Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
19 mei 2022 07:58
Lisa29 schreef:
18 mei 2022 20:42
Moneyman schreef:
18 mei 2022 16:15

Nou... dat is natuurlijk een inhoudelijk tegenstrijdig standpunt. Iets kan alleen opgevraagd en ingezien worden áls het is bewaard.

Je stelling was dat hij tegen de wet zou hebben gehandeld, en daarvan heb ik nog nergens een onderbouwing gezien. De Archiefwet verplicht simpelweg niet tot het bewaren van alles. Er zijn op grond van de wet selectielijsten waaruit per overheidsorgaan blijkt wat er wel en niet bewaard moet worden. Datgene wat niet bewaard hoeft te worden, mag (dus) weggegooid worden.

De vraag die nu opkomt, is wie dat bepaalt en wie dat beoordeelt. Daar gaat het debat straks ook over natuurlijk. Ik zou van sommige bekende smsjes die gewist blijken te zijn zelf op basis van gevoel zeggen dat die nog aanwezig moeten zijn, terwijl ze dat niet zijn.
https://www.volkskrant.nl/cs-b18f9590
Hierin wordt mijn "inhoudelijk tegenstrijdig standpunt" uitgelegd.
In dat artikel wordt dat juist niet uitgelegd. Wat jij schrijft, en waarop ik reageer, is iets wat gewoon niet kan. Je kunt niet enerzijds niet alles hoeven te bewaren, maar anderzijds wel alles moeten laten inzien. Dat is gewoon simpelweg onmogelijk. Dat is toch niet zo lastig?

Onder meer de Archiefwet bepaalt wat je moet bewaren. De WOB bepaalt vervolgens wat je moet laten zien. Maar wat niet gearchiveerd hoeft te worden, valt dus ook niet onder de WOB.
Maar aangezien niet meer te controleren is of datgene wat weggegooid is ook weggegooid mocht worden,blijft het op zijn minst twijfelachtig of e.e.a.wel volgens de regels is gegaan.
En daarbij,een van de "koosnaampjes"van dhr. Rutte is pinokkio :wink:

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@scharrelschipper: exact, dat bedoelde ik dus.
@Onkruid71: ik vermoed dat een psychologisch onderzoek bij Rutte lastig zal zijn omdat hij zelf in zijn eigen leugens lijkt te geloven. Dat maakt een leugendetector test ook onbetrouwbaar in zijn geval.
Ik vraag me wel af waarom mensen nog steeds op hem stemmen terwijl hij elke keer weer laat zien hoe onbetrouwbaar hij is.
@ikweetnietalles: er stond in het artikel van de Volkskrant wel dat ze willen proberen om inderdaad via smsjes van anderen te controleren welke smsjes Rutte gestuurd of ontvangen heeft. Dat zou nog wel eens interessante informatie kunnen opleveren....

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
19 mei 2022 10:33
Maar aangezien niet meer te controleren is of datgene wat weggegooid is ook weggegooid mocht worden,blijft het op zijn minst twijfelachtig of e.e.a.wel volgens de regels is gegaan. En daarbij,een van de "koosnaampjes"van dhr. Rutte is pinokkio :wink:
Klopt helemaal. Alleen was dat niet het punt van mijn reactie.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Cro schreef:
19 mei 2022 09:13
Wat ik niet snap met die smsjes is waarom dat door de overheid, als deze inderdaad bewaard moeten worden, niet fatsoenlijk is ingericht. Archivering van bijvoorbeeld E-mail doe je immers al voordat de E-mails bij de ontvanger terecht komen. Deze kan dan verwijderen wat hij of zij wil, maar in het archief blijft het altijd beschikbaar.

Zoiets verwacht je dan bij SMS ook, ik zie ook niet echt hoe je achteraf archiveren betrouwbaar wil inregelen, moet dan iemand ieder uur de telefoon van het betreffende bewindspersoon, het zal immers niet alleen voor Rutte gelden, innemen om deze berichten over te nemen met alle foutgevoeligheid van dien? Dat moet toch beter in te richten zijn.
SMS moet je zien als even bijpraten in de wandelgangen of met een kop koffie. Die gesprekken worden in Den Haag ook niet vastgelegd. Maar misschien moet het kabinet de Kamer (die blijkbaar niets anders te doen heeft) voorstellen dat tegenwoordig alles, maar dan ook alles, moet worden vastgelegd. Dus alle kamerleden die met elkaar praten moeten schriftelijk gaan vastleggen wat ze met elkaar hebben besproken. Ook alle gesprekken die oppositiepartijen met elkaar voeren moeten openbaar gemaakt worden. Eens kijken hoe de kamer dan reageerd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En als je wilt weten wat echt belachelijk is, dan moet Jesse Klaver even opzoeken op tiktok. Compleet debiel gedrag. Maar goed, zoals ik al zei, er zijn geen problemen in Nederland waar de kamer tijd aan moet besteden. Er zijn geen personeelstekorten, er is geen oorlog, geen dreigende recessie. Het enige doel van volksvertegenwoordigers lijkt te zijn om dingetjes te vinden om bewindslieden onderuit te halen. Zolang je zo'n kinderachtige oppositie hebt is het niet gek dat vvd cda en d66 blijven regeren.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

De mensen die dit aan de kaak gesteld hebben zijn volgens mij geen volksvertegenwoordigers maar journalisten van de Volkskrant.
Smsjes en Whatsappgesprekken vallen ook onder de WOB, of je dat nu leuk vindt of niet.
Jesse Klaver is ook niet mijn favoriet maar er zijn genoeg volksvertegenwoordigers die hun werk uiterst serieus nemen en zoeken naar oplossingen.
Financieel gezien zullen ze ook moeten gaan luisteren naar wat de Rekenkamer zegt. Anders verliezen we weer een hoop geld wat gebruikt had kunnen worden om belangrijke zaken goed te regelen.

Maar goed, ik was vandaag zelf vooral pissig op DHL die doodleuk beweren dat ik niet thuis was terwijl ik dat wel was. Morgen gaan ze nieuwe poging doen, benieuwd of ze dan wel gaan aanbellen.
Alles is relatief zullen we maar zeggen :roll:

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nederland begint een beetje zo'n lange te worden dat te veel worden heeft maar weinig daden. Ik heb des niks met politiek. Ze zijn volksvertegenwoordiger, dat houd in dat ze het volk moeten beschermen, dus zorgen dat alles zo goed mogelijk gaat, maar blijkbaar is dat allemaal niet mogelijk, en gaat er structureel iets fout. Verantwoordelijken die bv van de toeslagen en UWV worden niet op het matje geroepen, er wordt alleen maar geroepen oh wat erg en we moeten daar iets aan doen. Een als de vraag is wat we er aan moeten doen beginnen ze met dat het moeilijk is. Dat er dat accepteren vind ik het ergste.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staan weer een hoop beste stuurlui aan de wal.

Ik kreeg ook vandaag een pakketje bezorgd. Zou tussen half een en half drie komen, volgens het mailtje van Post.nl.

Half twee was het er. Keurig en tot genoegen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Cro schreef:
19 mei 2022 09:13
Wat ik niet snap met die smsjes is waarom dat door de overheid, als deze inderdaad bewaard moeten worden, niet fatsoenlijk is ingericht. Archivering van bijvoorbeeld E-mail doe je immers al voordat de E-mails bij de ontvanger terecht komen. Deze kan dan verwijderen wat hij of zij wil, maar in het archief blijft het altijd beschikbaar.

Zoiets verwacht je dan bij SMS ook, ik zie ook niet echt hoe je achteraf archiveren betrouwbaar wil inregelen, moet dan iemand ieder uur de telefoon van het betreffende bewindspersoon, het zal immers niet alleen voor Rutte gelden, innemen om deze berichten over te nemen met alle foutgevoeligheid van dien? Dat moet toch beter in te richten zijn.
Zover mij bekend heeft iedere bewindspersoon een telefoon gekregen waarbij automatisch gezorgd wordt voor het maken van backups en updates. Als je dat niet wilt pak je natuurlijk een oude Nokia die niet valt onder de ministeriële verantwoordelijkheid en er dus ook niet automatisch backups worden gemaakt.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik_weet_niet_alles schreef:
19 mei 2022 17:05
Cro schreef:
19 mei 2022 09:13
Wat ik niet snap met die smsjes is waarom dat door de overheid, als deze inderdaad bewaard moeten worden, niet fatsoenlijk is ingericht. Archivering van bijvoorbeeld E-mail doe je immers al voordat de E-mails bij de ontvanger terecht komen. Deze kan dan verwijderen wat hij of zij wil, maar in het archief blijft het altijd beschikbaar.

Zoiets verwacht je dan bij SMS ook, ik zie ook niet echt hoe je achteraf archiveren betrouwbaar wil inregelen, moet dan iemand ieder uur de telefoon van het betreffende bewindspersoon, het zal immers niet alleen voor Rutte gelden, innemen om deze berichten over te nemen met alle foutgevoeligheid van dien? Dat moet toch beter in te richten zijn.
Zover mij bekend heeft iedere bewindspersoon een telefoon gekregen waarbij automatisch gezorgd wordt voor het maken van backups en updates. Als je dat niet wilt pak je natuurlijk een oude Nokia die niet valt onder de ministeriële verantwoordelijkheid en er dus ook niet automatisch backups worden gemaakt.
Of je pakt 1 van je - vele? - privé aangekochte smartphones. Of je pakt je privé 'vaste' telefoon. Of je spreekt 1 op 1 af in een restaurant of kroeg. Niemand heeft toch hopelijk de illusie dat de politici die hem nu ter verantwoording roepen, 100% betrouwbaar zijn? Ik in ieder geval zeker niet.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Lady1234: ik heb met postnl ook alleen goede ervaringen. Alleen DHL geeft gedoe en het gaat hier om iets wat T-Mobile me gestuurd heeft. Dus een andere bezorgdienst kiezen kon helaas niet. Morgen bellen ze hopelijk wel aan. Om mijn dag toch goed te maken heb ik kaartjes besteld voor het theater. Lachtherapie tegen alle idiotie in dit landje :D

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb met alle bezorgdiensten goede ervaringen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lisa29 schreef:
19 mei 2022 18:24
@Lady1234: ik heb met postnl ook alleen goede ervaringen. Alleen DHL geeft gedoe en het gaat hier om iets wat T-Mobile me gestuurd heeft. Dus een andere bezorgdienst kiezen kon helaas niet. Morgen bellen ze hopelijk wel aan. Om mijn dag toch goed te maken heb ik kaartjes besteld voor het theater. Lachtherapie tegen alle idiotie in dit landje :D
Voor lachtherapie kunt u kijken naar de debatten in de Tweede Kamer en hoe Rutte steeds maar worstelt met de waarheid.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
19 mei 2022 16:41
Er staan weer een hoop beste stuurlui aan de wal.

Ik kreeg ook vandaag een pakketje bezorgd. Zou tussen half een en half drie komen, volgens het mailtje van Post.nl.

Half twee was het er. Keurig en tot genoegen.
ik sta niet aan wal :wink:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
19 mei 2022 19:36
Vangelis is overleden
Muzikaal was hij mijn idool.
Vorig jaar kwam nog Juno To Jupiter van hem uit. Dat album was niet heel verrassend, maar wel heel geweldig.
Voor mij wel verdrietig nieuws.
Griekse componist Vangelis, onder meer bekend van Chariots of Fire, overleden - https://nos.nl/l/2429490
Owww... ik heb best wel veel cd's van die man. Net als van James Last trouwens, maar dat is een andere, andere stijl ook.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
19 mei 2022 21:15
Lady1234 schreef:
19 mei 2022 16:41
Er staan weer een hoop beste stuurlui aan de wal.

Ik kreeg ook vandaag een pakketje bezorgd. Zou tussen half een en half drie komen, volgens het mailtje van Post.nl.

Half twee was het er. Keurig en tot genoegen.
ik sta niet aan wal :wink:
Maar een hoop 'beste' stuurlui wel, al hebben die vaak nog niet eens een vaarbewijs. :oops:

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een klein vaarbewijs heb ik al jaren en jaren. Maar je hoeft er geen druppel water voor gezien te hebben.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
19 mei 2022 21:18
…James Last … :D
Acuut heimwee naar de platenstapel van m’n ouders… :D

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een van mijn eerste plaatjes, Bill Haley met Rock around the clock.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mijn eerste plaatje was: a lovers concerto van Mrs Miller.
Zulke muziek is ongeëvenaard.

Plaats reactie