Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
10 mei 2022 22:25
Een geneutraliseerde kater? Wat mag dat wel zijn.

En ook nog een wastip van mij?
De medewerkster van de opvang noemde het zo. Gecastreerd, gesteriliseerd, hoofdzaak geen voortplanting ;)

Bij onderwerpen over wassen komt van jou meestal de azijn-tip.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lisa29 schreef:
10 mei 2022 23:15
Het is een manier om een kind totaal van het zelfvertrouwen te beroven.
Je kunt er iets van zeggen, je kunt zwijgen. Zelf zou ik het in een vragende vorm onder de aandacht brengen: 'Weet je, dit valt mij op + beschrijving + is het jezelf ook opgevallen, dat je dit doet?'

Die tactiek heb ik al eens geprobeerd maar het geobserveerde werd glashard ontkend.
Jammer dat dit niet werkte, want ik vind de tip van Jablan erg goed. Met zo'n opmerking laat je de moeder in haar waarde, spiegel je op haar gedrag en blijft de verantwoordelijkheid bij haar. Maar als dat niet werkt, heb je geen andere keus dan aan melden te gaan denken. Helaas - want het is écht geen fijn traject. Maar soms wel nodig helaas...

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik heb contact gehad met Veilig Thuis en adviezen gekregen. Die ga ik eerst uitvoeren. Ze gaven zelf aan dat een melding doen ingewikkeld is en van te voren goed over nagedacht. Een anonieme melding mag/kan niet herleidbaar zijn en daar zit ook een grote uitdaging als je dingen meldt die maar een paar mensen meemaken.
Voor nu heb ik in ieder geval wat handvaten om het kind te kunnen helpen. Ik kreeg complimenten dat ik al veel doe en dat het goed is dat ik betrokken ben.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sterkte en succes gewenst.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goed dat u deze stap hebt durven te maken.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik_weet_niet_alles schreef:
08 mei 2022 23:38
J. Deltoer schreef:
08 mei 2022 19:14
En waarom moet ik betalen voor de opvang van andermans kinderen?
Gewoon zelf opkomen voor de kosten van je eigen kroost. Alternatief: geen kinderen of een partner blijft thuis als huismens.
Wat zou u zeggen als de kinderen later zeggen dat zij niet willen betalen voor de AOW van de ouderen. Zij hebben er toch niet om gevraagd dat ouderen niet meer kunnen of willen werken?
Het zal toch de jeugd moeten zijn die straks de AOW moeten betalen.
Voor een kind geldt de kinderbijslag tot de 18e jaar. Dan kunnen zij zeggen dat zij geen AOW meer betalen voor de ouderen van 85 jaar en ouder en dat zij niet meer betalen dan dat hun ouders aan kinderbijslag hebben ontvangen. Ik denk dat de balans dan zwaar negatief uitvalt voor de AOW gerechtigden.
Met alle respect, maar aan mij is ook niet gevraagd of ik de AOW en al die andere uitkeringshobbies voor anderen wil betalen. We hebben niet zo veel te willen. Ik heb mijn leven lang gewerkt en voor iedereen betaald en mijn eigen kinderen opgevoed zonder de geldruif van vadertje staat aan te spreken.
Toch belachelijk, met zijn tweeen geld inkoppen en de kosten van de kroost bij de staat neerleggen.
Jablan schreef:
10 mei 2022 22:17
J. Deltoer schreef:
08 mei 2022 19:14
En waarom moet ik betalen voor de opvang van andermans kinderen?
Waarom moet ik meebetalen aan je oude dag?
Typisch egoïsme weer. Is het erg om kinderopvang uit algemene belastingen te betalen? Nee, want dan kunnen die ouders meer werken, meer verdienen, meer belasting betalen. Uiteindelijk valt het 'gratis' reuze mee.
Jij moet meebetalen (nu nog niet overigens) omdat ik dat ook gedaan heb voor de generatie voor mij. Ik heb veel geld in ons omslagstelsel mogen pompen, ik heb dat graag gedaan. En hoezo kunnen ouders alleen meer werken als ze ook toeslag binnenhalen? Met het extra inkomen kunnen ze ook mooi de kosten voor hun kroost zelf betalen. Of je regelt het anders, werkt verschillende tijden, parttime, trotse omas enz.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
11 mei 2022 15:42
Ik heb mijn leven lang gewerkt en voor iedereen betaald en mijn eigen kinderen opgevoed zonder de geldruif van vadertje staat aan te spreken.
Toch belachelijk, met zijn tweeen geld inkoppen en de kosten van de kroost bij de staat neerleggen.
"zonder de geldruif van vadertje staat aan te spreken"

U gaat toch niet proberen de goegemeente wijs te maken dat u geen 'fokpremie' van de Overheid hebt opgestreken in de jaren dat u uw kinderen hebt opgevoed.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij ging het hier over gratis kinderopvang, niet over kinderbijslag.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook de kinderbijslag komt uit de staatsruif.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
11 mei 2022 18:25
Maar ook de kinderbijslag komt uit de staatsruif.
Dat klopt maar het ging hier over dat iedereen zou moeten betalen voor kinderopvang.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Misschien heeft ie die kinderbijslag wel voor de kinderen bewaard, als start bonus als ze later op zichzelf gaan.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, als je zin hebt om een mening onderuit te halen kun je er natuurlijk van alles bijhalen.
Tip: probeer ook eens gratis onderwijs en studiebeurs.

Maaike27899
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2022 17:49

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Maaike27899 »

J. Deltoer schreef: ↑
08 mei 2022 19:14
En waarom moet ik betalen voor de opvang van andermans kinderen?
Gewoon zelf opkomen voor de kosten van je eigen kroost. Alternatief: geen kinderen of een partner blijft thuis als huismens.

Ik heb geen kinderen maar betaal ook (of heb veel betaald) voor jouw kinderen waar ik niet voor gekozen heb. Maar mocht ik met pensioen gaan werken zij op hun beurt weer voor mij.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
11 mei 2022 18:31
Lady1234 schreef:
11 mei 2022 18:25
Maar ook de kinderbijslag komt uit de staatsruif.
Dat klopt maar het ging hier over dat iedereen zou moeten betalen voor kinderopvang.

En over de AOW en over het slecht behandelen van kinderen. Het is de huiskamer.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
11 mei 2022 19:37
Klacht over de HEMA.
Inde reclame zie ik een roltrap. Dat klopt niet. De HEMA is gelijkvloers
De vestigingen in bijv. Apeldoorn en ook Barneveld hebben roltrappen omdat er twee etages zijn.
Er zullen er vast nog wel meer zijn waar dat het geval is.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

scontra schreef:
11 mei 2022 19:57
breien schreef:
11 mei 2022 19:37
Klacht over de HEMA.
Inde reclame zie ik een roltrap. Dat klopt niet. De HEMA is gelijkvloers
De vestigingen in bijv. Apeldoorn en ook Barneveld hebben roltrappen omdat er twee etages zijn.
Er zullen er vast nog wel meer zijn waar dat het geval is.
Klopt. In het centrum heeft de Hema 2 etages, dus ook een roltrap en belangrijk, een toilet. :) Zo ook in Arnhem.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een roltrap in Barneveld? 😲

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

Erthanax schreef:
11 mei 2022 20:33
Een roltrap in Barneveld? 😲
Dat weet ik niet, maar wel in het centrum van Apeldoorn.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door G7 »

breien schreef:
11 mei 2022 20:42
De HEMA's in Joure, Wolvega en Gorredijk hebben ook geen roltrappen.
Dus ik vermoed dat u vergissing maakt dat de HEMA in Apeldoorn een roltrp heeft.
Dat weet ik wel zeker. Ik vergis mij echt niet. Ik heb er vorige week nog gebruik van gemaakt en onlangs in Arnhem ook.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We krijgen nu toch hopenlijk geen lijst van Hema’s die ook een roltrap hebben? 😁

Plaats reactie