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo'n exodus heb je overal, waar instabiliteit heer en meester is.

*

Wat leukere dingen.

Brulbaby's. Normaal noem je het een huilbaby, maar deze hoort iedereen. Ouders compleet ten einde raad, want het is nummer twee. Ze hebben het al een keer meegemaakt. Oma is gekomen en die liep vanmiddag met de kleine krijser op de arm buiten heen en weer, net toen ik thuiskwam. Praatje gemaakt, ik kijk de baby aan en die vergeet te brullen. Contact weg en daar was het alarm weer. Oma legt de baby in mijn armen en toen was het weer goed. Zo goed, dat een minuut later de ogen dichtvielen. Slaap.
Oma aangeraden om bij de volgende brul de baby bij de vader te brengen, huidcontact met papa. Want ik zie het anders al aankomen, mogen wij op de kleine passen als mama wilslapen en oma weer weg is. Schot in de roos, want juist dat deed de vader niet. En als ik deze oma goed inschat, na vanmiddag wel.

Waarmee ik bij die andere aanloper ben. Het buurjochie van acht. We zijn er ondertussen uit. School is veel te lang dicht geweest, ook elke tweede dag naar school was niet goed, waardoor zijn sociale ontwikkeling stil is gevallen. Dat loopt hij nu weer in. Voetballen vindt hij leuk, maar niet op de voetbalclub. Zwemmen wel, hij zit op zwemles. Verder thuis iets te veel druk, te hoge verwachtingen van stiefvader. De man wil de beste vader van de wereld zijn. Wij: Perfecte ouders bestaan niet. De druk van deze man is waarschijnlijk de reden, dat hij bij ons opdook. Het GPS-horloge heeft het drie weken volgehouden, toen was de batterij leeg. Nu heeft hij een fijn, goedkoop horloge om. Nog geen huissleutel, want die raakt hij gegarandeerd kwijt.
Sociaal gedrag van hem is vertederend. Met jongere of kleinere kinderen is hij heel behoedzaam en zijn de jongens groter dan hij zelf of hebben ze een grote mond, dan weet hij zich geen raad. Behalve bij ons. Pluspunt voor de ouders: het is met heel veel moeite gelukt hem duidelijk te maken, dat hij niet overal naar binnen mag lopen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
17 aug 2021 20:12
In datzelfde journaal ook aandacht voor de veteranen. Nuchtere opmerking van mijn man: 'ik had een collega, die daar twee maanden is geweest. Hij liet foto's zien hoe hij en andere Nederlandse militairen voetbalden met een afgehakt hoofd.' Tot zover onze jongens en hun trauma's.
Wat wil je bereiken met dit soort tendentieuze berichten?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Erthanax schreef:
15 aug 2021 12:21
Bob Schurkjens schreef:
14 aug 2021 17:20
Vanmiddag veel bramen geplukt en weinig frambozen. Ze waren goed.
Maak je er ook jam van? Ik krijg nu enorm veel zin in een beschuit met een dikke laag bramenjam 😋
Nee, maar wel bramensaus. In tien minuten had ik een tupperwarebakje vol. Bleek 360 gram te zijn. Goed gewassen. Toegevoegd 10% rietsuiker en 30% water. Paar minuten gekookt in een steelpan. Staafmixer er in. Door een zeef gedrukt met een juslepel. Geen pitjes meer.

Zo makkelijk en zo lekker. Niet te vergelijken met diepvriesbramen uit de supermarkt. Kan deze "bramencoulis" van harte aanbevelen. Ziet er ook "culi de luxe" uit.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bob Schurkjens schreef:
17 aug 2021 21:20
Nee, maar wel bramensaus. (...)
Het water loopt me spontaan in de mond! 😋

De bramen en aalbessen in de tuin hebben dit jaar niets opgeleverd, maar dat komt omdat ik ze drastisch had teruggesnoeid. Volgend jaar kan ik weer oogsten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Leuk Erthanax. Iets om naar uit te kijken. Die bramen gaan vast weer een mooie oogst geven. En dan aalbessen. Los rissen met een vork ;)

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
17 aug 2021 21:19
Jablan schreef:
17 aug 2021 20:12
In datzelfde journaal ook aandacht voor de veteranen. Nuchtere opmerking van mijn man: 'ik had een collega, die daar twee maanden is geweest. Hij liet foto's zien hoe hij en andere Nederlandse militairen voetbalden met een afgehakt hoofd.' Tot zover onze jongens en hun trauma's.
Wat wil je bereiken met dit soort tendentieuze berichten?
Dat zou ik ook graag willen weten. Van elke zin die ik hier lees word ik beroerd, maar vooral van die laatste opmerking.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
17 aug 2021 21:39
Moneyman schreef:
17 aug 2021 21:19
Wat wil je bereiken met dit soort tendentieuze berichten?
Dat zou ik ook graag willen weten. Van elke zin die ik hier lees word ik beroerd, maar vooral van die laatste opmerking.
Er is niets tendentieus aan. Dit is de andere kant van de medaille. Er zijn foto's, er is bewijs en het zal ooit, op een dag breder bekend worden.

Wat ik hier mee aan wil geven: het beeld van, over Afghanistan zal nog een paar keer kantelen. Nu is het toegeven, dat het doel democratie muslukt is, straks komen de misdragingen van alle buitenlandse troepen boven tafel en ontkennen heeft geen zin, je ogen ervoor sluiten ook niet. De werkelijkheid is nu eenmaal niet altijd aaibaar of mooi, maar soms wreed, gewetenloos en onverklaarbaar. Dan is de rol van Nederland niet meer interessant, maar wel hoe de nabestaanden van die onthoofde man erop terug kijken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
17 aug 2021 22:11
Lowieze schreef:
17 aug 2021 21:39
Moneyman schreef:
17 aug 2021 21:19
Wat wil je bereiken met dit soort tendentieuze berichten?
Dat zou ik ook graag willen weten. Van elke zin die ik hier lees word ik beroerd, maar vooral van die laatste opmerking.
Er is niets tendentieus aan. Dit is de andere kant van de medaille. Er zijn foto's, er is bewijs en het zal ooit, op een dag breder bekend worden.
Prima. Volgens mij is dat al lang bekend, overigens,

Maar wat ik ronduit stuitend vind, is je laatste zin, waarmee je in één simpel zinnetje alle militairen met trauma’s, ptss en dergelijke wegzet als met afgehakte hoofden voetballende aanstellers. Bah.

En als dat niet is wat je bedoelt, zou je eens wat beter moeten nadenken over wat je schrijft.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
17 aug 2021 22:20
Valt dit onder garantie of nonconformiteit?
https://nieuwspaal.nl/steeds-meer-autom ... dstofpeil/
Geen idee breien. Ze willen ineens dat ik cookies accepteer waarmee ze mijn computer kunnen scannen. Mooi niet dus. Het vreemde is dat ze die keuze niet accepteren; heb je een 'bericht' gelezen, wil je naar de volgende, opnieuw die keuze. Laat maar zitten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
17 aug 2021 22:11
(...) De werkelijkheid is nu eenmaal niet altijd aaibaar of mooi, maar soms wreed, gewetenloos en onverklaarbaar. (...)
Klopt als een bus, maar ik persoonlijk word onpasselijk bij deze beelden, ik zap ook als een gek bij dierengeweld in slachthuizen , bij zwaar mishandelde dieren , opgesloten in een kleine kooi en nog vastgebonden ook. etc etc
Ik ken de beelden, sluit m'n ogen en oren écht niet voor de realiteit, maar het plastisch beschrijven of de rauwe beelden van die werkelijkheid hoef ik écht niet/ nooit meer te zien, te lezen of te horen.
Genoeg gezien, gelezen en gehoord.
Jouw opmerking vind ik dan ook vreselijk ongepast.
Bovendien : zouden nu werkelijk Nederlandse militairen gevoetbald hebben met een afgehakt hoofd?
Misschien één idioot :o ?? Maar dat is dus niet representatief voor " onze jongens " in Afghanistan of bv Uruzgan !! Hun PTSS komt wél van andere incidenten en de vreselijke beelden op hun netvlies , etc etc.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
17 aug 2021 22:27
Maar wat ik ronduit stuitend vind, is je laatste zin, waarmee je in één simpel zinnetje alle militairen met trauma’s, ptss en dergelijke wegzet als met afgehakte hoofden voetballende aanstellers. Bah.
Ik vind het ronduit hypocriet om, terwijl er een machtsovername gaande is, de groep veteranen te benaderen alsof ze allemaal ptss hebben opgelopen. Ze zijn geen slachtoffer van het conflict, maar van hun werk.
Juist nu zou de aandacht moeten gaan naar wat er gebeurt en op de achtergrond uitzoeken welke krachten in en rond de regering de afgelopen maanden het ophalen van het lokale personeel hebben vertraagd of tegengehouden.
Veteranen hebben weinig inhoudelijks te melden. Ze zijn er geweest, maar hebben naast de maatschappij, in een eigen bubble geleefd. Geen goede bron om te begrijpen wat er gebeurt.
moederslink schreef:
18 aug 2021 00:46
Bovendien : zouden nu werkelijk Nederlandse militairen gevoetbald hebben met een afgehakt hoofd?
Misschien één idioot :o ?? Maar dat is dus niet representatief voor " onze jongens " in Afghanistan of bv Uruzgan !! Hun PTSS komt wél van andere incidenten en de vreselijke beelden op hun netvlies , etc etc.
Ja, dat is gebeurd, anders zou er geen bewijs zijn in de vorm van foto's en het was een groep. Deze man is met de diagnose ptss uit dienst gegaan.
Als je er niet aan wilt, overal waar Nederland militairen heen stuurt, zijn er zulke ontsporingen. Voor de toekomst betekent dat een veel scherpere selectie op mentale sterkte en een langere opleiding, om het normbesef op een beter niveau te krijgen, zodat ze bij terugkeer makkelijk hun weg in de maatschappij vinden in plaats van ernaast.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb heel mijn leven veel met beroepsmilitairen te maken gehad. Wat ik kan opmaken uit uw reactie Jablan, is dat u werkelijk geen idee hebt wat zij meemaken tijdens hun werk. Om dat af te doen met een scherpere selectie zegt al heel veel over de misvatting die mensen hebben vanuit de buitenwereld. (De beste stuurlui…….)

Het is u vergeven hoor, maar nog beter is om uw mening dan maar voor u te houden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
18 aug 2021 08:59
Moneyman schreef:
17 aug 2021 22:27
Maar wat ik ronduit stuitend vind, is je laatste zin, waarmee je in één simpel zinnetje alle militairen met trauma’s, ptss en dergelijke wegzet als met afgehakte hoofden voetballende aanstellers. Bah.
Ik vind het ronduit hypocriet om, terwijl er een machtsovername gaande is, de groep veteranen te benaderen alsof ze allemaal ptss hebben opgelopen. Ze zijn geen slachtoffer van het conflict, maar van hun werk.
Ik krijg niet de indruk dat je ook maar enig idee hebt van wat het inhoudt om daar als militair geweest te zijn. Het blijkt in ieder geval niet uit hetgeen je schrijft.

En los daarvan is niets van wat je nu schrijft, ook maar iets van een rechtvaardiging voor hetgeen je eerder schreef (en waarop gereageerd werd).

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik iets onsmakelijks op mijn bord zie, laat ik het links liggen en hap ik er niet in. Liever een flinke hap van Bobs bramencoulis!

Plaats reactie