Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Sommige mooie dingen verdwijnen. Ze maken plaats voor iets nieuws”.

Dat is de toelichting.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
17 dec 2021 16:12
moederslink schreef:
17 dec 2021 15:56
Ik ontdek nu dat ik bij de INGapp niet meer gelijk de saldocheck kan zien, alvorens de 5 cijferige toegangscode in te toetsen.
Is dat er uit? Ik krijg het niet meer gefikst bij de instellingen , maar misschien doe ik iets niet goed?
Ik heb het nooit gebruikt, maar ik weet dat het kon. In de ING-app kan ik het nu niet meer vinden, ook niet als ik zoek op "saldo check" of "saldocheck". vinden. Via Google vind ik wel deze pagina van ING. Op ee n Android-telefoon lijkt het dus niet meer mogelijk.
Nee, idd, lukt niet meer, maar bedankt voor het uitzoeken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wah?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Vraag 't je kruidenvrouw van je vertrouwen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
17 dec 2021 19:17
Tegen welke klachten werkt Gele Obsidiaan?
Bij welk chakra hoort het?
Bij de koper voor iets minder geld op de betaalrekening en bij de verkoper voor een meer gevulde bankrekening.
Geloof in jezelf en niet in de zgn. invloeden die stenen op je zouden kunnen hebben.

:idea: Gisteren nog een paar stoeptegels gekocht á 98 eurocent per stuk en daar mogen dezelfde krachten aan worden ontleend als aan die mooie glimmertjes.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
18 dec 2021 11:30
Gele obsidiaan is een heel mooi en goedkoop steentje,waar ik van geniet door het te bekijken.
Stoeptegels vertrap ik met mijn voeten.
Je bent aan het discrimineren,stoeptegels zijn ook ...eeeh,gesteente toch?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toevallig stond er vandaag in Trouw een groot artikel over de vermeende bijzondere krachten en effecten van mineralen, en over de sterk toegenomen populariteit ervan.
(Spoiler alert! In een onderkop staat "placebo-effect".)

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
18 dec 2021 19:39
Edelsteentherapie is de mooiste vorm van kwakzalverij.
Zolang men maar vooral van de schoonheid van de steentjes geniet is het niet schadelijk voor de gezondheid.
Goud is ook heel goed voor de gezondheid en het geestelijk welzijn,vooral als je er een flinke hoeveelheid van bezit!

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Steenbokken blij, zijn ze daar op een makkelijke manier vanaf.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil toch wel eens zien hoe een steenbok met een vorkje een gebakje naar binnen werkt.

De katten hier zouden het op hun eigen manier doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou Erica Meiland wordt nog steeds ' achtervolgd ' door haar uitspraak over pinguïns ( boerka dragende vrouwen ) .
Je mag niets meer zeggen wat ook maar enigszins riekt naar kwaadsprekerij richting de Islam.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, de Meilandjes... Eerlijk gezegd zie ik ook helemaal geen overeenkomst tussen een boerka en een pinquin. Zal vast wel een andere bril nodig hebben.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn de nonnen ook pinguïns?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja :lol: , maar die ' waggelen ' niet . Erika vindt Boerkadraagsters daarom ook net pinguïns :o

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het idee snap ik wel. Iemand met een zwarte boerka, heeft er van achteren toch iets van weg. Sommige pinguïns lijken toch een soort lang donker gewaad aan te hebben. Aan de voorkant hebben ze dan weer vaak een witte buik en dan is het meer een spreekstalmeester.

Ach, als ze die 2 toch op elkaar vindt lijken, dan mag dat. Er zijn ook mensen die bepaalde soorten auto's op elkaar vinden lijken, die ga je toch ook niet bedreigen? Ook al zullen de eigenaren van het duurdere model er best wel van balen dat hun auto op die goedkopere auto lijkt.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, - heb ik dat niet al eerder eens geschreven? - lang geleden kocht een kennis van me de eerste luxe auto met 6 versnellingen. Iedereen er om heen, zwaar onder de indruk: zes versnellingen, zes!

En ik, met mijn simpele boerenverstand, zei: 'Goh, die luxe auto's gaan steeds meer op een landbouwtractor lijken. Die heeft 32 versnellingen. Zestien vooruit, 16 achteruit.

Vond meneertje niet zo leuk geloof ik. Maar goed, ik vond het ook niet zo'n leuk meneertje.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
20 dec 2021 00:00
Ja :lol: , maar die ' waggelen ' niet . Erika vindt Boerkadraagsters daarom ook net pinguïns :o
Dus iedereen die een beetje moeilijk loopt 'waggelt'? Wat is dan een waggelende niet-boerkadraagster? Een eend misschien? Of een gans?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In Zuid-Afrika noemden ze Roelof Botha "Pik" als verwijzing naar pikkewyn (pinguïn).

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pik_Botha

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
19 dec 2021 23:15
Nou Erica Meiland wordt nog steeds ' achtervolgd ' door haar uitspraak over pinguïns ( boerka dragende vrouwen ) .
Je mag niets meer zeggen wat ook maar enigszins riekt naar kwaadsprekerij richting de Islam.
De letterlijke tekst uit dat boek schijnt dit te zijn;

'Er is echt geen meisje dat in de zomer op de fiets wil met een hoofddoek om. Je wil gewoon de wind in je haren voelen. Dát is vrijheid.' Ze is tegen het dragen van een hoofddoek of boerka; ze noemt vrouwen die een boerka dragen 'pinguïns'. 'Ik ben ook voor een boerkaverbod. Ik heb weleens drie van die pinguïns in Noordwijk zien lopen, dat is toch niet normaal?'

Het dragen van een boerka of hoofddoek gebeurd exclusief door moslima's, kortom er is een directe link tussen deze hersenscheten en de Islam in het algemeen. En een geloofsuitdrukking "niet normaal" noemen, stinkt letterlijk naar kwaadsprekerij. En het is niet zomaar een terloopse uitspraak, maar onderdeel van een uitgegeven boek, wat zo te lezen ook nog wel in een redelijke oplage is uitgebracht.

Nu we weten dat heul dat Meiland geneuzel gescript is, rijst de vraag of deze passage niet als analoge vorm van clickbait bedoelt is, maar dat slachtoffertje spelen van ze, en miepen over "cancelcultuur" wil ik in ieder geval niks van horen. Door dit boek zo te publiceren is dit een bewuste uitspraak geweest, waarvoor in het hele boekdrukproces plenty kansen waren om dit te corrigeren, hadden ze dat wél gewild.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi ook, hoe zij denkt te kunnen bepalen "dat er echt niemand is die dat wil". Wat weet zij nou helemaal... :lol: :lol:

Plaats reactie